[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boemklatsch

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:55

Mika is afgelopen juni een midweek mee naar de Ardennen geweest, buiten een grondpin niets extras voor aangeschaft.
In september gaan wij zelf naar Curacao en blijft Mika dus thuis, met name mijn vriend had wel flink behoefte aan even niet alles rondom hond te plannen.
Volgend jaar willen we 3 weken naar Noorwegen en dan gaat hij gewoon weer mee, heb er toch flink buikpijn gehad nadat wij onze vliegtickets geboekt hadden. :')

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:10

Nou hier was net paniek, ik had de deur naar de tuin zoals elke dag open gemaakt en eerst een rondje samen met Bentley gelopen om te kijken of alle hekken dicht waren.
Vervolgens was Bentley al een tijdje aan het buitenspelen dus ik ging even kijken, heeft dus blijkbaar iemand een hek open gemaakt en is Bentley naar buiten gelopen. Dus ik in paniek m'n vader op gebeld en vervolgens zag ik hem staan achter een hek van de supermarkt, dus ik ernaartoe gelopen. Komt m'n buurvrouw die dus ook zei dat ze ons hek hoorde open gaan en ineens de hond op straat zag lopen, ze heeft hem dus achter het hek gezet in de hoop dat iemand zou komen.

Wat ik me alleen af vraag is waarom iemand zoiets zou doen.. Nu is het gelukkig goed afgelopen maar we wonen aan 2 drukke wegen dus het had ook heel anders af kunnen lopen, wat ben ik blij met zulke fijne buren..

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:11

Macchiato wat heerlijk zo naar het strand! Leuk dat hij zo genoten heeft

Simongek wat een droppie <3

Hier is Pip niet mee op vakantie geweest, maar we willen in het naseizoen wel een weekendje naar het strand. Pip is ook een echte waterrat dus denk dat ze dat heerlijk vindt!

Maar wij gaan altijd met het vliegtuig op vakantie en zie dat niet zo zitten met een hond dus dan gaat ze naar mn ouders.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:29

Bah dat is schrikken melissac!! Het kan niet dat je hond de deur zelf open heeft gekregen? Gelukkig heb je fijne alerte buren!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:58

Macchiato schreef:
Bah dat is schrikken melissac!! Het kan niet dat je hond de deur zelf open heeft gekregen? Gelukkig heb je fijne alerte buren!

Nee het hek is van buiten uit open gemaakt en de sluitingen zijn te hoog voor hem... Moet zeggen dat mijn buren overal heel goed opletten, de 1 die loopt elke nacht een paar keer een rondje om ons huis en de ander die let zoals nu heel goed op als er iets gebeurd wat niet hoort. En we hebben het geluk dat Bentley eigenlijk wel dicht bij huis blijft alleen door de vrachtwagens die hier heel vaak rijden en automobilisten die hier heel gevaarlijk rijden heb ik liever niet dat hij op onderzoek uit gaat. :')

We hebben wel meteen even een rondje gelopen buiten zodat hij even kon spelen.
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:09

Zo, da's schrikken! Gelukkig liep het goed af :j

Hier een oproep gekregen van de DA voor Jarv zijn entingen...beetje jammer dat ze er bij hebben geschreven dat het mede voor weil is...
Bij ons bezoek vorig jaar is er duidelijk bij gezet dat ik geen weil enting in mijn hond wil hebben.
Als het nou een automatisch verstuurd bericht was...tot daar aan toe, maar dit is er met de hand bij geschreven :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:58

Tigress schreef:
Zo, da's schrikken! Gelukkig liep het goed af :j

Hier een oproep gekregen van de DA voor Jarv zijn entingen...beetje jammer dat ze er bij hebben geschreven dat het mede voor weil is...
Bij ons bezoek vorig jaar is er duidelijk bij gezet dat ik geen weil enting in mijn hond wil hebben.
Als het nou een automatisch verstuurd bericht was...tot daar aan toe, maar dit is er met de hand bij geschreven :')

Gewoon titerbepaling doen, entingen misschien helemaal niet nodig;)

Weil doe ik sowieso ook nooit

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:58

petitparis schreef:
@Inge: terug een pointer?

