Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:10

@Denies owja, dát is het belangrijkste natuurlijk. Een dúre hond haha. Ach, sommige mensen zijn niet slimmer hè :') (Ik heb het met mijn paard overigens gehad, dat ándere mensen dat zo zagen. Ik had een paint, goed papier erachter. Ik kon alleen zelf niets met hem. Klikte gewoon niet. Na meerdere ongelukken en bijtwonden van hem op mijn lijf die echt littekens gegeven hebben, en mijn schouder die hij gesloopt heeft, heb ik hem verkocht. Ik kocht een haflinger terug. Hoeveel stalgenoten dat niet snapten 'want wat moet je nou met zo'n simpele pony'... Ach, die paint kon ik niets mee. Hij had kwaliteit, maar deed het voor mij niet. Die is de sport in gegaan en heeft in Belgie en Duitsland echt wel lekker meegelopen in de team penning bij de nieuwe eigenaar... En die haflinger, die loopt nu bij mij dressuurpony te zijn, en daar kan ik echt álles mee... Maar ook daar hebben mensen dus een mening over: van duur naar goedkoper (en zo goedkoop was ze niet eens hoor ;) ) is blijkbaar NOT done)

Helpt veendrenk voor poep eten ja? Toby doet het overigens niet, ja, soms paardenpoep of kattenpoep als hij de kans krijgt, maar niet obsessies gelukkig. Maar ik ken het alleen van aan de paarden geven...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:10

Skip staat naar mijn mening nu ook iets te vet. Hij weegt nu zn 24 kg schat ik, terwijl hij met 22kg het mooiste is.

Maar geen obesitas ofzo, daar heb ik zn hekel aan!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 10:14

Chick staat ook iets te vet, die ben ik gaan bijvoeren na de dekking omdat ik haar in vond vallen en ineens haar ribben echt duidelijk begon te voelen. (wat vaker gebeurd bij een dracht).
Maar ondanks dat ze nu weer op normale portie staat en meer beweegt word t nog niet echt minder vet.. :P

Maar ook daar zagen we de vorige keer wat verschil in met de veendrenkstof. En haar melkklieren zijn ook nog niet echt de oude. Dus ik zou niet verbaasd zijn van toch een lichte schijndracht.

Skippy: even stukje van de site gekopieerd.

Sanofor Veendrenkstof kan gegeven worden aan honden en katten in de volgende situaties:

Maag- darmproblemen
Voor de opbouw van de darmflora (na bijvoorbeeld wormkuren of antibiotica)
Voor een normale stoelgang
Ter bevordering van de eetlust
Bij oprispingen, boeren en regelmatig rommelen van de maag
Vieze luchtjes/ gewoonten
Straatvuil en ontlasting eten
Honden of katten die windjes laten die vreselijk stinken

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:14

mvdende schreef:
Skip staat naar mijn mening nu ook iets te vet. Hij weegt nu zn 24 kg schat ik, terwijl hij met 22kg het mooiste is.

Maar geen obesitas ofzo, daar heb ik zn hekel aan!

Ja, dat hadden wij met de doodle dus ook. Is het mooist rond de 15 kg en zat tegen de 17kg. Is nu dus weer netjes terug naar rond de 15.
Niet ideaal, maar is wel anders dan dat hij rond de 20+ zou wegen (de doodle) of dat Skip rond de 30 zou wegen natuurlijk...

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:32

xDenies schreef:
Oh en die blauwe labrador hype, tsja. Deze man kwam ik al tegen met die hond als pup en toen was ik enthousiast dat het een knapperdje was (ook een beetje de verwachting in een dierenspeciaalzaak haha) en toen was het, 'Jaa dat is een blauwe he. Ja een blauw labrador! Dingen zijn duur! Klauwen met geld, maarja ik wilde een blauwe. Maar dat geld .. pfoeee', het geld is zo belangrijk dat er een duur prijskaartje aan hangt. LEKKER BOEIEND.

