robbie88 schreef:Skippy: wil het zelf proberen bij te houden.. en anders woont de trimmer 3 huizen verderop..als ze straks groter is kan ze af en toe wel mee naar stal dus kort haar
Met steil haar zou ik het ook wel zelf durven, maar die schapenvacht van Lewis waag ik me niet aan, anders dan voor wat kleine touch-ups van poten en kop
Dus ze moet het even doen met rondjes in de buurt hier, misschien ook wel goed voor haar want dan went ze misschien wat meer aan auto's etc. Oefenen we ook nog eens wat. 

Ze heeft puzzels, ik verstop weleens eten door de woonkamer heen, apporteren etc vindt ze ook allemaal super leuk
Vooral omdat de hond dus overgewicht heeft en het dus deels prima te voorkomen is. Van mij zou een DA ook echt een baasje van een te dikke hond een bekeuring mogen geven. Het is zó makkelijk om je hond op goed gewicht te houden (tenzij medische problemen).
En zo was het met de vorige hond ook, 'maar die is 13 geworden (herder kruising) dus dat is een mooie leeftijd he'. In de tijd dat m'n schoonmoeder bij ons gewoond heeft vorig jaar nadat ze d'r nekwervels op 2 plekken gebroken had, heeft ze d'r hond dus echt heel strikt nooit wat gegeven - omdat ik als een havik erop lette lol - en is ze echt mooi afgevallen icm de wandelingen die we dagelijks deden, maar dat was binnen een paar maanden weer dubbel en dwars erbij toen ze terug thuis was. Vreselijk gewoon. Krijg je die mensen gewoon niet aan't verstand gebracht om zoiets te laten - terwijl er genoeg mogelijkheden zijn om ze te verwennen met lekkere snacks zoals hetgeen wat kiwi verkoopt bv - maar nee, het moet pate en rotzooi uit de supermarkt zijn met allemaal oliebol erin natuurlijk. Als ik daar binnenkom ligt er standaard een berg koekjes bovenop de brokjes, de hond zit altijd te bedelen en krijgt vanalles vh bord op de grond geworpen.. Wordt er niet goed van. Morgen heb ik een maagzweer geloof ik
Maar ik krijg het er na al die jaren nog niet in
Ze moet toch 15 jaar mee
de hond gaat voor!
Kom nou toch op zeg.
(Ik doe dat ook wel eens, als ik géén zin heb in een confrontatie, gewoon tegen Toby zeggen dat andere mensen niet sporen