Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 08:46

Ik bestel ze altijd via aliexpress veeel goedkoper want ik raakte die dingen altijd kwijt ,althans de honden.
Moet zeggen dat ze ze nu al lang hebben.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 09:14

Nee, geen penning hier, maar een halsband waar haar naam en mijn telefoonnummer op gedrukt staan.Nog makkelijker ;)
Jeanine, lekker gesupt, was het niet koud nog op het water?
En Ot lekker in de tuin gelegen terwijl baasje hard moest werken.

Wij hadden gisteren voor het eerst weer een training staan. Maar nu in de buitenbak ipv normaal daar in de binnenbak. Roetsj had een beetje moeite met haar focus, maar gelukkig ook hele mooie stukjes ertussen. Ze heeft de rest van de dag heerlijk geslapen, koppie zat vol.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:20

Ik heb een penning van avonturiashop voor Cody, in de vorm van een Golden Retriever. Ik moet er eigenlijk meer hebben, wil aan elk Halsband er 1 hebben hangen!

Fijn dat er wel mooie stukjes tussen zaten Fannetje! :)

Ik vind dit toch wel heel leuk! <3 Misschien over een aantal jaar toch een 2e er bij.. Moet ik mijn vriend wel even over halen :')
Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:35

Hier hebben ze allemaal een halsband waar een metalen plaatje met naam en telefoonnummer opzit.
Gekocht bij ali. Kost niets en is prima kwaliteit.
Afbeelding
Dit was de laatste die ik gekocht heb

Afbeelding
En deze hadden we eerst altijd.

Prijzen tussen de €4 en €6

Wij zijn nu lekker een weekje op vakantie. Gioia heeft gisteren alles meegelopen, maar vanaf vandaag gaat ze minder mee. Ze heeft toch wel last en ze wil veel gedragen worden.

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 10:45

Wij hebben ondertussen 3 penningen haha.
Dit is de eerste die ik kocht, via Petsafe, die aan het oude reserve tuigje hangt

Afbeelding

Altijd heel tevreden over geweest. Arya vliegt echt door struiken e.d. heen en het ding blijft echt super goed hangen! Ze zwemt ermee, etc. >> https://safepet.eu/es/products/personalized-pet-id-tags

---

En met kerst kocht ik nog 2 penningen erbij via @verse.munt zodat ik aan het nieuwe tuigje eentje kon hangen en eentje voor een halsband kan gebruiken. Op de achterkant staat dan telefoonnummer van ons beiden. Die blijft tot nu toe ook echt heel goed vast zitten, ondanks dat er nog een klein ringetje tussen zit en dat vaker toch sneller ervoor zorgt dat ie eraf valt. Maar da's gelukkig niet het geval so far.

Arya's officiële naam is 'Flora' dus ik Moest uit de selectie wel eentje kiezen met bloemen/planten erop hihi.
Afbeelding

Afbeelding

>> https://www.instagram.com/verse.munt/

---

Veel plezier op vakantie arabella
Wat kl*te dat Gioia toch zo'n last blijft houden he. Lijkt zo te zien toch wel chronisch geworden dan, of niet? Gelukkig kan ze wel een deel nog mee doen en is ze qua gewicht prima te dragen zodat je het kunt afwisselen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:15

Wat een mooie penningen @Cursebreaker!

Voer vraagje: Mona is morgen 13 weken oud en eet 3x per dag de brokjes die we via de fokker hebben gekocht. Ze doet het er prima op voor zover wij daar ervaring mee hebben (ze poept 3x per dag prima drollen, vacht is ook netjes, etc). Ze eet het altijd razendsnel op dus we verspreiden haar eten in verschillende soorten bakken en snuffelmatten zodat ze er wat langer over doet.

We zouden alleen wel wat afwisseling voor haar willen, zoals een eitje, wat groente, en de fokker raadde ook een vleesdag aan. Of is ze daar nog te jong voor? Zo niet, hoe beginnen we met deze dingen?
Thanks!

Afbeelding
(Afgelopen week voor het eerst naar een losloop gebied geweest, was prachtig!)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:21

Ik bestel als ik een penning nodig heb op AliExpress.

Voor nog geen €2 inclusief verzendkosten heb je een penning met voor en achterkant gegraveerd zoals jij wil.