Ik ben oprecht benieuwd waar dat dan vandaan komt.
Is het echt heeeeeel veel geld voor hem geweest en zit het daarom top of mind? Of vindt ‘ie ergens dat hij er teveel voor heeft betaald? Ik kan me echt géén situatie bedenken dat je over de aanschafwaarde van je hond gaat praten.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:33

Jip is voor het mooie ook iets te vet. Maar daar heeft m'n familie niet echt aan geholpen.. Die geven Jip behoorlijk veel tussendoor, wat ik eigenlijk verbied. Maar luisteren is een dingetje hier soms _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:36

Al vind ik dieren snel te vet.

Bij Skip kan je met platte hand zn ribben nog voelen, dus volgens de regels is hij prima op gewicht. Alleen is hij iets vetter dan dat ik van hem gewend ben, hij heeft grote deel van de tijd echt geen grammetje vet gehad en nu dus wel iets.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:37

Ik ben wat dat betreft wel blij dat ik alleen woon, ik beslis zelf wat en hoeveel Mulan eet en hou haar gewicht in de gaten. Als ik haar te zwaar vind worden krijgt ze wat minder en anders wat meer. Maar moet zeggen dat ze tot nu toe echt super op gewicht blijft en mooi in haar spieren zit, heel blij mee!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:40

mvdende schreef:
Al vind ik dieren snel te vet.

Bij Skip kan je met platte hand zn ribben nog voelen, dus volgens de regels is hij prima op gewicht. Alleen is hij iets vetter dan dat ik van hem gewend ben, hij heeft grote deel van de tijd echt geen grammetje vet gehad en nu dus wel iets.

Nou precies dat inderdaad: ik vind ze ook nogal gauw vet.
Toby is tussen 9,3 en 9,7kg op zijn mooist. Vanaf 10 vind ik hem al vet. Onze dierenarts is daar overigens wel actief mee bezig, dus als Toby boven de 10,25 zit (is 1x gebeurd), krijg ik van de dierenarts ook op mijn kop ;)

@Norwayfjord hier hetzelfde hoor. Tenzij ik een paar dagen weg ben, dan is hij bij mijn ouders of mijn broer.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:42

Ik word er soms ook wel een beetje moe van. Want ik probeer die hond op gewicht te houden (nu dan een beetje af te laten vallen) en de rest geeft van alles tussendoor. En dan ben ik de boeman als ik het verbied. |o

Ik kan ook niet wachten tot ik op mezelf ga wonen, alleen dat duurt nog wel een jaar of 2/3 :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 10:46

NorwayFjord schreef:
Ik ben wat dat betreft wel blij dat ik alleen woon, ik beslis zelf wat en hoeveel Mulan eet en hou haar gewicht in de gaten. Als ik haar te zwaar vind worden krijgt ze wat minder en anders wat meer. Maar moet zeggen dat ze tot nu toe echt super op gewicht blijft en mooi in haar spieren zit, heel blij mee!

Bij Djessey en Boellie werkt dat ook, maar bij chicka.... {:)-:(
Maar je voelt zonder echt te duwen haar ribben wel. Zeker de achterste, maar gewoon net teweinig taile naar mijn mening.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:46

Bij Arya is het ook goed in de gaten houden nu. Waar ze de eerste maanden echt schraal was - wat ik ook niet erg vond, omdat ik ze liever schraal zie als groeiende herder pup, als ze tenminste wel genoeg energie hebben en goed uitzien natuurlijk en geen tekorten hebben - heeft ze nu een dun laagje omdat ze natuurlijk minder beweegt de laatste tijd en minder hard groeit dus moeten we weer wat aanpassen hier en daar - al zijn de ribben wel prima te voelen maar het is wel iets anders als toen ze jonger was (al was ze toen dus idd misschien wel wat te schraal weer). Ze mag het gewoon hebben zoals ze nu is, maar ik minder momenteel wel iets met voer en minder snacks omdat ze weinig beweegt. Halen we dan wel weer in binnenkort. Qua gewicht zit ze vandaag op 27 kg (al voelt het veel zwaarder aan haha. Ik had gedacht dat ze de 30 wel al aantikte, maar schijnbaar niet hihi) en ik heb d'r eergisteren eens gemeten en d'r schoft zat op 64cm (hij gaf 66cm aan eerst, maar ze bleef niet heel goed stil staan dus heb nog eens geprobeerd) dus ze is toch al aardig aan de maat hihi. Gister was ze 9 maanden. Merkt nu wel doordat ze langer haar begint te krijgen, je op het oog minder goed ziet of ze op gewicht is en dat met name andere mensen dan al sneller denken dat ze te dik is. Als je d'r navoelt, voel je gewoon echt prima dat dat niet het geval is en van bovenaf valt ze ook gewoon mooi in bij de flanken.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:26

