Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:19

Zou dat bijten dan eerder omzetten naar iets vasthouden. dan hebben ze een taak + ze kunnen toch hun bek gebruiken.
En geloof mij je hond zal je altijd verdedigen. Mijn bc was echt de liefste tegen mens en dier, van groot tot zo klein als een muis en wou nooit je hand ofz in zijn mond want dan draaide hij zijn hoofd weg. Maar was ooit eens een week alleen thuis en op een avond stonden er 5 illegalen in mijn tuin echt recht voor mijn raam. hond is er toch achter gevlogen alsof hij een dh was ofz :P

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:21

Tik op de neus of auw roepen helpt niet bij Thor, dan wordt hij net feller. Speeltje aanbieden en ook effectief spelen werkt het beste bij hem. Gezien zijn ras en de krachtige kaken werkt hand er verder in ook niet. We hebben gelukkig tijd en geduld :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:23

Dat is onderzocht xLaraaj en dat valt dus echt enorm tegen. Veel minder honden verdedigen dus echt, een aantal blaffen wel, maar echt bijten doen er echt maar heel erg weinig. Dan is het in huis nog eerder dan buiten op straat bijvoorbeeld. Het is niet voor niets dat het burgerbijten ook iets is wat aangeleerd moet worden en niet in elke hond zit, ook al bijten ze wel goed op mouw of pak. Vooral als je iemand tegenover je hebt die ook echt dreigt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:26

hier zou kenai zolang hij achter een hek zit of ene raam in jouw situatie echt razend blaffen. Maar eens ze erbij kunnen vallen beide honden enkel aan met kusjes helaas..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:26

oh kan ik wel begrijpen. Natuurlijk niet voor niets dat die trainingen er bestaan. Weet natuurlijk niet of hij effectief iemand zou gebeten hebben. Hij klonk ernstig genoeg en zijn haren rechtop dat ze vlug weg waren. Ooit ging ik langs oude buren, deed de vrouw open en zij was ziek zonder ik het wist en toen ze mij een kus wou geven gromde hij zachtjes. Denk dat hij gewoon beschermend naar mij was in zo'n situaties misschien omdat ik de baby van de familie was :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:27

Spip "verdedigd" ook wel, als ik met mijn vriend dans springt ze tegen ons op en blaft ze.
Of ze met een vreemde zoiets zou doen denk ik eigenlijk niet, ze zoekt vaak juist zekerheid bij mij. Beest weer niet wat bijten is ook :')

Is er ook geen ras voor natuurlijk, is eerder een retriever dan een pakhond.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:30

Maar dat was mijn punt dus. ;) Een hond aanleren om te bijten wil absoluut niet zeggen dat ze een vreemde bijten in een dreigende situatie. Dan kan je ze beter leren blaffen, want gelukkig is dat in de meeste situaties echt goed genoeg en dat doen wel meer honden uit zichzelf.

EDIT: En iets vasthouden vind ik trouwens ook wel een goed idee! Dat leren wij ze in training wel aan, vasthouden tot wij los zeggen. Ik heb het alleen nooit doorgevoerd naar huis, dat zou in sommige situaties wel handig zijn!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 10:44

MyWishMax schreef:
Maar dat was mijn punt dus. ;) Een hond aanleren om te bijten wil absoluut niet zeggen dat ze een vreemde bijten in een dreigende situatie. Dan kan je ze beter leren blaffen, want gelukkig is dat in de meeste situaties echt goed genoeg en dat doen wel meer honden uit zichzelf.

EDIT: En iets vasthouden vind ik trouwens ook wel een goed idee! Dat leren wij ze in training wel aan, vasthouden tot wij los zeggen. Ik heb het alleen nooit doorgevoerd naar huis, dat zou in sommige situaties wel handig zijn!

