Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:18

Wat een oren heeft Dexter!

Iris heeft puppyjail-uitbreiding!

Afbeelding

Nu kan ze zelf kiezen of ze lekker zacht op het kussen wil liggen of op de koele vloer. Met kussen zat ze namelijk steeds te piepen omdat ze het te warm had, en als we het kussen eruit haalden bleef ze draaien en rommelen.

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 02:04

Wat super handig! Hier hebben ze ook de keuze tussen beton, kleedje of bench met kussen.

Ja die oren hè :)) En toch hoort hij ons nooit >;)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 06:44

Hoe groter de oren hoe slechter ze ermee horen... :')

Iris kan nog tussen de traptreden door hahaha. Ze is al twee keer ontsnapt!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:21

Dexter is zo schattig haha! Nova heeft vannacht een paar uur in de bench geslapen. Ging goed! Vanavond een hele nacht proberen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:09

Afbeelding
Hier kan ik echt van genieten.. <3

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:32

Kaus schreef:
Ja die oren hè :)) En toch hoort hij ons nooit >;)

lol Toen ik mijn reu ging ophalen zij de fokker. "Hier is het bewijs dat hij kan horen langs beide kanten, dit is echter geen garantie dat hij ook kan luisteren" :+ Daar zit je dan, een paar dagen later wist ik wel wat hij bedoelde. Zijn hele pubertijd was hij oost-indisch doof :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 08:49

Hahahah petit _O-

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:57

Eind maart is onze cane corso puppy geboren en afgelopen weekend was het lange wachten eindelijk voorbij. Meet Thor <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn er super blij mee, geweldige pup! Na 2 dagen helemaal zindelijk, eet goed en slaapt goed en lijkt nog eens heel snel te leren. Enkel het puppy bijten moeten we even stevig op doorwerken, iemand hier goede tips voor?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:07

ouh wat hou ik van al die puppy-spam :D <3

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:09

Wat een leukerd,hij kan nog mooi in het kussen groeien haha. Wbt bijten ben ik ook wel benieuwd naar tips. Mn handen en voeten zitten onder de wondjes haha

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:10

Een beschermpak aantrekken zoals bij pakwerk en wachten tot de tandenwisseling :+ }>

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:12

xLaraaj schreef:
Een beschermpak aantrekken zoals bij pakwerk en wachten tot de tandenwisseling :+ }>

Gelukkig is het daar helemaal niet te warm voor }>

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:14

Tips eigenlijk de standaard dingen (speeltje aanbieden en daar samen mee spelen bijvoorbeeld) en verder gewoon geduld, volhouden en ooit komt het goed. :')

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:18

Speeltje aanbieden en hem proberen voor te zijn voor de tandjes ons vel raken doen we reeds. Maar hij is zo snel :') :') .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:20

Speel je er dan ook samen mee, of bied je alleen aan?

Voor zijn red je meestal niet, nee. :') Ja, als ze alweer wat ouder zijn. Ik haal ze gewoon heel rustig van me af(met een nee) en speel daarna even met speeltje en beloon ze dan met stem. Maar het duurt jammer genoeg even en die tandjes zijn vlijmscherp

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:42

hier werkte dat speeltje aanbieden bij geen van beide honden. Ook e tip verschrikt hoog ai schreeuwen als ze bijten werkte hier niet. Ze vonden dat maar een leuk spelletje dat ik ging schreeuwen...
Een klein tikje op de neus en een duidelijke nee en op 2 dagen was het bijten compleet verholpen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 09:45

Welkom Elke! Knappe pup! :D

Zoe_97 schreef:
hier werkte dat speeltje aanbieden bij geen van beide honden. Ook e tip verschrikt hoog ai schreeuwen als ze bijten werkte hier niet. Ze vonden dat maar een leuk spelletje dat ik ging schreeuwen...
Een klein tikje op de neus en een duidelijke nee en op 2 dagen was het bijten compleet verholpen.