Ik heb er één waar

Skip
I'm Chipped

0600000(telefoonnummer)
https://www.ndg.nl
The Netherlands

Op heb laten zetten.

Al hangt deze al eventjes niet meer aan zn halsband. Moet eigenlijk weer wel...

Zn halsbandje zoals Arabella heb ik ook eens besteld, alleen viel mij de kwaliteit juist ontzettend tegen. Ik vertrouw de kliksluiting totaal niet. Maar dat komt dan ook doordat er continu 25kg hond met zn hele gewicht in gaat hangen.

Kleinere hondjes en honden die niet trekken is het prima voor. Maar ik heb voor Skip liever een stevigere halsband.

De halsband van Trulove is trouwens wél erg fijn van Ali. Die hebben we nu al zn 2 jaar en het is mijn favoriete halsband. Skip draagt hem zéér regelmatig, tot het moment dat hij er wéér eens mee in de viezigheid heeft liggen rollen, dan gaat de halsband de wasmand in en uiteindelijk de wasmachine (Ik ga niet de wasmachine voor één halsbandje aan zetten. Wasmachine gaat aan als ik weer een lading honden was heb. Dus regelmatig ligt de halsband enkele weken in de wasmand te wachten. Ik heb nu 3 halsbanden die dus rouleren. Natuurlijk spoel ik wél eerst de stront er van af voordat hij de wasmand in gaat.)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:27

Hier zitten geen kliksluitingen op mvende, die vertrouw ik niet.

Met die penningen ben ik me eens rot geschrokken. Ik was op vakantie en werd gebeld dat de penning gevonden was. En ik kon mijn moeder niet bereiken want die had mijn hond.
Uiteindelijk bleek alleen de penning losgekomen te zijn gelukkig.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 11:37

woepsie90 schreef:

Voer vraagje: Mona is morgen 13 weken oud en eet 3x per dag de brokjes die we via de fokker hebben gekocht. Ze doet het er prima op voor zover wij daar ervaring mee hebben (ze poept 3x per dag prima drollen, vacht is ook netjes, etc). Ze eet het altijd razendsnel op dus we verspreiden haar eten in verschillende soorten bakken en snuffelmatten zodat ze er wat langer over doet.

We zouden alleen wel wat afwisseling voor haar willen, zoals een eitje, wat groente, en de fokker raadde ook een vleesdag aan. Of is ze daar nog te jong voor? Zo niet, hoe beginnen we met deze dingen?
Thanks!

[ [url=m/WQfizL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar had je gerust al mee kunnen beginnen toen ze bij je aan kwam hoor. Hier krijgen ze in t nest verschillende soorten vlees,brok, groente, fruit, ''mensenvoer'', kauwsnacks.

Gewoon mee beginnen.. niet teveel in 1 keer maar gewoon als jij bijvoorbeeld een banaan eet haar daarna ook een stukje geven of voordat je gaat eten en t zelfde met andere fruit/groente dingen. Of gewoon door haar voer doen.
en vleesdag zie ik persoonlijk t nut niet zo van. Hier krijgen ze sochtends vlees en savonds brok.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:33

Maze heeft een penning met naam, twee telefoonnummers, postcode en huisnummer, woonplaats en land.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:44

Stille meelezer breekt in :wave:

Zijn er mensen die op de penning of halsband hebben staan dat de hond gecastreerd of gesteriliseerd is? Er worden hier in de omgeving nog wel eens honden gestolen. Ik vroeg me af of dat nog zou kunnen helpen dat ze de hond weer ergens los laten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:00

Bij reuen valt daar niet echt over te liegen :Y) Dexter toont zijn balletjes maar al te graag. Dus nee, ik heb dat er niet op staan.

Wij hebben voor beide honden een penning aan de halsband. Met de Australische vlag :)) Hebben ze nu al zo'n 3 jaar en nog nooit verloren. Wel aan beiden een nieuwe ringetje gedaan.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:12

kiwiwitje schreef:
woepsie90 schreef:

Thanks!

[ [url=m/WQfizL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar had je gerust al mee kunnen beginnen toen ze bij je aan kwam hoor. Hier krijgen ze in t nest verschillende soorten vlees,brok, groente, fruit, ''mensenvoer'', kauwsnacks.

