gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:38

Wat sneu! Ik woon in Zuid-Holland, maar ik heb geen plek helaas. Ken hier wel een goede opvang in de buurt, mocht je niks kunnen vinden :)

Het Knaaghof in Den Haag.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:56

Ze gaan pertinent niet naar een opvang..
Ik wil weten waar ze terecht komen en als ze herplaatst worden dan weet ik niet waar ze komen te zitten.
Het heeft geen haast. Ik blijf net zolang zoeken tot ik een super plekje voor ze heb !

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:40

Mama maakt het goed, van de kleintjes weet ik het niet, ga der de komende 10 dagen niet aanzitten. 1 kleintje is overleden, die lag op een hele andere plek dan de andere, de andere lagen in het hok en het overleden kleintje lag in de poep/plas bak of terwijl een hondenmand met zaagsel en stro erin.. De kleintjes hebben het in ieder geval warm genoeg!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:27

Je zal toch even een nestcontrole moeten doen nu, en om de paar dagen, om de buikjes in de gaten te kunnen houden en om evt dode jongen eruit te halen..

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:22

Dat doet me vader allemaal, ik ga er zelf niet aanzitten

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:09

Ik heb een plek gevonden voor mijn konijnen. Ze gaan naar de zorgboerderij toe, waar ik zelf ook een aantal keer per week kom om de paarden te rijden!
Ze blijven gewoon van mij, dus ik beslis wat er met ze gebeurd, maar ze mogen daar wel lekker met de andere konijnen lopen!
Ze komen in een hok te zitten met nog 6 konijnen. Het hok is 4 bij 1.5 meter. En 's morgens van 9:00 tot 18:00 staat hun hok open en dan hebben ze nog een stuk van 6 bij 3 meter erbij!
Dus dat is wel erg lekker voor ze:D

In eerste instantie komen ze de eerste week samen te zitten 's nachts in een apart hok en dan overdag wel met de andere konijnen, maar om gevechten te voorkomen gaan ze 's nachts nog even apart!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:23

Maar dan heb ik dus mijn prachtige binnenhok waar ik niks meer mee kan.
Is er hier iemand die nog een nieuw mooi binnenhok zoekt?

Hij is voor een groot deel afgewerkt met knaagstrips en de bovenverdieping heb ik 3weken geleden helemaal 'gerenoveerd'. Daar zitten nu tegen het hout plexiplaten geschroefd met plakplastic erop. Dit heb ik gedaan omdat mijn konijnen sproeide tegen het hout en ik niet wilde dat het hout op een gegeven moment door het iedere keer schoonmaken met dettol zacht zou worden.
De plexiplaten kunnen eraf gehaald worden!

De benedenverdieping:Afbeelding

De bovenverdieping van bovenaf genomen (nog zonder plexiplaten)
Afbeelding

De kooi in zijn geheel:
Afbeelding
Afbeelding

En hoe de bovenverdieping nu is met plexiplaten:Afbeelding

Het hok heeft mij nieuw 170,- gekost en de plexiplaten en knaagstrips hebben ook 70,- gekost.

Ik wil er 100,- voor hebben, denk dat dat wel een redelijk bedrag is aangezien alles is aangepast om het konijnproof te maken.

Overigens hou ik het hok sowieso nog 2 weken, mochten mijn konijnen zich niet prettig gaan voelen bij de zorgboerderij.
Als ze zich wel thuis voelen daar dan is dit hok dus over 2 weken beschikbaar............

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:29

EarthFocus schreef:

Hij is voor een groot deel afgewerkt met knaagstrips en de bovenverdieping heb ik 3weken geleden helemaal 'gerenoveerd'. Daar zitten nu tegen het hout plexiplaten geschroefd met plakplastic erop. Dit heb ik gedaan omdat mijn konijnen sproeide tegen het hout en ik niet wilde dat het hout op een gegeven moment door het iedere keer schoonmaken met dettol zacht zou worden.

De benedenverdieping:[ [url=m/CWEhFn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SQbcc1.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kooi in zijn geheel:
[ [url=m/1R8Unf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/98yWNo.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hoe de bovenverdieping nu is met plexiplaten:[ [url=m/DS0RWY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het hok heeft mij nieuw 170,- gekost en de plexiplaten en knaagstrips hebben ook 70,- gekost.

Ik wil er 100,- voor hebben, denk dat dat wel een redelijk bedrag is aangezien alles is aangepast om het konijnproof te maken.

Overigens hou ik het hok sowieso nog 2 weken, mochten mijn konijnen zich niet prettig gaan voelen bij de zorgboerderij.
Als ze zich wel thuis voelen daar dan is dit hok dus over 2 weken beschikbaar............

In welke omgeving staat het hok ?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:26

Mignonne schreef:
EarthFocus schreef:

De benedenverdieping:[ [url=m/CWEhFn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SQbcc1.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kooi in zijn geheel:
[ [url=m/1R8Unf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/98yWNo.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hoe de bovenverdieping nu is met plexiplaten:[ [url=m/DS0RWY.jpg]Afbeelding[/url] ]

In welke omgeving staat het hok ?

