Nee, de 4 gaan mee zaterdag en dan kijken of het klikt, zo niet zet ik ze of apart thuis of ik koppel 2 andere.. Ben ik nog niet helemaal uit haha!
Dus ga alvast een ren in elkaar zetten om ze een week ofzo in te houden tot ze wat stabieler zijn en ze weer in het bestaande ren kunnen
Zaterdag ook even de ren + hok helemaal schoon spuiten zodat alle geurtjes eruit kunnen
Ooh ik ben zo benieuwd zaterdag ik heb dit koppeltje vorig jaar al gezien, ze zijn toen geplaatst maar teruggekomen en ik was weer op slag verliefd toen ik zag dat ze weer terug waren
Ik weet niet helemaal zeker of ik het hier moet vragen, of een nieuw topic voor moet openen.. In de zoekresultaten kon ik niet echt vinden wat ik zocht.
Ik heb dus 2 konijntjes die nu op zolder zitten, waar de temperatuur ongeveer 15 graden zal zijn. Met welke temperaturen ('s nachts, buitentemperatuur) zouden zij naar buiten kunnen? Het is op zolder niet echt een ideale plek (gedoe met zeil e.d) en met dit lekkere weer begint het erg te kriebelen om hun buitenhok op te knappen en ze dus daarna lekker buiten te doen.. Wat raden jullie aan?
Hoi allemaal ik kom me hier ook even melden! Ik krijg binnenkort een teddy dwerg konijn van 8 weken oud en zijn naam is Phineas. Wegens een tragisch en onverwacht ongeluk heeft het konijn dat ik eerst zou krijgen (zijn broertje) tijdens het spelen in de ren zijn rug gebroken Ik heb besloten om zijn broertje "te nemen" omdat ik weet dat ik hem anders niet helemaal kan laten gaan.
En zeg nou zelf, tegen zo'n koppie zeg je toch ook geen nee?
(ik weet dat dit ras veel vachtverzorging nodig heeft, en ben hier op voorbereid!Ook hoop ik nog een 2de konijn als maatje voor hem te regelen)
Ik raad je aan om je rammetje te laten castreren en dan bij een opvang een vriendin voor hem te zoeken Dus niet een andere ram bijzetten, dit gaat vaak fout
Ga je hem binnen of buiten houden? En wat voor hok/kooi/ren neem je?
Castreren staat wel op de planning ja! Zijn maatje zou sowieso eentje van de opvang zijn, ik vind het anders een beetje flauw tegenover andere konijnen Ook gaat hij mee als ik zijn maatje ga uitzoeken in de opvang! Hij gaat eerst een paar weken binnen aangezien hij geen wintervacht heeft Daarna gaat hij in een hok van 140x65x100 cm waar zo vaak mogelijk een aanklik ren aan vast komt
Ik kan het natuurlijk ook gewoon laten zien
Ook staat dit hok bij mij in de tuin niet in de zon want ik weet dat dat niet goed is voor je konijn
Leuk AnnaMira! Inderdaad veel vachtverzorging, super dat je je daarin verdiept hebt Het hok vind ik alleen iets te klein voor een konijn, laat staan 2. Een kleine ruimte kan veel frustraties geven onderling. Ik zou er dus permanent een ren aan houden.
Gisteren naar de dierenarts geweest met de 4 slecht/niet etende konijnen. Diagnose: geen idee. Alles was prima in orde... Fijn natuurlijk, maar wat is het dan wel..?
Hier was het "knock out bunny evening"
annalogika
Geplaatst: 31-03-16 19:45
Het hok word waarschijnlijk ook vervangen als hij een maatje krijgt Veel succes en beterschap met je konijnen trouwens
Eoweyn, hoeveel van dat a.vogel spul geef jij per konijn? En kan ik dat dan gewoon x4 of x6 in het water doen? Het zal voor ze allemaal geen kwaad kunnen lijkt mij..
Leuke foto trouwens!
Annamira, waarom niet meteen een groter hok/ren maken/kopen? Zo lang zal hij niet alleen hoeven zitten, rammen kunnen best snel gecastreerd worden .. Wel een heel leuk konijntje!
Eoweyn_x
Geplaatst: 01-04-16 23:14
Pfoeh, ik gaf geloof ik 3 druppels per konijn. Is alweer even geleden kan geen kwaad voor de rest inderdaad, juist goed voor de weerstand.
Net even opgezocht; volgens bunnybunch mogen ze 3-4 druppels per dag. En dat dus inderdaad x aantal konijn
Oke super dankjewel! Ga ik ze dat morgen even geven!
Ik vind het echt spannend, ik hoop echt dat de koppeling lukt morgen!
onpaard
Geplaatst: 02-04-16 15:40
Hi,
Ik ga binnenkort ook een nieuw konijn aanschaffen. Onze voedster zit nu alleen omdat onze ram is overleden. En die wordt door het hele gezin erg gemist.
Het ging allemaal heel snel. S'middags was alles goed met onze ram en 's avonds hing hij een beetje tegen zijn vriendinnetje aan. Dus even gaan kijken en toen was hij heel zwaar aan het ademen. Direct naar de dierenarts gegaan en die heeft hem antibioticum, pijnstiller en iets om de eetlust op te wekken gegeven. Eenmaal thuis ging hij gelijk eten en ik kreeg een beetje hoop. Een uur later ging hij heel hard achteruit en de volgende ochtend was hij dood. Snap er nog steeds niks van. Het was zo'n sterk konijn.
Het is nu 10 dagen geleden en onze voedster lijkt niet ziek. We geven haar heel veel aandacht want ze mist duidelijk haar vriendje.
_Tarzan
Geplaatst: 02-04-16 15:43
Met z'n allen klaar om naar huis te gaan
Het meisje
En het mannetje
Iemand nog naamsuggesties die bij Ollie, Puk, Flip en Lilly passen?