Gewoon mee beginnen.. niet teveel in 1 keer maar gewoon als jij bijvoorbeeld een banaan eet haar daarna ook een stukje geven of voordat je gaat eten en t zelfde met andere fruit/groente dingen. Of gewoon door haar voer doen.
en vleesdag zie ik persoonlijk t nut niet zo van. Hier krijgen ze sochtends vlees en savonds brok.

Volgens mij kregen ze dit nog niet bij de fokker en hier wilden we niet gelijk van alles veranderen dus hebben we er even mee gewacht :o Misschien te lang, maargoed. Ze eet wel af en toe een stukje appel of wat stukjes brood in de Kong.
Ben ook weer even aan het spieken op je site, ons voorraadje wat we al hadden is op :D

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:21

Sorry nog een vraag @kiwi: je zegt vlees sochtends en brok savonds, maar mona heeft nog een lunch. Kan ze wel zo kort op elkaar wisselen van voersoort (vlees en brok combi)? Ik dacht gehoord te hebben dat er minstens 8 uur tussen een vlees en brok maaltijd moet zitten? Ze krijgt om 7:30-13:30-19:30 eten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 14:28

Te laat is t nooit hoor haha.

Maar ja hoor. Hier krijgen ze in t nest al 2x vlees en 2x brok perdag. :) en uiteindelijk met afbouwen 1 of 2x per dag vlees en 1 of 2x per dag brok.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:44

Leuke reacties, dank jullie wel!!! Heb zeker een mooie gevonden nu!

Halsbandje is binnen, maat zit ook wel goed denk ik voor de pup straks :+
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 18:57

Wat eten jullie vandaag?

Wij eten boellie met poedersuiker en suikerstroop..Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:20

Haha heerlijk Kim!

Ik heb een heerlijk monster dat naar sloot stinkt _O-

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:20

_O- Put some sprinkles on it :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 19:53

Heel slecht natuurlijk op tafel. Maar hij gaat regelmatig op tafel liggen als de meiden hem klieren want daar komen ze niet. En toen ik wonden moest verzorgen heb ik hem geleerd op tafel te gaan staan. Want op hoogte laat ie t beter toe en anders werd de bank nat en vies.
Dus zo af en toe maakt ie er gebruik van. _O-

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:58

CupCakes_ schreef:
Haha heerlijk Kim!

Ik heb een heerlijk monster dat naar sloot stinkt _O-

[ [url=m/XxUnYu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, die van mij ook vandaag.
Ik was met mijn schoonzusje en de kids met de honden wandelen op een plek zonder water ( dacht mijn schoonzusje), Roetsj dook natuurlijk direct een sloot in. Gelukkig ging ze niet echt zwemmen, maar alleen pootje baden, tot haar buik.

Boelie met poedersuiker :Y)
Nee, toch maar niet :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:24

Hele lange tijd hier niet gebuurt. :wave: Hoe is het met jullie?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 23:52

Wel een aangebrande pannekoek Kim, een beetje zwart :')

Het logeren afgelopen nacht ging super goed. Geen gepiep of gedonder met zijn tweeën. Cody heeft wel slecht geslapen geloof ik, veel indrukken gehad ondanks dat hij het bij mijn ouders goed kent. Logeren is natuurlijk flink anders dan een dag spelen. Hij heeft vandaag de hele dag geslapen :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 00:02

Kiimm_ schreef:
Wel een aangebrande pannekoek Kim, een beetje zwart :')

Het logeren afgelopen nacht ging super goed. Geen gepiep of gedonder met zijn tweeën. Cody heeft wel slecht geslapen geloof ik, veel indrukken gehad ondanks dat hij het bij mijn ouders goed kent. Logeren is natuurlijk flink anders dan een dag spelen. Hij heeft vandaag de hele dag geslapen :')

Ja sorry mijn pannenkoeken zijn niet echt eetbaar :P

Neegrapjederestwaswelgelukt.

Herkenbaar hoor. Bij mijn schoonouders slapen die van mij ook niet/amper. En dat heb ik gisteravond en vandaag echt gemerkt. Dan nog een loopse heks erbij en t feest was compleet :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 02:02

Mag ik ook aansluiten :)

Vandaag gehoord welke pup mijn moeder en haar vriend krijgen uit een nest Duitse dog puppies :D

We krijgen een mooi harlekijn dametje met veel wit. In de week van 15 april gaan ze haar ophalen.

Foto's komen later nog :)