Hier werkte de Au! wel. Maar dat was waarschijnlijk omdat ie gemeend was(pupsel had raak en ik schrok.. :') )
Maar daarmee was het ''bijten'' naar mij alleen opgelost. Bij mijn vriend en ouders (en anderen) werkte dezelfde methode als die van jou. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:46

Zoe_97 schreef:

Wisselen doe ik ook nooit, ben ik toch altijd te laat mee als ik al iets heb liggen wat ik zo kan pakken.
Inderdaad beginnen met au, een tikje of de hand iets verder in de mond duwen dan gaat de lol er snel vanaf. Nooit snel terugtrekken want dat is een vreselijk leuk spelletje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:52

Tikje of hand er in was hier alleen maar een leuk spelletje, werden ze nog vele malen feller van. Op zich positief voor later, maar in puppytijd niet fijn. Alleen aanbieden werkte hier ook niet, waarom een dood speeltje als mens zo leuk beweegt.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:55

Wij hebben het bijten in 4 categorieën opgedeeld, van heel hard tot heel zacht. Eerst hebben we alleen bij de zwaarste categorie 'Au!' geroepen, toen ze die niet meer toepaste zijn we bij de 3e categorie au gaan roepen, daarna bij de 2e. En nu pakt ze alleen nog je hand in haar bek als je het zelf aanbied en doet ze zachtjes.

Zindelijk worden gaat helaas wat minder goed.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:55

Welkom nieuwelingen!
Leuk al die puppyspam weer!
Wat betreft voer met laag Ca/phosphor is Eukanuba volgens mij de laagste, die zit op 0,8% Ca dacht ik zo uit mijn hoofd. Dusmisschien is dat een optie voor de hond met groeipijn. Wat betreft eiwit, meen ik juist gelezen te hebben, dat je bij een laag eiwit-gehalte een grotere kans op groeipijnen hebt, dan met een hoog gehalte. Dat is ook 1 van de redenen dat ik voor Orijen gekozen heb (icm met goed Ca/ph verhouding en Ca> 1,5% en goede kwaliteit eiwitten).
Wat betreft bench, in de kamer een kamerkennel en in de slaapkamer de bench. Overdag alleen is in de kamerkennel, 's avonds slapen is in de bench op de slaapkamer tot nu toe.
En introductie in een roedel/andere hond in huis, denk dat dat per hond verschillend is.

Edit: puppybijten, hier helpt auw zeggen niet, speeltje aanbieden soms, maar vaak niet. Tong tegen onderkant kaak aanduwen dan weer wel, dan is het na 2-3 keer over. Betekent dat ze op dat moment stopt, maar rustig een andere keer wel weer probeert natuurlijk :+ :Y)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:03

nog een tip van een gedragsterapeut die ik ooit gekregen heb. Ik kan me wel voorstellen dat dit niet bij elk ras werkt, maar enkel met rassen met een will to please. Zet het bijten op commando, net zoals je dat met zitten en liggen oden. Zo wordt bijten ene oefening en doen ze dit niet meer uit zichzelf, en als ze het uit zichzelf doen kan je het met het aangeleerde commando afbreken. Ik wil deze tip eigenlijk wle eens gaan proberen. Ik ben ook vaak alleen in afgelegen natuurgebieden op pad met de honden en de zekerheid dat 1 van mijn honden mij zou verdedigen in geval van nood zou toch een fijn gevoel zijn denk ik.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:09

Dat heb ik inderdaad bij Olivia gedaan. Nu kan ze twee dingen ' pak hem!' ( echt bijten ) en ' handje vast' ( mijn pols in haar bek houden.)

Maar Olivia heeft nooit echt gebeten, hooguit wat sabbelen op mijn duim of hand. ( en ja, dit doet ze nu nog steeds. )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:11

Zou ik absoluut nooit doen. Ten 1e niet omdat dat echt niet kan bij onze sport, maar ook niet omdat je in Nederland dan strafbaar bent. Daarnaast valt dat echt enorm tegen hoor, honden die je gaan verdedigen. Bijten op commando zetten is heel iets anders dan een compleet vreemde bijten en een vreemde bijten in een normale situatie is heel anders dan wanneer er dreiging bij komt kijken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 10:15

Zoe_97 schreef:
nog een tip van een gedragsterapeut die ik ooit gekregen heb. Ik kan me wel voorstellen dat dit niet bij elk ras werkt, maar enkel met rassen met een will to please. Zet het bijten op commando, net zoals je dat met zitten en liggen oden. Zo wordt bijten ene oefening en doen ze dit niet meer uit zichzelf, en als ze het uit zichzelf doen kan je het met het aangeleerde commando afbreken. Ik wil deze tip eigenlijk wle eens gaan proberen. Ik ben ook vaak alleen in afgelegen natuurgebieden op pad met de honden en de zekerheid dat 1 van mijn honden mij zou verdedigen in geval van nood zou toch een fijn gevoel zijn denk ik.

Iets wat op commando staat is in principe sowieso makkelijker ''af te leren''. Aangezien je dan duidelijk kan maken wanneer het wel en niet mag. Bijten staat hier ook op commando. In dit geval met een andere reden aangezien bijten de drift is van Staffords.