Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:20

Kan me voorstellen dat je er helemaal weg van bent hoor.

Ik had ook nooit gedacht dat ik ratten zó leuk zou vinden, ben echt helemaal verkocht hoor.

Ik ga eind april nog 10 dagen met vakantie en wil niet eerst ratten nemen en ze dan
weer elders onder moeten brengen :n . Normaal heb ik héle goede opvang, maar die gaat in
april mee op vakantie, dus dat is effe lastig :j .

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:41

LDRD schreef:
Kan me voorstellen dat je er helemaal weg van bent hoor.

Ik had ook nooit gedacht dat ik ratten zó leuk zou vinden, ben echt helemaal verkocht hoor.

Ik ga eind april nog 10 dagen met vakantie en wil niet eerst ratten nemen en ze dan
weer elders onder moeten brengen :n . Normaal heb ik héle goede opvang, maar die gaat in
april mee op vakantie, dus dat is effe lastig :j .

Owja das moeilijk indd.. Naja je heb iniedergeval de tijd om een goede ratterie te vinden :j

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:59

Ik heb inmiddels een rattery gevonden hoor, en als het goed is worden de baby's binnenkort geboren.
Hopen natuurlijk dat er genoeg vrouwtjes bij zitten, want het moeten wat mij betreft wel vrouwen worden.
Zoek ook nog namen, man en zoon hebben ook wat te vertellen en vooralsnog zijn we het niet eens >;) . Eerst maar eens zien hoe de dames eruit gaan zien dan vallen de namen vast wel op z'n plaats.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:57

LDRD schreef:
Ik heb inmiddels een rattery gevonden hoor, en als het goed is worden de baby's binnenkort geboren.
Hopen natuurlijk dat er genoeg vrouwtjes bij zitten, want het moeten wat mij betreft wel vrouwen worden.
Zoek ook nog namen, man en zoon hebben ook wat te vertellen en vooralsnog zijn we het niet eens >;) . Eerst maar eens zien hoe de dames eruit gaan zien dan vallen de namen vast wel op z'n plaats.

Haha ja da's hier ook altijd een punt.. :\
Daarom heten mn ratjes nu Snookie, Ponkie en Shuffle _O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:17

Leuke fotos dames!!!

Rattennamen.. mm... ex mocht er 1 een naam geven over de andere had ie weinig te zeggen :P

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 08:42

:') Die namen...

Ik heb hier voorgesteld om ze maar gelijk Bep en Toos te noemen, want die bijnamen krijgen ze hier toch al snel :D . Dat voorstel heeft het niet gered >;) .

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 08:48

Onze ene rat heet Speedy, die naam was makkelijk en ze doet hem nog steeds eer aan

Mijn dochter had de andere rat Arwen genoemd (uit Lord of the Rings), maar ja dat roept zo lastig. Op een of andere manier is het toen Awie geworden en dat is weer Apie geworden. Dus het arme beest heet nu Apie.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 08:50

:')

Die bijnaam heeft één van onze hondjes hier ook al :D .

Eilinora

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 08:52

Hier heten ze Caru,Eleri,Gwenn en Birte.

ze liggen nu steeds op een hoopje in de hangmat echt zo schattig.

en ze zijn dol op kaas whaha

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 08:57

Vind dat altijd zo'n mooi gezicht als zo'n hoopje ratten samen in zo'n hangmatje hangt :j .

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:00

Ik heb een foto gemaakt haha,super schattig.

de twee jongste zijn trouwens echt al groot!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:30

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:42

Hier krijgen mijn ratten allemaal etensnamen := allemaal lekker eten met een uitzondering van Haggis :')

Heb gisteren mijn twee nieuwe dames opgehaald en ze heten Skittles en Pringles. Pringles wist eerst niet eens hoe ze moest klimmen in de kooi, arm beestje. Ze hebben daar voor een half jaar in een labarotoriumbak doorgebracht. Maar ze gingen al snel op ontdekking. Skittles dook gelijk in de etensbak (Mag ook wel want ze zijn aardig mager) en liep ook voorzichtig rond. Ze loopt wel scheef met haar hoofd maar dit komt waarschijnlijk van een verwaarloosde middenoorontsteking. Anyways, ze mogen nu lekker bij mij in het grote hok de rest van hun leven lekker genieten van mijn aandacht.

