Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:56

we willen op jouw schoot baas.. ga weg met dat stomme flitsding en laat ons er bij
Afbeelding

<3

Mirror Mirror on the wall, who is the cutest one of all?

Afbeelding

Eindelijk een leuke foto van (Al) Pacino <3

Afbeelding

Broederliefde. Je schouder delen om bij te schuilen <3 Aiko & Zeus
Afbeelding

FOOOOOD

Afbeelding

Zeus blijft een scheetje :o

Afbeelding

Tigress

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:12

ooooow <3 verliefd <3 Ik zal ook weer eens wat van die jochies van me maken, ze groeien als kool :=
Ik vergeet het steeds _O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:44

Haha schande en dat terwijl je zelf ook fotografeert :P

De mijne zijn regelmatig de pineut bij nieuw fotospul.

Deze zijn met mn nieuwe 50mm lensje, 580EXII flitser en omni bounce gemaakt haha. Vind ze wel mooi geworden!

Na n tijdje zijn ze t zo zat.. gaan ze gewoon slapen (of ze houden hun ogen heel lang dicht _O- )

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:56

Ja, maar school en fotomeetings vragen nogal wat tijd _O-
Vandaag heb ik mijn honden weer als logee, dus een uitgelezen moment om de studio weer neer te zetten :Y)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:57

Haha :P kijk, alle dieren in 1x :P

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:03

Alexandra. Ik heb ooit (lang lang geleden) samen met mijn vader van een houten kastje een kooi gemaakt. de voorkant was 1 grote deur gemaakt met gaas en we hadden een systeem gemaakt waarmee je hem vast kon klikken. Het hout was allemaal wel al gelamineerd, anders moet je dit goed aflakken. Ik had mazzel want onderin het kastje paste precies een oude onderbak die ik had liggen. Het is wel al bijna 9 jaar terug ofzo xD
Hier is de foto:
Afbeelding
Alleen zit de deur er hier nog niet in, als erover nadenk was het nog best kleine kooi voor 4 ratten :') Najah niet klein maar eerder vrij kaal ingericht

Met mijn dames gaat het goed, alleen af en toe ligt het apart van elkaar. Ze gaan wel prima met zijn 2, ze zijn toch verschrikkelijk lui := Ben nu weer bezig met een gaasknutselproject voor ze. Als het af is zal ik maar eens een foto maken

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:59

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:05

Ik krijg geen genoeg van dat soort foto's hoor SenZ, ze zijn schattig!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:32

Lies_Miek schreef:
Alexandra. Ik heb ooit (lang lang geleden) samen met mijn vader van een houten kastje een kooi gemaakt. de voorkant was 1 grote deur gemaakt met gaas en we hadden een systeem gemaakt waarmee je hem vast kon klikken. Het hout was allemaal wel al gelamineerd, anders moet je dit goed aflakken. Ik had mazzel want onderin het kastje paste precies een oude onderbak die ik had liggen. Het is wel al bijna 9 jaar terug ofzo xD
Hier is de foto:
[ Afbeelding ]
Alleen zit de deur er hier nog niet in, als erover nadenk was het nog best kleine kooi voor 4 ratten :') Najah niet klein maar eerder vrij kaal ingericht

Met mijn dames gaat het goed, alleen af en toe ligt het apart van elkaar. Ze gaan wel prima met zijn 2, ze zijn toch verschrikkelijk lui := Ben nu weer bezig met een gaasknutselproject voor ze. Als het af is zal ik maar eens een foto maken

Cool! ik heb nu gewoon een Remy.. maar denk toch dat ik het voorlopig zo houd, de 2 dames zijn best tevreden geloof ik.

Wat ik me trouwens net bedenk: Ik had een jaar of 6 geleden een rat, alléén in een kooi, mét tralies, mét hooi én stro én zaagsel. Hij heb nooit ergens last van gehad, ingeslapen op 4,5 jarige leeftijd omdat ie gewoon op was, maar zn hartje wou nog door. en nu lees ik overal 'ohmijngod neéé geeeen zaagsel, geeeen stro, hooi of tralies!!' niet dat ik het nu nog zou doen, maarja het kan dus blijkbaar toch wel.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:04

LDRD schreef:
Ik krijg geen genoeg van dat soort foto's hoor SenZ, ze zijn schattig!

Haha ik zal t weekend eens kijken of ik nog wat leuke foto-projectjes kan verzinnen.

Tis zo lastig met ratsels... in t begin willen ze ontdekken en lopen maar niet hoe ik ze wil hebben op de foto (ballen in beeld enzo) en later gaan ze gewoon zitten slapen :+

Gelukkig laten ze zich gewillig fotograferen verder haha.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:08

Alexandra_ schreef:
Lies_Miek schreef:
Hier is de foto:
[ Afbeelding ]

Cool! ik heb nu gewoon een Remy.. maar denk toch dat ik het voorlopig zo houd, de 2 dames zijn best tevreden geloof ik.

Wat ik me trouwens net bedenk: Ik had een jaar of 6 geleden een rat, alléén in een kooi, mét tralies, mét hooi én stro én zaagsel. Hij heb nooit ergens last van gehad, ingeslapen op 4,5 jarige leeftijd omdat ie gewoon op was, maar zn hartje wou nog door. en nu lees ik overal 'ohmijngod neéé geeeen zaagsel, geeeen stro, hooi of tralies!!' niet dat ik het nu nog zou doen, maarja het kan dus blijkbaar toch wel.

Tuurlijk kan t. Overdreven voorbeeld:

Een mens in een hok van 1 bij 1 met voedsel en water en afentoe een x uit n raam mogen kijken en een uurtje met andere dieren zijn die kan ook overleven heel wat jaren... maar ideaal is t niet.

