Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:25

Inderdaad de "pacman frog". Meest saaie dier wat je kunt hebben hahaha. Maar ach, hij is wel schattig! En het dier wat ik momenteel het langst heb. Nu al weer langer dan 9 jaar in bezit.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:44

Ik wil er ook een maar voorlopig geen nieuwe huisdieren :(

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:24

Lol, misschien ooit, ze zien er in ieder geval lollig uit, al doen ze geen hol XD

Mijn spookie is ondertussen al een whopping 16g bij de laatste weegbeurt, mogelijk al meer. Heerlijk hoe dat klein grut al zo'n persoonlijkheid heeft :') Er moet altijd even goed gedreigd worden voor 'k haar mag pakken. Vandaag ook zien zwaaien, dus ze zal voortaan maar als Formalientje door het leven gaan <3
Afbeelding

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:43

Ik kan nog steeds niet geloven hoe dit kleintje nog leeft :P
Mooi is hij wel

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:45

Nml ongewone huisdieren... Valt een blinde kat daar ook onder?

Eeuhm ik had wel een Fret. Die is echt oud geworden. Toen was ij er ook wel klaar mee.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:57

Lol ik begin er ondertussen aan te wennen om niet meer elke ochtend te kijken of ze nog leeft. Heb lang getwijfeld, maar na 5 vervellingen en het vuur dat er in zit, begin k wel te geloven dat het een echte draak wordt =)
Oh en de bakken voedseldieren die niet aan te slepen zijn helpen mee XD

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:37

Leuk om te lezen dat alle beestjes het goed doen :-)

Ondertussen hebben wij onze collectie uitgebreid met een drietal koningspythons en al een 3tal gereserveerd voor Houten :')

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:05

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:39

Ik ben opzoek naar een herplaats adres voor twee tamme eenden. Ik denk dat ik dan meer moet zoeken naar hobbyisten, kinderboerderijen, zorgboerderijen etc? Hebben jullie misschien tips voor groepen waar ik dat kan delen/vragen? Het is in Noord-Brabant, maar opzich willen we ze best ver brengen als het een goed tehuis betekend voor ze.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:41

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:44

Jennifuur schreef:
Boerderij Minnebeek in Roosendaal misschien?
Oh het is nu een voorziening geworden voor ouderen, http://www.groenhuysen.nl/Overdag-bij-o ... -Minnebeek

Bedankt ik ga ze in iedergeval contacteren, alle andere suggesties zijn ook welkom (eventueel via pb).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:57

Zijn hier ook mensen met wimpergekko's?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:58

Vallen communicatieve katten hier ook onder? _O-

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:05

[***] schreef:

Ja ik heb een paar wimpergekko's. En verder aan aparte huisdieren een dwergbaardagaam en een witbuikegel.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:14

Oeeeh eendjes shiiit die willen we zooo graag. Zijn het loopeenden? Ze zouden hier makkelijk in de tuin en de ren bij de kippen kunnen alleen hebben we geen water nog. Dus dat zou nog even niet handig zijn denk ik. Maar wij zouden echt heel graag tamme eenden willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:45

janineskolla schreef:
[***] schreef:

Ja ik heb een paar wimpergekko's. En verder aan aparte huisdieren een dwergbaardagaam en een witbuikegel.

Hoe hou jij het terrarium warm? En heb je ook een nachtlamp(zo'n maanlicht lamp) ?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:41

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:55

[***] schreef:

Ja ik. Verwarmen hoef niet zolang de kamer niet te koud is, ze kunnen op kamertemperatuur (+20C).

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:59

Pearlx schreef:
Jennifuur schreef:
Boerderij Minnebeek in Roosendaal misschien?
Oh het is nu een voorziening geworden voor ouderen, http://www.groenhuysen.nl/Overdag-bij-o ... -Minnebeek

Bedankt ik ga ze in iedergeval contacteren, alle andere suggesties zijn ook welkom (eventueel via pb).

Wow, sorry voor het inbreken trouwens, ik lees hier mee, maar op een of andere manier dacht ik dat jouw vraag in een apart topic stond :') hopelijk heb je er wat aan en ik ga weer in meeleesmodus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:32

Fenrir schreef:
[***] schreef:

Ja ik. Verwarmen hoef niet zolang de kamer niet te koud is, ze kunnen op kamertemperatuur (+20C).

Mijn kamer is op gewone dagen zo'n 19 graden, dus dat is net aan de koude koude kant, en op dagen als zulke is het 15 graden 's nachts. Dus verwarming is dan wel nodig, alleen het moet ook weer niet te warm worden.

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:51

Ik heb de kamer op kamertemperatuur ongev 20-22 graden.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:47

Hoi sry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik ben op zoek naar een leuk dier wat samen kan met me kleine hondjes.. nu dacht ik een fretje vind ik wel erg leuk of een egeltje maar gaat dat samen met me hondjes? dat is wel het belangrijkste voor mij dat ze samen lekker los in huis kunnen lopen :) wie kan me helpen? groetjes Marina

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:54

Ik zou geen van beiden aanraden. Komt sowieso niet zoveel in me op wat goed samen kan met honden... Een egel ga je absoluut niet blij maken met honden om hem heen (prooidier) en fretten en honden lijken me ook geen geschikte combinatie.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 07:09

Fret en hond zie je wel vaker samen, maar dan moet je héél verdraagzame honden hebben en een rustig fretje. Je hebt vaak genoeg gevallen waarbij de hond beschermt moet worden tegen het fretje omdat deze gewoon grijpt. Of dat de honden te ruig reageren op zo'n druk fretje en dat is maar een klein beestje dus dat kan snel fout gaan...

Ik zou het dus ook afraden. Kat en hond gaat vaak goed samen, als je honden rustig zijn. Weet niet wat voor honden je hebt? Zou zeker geen type jachthond samen met andere dieren zetten...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:30

Solleke_Noah schreef:
Fret en hond zie je wel vaker samen, maar dan moet je héél verdraagzame honden hebben en een rustig fretje. Je hebt vaak genoeg gevallen waarbij de hond beschermt moet worden tegen het fretje omdat deze gewoon grijpt. Of dat de honden te ruig reageren op zo'n druk fretje en dat is maar een klein beestje dus dat kan snel fout gaan...

Ik zou het dus ook afraden. Kat en hond gaat vaak goed samen, als je honden rustig zijn. Weet niet wat voor honden je hebt? Zou zeker geen type jachthond samen met andere dieren zetten...

Volgens mij heeft ze chihuahua's (stond in profiel), ik zou daarom dus idd bang zijn dat een fret ze pakt.