[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:39

Mooie Dalmatiër!

Ik ga zo met Eve naar de dierenarts, hij is om 9 uur open en ik ben elke minuut op de klok aan het kijken of ik al kan bellen :+
Ze heeft nu al een paar dagen diarree, een beetje groenig van kleur. Eten gaat nog wisselend, gisteren heeft ze alles op maar vanochtend liet ze toch weer wat staan. En ik vind dat ze zo snel hijgt..
Ze speelt wel gewoon, katten pesten is ook nog steeds leuk en drinken doet ze ook. Ik heb een beetje poep in een potje gedaan (sta je dan met een wattenstaafje in de stront te roeren om kwart over 7) en een filmpje gemaakt van het snelle ademen. Hopelijk kan hij een diagnose geven en weet hij er wat op.

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:08

groenige diarree klinkt niet zo best. Hopelijk is Eve snel terug gezond.

Hier al vroeg gaan fietsen met de stippels, want vrees dat het vanavond lang gaat duren alvorens het afkoelt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:17

Ik kreeg de assistente aan de lijn, de dierenarts was er vanochtend niet..
Zij dacht dat het niets ernstigs was, omdat ze maandag geënt en ontwormd is en ik van voer ben veranderd. Ze was ook geen voorstander van vers vlees voeren dus ik weet niet of ik nu zo moet afgaan op haar oordeel :+

Ze gaat nu een andere dierenarts in de buurt bellen en het voorleggen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:43

Aranel verstandig om een andere dierenarts te bellen.
Het kan beter goed onderzocht worden.

Knappe Eve.
Supersnelle en gespierde spikkel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:49

wat zegt de andere DA?
Want ok, wat flauw zijn, lichte diaree kan idd door vaccinatie komen en verandering van voer. Maar niet dat het groenig is. Wanneer ben je overgestapt op kvv? De dag van de vaccinatie of eerder?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:59

De dierenarts zei dat ik langs wel mocht komen, maar dat dat meer voor mijn eigen geruststelling zou zijn.
Ze heeft gisteren kvv met pens gekregen en daar kan de ontlasting ook groenig door worden natuurlijk. Ik heb haar sinds.. zondag op de kvv geloof ik.
Ze heeft net haar bakje ook weer leeg gegeten en heeft als een idioot met haar speelgoed door de kamer lopen racen net dus ik denk dat ze zich wel goed voelt.

Maar de assistente zei ook dat ik eigenlijk het vers voer moest mengen met brok om haar er zo aan te laten wennen. Als er iets is wat je niet moet doen is het mengen van brok en vlees ivm het verschillend verteren dus wat dat betreft denk ik niet dat zij zich zo heeft ingelezen in het vers voeren. Ik blijf dus nog wel vlees voeren.

Mijn man is thuis vandaag, ik heb al wat ontlasting bewaard van vannacht dus mocht ze toch echt niet lekker worden dan gaat hij met haar naar de dierenarts.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:01

Als je het niet vertrouwd zou ik een andere da om advies vragen. Zeker met dit hete weer kun je beter een keer te vaak bellen als te weinig.

Overigens is mijn da ook geen fan van vers voeren, maar dat is het overgrote deel geloof ik niet.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:01

Gave stippel op de vorige pagina! Zo rond vliegen doet Mika ook, al zal hij die snelheden niet halen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:03

Dat je brok niet met vlees kan combineren is echt een mythe. Dat kan wel maar dat kan niet met elke brok en met elk vlees en je moet je daar dus echt in verdiepen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:04

Aranel schreef:
De dierenarts zei dat ik langs wel mocht komen, maar dat dat meer voor mijn eigen geruststelling zou zijn.
Ze heeft gisteren kvv met pens gekregen en daar kan de ontlasting ook groenig door worden natuurlijk. Ik heb haar sinds.. zondag op de kvv geloof ik.
Ze heeft net haar bakje ook weer leeg gegeten en heeft als een idioot met haar speelgoed door de kamer lopen racen net dus ik denk dat ze zich wel goed voelt.

Maar de assistente zei ook dat ik eigenlijk het vers voer moest mengen met brok om haar er zo aan te laten wennen. Als er iets is wat je niet moet doen is het mengen van brok en vlees ivm het verschillend verteren dus wat dat betreft denk ik niet dat zij zich zo heeft ingelezen in het vers voeren. Ik blijf dus nog wel vlees voeren.

Mijn man is thuis vandaag, ik heb al wat ontlasting bewaard van vannacht dus mocht ze toch echt niet lekker worden dan gaat hij met haar naar de dierenarts.

Mijn pup heeft ook telkens diarree gehad na de ontworming. Het is natuurlijk ook wel troep wat ze binnen krijgen. Drinken is het belangrijkste en het inderdaad even afwachten. Dierenartsen zijn over het algemeen niet zo fan van vers voeren nee, en al helemaal niet van pens :') Heel jammer. Je kan brok met vlees wel mengen hoor, ligt er alleen even aan welke brok het is. Veel beterschap met de pup!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:13

Amandavd schreef:
Dat je brok niet met vlees kan combineren is echt een mythe. Dat kan wel maar dat kan niet met elke brok en met elk vlees en je moet je daar dus echt in verdiepen.