Hier een paar foto's van de meisjes:
Skittles:
Afbeelding
Pringles:
Afbeelding

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:48

ahhw wat lief ! wel zielig dat ze in een labaratorium bak zaten.. sommige mensen.. #)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:22

Hmm.. Snookie (de himalaya-rex) doet erg vreemd sinds ze hier is.. zit maar in t huisje en we zien haar niet eten, maar als je dr een koekje aanbied eet ze het wel. ze is echt niet actief enzo. wat moet ik doen, ik ga straks even naar de dierenarts maar moet ik de fokker een mail sturen? ze heeft me toch een hoop geld gekost..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:16

Hoe lang heb je haar al?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:14

_O-

Afbeelding

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:30

Kaus schreef:
Hoe lang heb je haar al?

Net een paar dagen. Heb de fokker gemaild en die zegt dat dit normaal is omdat ze alleen in een nieuwe groep is gekomen, ik ga denk ik een zusje van haar van de week halen, zodat ze een beetje steun heeft.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:47

Goeie smoes om er nog één te kunnen halen :j _O- .

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:50

LDRD schreef:
Goeie smoes om er nog één te kunnen halen :j _O- .

Zeker weten :+ ik blijf bezig hahaha

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:49

Die van ons waren de eerste weken ook best schuw hoor! Ik ben bang dat ik niet zo'n goede fokker had uitgekozen (beetje rattenfabriek). Maar het is helemaal goedgekomen, ze zijn nu supertam.

Maar... ze moeten dus echt weg :( dit in verband met de stage van mijn dochter in een laboratorium. Ze mag echt helemaal geen contact met knaagdieren hebben. Onverbiddelijk. En nu eerst een half jaar, dan is ze een maand vrij dan weer een half jaar stage.

Toen ik de vorige keer hier in paniek postte dat onze lieve ratjes weg moeten was er een erg lieve bokker die aanbood om ze op te nemen als we geen plekje hadden. Dat was echt super.
Twee weken geleden vertelde ik het toevallig aan iemand dat we 2 ratjes weg moesten doen, bleek haar moeder al jaren dolgraag ratten te willen hebben! Die mensen zijn dolblij met onze supertamme dames. En ze mogen de kooi er van mij bij hebben, dat ding is zo groot ik weet toch niet waar ik die moet laten.

Dus eind goed al goed. Al ga ik ze wel missen die gekke beesten..Zo lag de ene gisteren te slapen op schoot bij mijn zoon:
Afbeelding

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:57

Ahhw hoe schattig ! wat jammer dat ze weg moesten Tilmar. Wij zijn op zoek naar een grote voliere voor uitbreiding van onze groep.. *yey*

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:20

Ratjes kunnen inderdaad vaak wat verlegen zijn als ze in een nieuwe omgeving komen. Over anderhalf uur ben ik weer bij minn dames, ben benieuwd hoe het met Pringles en Skittles gaat. Denk dat er weinig problemen zijn geweest. Jelly en Gummy zijn grootste deel van de dag hoog in de kooi en Skittles is heel voorzivhtig onderin de kooi en Pringles ontwijkt Jelly en Gummy. Kan in ieder geval niet wachten tot ik ze weer zie
W

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:06

Afbeelding

Afbeelding

<3 lekkere kereltjes.. alleen jammer dat ik helemaal onder de krassen zit omdat ze TE graag bij mij willen zijn :=

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:14

Wat een droppies s_en_z :D

Net thuisgekomen, Pringles zat lekker met Jellt en Gummy en Skitttles zat rustig onderin in haar eentje. Ze loopt nog steeds heel erg scheef met haar hoofd. Iemand tips hoe ik de kooi veilig voor haar kan inrichten? Ze heeft namelijk veel last van evenwichtsproblemen die waarschijnlijk van een verwarloosde middenoorontsteking komt. Het arme ding.