Het stomste is dat hij op zijn nachthok ligt ipv erin 's nachts.Hier gaat het trainen onwijs goed! We zijn nu 6? trainingen bezig op een andere manier met manwerk en ik kan gewoon rustig strak langs de mouw weg volgen en een stuk op de pakwerker af. Hij gaat onwijs goed dus, fel tijdens het bijten en na het lossen gaat hij steeds sneller weer geconcentreerd mee!
Alleen met appel heeft hij ineens weer wat moeite met wat oefeningen. Nu gaan de zit en af met doorlopen goed, de sta goed en het volgen goed, maar heeft hij ineens moeite met het revieren en het springen. Waar hij normaal op 1 commando meteen rond het verstek rent, keurig terug komt en na 5 passen doorgestuurd kan worden naar verstek 2, moet ik nu een heel stuk meelopen naar het verstek en heeft hij meerdere commando's nodig. 
En het is best een lastig rondje. het lijkt makkelijk maar pffff
Soms om wat duidelijker te zijn, maar als je hond in de eerste instantie niet reageert zullen er wel redenen zijn waarom niet. Niet gehoord, niet goed verstaan, weet niet wat de bedoeling is.. Daarna ga ik dat commando niet afdwingen maar vraag ik het netjes nog een keer. Na twee of drie keer vraag ik soms iets anders, bijvoorbeeld of hij even wil verplaatsen. En dan het commando opnieuw. Als ik het idee heb dat hij me gewoon opzettelijk niet wil horen is blijkbaar zijn motivatie niet hoog genoeg en dan moet ik daar iets aan veranderen
Doe ik niet aan.
!