Hier gaan we al enkele jaren naar NL met 3 knotsgekke vriendinnen, 3 paarden en gestart met 6 honden en vorig jaar met 8 en met bezoek bij 12 stuks. Was wel een beetje "druk" :D

Ja weer een reu.. hopelijk een oranje, anders is ander kleurtje ook prima;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:41

Hij is al getiterd dit jaar (twee weken geleden ongeveer), maar bij een andere DA dan vorig jaar :D
Vanwege de vakantie naar Frankrijk wilde ik alles al mooi op tijd geregeld hebben :D

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:34

Wiebe wordt over 4 weken weer getiterd. Hopelijk zijn we dan klaar. Hepatitis had bij hem niet aangeslagen, parvo en distemper wel. Weil krijgt waterrat Wiebe vooralsnog ook niet.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:45

Weil heeft Bentley ook nog niet gehad.

We weten overigens wie het hek open gemaakt heeft, mijn oude fiets stond buiten omdat we die zaterdag naar het oud ijzer wouden gaan brengen. Is er gister blijkbaar iemand die gevraagd heeft of hij die fiets mocht ophalen vandaag, maar dat is dus niet met mij gecommuniceerd en waarschijnlijk wist die man niet hoe het hek weer dicht moest en heeft hij Bentley buiten niet gezien.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:48

Jeetje wat schrikken zal dat zijn geweest!! Echt heel fijn dat je zulke lieve buren hebt.

Hidde en ik zijn gistermiddag naar de nieuwe hondenschool geweest. Was echt super leuk. Hele enthousiaste jonge trainster en meteen wat dingetjes geleerd.
Van die andere hondenschool (waar ik had afgezegd) heb ik niks meer gehoord.

Wij gaan hier niet op vakantie, we zijn dit jaar verhuisd en er moet nog heel wat gebeuren aan het huis. We zijn wel 5 dagen naar een festival geweest toen was Hidde bij m'n ouders.

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:35

Melissa wat erg dat mensen het hek openmaken en de hond kan weglopen.
Kan je geen haakje of slot aan de binnenkant van je hek maken?

Appa gaat mee naar Zwitserland op vakantie samen met mijn hulphond.
Oude hond is slecht qua wandelen en mag een weekje bij schoonmoeder logeren.
Appa heeft met de 12 weken enting ook de rabies enting gekregen.

Afbeelding

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:55

luuntje schreef:
Melissa wat erg dat mensen het hek openmaken en de hond kan weglopen.
Kan je geen haakje of slot aan de binnenkant van je hek maken?

Appa gaat mee naar Zwitserland op vakantie samen met mijn hulphond.
Oude hond is slecht qua wandelen en mag een weekje bij schoonmoeder logeren.
Appa heeft met de 12 weken enting ook de rabies enting gekregen.

[ [url=m/LdZtXw.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben 3 verschillende sluitingen aan het hek zitten, 1 die beneden zit die je eerst naar boven moet trekken en vervolgens naar rechts draaien, dat zit aan de binnenkant en we hebben ook een slot aan de binnenkant die ook altijd dicht zit. Vervolgens hebben we nog 1 slot aan de buitenkant die heel lastig open gaat en we hebben alle 3 de sloten er altijd op zitten dus hij had eerst via een ander hek de tuin in moeten gaan en vervolgens het hek via de binnenkant open moeten maken maar het vreemde is dat ons andere hek heel erg kraakt dus dat zou ik gehoord moeten hebben aangezien ik de hele tijd gewoon in de woonkamer gezeten heb.

Ik heb nu maar een container voor de sloten gezet en een steen aan 1 kant van het hek zodat die niet meer open gemaakt kan worden tenzij je alles aan de kant zet maar dan kan ik het sowieso horen.