In Zuid-Holland. Dicht bij Dordrecht in de buurt.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:47

Ik heb een vraagje ..

Ik ga nog 2 konijnen uit de opvang halen, een lief koppeltje!
Maar nu zit ik te denken, zal ik ze aan de groep toevoegen of de groep met rust Laten en het koppeltje apart houden?

Wat denken jullie? Ik twijfel enorm! :=
Bij de groep lijkt mij leuk maar ben bang voor de stress die ze dan weer ervaren, met name voor Flip dus ..

Beide opties zijn in ieder geval mogelijk en dit koppeltje gaat hoe dan ook mee naar huis ;)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:34

Je zou het kunnen proberen, in de groep :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:51

Kan ze inderdaad altijd nog apart zetten .. Ik denk dat ik mijn groepje gewoon meeneem en dan zien we wel wat ervan gaat komen hihi!

Ben alleen bang dat Flip weer ziek word van de stress vandaar m'n twijfel.

Het koppeltje is ook een flap en een met rechte oren dus past perfect in m'n groepje haha :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:00

Krijgt hij nog panacur? Anders kun je dat misschien wel geven, een aantal dagen voor de koppeling, tijdens en erna. Misschien ook wat echinacea, goed voor de weerstand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:06

Hi! Ik heb me hier al een tijdje niet meer gemeld, maar heb een vraag.
Sinds vorig jaar heb ik een gecastreerde ram en een voedster bij elkaar zitten. De ram is 1,5 en de voedster nu 1 jaar oud ongeveer. Dit ging eigenlijk altijd heel goed, maar ineens vechten ze. De voedster zit achter de ram aan, bijt hem in z'n oor en de ram slaat op de vlucht.

Is dit abnormaal gedrag? En wat te doen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:10

Eoweyn_x schreef:
Krijgt hij nog panacur? Anders kun je dat misschien wel geven, een aantal dagen voor de koppeling, tijdens en erna. Misschien ook wat echinacea, goed voor de weerstand

Nee zijn kuur is afgelopen :) Waar krijg ik de echinacea?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:34

Je hebt druppels voor door het water, van A Vogel bijv, bij de drogist.

@Joman, hebben ze niet gewoon flink veel last van hun hormonen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:35

Ik kom even binnenvallen

Iemand hier die nog een leuke voedster weet voor bij mijn gecastreerde mannetje? Mijn voedster is helaas overleden van de week en Frits zit nu zielig alleen.
De dame is kwestie zal hier een goed huisje hebben! Konijntjes lopen hier los in de konijnproof tuin. Er staat een buitenhok waar ze zelf in en uit kunnen. Ook kunnen ze zelf de schuur in en uit waar nog een konijnenkooi staat die open is.
Graag niet verder dan 30 minuten rijden vanaf Almelo, Frits is jullie dankbaar!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:35

Mijn nijntjes hadden vanochtend controle na de sterilisatie, alles perfect! Ze mogen zo weer op stro, jeeeuj!! Daar gaat iig een van de twee heel blij mee zijn haha

De medepasagier vond t iets minder feestelijk haha allemachtig wat kan dat beest mauwen haha

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:48

Liselot schreef:
Ik kom even binnenvallen

Iemand hier die nog een leuke voedster weet voor bij mijn gecastreerde mannetje? Mijn voedster is helaas overleden van de week en Frits zit nu zielig alleen.
De dame is kwestie zal hier een goed huisje hebben! Konijntjes lopen hier los in de konijnproof tuin. Er staat een buitenhok waar ze zelf in en uit kunnen. Ook kunnen ze zelf de schuur in en uit waar nog een konijnenkooi staat die open is.
Graag niet verder dan 30 minuten rijden vanaf Almelo, Frits is jullie dankbaar!!

Misschien een opvang proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:48

Eoweyn_x schreef:

Dat weet ik niet. De man loopt steeds stampend weg.
Wat is wijsheid: bij elkaar laten of tijdelijk gescheiden houden?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:50

Ik zou ze bij elkaar laten, wellicht met wat meer schuilplaatsen zodat ze elkaar goed uit de weg kunnen gaan. Als je ze uit elkaar haalt zul je opnieuw moeten gaan koppelen...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:51

Eoweyn_x schreef:

Oh super ga ik daar morgen even voor kijken :) kan ik alvast beginnen met geven!
Helpt dit ook een beetje voor het verhaar-proces? Ollie heeft echt problemen met verharen, probeer hem nu elke avond even te borstelen..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:52

Nee, echt alleen voor de weerstand. Voor het verharen geef ik lijnzaad en ananassap door het water.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:58

Eoweyn_x schreef:
Liselot schreef:
Ik kom even binnenvallen

Misschien een opvang proberen?

De dichtsbijzijnde opvang zit in Zwolle, daar naartoe ben ik een uur onderweg. Die in oldenzaal is gestopt helaas

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:04

Liselotte, misschien op bunnybunch een oproepje zetten?