Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:43

Granoek schreef:
Niet aangereden is inderdaad wel een aantrekkelijk voordeel :')
Ik had gewoon zo schrik dat ik hem zijn vrijheid had afgepakt en dus voelde ik me schuldig en toen wilde hij niet meer buiten en was ik helemaal de kluts kwijt haha

Als hij niet wil is het prima toch. :) Een van mijn katten moest laatst een tijdje binnen blijven en dat was echt zielig. Hij raakte echt in een depressie. Niets binnen kon hem lang genoeg boeien. Dat breekt dan echt je hart, want het dier is dan gewoon weg niet gelukkig. Gelukkig kon ik hem zijn vrijheid weer terug geven.

Kijk gewoon aan wat hij wil. Misschien vindt hij het prima zo.

Granoek

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:44

Nou woensdag is poetsdag, dus vanaf donderdagmiddag ongeveer is hier ook weer een Avonturenpark :D Voor mij toch in ieder geval, hij lijkt zich gemakkelijker te kunnen manoeuvreren

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:25

Is hij wel gecastreerd? Anders zou ik dat eerst maar eens doen voor je weer een poging waagt. :P

En verder; wij hebben twee katten die ook niet buiten komen. Nou is dit onze keus en niet die van hun, dus misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar ze geven niet bepaald de indruk dat ze het slecht hebben ofzo. :=
Ze zijn wel eens naar buiten geweest aan een tuigje en dat vinden ze maar eng en bij het minste geringste willen ze weer naar binnen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:30

Hier ook 1 kat die liever binnen dan buiten is. :))
Van de 6 katten zijn er 2 gechipt welke kunnen kiezen binnen of buiten.
Pippi gaat graag naar buiten, Duvel vind het te spannend. :=
Die wil nog wel eens in de avond of vroege ochtend naar buiten gaan.
Maar overdag echt niet.
Ook niet nu ik met dit lekkere weer in de tuin zit met Pippi.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:47

Wat een leukerd is dat!! Als hij zelf niet naar buiten wil zou ik hem lekker binnen laten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:47

Ik zou gewoon de deur lekker de hele dag open laten. Kan ie in en uit!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:11

IMJ schreef:
Ik zou gewoon de deur lekker de hele dag open laten. Kan ie in en uit!

Maar dat kan dus niet want ik woon op de tweede verdieping! Moeilijk uit te leggen maar hij kan wel gewoon buiten rondlopen. Hij wordt woensdag gecastreerd als het goed is!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 19:36

Ja castreren is wel even wenselijk voor je hem de keus geeft. :) Is het mogelijk om een kattenluikje te maken? Dat vind ik zelf ideaal. 's Morgens om half 8 gaat 'ie open voor ze en om een uurtje of half 7 's avonds sluit ik het weer af en blijven ze binnen. Zomers met warme dagen mogen ze langer buiten blijven, want dan heb ik zelf alle ramen en deuren open.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:01

Afbeelding

In het kader hiervan (het is zo oneerlijk als je baasje ergens is waar jij niet kan komen en je dat luidkeels moet laten horen :') ) zit ik een beetje met een idee te spelen in mn hoofd. Als het straks weer vaker lekker weer is zal ik bijvoorbeeld ook vaker op het gras beneneden bij het appartementencomplex zitten. Dan kan milo dus eigenlijk niet mee, tenzij ik misschien eens ga proberen wat ie van zo'n tuigje vindt. Hebben jullie daar ervaring mee?

Asiel heeft geadviseerd om hem niet naar buiten te doen, gezien ie zwaar vermagerd en gewond op straat is gevonden en daar dus waarschijnlijk niet de meest grote held is en niet goed voor zichzelf zorgt. Dus de optie; laat hem lekker los naar buiten gaan wordt hem niet. Kan overigens ook niet gezien ik in een appartement op 2 hoog woon.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:04

Daar loopt wel een topic over momenteel, adventure cats! Super leuk wat sommige er mee doen :)

Jessix schreef:
Ja castreren is wel even wenselijk voor je hem de keus geeft. :) Is het mogelijk om een kattenluikje te maken? Dat vind ik zelf ideaal. 's Morgens om half 8 gaat 'ie open voor ze en om een uurtje of half 7 's avonds sluit ik het weer af en blijven ze binnen. Zomers met warme dagen mogen ze langer buiten blijven, want dan heb ik zelf alle ramen en deuren open.