CupCakes_ schreef:
Ik word er soms ook wel een beetje moe van. Want ik probeer die hond op gewicht te houden (nu dan een beetje af te laten vallen) en de rest geeft van alles tussendoor. En dan ben ik de boeman als ik het verbied. |o

Ik kan ook niet wachten tot ik op mezelf ga wonen, alleen dat duurt nog wel een jaar of 2/3 :')

Zo gaat dat hier ook maar tegenwoordig ben ik gewoon streng erin. Mensen hoeven mijn hond geen troep te geven wat ze zelf meegenomen hebben. En ''ja maar hij vind dat lekker'' is voor mij geen excuus. Geowon volhouden hoor! jouw hond en jouw regels.. hond heeft er alleen maar nadeel van als hij te dik is

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:33

Ik ben daar idd ook echt heel duidelijk in. Mijn hond dus ik bepaal en als ik niet wil dat ze eten krijgen van iemand, of dat nu m'n moeder, vader, schoonmoeder, jantje of pietje is, dan krijgt ze het niet. En doen ze het alsnog, hebben ze gewoon ruzie met me. Vind dat echt not done om andermans dier maar even te voeren en zeker als er aangegeven wordt dat je het niet wilt.

Kan me daar buiten ook echt over irriteren, hoeveel hondeneigenaren je tegenkomt die met wandelen andermans honden voeren, en meestal ook gewoon zonder te vragen. GEWOON NIET, OK? lol. Ik doe het af en toe bij Arya's vriendje de Golden en zij bij Arya maar dan weet ik precies van wie ze iets krijgt. Maar zo heeft ze al meermaals staan bedelen bij vreemde mensen omdat ze daar gewoon wat van gekregen heeft - en god weet wat ze ook bij dr naar binnen hebben geduwd... -:(- Let daar nu dus wel echt goed op haha.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:09

RoosvanBlue schreef:
xDenies schreef:
Oh en die blauwe labrador hype, tsja. Deze man kwam ik al tegen met die hond als pup en toen was ik enthousiast dat het een knapperdje was (ook een beetje de verwachting in een dierenspeciaalzaak haha) en toen was het, 'Jaa dat is een blauwe he. Ja een blauw labrador! Dingen zijn duur! Klauwen met geld, maarja ik wilde een blauwe. Maar dat geld .. pfoeee', het geld is zo belangrijk dat er een duur prijskaartje aan hangt. LEKKER BOEIEND.

Ik ben oprecht benieuwd waar dat dan vandaan komt.
Is het echt heeeeeel veel geld voor hem geweest en zit het daarom top of mind? Of vindt ‘ie ergens dat hij er teveel voor heeft betaald? Ik kan me echt géén situatie bedenken dat je over de aanschafwaarde van je hond gaat praten.

Nee, hij vind zichzelf bijzonder met z'n mode-item-blauwe-labrador ;) Dit zijn van die mensen in hun linkerhand een telefoon aan hun oor duwen en aan de rechterhand houden ze een flexi vast die geen rem heeft.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:19

Elvin was altijd best schraal en zodra er loopse teven waren werd hij gewoon mager en als hij at was er niet tegen op te voeren.
Tot hij chemisch gecastreerd was en toen werd ie ineens echt dik voor zijn doen,zelfs met veel minder voer.
Heb zelfs zn halsband moeten aanpassen omdat ik hem er bijna mee wurgde door die speknek.
Nu is zn castratie uit gewerkt en is zijn halsband weer te groot en valt hij enorm af.