Dit doen wij ook. Het bijten staat als ''vast! '' en los op ''los'' ( :') hoe verrassend... )

Blaffen kan Boellie op commando. Maar die kan ik uitlokken tot blaffen. Chick gromt veel eerder en blaffen alleen als t echt echt echt te ver gaat, dus dat krijg ik nog niet onder commando -O-

En Boellie heeft ook al eens bewezen dat ie daadwerkelijk verdedigd..... *oeps... *
Wij zitten hier op industrie, naast ons zitten wasboxen. En toen we hier nog niet zo lang zaten stond er iemand met mega harde muziek (dit zijn vrij nieuwe panden, goed geïsoleerd maar mn theekopje trilde over de tafel...) Aangezien Boellie toch naar buiten moest maar besloten meneer te gaan vragen of zn muziek iets zachter mocht. Alleen meneer was niet zo vriendelijk en kwam met een of andere grote sleutel op ons af.. En nog voordat ik het in de gaten had dook Boellie dus vol op hem af. Gelukkig was ik optijd om de flex op de rem te zetten. Want dit was helemaal niet de bedoeling natuurlijk. Meneer schrok er wel van en liep terug. Dus wij de politie gebeld. En verteld wat er gebeurd was en dat we nog steeds wilde dat de muziek uit/zachter ging. Ze vonden het zelfs verstandig dat we de hond mee genomen hadden :') en ze zijn gekomen om te zorgen dat de muziek zachter ging.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:57

Ik kom alleen in de knoop met commando's. :') Vast is bij ons wat vast pakken en niet los mogen laten tot commando komt en ze mogen niet knagen. Apport is of iets aanpakken, aanbieden en stil houden of het ophalen en terugbrengen en aanbieden. Los is gewoon los, maar wordt natuurlijk in de training gebruikt en moet dus altijd meteen opgevolgd worden. Uit is ook los, maar wat vrijblijvender. Pak gebruiken we in de training dat ze iets (of iemand) mogen pakken, maar dan moet er wel verplicht vastgehouden worden en dat gebruiken we weer als soort clickerwoord. Dan heb je nog stellen en dat is weer een commando om te bijten, omdat je dat verplicht moet zeggen in het programma. :+

Oh en dan heb ik nog geef, maar die zit er niet helemaal in. Dat is gewoon iets afgeven thuis, maar daar denken ze altijd dat ze wat voor krijgen. Ze hebben het iets te veel als ruilen opgevat.

Kiwi, dat is best even heftig! Aan de ene kant een veilig idee, maar ik vind dat weer doodeng, omdat de politie idd dan blij is dat je hond mee neemt, maar als die echt raak bijt heb je weer een probleem. :+ Stom gedoe, maar goed. Tay bijt trouwens wel echt, buiten huis heb ik het nog niet meegemaakt, maar thuis wel. Buurman die de poort open wil maken, dan moet je eerst de deur wat naar binnen duwen en je hand naar binnen steken. Toen beet Tay dus al. :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 11:05

Haha dan zullen de commando's echt wel een ding zijn inderdaad. Ooit zou ik wel eens met beide hondjes een keertje gaan kijken bij dat pakwerken. Ik denk dat ze het gaaf zouden vinden!

Ja het was zeker heftig. Ben ook wel blij dat er niks gebeurd is! voordeel is wel dat onze camera's net zicht hebben op de wasboxen dus van t gedrag van die man hadden we wel bewijs..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:06

hier ook een hoop commando's
apport: het voorwerp dat ik weggegooid heb zoeken (vaak in een doolhof gegooid) en terugbrengen, in zit-voor komen en vasthouden tot ik het aanneem.
stokje: een voorwerp at ik tijdens een wandeling heb laten vallen op geur terugzoeken terugbrengen, in zit-voor komen en vasthouden tot ik het aanneem.
pak: een bal die als beloning weggegooid word achterna rennen. het is toegestaan een gek ermee te doen, maar dan de bal weer terug komen geven.
vast: voorwerp vasthouden in de mond tot ik toestemming geef het los te laten
los: gebruik ik enkel bij jonge honden, andere honden weten als ik het voorwerp vastneem ze het moeten afgeven.
vang: een voorwerp dat ik gooi (frisbee of bal) in de lucht opvangen en terugbrengen

hoe slim die dieren eigenlijk zijn he. zoveel verschillende commando's voor een vergelijkbaar iets.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:14

Hier waren de puppy tandjes ook een drama. Vooral nog in de fase dat ie steeds in je gezicht hapte. Heeft ons allemaal wel een haal gegeven :=