Ik heb daar inderdaad te weinig verstand van dus ik heb het maar gewoon niet gedaan. Mede ook omdat ze de brokjes die ze gewend is, weigert te eten :+
We houden haar goed in de gaten, we zijn nu al zo dol op haar dat we haar echt niet willen missen!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:16

Ok pas overgeschakeld en pens dat kan idd ook de darmproblemen verklaren. Persoonlijk zou ik nooit van voer veranderd zijn EN de dag nadien al laten vaccineren.

Echter hier geen problemen met de combi brok en kvv. Meestal niet in 1 maaltijd, maar soms wel en ik zie geen verschil in hun stoelgang... En nee ik heb geen koudgeperste brokken...

Tja qua snelheden, ik duf wedden dat Zarah van Limoen veel sneller kan. heb me laten vertellen dat sommige windhonden 80km/u halen...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:03

Ja. Die windhonden gaan echt bizar hard! :wow:

Hier ook vers vlees en ook soms met pens erin, maar de drollen zijn meestal mooi stevig. Rondom ontwormen of vaccineren kan het uiteraard wel eens anders zijn en zelfs het warme weer is er soms debet aan. Zoals je haar omschrijft, lijkt ze me niet direct ziek eigenlijk. Goed in de gaten houden, ook met drinken en dan komt het vast goed.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:04

Wat lastig zeg. Hopelijk knapt jullie pup snel op.

Gave stippel foto's.

Terschelling is zo leuk.ik ga maandag en mijn zoobtje vrijdag met de tiger.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:10

Onze knapperd.
Afbeelding

Afbeelding

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:14

Terschelling is echt genieten!

Tot nu toe ook prachtig weer erbij!

Gisteravond een puppy-wrap gemaakt :')

Afbeelding

En Enzo blijkt een echte waterrat te zijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:21

Simongek: wat een dropje, die blik <3

oh ivm water: Cita is een echte waterrat, geen plas, vijver, meer, beek of rivier waar ze niet in gaat. Echt hopeloos om een droge hond te wensen op wandeling. Maar een plas op het fietspad... Ze zou in mijn wiel springen 8)7

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:27

Simongek: Wat een schatje, dat koppie ook! <3

Macchiato: Dat ziet er echt heerlijk uit, hij lijkt ook echt te genieten!

Petitparis: Erg herkenbaar, Tara doet dit ook. En hoe viezer de sloot, hoe liever ze er in springt. Ze blijft ook nooit langer dan een dag schoon en wit :')

Hoe doen jullie het met jullie honden op vakantie? Wij willen Tara graag meenemen, maar twijvelen nog heel erg over waar naar toe te gaan..
Aangezien er Mastin Espagnol in zitten, weten wij niet zeker of ze wel toegestaan is in Frankrijk. Dus het wordt waarschijnlijk Nederland of Duitsland.. En hebben jullie nog tips voor spullen om aan te schaffen voor op vakantie? Geen idee wat allemaal verplicht is.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:38

Wij blijven dit jaar bewust in Nederland. Zaterdag vertrekken we met de caravan. Volgend jaar willen we naar Zuid-Frankrijk en dan gaat Wiebe logeren bij of mijn beste vriendin (die zelf ook 2 honden heeft) of bij zijn vaste oppasadres (betaalde kleinschalige opvang in huis). Zoiets wordt het. Mee naar Frankrijk nemen we hem niet.

Wel gaat ie in februari mee naar Oostenrijk.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:52

Ons kleintje gaat volgende week naar terschelling.

In augustus gaan we nog een week naar epe maar dan gaat hij naar mijn ouders .

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:12

Teef voor mijn volgende is rond januari loops.. *\o/* Dus voordat die dan hier is zijn we al bijna een jaar verder, komt uit het buitenland..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:19

@Inge: terug een pointer?

Hier gaan we al enkele jaren naar NL met 3 knotsgekke vriendinnen, 3 paarden en gestart met 6 honden en vorig jaar met 8 en met bezoek bij 12 stuks. Was wel een beetje "druk" :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:31

Wij nemen Jarvis gewoon mee op vakantie. Twee weekjes, zuid Frankrijk, midden tot eind september <3
Bij aanschaf van een nieuwe auto was een goede airco dus ook een echte must :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:51

Wij gaan lekker naar Italie met de camper, Kiko gaat ook gezellig mee.

En onderschat Cita niet, die is niet zoveel langzamer als die langpootmug Zarah.
Die gekke dalmaten zijn verrassend sneller dan je zou denken, ook sneller dan enkele windhondrassen.
http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10- ... denrassen/

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:55

lol als het eens uitkomt en Cita wil meewerken, dan zal ik ze eens op de baan laten lopen, dan kunnen ze meten hoe snel ze is :P