Parel is altijd wel goed maar die schommelt enorm in gewicht als ze weer niet lekker is.

En guapa was ook wel wat schraal maar nu niet meer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 12:32

Cinniz, dan zou ik toch eens castratie overwegen of nog eens chemisch. Als ie beter af is gecastreerd is t niet anders toch?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:45

Blijf het een lastige beslissing hoor,hij is al 9 en om hem nu nog te castreren vind ik nogal wat.
De enige reden waarom ik hem zou castreren is vanwege zn pus piemel blegh die heb ik niet gemist.
Hij voelt zich fijner zonder chemisch casteratie dan heeft hij veel meer energie.
Ik heb liever een dunnere hond als zo’n spekkie die hij afgelopen jaar was.

Parel heb ik wel laten helpen omdat ze zowel voor tijdens als na haar loopsheid helemaal van slag was.
Maar bij elvin is het niet eten alleen in het begin van de loopsheid periode,nu eet hij ook zonder problemen met guapa.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 12:54

Hmm, issie dan mager omdat ie slecht eet of omdat ie veel verbruikt? Want je zegt meer energie.
Want dan zijn er nog wel wat mogelijkheden om hem dikker te krijgen of evt beter te laten eten.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:45

Gioia staat ook altijd op ok. Ze is niet mager, maar je kunt makkelijk haar ribben voelen. Senna en buddy eten vaak slecht en zijn mager (al eet senna het laatste jaar beter). En kyara staat altijd op dieet. Die is snel te dik en mag dus echt weinig eten (maltheser achtige).

Net een bestelling in mijn winkelmandje klaargemaakt bij jou kiwiwitje. Kan vanavond pas bestellen haha.
Ik had puur hypersex nodig voor buddy, dus maar meteen knaagspul meebesteld haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 13:47

Oeh jij was het! Ik had al vullende winkelmandjes gespot :+ Ik was aan t kijken hoe t allemaal met mn pakketten staat. T is lichtelijk drama bij de post :( zowel postnl, dpd als dhl hebben momenteel wat dingetjes haha

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:54

Mijn winkelmandje staat ook gereed, alleen nog even wachten op het loon wat vandaag binnen komt als het goed is :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 14:11

haha Jullie zijn lief <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:21

kiwiwitje schreef:
Hmm, issie dan mager omdat ie slecht eet of omdat ie veel verbruikt? Want je zegt meer energie.
Want dan zijn er nog wel wat mogelijkheden om hem dikker te krijgen of evt beter te laten eten.

De eerste periode eet hij dan slecht dat is meestal max een week zo.
Dan eet hij wel maar de helft laat hij staan.
Hij is altijd heel actief,loopt altijd los en waar ik en parel 1x een pad heen en weer lopen loopt hij tig keer heen en weer.
Daarin tegen toen hij chemische gecastreerd was hobbelde hij gewoon met ons mee en was veel minder actief.
Nu scheurt ie zeker met guapa weer heen en weer.
Nu is hij absoluut nog niet mager hoor er mag nog wel wat vanaf.
En het probleem is ook dat we met hem niet weten waar die rode huid vandaan komt,het zijn gisten die hij meer heeft maar waar dat door verergerd wordt kunnen we niet achter halen.

Pakket hier heeft ook vertraging.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 14:43

Je zou evt paardenvet bij kunnen proberen. En dan kun je rustig een pompje meer geven dan de richtlijn. Paardenvet gaat ook vaak goed bij allergische honden. T meeste aan huidproblemen verder komen uit de darmen. Dus door de darmen een boost te geven (darmprotocol van de groene os of bijv veendrenkstof oid) kan daarin wel verschil maken :)

Ik word er gek van, stomme postellende :P