Hier was alle pret in een keer over en uit als er te hard werd gebeten. Maar is nog steeds lastig, wij spelen dus eigenlijk voornamelijk met speeltjes. Heb niet zo'n zin al die blauwe plekken op mn armen :Y)

Dexter is een veel te groot doetje om mensen aan te vallen. Die gaat of kwispelen of wegrennen als het niet goed voelt. Dundy daarentegen... := Wonen hier nogal wat mensen die het leuk vinden om aan je te zitten of te belagen voor drugs, dan is het net een helhond. Maar volgens mij voelt die echt heel erg aan wanneer het niet goed is. Want angstbijten doet hij dus écht níét. Anders was dat al lang een keer gebeurd.

Zijn hier mensen die speurtraining doen met hun hond? In hoeverre is dat te doen met een niet-jachthond en vanaf welke leeftijd? Zijn die training een beetje rustig of is het allemaal rennen en vliegen?

Ben het aan het overwegen voor Dexter omdat ik vermoed dat dat kalmer is tijdens zijn revalidatie dan drijven wat we dus zouden doen. Hij vindt namelijk altijd sporen van mensen in het bos en die volgt hij dan al kwispelend totdat hij de mensen heeft gevonden. Denk dat hij dat echt leuk gaat vinden :))

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:16

een cattle dog die ik ken speurt. hij speurt wel op mensen, ik weet niet wat jow doel is. De hond is nu 17 maanden en heeft al verschillende examens gehaald

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:32

Wat voor soort speuren wil je doen? Daar hoef je echt geen jachthond voor te hebben hoor, het zoeken op mensen doen heel veel soorten rassen. ;)

EDIT: Eigenlijk alle soorten speuren die ik ken doen heel veel verschillende rassen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:16

Voor het puppybijten heb ik echt 80 speeltjes in huis in elke soort en maat, hoewel hij de afwasborstel en de deurstopper prefereert. Als hij het dan wel grappig vindt om m'n arm te pakken, dan duw ik of m'n hele arm/vuist (niet ruw) in z'n bek en denkt hij eww bah ga weg met dat ding :') of duw ik er een puppybotje tussen. Hetzelfde als hij aan de tafelpoot hangt, werkt tot nu toe goed. Na een paar keer pakte hij uit zichzelf al vanalles behalve mij of de tafels. Eerst had hij ook ontzettend de neiging buiten op alle takjes in het universum te gaan kauwen, die ik dan steeds uit z'n bek moest halen :+, maar dat is nu ook over. Je kunt ook echt aan hem zien wanneer hij jeuk heeft aan z'n tanden of niet, ik geef hem ook wel een klein stukje van Zig z'n dentastick als hij echt jeuk heeft.

Qua bijten, ik denk dat dat ook wel rasafhankelijk is. Ik heb een waakhond herplaatser en als iemand mij zou aanvallen zou hij wel degelijk reageren. Bij sommige rassen ligt die grens lager, op de vorige hondenschool zaten veel duitse herders en bijna allemaal bijtgevaarlijk zonder dat aangeleerd te hebben gekregen. M'n pup is super vriendelijk, maar ik heb hem ook al een paar keer zien grommen toen ik in het donker wandelde en hij hoorde wat. Denk alleen niet dat hij iets zou doen.

Kiwiwitje ik zat even op je fb pagina, jouw staffords zijn leuk! Ben er normaal niet zo'n fan van, maar die van jouw lijken anders, hele andere uitstraling ook.

(Terwijl ik dit typ sluipt m'n pwup naar buiten...suspicious...ik er achteraan, rent hij weg met Zig z'n botje in z'n bek. Stahp jatting each other's botjes you little oliebol :') )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 12:28

Dankjewel! :) Sowieso veel verschil aangezien er 1 van het showtype is en 1 van het sporttype. En de staande oren van Boellie zorgen er voor dat zn kop meer spreekt vind ik.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:33

Euh, geen idee wat voor soort speuren... Heb het nog nooit gedaan en nog nooit over ingelezen eigenlijk. Ze hebben hier in de buurt bij de hondenclub gewoon iets wat 'jachttraining ' heet.

http://www.kcfriesland.nl/jachthondentraining

Ik denk dat Dexter iets als mantrailen interessanter vindt maar lijkt me dat zoiets er gewoon aan vooraf gaat?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:54

Nee, dat is echt wel heel wat anders. ;) Dat heeft eigenlijk niks met elkaar te maken.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:34

Iris haar eerste dag alleen thuis terwijl wij beiden werken: ik een thuis in mijn lunchpauze en ze lag nog braaf achter het hekje duf om zich heen te kijken.

