Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxwienekexx

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:39

Haha het duurde inderdaad even voor ik d'r zag xD Heerlijk dat het zo goed gaat :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:45

xxwienekexx schreef:
Haha het duurde inderdaad even voor ik d'r zag xD Heerlijk dat het zo goed gaat :D

Ik moest ook even zoeken inderdaad :D leuke foto!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:01

Kimvicious schreef:
[ [url=m/DNcB13.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik dacht even gezellig bij mn pup te gaan zitten, dat vonden dr surrogaat ouders een goed plan haha.

Hier geen animal event. Heb de 5e wedstrijd dus dat word echt teveel.

Om nog even op het jagen in te haken, die van mij kwam vandaag supertrots aan met een zelf gevangen konijntje.... Brrrrr. De grote stalhonden jagen veel en mn collega had gezien hoe ze "les" kreeg en dus slaagde haha. Afgepakt en weggegooid dus :P

Bah, maar eigenlijk wel zonde dat je het konijn hebt weg gegooid. Ben zelf gek op konijnen maar ik had het konijn toch "uitgebeend" en in de vriezer gestopt. Nu gooi je een dierenleven zomaar weg. Als het beestje toch al dood is, kan je er naar mijns inziens beter gebruik van maken.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:07

mvdende schreef:
Kimvicious schreef:
Ik dacht even gezellig bij mn pup te gaan zitten, dat vonden dr surrogaat ouders een goed plan haha.

Om nog even op het jagen in te haken, die van mij kwam vandaag supertrots aan met een zelf gevangen konijntje.... Brrrrr. De grote stalhonden jagen veel en mn collega had gezien hoe ze "les" kreeg en dus slaagde haha. Afgepakt en weggegooid dus :P

Bah, maar eigenlijk wel zonde dat je het konijn hebt weg gegooid. Ben zelf gek op konijnen maar ik had het konijn toch "uitgebeend" en in de vriezer gestopt. Nu gooi je een dierenleven zomaar weg. Als het beestje toch al dood is, kan je er naar mijns inziens beter gebruik van maken.

Dat is zeker zo! Zodra ik een aparte vriezer voor haar voer heb ga ik dat waarschijnlijk ook wel doen maar leg hem niet naast mijn pizzas ;) plus dat ik toch wel bang zou zijn voor eventuele meegedragen ziektes

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:23

Zoekplaatje waar is de pup. :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:34

Ik ga niet naar Goes. Maandag wel naar de open show manenblussers.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:53

Hahaha geweldig die foto :')

Het was gezellig in Ouwehands! Niet te gek gemaakt, zo'n 2 uurtjes geweest. Hij deed het eigenlijk heel erg goed, helemaal niet aan het blaffen o.i.d. geweest naar de dieren, alleen helemaal op het eind bij een vliegende neushoornvogel. Toen zijn we maar gegaan hahaha.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:14

Heeft iemand ervaring met goeie losloopgebieden in het noorden van Duitsland? Bij voorkeur niet te afgelegen, naast een station zou top zijn. Midden Duitsland is ook goed. Zo lang het maar niet uuuuuren rijden is.

Edit: bestaan losloopgebieden überhaupt in Duitsland?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:56

mvdende schreef:
Kimvicious schreef:

Dat is zeker zo! Zodra ik een aparte vriezer voor haar voer heb ga ik dat waarschijnlijk ook wel doen maar leg hem niet naast mijn pizzas ;) plus dat ik toch wel bang zou zijn voor eventuele meegedragen ziektes[/quote]

Dat van de ziektes ben ik het mee eens, vaak wordt aangegeven daarom ook eerst minimaal 72 uur in de vriezer.

En hier liggen de dode muizen, kvv en andere dierenvoeders gewoon naast de patat of het brood oid. Als het maar goed in een plastic zak verpakt zit, kan er volgens mij niet zoveel kwaad. Hoogstens de muizen vind ik misschien niet zo fijn, maar Skip zn vlees ligt in de supermarkt ook in hetzelfde vriesvak als het ijs bijvoorbeeld.

Ik had het konijn wel eerst schoongemaakt (uitbenen noemen ze dat) zodat er alleen vlees de vriezer in gaat. En dan is er toch niet veel verschil met jouw runder biefstuk of een konijnen lapje?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:02

@mvdende klopt maar schoonmaken zou ik echt niet kunnen. Of zo opeten of weg haha. Ben wat dat betreft enorm vies aangelegd vrees ik :P
Maar mochten er gegadigden zijn om Skye haar overwinningen over te nemen pb maar haha.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:09

Hier liggen de kuikens en de vissen ook naast de pizza's :Y) Het raakt elkaar niet aan en is toch bevroren.

Uitbenen lijkt me wel interessant om te doen. Vindt het altijd wel een beetje luguber om de dooier uit de kuikens te knijpen. Maar anders vind ik dat ze teveel ei binnen krijgen met paar keer per week ei en om de dag een kuiken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:06

Kaus schreef:
Heeft iemand ervaring met goeie losloopgebieden in het noorden van Duitsland? Bij voorkeur niet te afgelegen, naast een station zou top zijn. Midden Duitsland is ook goed. Zo lang het maar niet uuuuuren rijden is.

