Nou, een gezellig buurtende hond vind ik vervelend, maar een hond die zonder snuffelen of aanleiding (die ik kon zien) ergens op klapt hoort niet los, helemaal niet in een woonwijk.
Dat zei deze eigenaar niet, kan hij ook niet zeggen wat die hond heeft het bij onze andere hond ook geprobeerd toen we met haar en pupje Tay liepen. Alleen mijn vriend schopt en ik durfde niet
Jinn is nu ruim een jaar en ben gestart met de palen. Mij is verteld dat 'een straatje' maken ook erg goed werkt. Dat heb ik dus gedaan. Ik had maar 10 palen dus moet er nog even 2 ergens opscharrelen, maar het begin is er.
Hopelijk kunnen jullie het zien want ik krijg het filmpje van facebook niet naar youtube. Let er ook even op hoe netjes hij blijft zitten en wacht op mij
Leuk JP. die oranje foto ook haha. komende 3 zondagen missen Aedan en ik training, morgen ben ik weg vanwege vaderdag en dan 2 weekjes vakantie vieren bij een vriendin. Ook een nieuw K9 tuig besteld, ik had met aedan afgesproken dat ie 8,5 kilo zou worden als volwassen hond maar ondertussen met 8,5 maand is ie al 9,3 (en echt niet dik ofzo) en kan zn tuigje bijna niet meer dicht en groter kan hij niet lol. Dus zelfde maar besteld maar maatje groter en de fokker wil graag het oude tuigje overnemen voor de huidige pup die ze gaat houden. Dus komt allemaal goed uit. Vorige week gingen we gewoon eens iets nieuws proberen, hierkomen met af en staan , dat is GG3 geloof ik , maar ik daag hem graag uit met wat nieuwe dingen tussendoor... Doet hij het zomaar helemaal zoals het moet... stond met mn mond open en natuurlijk harstikke enthousiast belonen. Ik kan er nog steeds niet over uit hoe goed de match tussen ons gelukt is toen ik voor een pup ging kijken. ik wordt daar elke keer met trainen ontzettend blij van. En gelukkig kan hij heel goed opschieten met Bella.
Waarbij ik mij afvraag, ik heb Bella toendertijd puur voor gezeldschap genomen, en ik heb Aedan echt uitgezocht voor de sport (natuurlijk ook voor gezelligheid maar daarvoor nam ik er niet een hond bij.)
Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie je hond(en) speciaal voor een doel uitgezocht zoals agility of zijn jullie er toevallig ingerold na de pupcursus? (zoals ik met Bella toevallig de GG ingerold ben en daar ben blijven hangen)
Speciaal uitgezocht met het doel sporten. Tessa is zelfs als herplaatser uitgezocht om mee te kunnen sporten, maar toen we haar hadden kregen we wel veel belangstelling voor IPO. Toen dat door omstandigheden niet ging, hebben we met Tay wel echt een fokker uitgezocht die fijne sporthonden fokten al jaren. Zelfs de vader van de volgende pup weten we al en het doel van die pup is ook weer een fijne sporthond.
Beau is hier gekomen omdat ik zelf niet lekker in mijn vel zat. Toen heb ik hem van m'n ouders gekregen. Niet bepaald een goede basis om een hond te nemen, maar ach, het is goedgekomen
Mijn honden zijn er omdat ik ze wilde. Csiva is wel met het doel om te sporten gehaald en dat blijkt n prima keuze gisteren een workshop treibbal met d'r gedaan. Heeft ze wel talent voor. Ze vond het leuk en wilde t graag voor me doen. Ik ga maar eens zo'n bal aanschaffen en thuis wat oefenen. Ze moet nog even dat duwen van de bal goed leren
Bodhi heb ik aangeschaft omdat ik graag wilde sporten met mijn hond, op veel verschillende manieren. Maar ik wilde ook dat ze volledig van mij is, zodat ik alle zeggenschap erover heb. Met de honden van mijn ouders was dit niet zo waar ik het duidelijk soms niet mee eens was.
Samen genieten we nu van de behendigheid, frisbee, GG en hardlopen samen. En natuurlijk de dagelijkse wandelingen.
Misschien een stomme vraag maar heeft jullie hond ook een 'rustdag'?
Wij trainen thuis ook best veel, niet uren achter elkaar maar wel elke dag 'iets'. Dan weer stukje behendigheid, of spelletjes of gehoorzaamheid of weer iets anders.
Zondag doe ik eigenlijk niks met ze en volgens mij genieten ze daar wel van maar als ik dan maandag niks met ze heb gedaan, dan zijn ze stierlijk vervelend. Zowel Jesda als Jinn.
Niet speciaal de hond uitgekozen voor een bepaald doel. Al probeer ik nu alles uit om te kijken waarin zij/ wij uitblinken. En dat zijn ondertussen veel dingen, lastig om dan keuzes te maken.
Gisteren hadden we een oefenwedstrijd GG. Wij deden mee in de GG-b en het viel mij op zich niet tegen. Tuurlijk hebben we nog voldoende verbeterpuntjes, maar wat wil je als dit de eerste GG wedstrijd is. Mooie complimentjes en duidelijke verbeterpunten meegekregen van de keurmeesters en zelfs van een aantal mensen aan de zijkant. Men vond dat ik snel weer mee moest doen, iets met een getalenteerde combi
Ik pas de training aan op het weer. Zoals nu is het eigenlijk te warm om fanatiek te trainen, dus dan krijgt ze meerdere rustdagen qua training al houd ik haar wel fit met hersenwerk, speurspelletje ed Ik merk hier wel dat ze door de afwisseling fit in het koppie blijft ipv echt rustdagen in te lassen (alleen maar wandelen). Het zou opzich best kunnen, maar dan moet ik eerst een tijd door de zure appel bijten met een hond die hoog in d'r driften staat totdat ze het nieuwe ritme accepteert.
Ik laat ze natuurlijk ook niet hard trainen met het warme weer en doe elke dag wel iets. Ook al is het maar enkele minuutjes maar op zondag is het eigenlijk altijd kort. Vandaar dat ik het vroeg
Onder behendig nederland gaat er een uitdaging rond op facebook. Een duik nemen in natuurwater. Ik kwam er lang onderuit maar vanavond kreeg ik de uitdaging voor mn kiezen. Gelijk maar een plons gemaakt. Csiva vond me gek haha