Even uitgelaten en gevoerd, toen ging ze zelf alweer slapen dus het voelde ook niet vervelend om haar weer naar de gang te doen toen ik van huis ging. Daar ging ze ook gewoon weer slapen. :D

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:01

Ik heb niet alles teruggelezen (sorry!) maar zag wel weer veel leuke foto's :D

Kaus, hier een mantrailer! Met een kruising Duitse herder x Golden retriever. Er zitten echt ontzettend veel verschillende honden in de groep, zoals Boxers en een Grieks vuilnisbakje, maar heb ook wel gehoord dat er Chihuahua's meedoen bij andere groepen. Echt elke hond kan het, al zijn er natuurlijk maar weinig die echt voor de diploma's kunnen gaan. Maar gewoon als hobby: kan allemaal! :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:03

Mantrailen of speuren lijkt me ook allemaal wel leuk maar ik ben zelf 100% kapot na een kilometer lopen dus vrees dat dat hem niet gaat worden :o

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:10

Kaus schreef:
Euh, geen idee wat voor soort speuren... Heb het nog nooit gedaan en nog nooit over ingelezen eigenlijk. Ze hebben hier in de buurt bij de hondenclub gewoon iets wat 'jachttraining ' heet.

http://www.kcfriesland.nl/jachthondentraining

Ik denk dat Dexter iets als mantrailen interessanter vindt maar lijkt me dat zoiets er gewoon aan vooraf gaat?

Ik twijfelde of ik bij hun ging trainen of bij africhtingsclub de oostpoort.
Het laatste was dichterbij en hun trainen meer met rottweilers dus dat was voor mij een fijnere keus.
En is 10 euro per maand.
Vind het fijn dat ze van alles doen zoals appel, speuren en behendigheid dit zijn allen dingen die ik wil gaan doen als ze ouder is

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:46

Wil je met je honden zwemmen, hele 'kustlijn' blauw en een aantal dode vissen aan de kant. Was wel een vrouw doodleuk met haar twee kleine honden aan het zwemmen, ' want dat gaf niet'. Aj was wel wat schijterig naar deze twee honden, maar hij ging er al uit zichzelf wat naartoe. Hele verbetering. Direct de honden maar weer mee en naar een ander, minder leuk mini strandje gegaan. Zig vindt het daar minder eng, dus die zwom constant heen en weer, maar Aj gaat niet verder dan zijn middel nog. Behalve toen hij te snel te bocht om ging en finaal in het water viel :'). Nu heb ik heerlijk rustige slapende (natte.._#&€) honden.

Leren jullie ze apporteren? Ik heb nog nooit een hond gehad die wilde apporteren, dus stond er niet bij stil totdat het baasje van z'n zusje een filmpje stuurde. Hij pakt het balletje wel en hij komt ook terug, maar laat dan halverwege t balletje weer vallen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:10

Hier een positief huisbezoek gehad. Ze was onder de indruk van wat ik al voorbereid had :list: hoezo geobsedeerd?

Nu wachten op nieuws over de vlucht. Als het echt midden in mijn examens valt, moeten we het een weekje uitstellen, want in die periode zijn mijn ouders 6 nachten weg en de combo nieuwe hond en examens is wat te veel voor mij alleen. Als hij snel kan komen echter, zal dat tegen dan wel lukken :).

Ik ben dus heel blij en ongeduldig.

Omdat het officieel is, voor iedereen een foto;

Afbeelding

De kleur op zijn hoofd is de enige kleur die hij heeft, verder is alles wit. Daarom zal hij 'Hattur' gaan heten, wat IJslands is voor 'muts' of 'hoed'.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:13

Excuses voor de egopost :') ik lees later bij!