Wij zijn vorige jaar naar Duitsland geweest en sowieso buiten de bebouwde kom mochten ze overal los daar waar wij zaten. We hebben ontzettend veel kilometers gemaakt over onverharde wegen tussendoor de akkers en mochten over grasland gerust 1 kilometer lopen om bij de rivier de oste de honden te laten zwemmen. Het was fantastisch!!!

Enigste nadeel waardoor wij inmiddels niet meer terug kunnen is dat daar werkelijk altijd reeën te zien zijn of niet te zien maar plots uit een greppel weg springen. Toen wij daar waren deden onze honden daar nog helemaal niets mee. Helaas hebben de puber en pup van toen inmiddels wel het jagen ontdekt samen met de huidige puber en dus zouden ze daar nu nergens meer los kunnen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:08

Afbeelding
Op vakantie de tijd jd genomen voor nieuwe groepsfoto

En puber Kymo nu 10 maanden
Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:13

Ik las op internet juist dat honden nergens los mogen? Maar dat het wel gedoogd wordt. Dundy krijgt sowieso een mooi reflecterend hesje om want ben als de dood dat jagers hem aanzien voor vos :=

Reeën jagen doen ze hier aan dus dat is geen probleem.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:43

Kaus schreef:
Ik las op internet juist dat honden nergens los mogen? Maar dat het wel gedoogd wordt. Dundy krijgt sowieso een mooi reflecterend hesje om want ben als de dood dat jagers hem aanzien voor vos :=

Reeën jagen doen ze hier aan dus dat is geen probleem.

Kan het zijn dat dit per deelstaat of regio of hoe je het noemt nog verschil maakt?

Overigens waar wij 2 weken waren hebben wij 2 weken lang op diverse locaties gewandeld en zijn 0 mensen en of andere honden gepasseerd. Was echt fantastisch. Zeker ook omdat we graag wild spotten en reeën in overvloed maar ook zwijnen gezien, kraanvogels en ooievaars naast vele andere kleine vogels.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 00:37

Kaus schreef:

Mijn honden lopen elke dag los in Duitsland;p Net zoals alle andere die ik tegenkom in het bos haha. Als ze aan het jagen zijn dan staat er meestal ook een bordje bij de parkeerplaats. Dan weet je dat je het bos niet moet ingaan;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:43

Gebied dat ik heb uitgezocht lijkt wel goed te zitten qua loslopen. Het mag alleen niet in beschermde gebieden, nog even uitzoeken wat en waar dat dan precies is. :')

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:50

Jaloers op al jullie vakantieplannen hoor :D

Iemand hier tips voor snacks die goed zijn voor de tanden? Ik hoorde iets over (konijnen)oren met haar, kan dat kloppen?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:50

Kaus waar heb je dat gelezen?

Hier loopt hij ook los, let wel op waar en of er geen andere mensen/dieren lopen :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 12:24

Loolotte schreef:
Jaloers op al jullie vakantieplannen hoor :D

Iemand hier tips voor snacks die goed zijn voor de tanden? Ik hoorde iets over (konijnen)oren met haar, kan dat kloppen?

Alles waar ze lekker op moeten kauwen is goed (aan gedroogde snacks )

Wij voeren kophuid, bullepezen, pensstaafjes, runderlippen, uierboord en dan nog wat zachter spul
konijnen oren, reeoren (met en zonder vacht), long, luchtpijp etc.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:28

Kim gaan ze daarvan niet aan de race? Ik zou ook wel graag zoiets willen geven maar meneer reageert overal best heftig op...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:29

Misschien heb ik het ook wel niet helemaal goed gelezen hoor. Mijn Duits moet weer een beetje op gang komen :Y) Ik wil in elk geval naar het bos onder Osnabrück. Hagen am Teutobergerwald heet het daar, richting Georgsmarienhütte dus ik vermoed dat dat onder dezelfde regels als Teutobergerwald valt? Dit is de website waar ik die info vandaan heb.

https://www.hundeurlaub.de/teutoburger-wald/reiseinfo

Loolotte, dit wordt ook mijn eerste vakantie met Dundy :)) Alhoewel het niet veel wordt, een weekendje met de trein naar Duitsland en van station naar station backpacken. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 12:35

gribaldi schreef:
Kim gaan ze daarvan niet aan de race? Ik zou ook wel graag zoiets willen geven maar meneer reageert overal best heftig op...

Hier niet! En de pups tot nu toe ook niet!

Inmiddels is mijn eerste puppyboek af(voor de pupkopers) en gaat vandaag ons uitplaatsreutje het nest verlaten! Over een klein halfuurtje zijn ze hier -O- *\o/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:43

Dierenfan: waar zaten jullie dan ? <3

Ik geef hier: kippenpoten, varkensoren en neuzen, eendennek en nu voor haar tanden kamelenhuid. Naya verdraagt geen rund :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:58

Kippennekken (rauw) zijn ook erg goed voor de tanden. Moet je hond ze alleen niet in één keer doorslikken :Y)