Nou nee dat kan dus niet, aangezien mijn deur niet naar buiten gaat, maar naar een hal. Het enige wat ik kan doen is het raam open zetten maar dan moet ie over het dak :=
Ik hou hem gewoon nog even lekker binnen zolang hij niet aangeeft daar problemen mee te hebben :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:06

Niks mis met een tuigje toch? Mijn kat kan ook absoluut niet buiten. Dus die gaat met een tuigje en een looplijn. Mijn moeder had een Siamees, die mocht dus ook niet vrij naar buiten (ivm risico van stelen, zelfde verhaal eigenlijk met die van mij, ik heb een Maine Coon) dus altijd aan een tuigje in de tuin. Ging prima.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:19

@granoek Thanks voor de tip, ik heb een berichtje in dat topic gedropt :)
@avalanche Oh ja dat lijkt me inderdaad lastig met zo'n gewilde raskat! Wel fijn dat ze dat tuigje dan wel leuk vinden :j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:45

Ik leer het aan met snoep. Tuigje om en dan lokken met snoep en spelen. En dan hebben ze zo door dat ze met zo'n ding om ook nog kunnen lopen :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:45

Die van mij kunnen aan een tuigje maar dus ook los. Los waren ze al gewend, tuigje was tijdelijke nood, maar was ook geen probleem. Dus dat is wel een oplossing als je ze toch lekker mee naar buiten wil nemen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:48

Granoek schreef:
Daar loopt wel een topic over momenteel, adventure cats! Super leuk wat sommige er mee doen :)

Jessix schreef:

Nou nee dat kan dus niet, aangezien mijn deur niet naar buiten gaat, maar naar een hal. Het enige wat ik kan doen is het raam open zetten maar dan moet ie over het dak :=
Ik hou hem gewoon nog even lekker binnen zolang hij niet aangeeft daar problemen mee te hebben :j

Ah nee dat wordt lastig dan. Raam open laten hoor ik ook wel eens inderdaad. Hier hoeven ze niet op het dak maar zitten er toch ook op. Ook op de daken van de schuren en stallen. Het is blijkbaar leuk. :')

Maar nogmaals als hij geen probleem heeft met binnen dan zou ik me er verder ook niet druk om maken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:48

Avalanche81 schreef:
Ik leer het aan met snoep. Tuigje om en dan lokken met snoep en spelen. En dan hebben ze zo door dat ze met zo'n ding om ook nog kunnen lopen :)

Hahaha ik heb inderdaad van die filmpjes voorbij zien komen van katten die ineens voor dood gaan spelen als ze zo'n tuigje om krijgen :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 12:55

Die van mij weigert alles betreffende eten met tuigje, maar kan nu omdoen en dan gaat ze me aankijken tot ik weer af doe. :') Zodra tuigje af is wil ze wel snoepje. :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:00

:')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 13:00

Haha! Die van mij liepen er echt zo mee weg, maar als ze buiten de andere kant op willen dan zijn ze soms lastig te overtuigen. Trekken aan dat tuig veroorzaakt dan inderdaad staak gedrag en dan gaan ze liggen. Het stomme is dat we die discussie los dus nooit hebben. Dan volgen ze altijd en als ik roep zijn ze er direct. Lekker eigenzinnig... :) Snoep vinden ze niet zo interessant, dus dat gebruik ik eigenlijk nooit om wat aan te leren.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:19

Onze katten hebben er een nieuwe uitdaging bij.
Sinds vandaag hebben wij dit ontzettend lieve en schattige kereltje in huis. <3

Afbeelding

Duvel is niet van de stoel gekomen.
Pippi heeft al wel wat dichterbij gekeken maar die zette meteen een dikke staart op.
:')

Gaat goed komen, ze zullen even moeten wennen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 20:52

Oooohh wat een schatje! Gaat hij niet achter de katten aan?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:03

Nawww dat snoetje! Veel geluk met hem :D zal vast wel goed komen met de katten!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:05

Wat een mopje! Het is inderdaad altijd even wennen, maar komt vanzelf goed. Veel geluk!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:35

Owwwwwww <3 <3 wat een lief snoetje!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:46

Hij gaat vooral achter Pippi aan.
Maar Pippi komt ook wel telkens kijken waar hij is. :))
Afbeelding