Stro ben ik niet fan van omdat er vaak mijten in zitten (ben ik gevoelig voor) stof maak ik me niet druk om (zoveel beddings gehad waar STOFVRIJ op staat heb ik bij ervaren dat er zoooo veel stof in zit....)

maja alleen is nooit goed.. voor niemand niet. Dood zul je er niet van gaan. Maar eenzaam zijn ze wel

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:12

Zulke gave foto's Samantha! Hoe doen jullie dat toch?
Mijn ratten willen echt niet lang genoeg stil zitten voor foto's :')

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:52

Ik heb mijn ratten nu op fijngehakseld stro wat ik nog had van met naaktratjes, dit omdat naaktratjes zo snel schrammen krijgen. Meestal ook lekker krantenpapier voor nestjes te bouwen :) Wat ze nu allemaal in mijn nieuwste project hebben gepropt :=

Nieuwste projectje: Gaasbuis van de ene kant naar de andere kant van de kooi langs de achterkant
Afbeelding
Op achtergrond zie je de klimboom liggen die ik al eerder gemaakt heb :)
Afbeelding
Al goed in gebruik genomen :D
Afbeelding
Schatjes <3

En voor als ik lang weg ben is er ook een oplossing :D
Afbeelding

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:54

@S_en_Z; Nee, ideaal is het niet (geweest) maar op t oog leek ie best vrolijk, hij was zó verwend haha.
Onwetendheid van een kind + ouders die er niks van weten, heel stom van mn ouders ook, ik zou mn kind nóóit een huisdier geven waar ik niks van weet. sowieso zou ik mn kind geen huisdier geven, dieren zijn niet voor kinderen.

Ik ga even kijken of ik foto's kan plaatsen van Ponky & Shuffle :+ wel telefoon kwaliteit, maargoed.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:00

Oeh spannend, krijg waarschijnlijk uitbreiding in de rattenkooi. Heb op mp gereageerd op een advertentie met wat vragen en heb een bericht teruggekregen dat ze de dames nog heeft. Zijn twee huskydames. Iemand nog tips wat ik kan vragen over ze aan haar?

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:31

Lies_Miek schreef:
Oeh spannend, krijg waarschijnlijk uitbreiding in de rattenkooi. Heb op mp gereageerd op een advertentie met wat vragen en heb een bericht teruggekregen dat ze de dames nog heeft. Zijn twee huskydames. Iemand nog tips wat ik kan vragen over ze aan haar?

Zijn dat die toevallig van 1 jaar? zag ze ook mp.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:01

Alexandra, ze wist niet meer precies hoe oud ze waren, dit stond ook niet erbij in de advertentie, ze zien er nog wel vrij jong uit. Ze komen uit Ermelo, ga ze waarschijnlijk binnenkort ophalen :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:04

Gezelligheid *\o/*
Afbeelding

Vind het zooooo gaaf om te zien hoe mijn heren binnen no-time een hecht groepje geworden zijn <3
shoot is er gisteren niet van gekomen, dan maar vanavond even, aangezien ik van mijn moeder al te horen kreeg hoe erg ze gegroeid waren :') Fotomomenten komen er weer aan dus _O-

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:09

Lies_Miek schreef:
Alexandra, ze wist niet meer precies hoe oud ze waren, dit stond ook niet erbij in de advertentie, ze zien er nog wel vrij jong uit. Ze komen uit Ermelo, ga ze waarschijnlijk binnenkort ophalen :D

Oh nee, zijn dan niet die ik bedoel, staan 2 huskys ook hier in de buurt.. vind ze zo schattig maar denk niet dat ze samen kunnen met mijn 2 ratjes. na 6 maanden accepteren ze elkaar al toch minder snel?

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:16

Alexandra, die uit Heemskerk zeker? Dat ratten elkaar minder snel accepteren na 6 maandan heb ik zelf nog nooit gehoord. Ik heb al tijden ratten van oudere leeftijd bij elkaar gezet en nooit moeilijkheden gehad. Het ligt vaak aan het karakter van de rat of ze anderen snel accepteren of niet.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:36

Daar zijn ze dan :D

Twingo 5 februari:
Afbeelding
Twingo nu:
Afbeelding

Jeep 5 februari:
Afbeelding
Jeep nu:
Afbeelding

En nog een paar <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog even een foto van hun hok :D
Afbeelding

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:52

Lies_Miek schreef:
Alexandra, die uit Heemskerk zeker? Dat ratten elkaar minder snel accepteren na 6 maandan heb ik zelf nog nooit gehoord. Ik heb al tijden ratten van oudere leeftijd bij elkaar gezet en nooit moeilijkheden gehad. Het ligt vaak aan het karakter van de rat of ze anderen snel accepteren of niet.

Ja klopt! is dat echt zo? dan ga ik eens kijken of ik ze kan ophalen! Ik ga vandaag een Himalaya rex zwart/wit oog ophalen ! zal zo een foto posten ! :D

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:11

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:49

Oh Tigress, wat zijn ze LEUK!!

En die van jou ook Alexandra :) .

Ik wordt ongeduldig van dit soort foto's :D . Baal zo dat ik nog tot ergens half mei moet wachten om ook weer die leukertjes in huis te kunnen hebben. :j

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:12

LDRD schreef:
Oh Tigress, wat zijn ze LEUK!!

En die van jou ook Alexandra :) .

Ik wordt ongeduldig van dit soort foto's :D . Baal zo dat ik nog tot ergens half mei moet wachten om ook weer die leukertjes in huis te kunnen hebben. :j

Danku :Y) Ik ben ook echt verliefd op ze.
wat wel raar is, is dat ze alle 3 rond dezelfde leeftijd zitten, maar alle 3 echt wel een verschil in grootte.. :x

waarom moet je wachten tot mei?