Het is overigens niet de eerste keer dat mensen even een kijkje komen nemen in onze tuin alleen was dat gestopt toen we onze dalmatiër hadden omdat die je anders greep.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:09

Wat brutaal dat ze zomaar je tuin in lopen zeg... En zo'n jonge hond vindt natuurlijk alles en iedereen die aandacht heeft leuk en gezellig :')

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:19

xMaxxiee schreef:
Wat brutaal dat ze zomaar je tuin in lopen zeg... En zo'n jonge hond vindt natuurlijk alles en iedereen die aandacht heeft leuk en gezellig :')

Ik heb 1 keer gehad dat we het hek open hoorden gaan en onze vorige hond sloeg aan dus m'n vader was gaan kijken had iemand m'n fiets gestolen. 10 minuten later kwam de politie aan de deur met een persoon en m'n fiets, niks mee gedaan verder want daar hadden we geen zin in. Die dag daarna was ik alleen thuis en hoorde ik weer het hek open gaan, liep dezelfde man weer door de tuin heen dus ik had aan hem gevraagd wat hij daar deed, zei die heel leuk "ja ik ga naar de supermarkt" dus ik zo oh en dat moet via mijn tuin? Zei hij oh ik wist niet dat dit een tuin was.. _-:(

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:52

Nouuu dat slaat toch wel alles :wow:
Hoezo brutaal...

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:41

xMaxxiee schreef:
Nouuu dat slaat toch wel alles :wow:
Hoezo brutaal...

Ik moet zeggen dat we nou niet echt in een prettige wijk wonen, we hebben een coffeeshop aan het einde van de straat dus er wordt veel geblowd in de buurt en ze komen je soms ook nog wel eens lastig vallen. Je wordt nog wel eens uitgescholden, uitgedaagd als je bij ons in de buurt 's avonds laat rond loopt met de hond, veel geluidsoverlast van mensen die uit de stad komen. Nou wordt ik heel snel wakker daardoor en in de buurt letten ook heel veel mensen op en houden dingen in de gaten, zodra er iemand schreeuwt om iets staan al m'n buren wel buiten dus dat scheelt maar het is wel heel vervelend.

Zo heb ik wel eens gehad toen ik Bentley net ong een maand had dat ik met m'n beste vriendin hem uitliet en er een junkie naar ons toe gelopen kwam en zei dat hij ons wel even wou n****kn. Ik weet dat we ze hier gewoon moeten negeren en snel door moet lopen en dan laten ze je wel met rust maar m'n vriendin begon te schreeuwen dus ik had haar mee getrokken, Bentley opgepakt en we zijn naar huis gelopen. Daarom ga ik 's avonds laat ook niet zo ver weg met Bentley omdat dit gewoon dagelijks is en hij nu zo zwaar is dat ik hem niet kan optillen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:40

Wow dat klinkt niet erg fijn -O-
Wat een lef ook van die kerel dat ie zo twee keer jullie tuin in komt!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:27

Elissa bizar dat ondanks alle sloten mensen toch je tuin in willen.
Erg brutaal. Blij dat ik niet in jouw buurt woon.
Hier kom je rond 2230 uur enkel vleermuizen en andere hondenuitlayers tegen.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:12

Oh bah dat lijkt me inderdaad geen fijne buurt :(

Hier hetzelfde luuntje. Afentoe wat gekke pubers die een wedstrijdje doen met de scooter maar daar is alles dan ook wel mee gezegd :')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:14

Hier kom je 's avonds ook alleen vleermuisjes, bevers en katten tegen en andere hondenuitlaters inderdaad. <3

Zou niets voor mij zijn, zo'n wijk waar ik me zo onveilig zou voelen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:54

Ga vanavond even bij lezen! Maar hier alvast wat plaatjes die ik nog wilde delen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

{:}

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:44

Macchiato, mooie foto's.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:24

Gave foto's!! Hier niet de meest nette buurt zeg maar echter mezelf onveilig voelen gelukkig totaal niet. Ik loop s ochtends om half 5 gerust een half uur met mijn honden door totaal verlaten straten en paadjes. Sowieso niet bang vanwege mijn beschermend ingestelde honden