Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaabje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:10

Wat fijn dat Rush het zo goed doet Dagahra! Ziet er heel gezellig uit.

Hier geen jasje nodig. En als hij heel nat is dan hebben we tegenwoordig een waterblazer. Vanochtend was het zo lekker mysterieus in de mist. Nog snel wat foto’s gemaakt. Dan hou ik toch wel weer heel erg van de herfst <3

Afbeelding

Afbeelding

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:44

Shaya_ schreef:
Ik denk dat onze prins Nero ook binnenkort aan de jas gaat :=
Nog geen idee welke gezien het op de badjas na onze 1e hondenjas gaat worden.

Is Nero ook een koukleum?? Max draagt nu weer jumppa's als het koud is. Meestal voldoen die wel. En dan hou ik hem ook beter op gewicht.
Afbeelding

Als het echt koud is heb ik de non stop glacier. Alhoewel Cyra die vaker draagt ivm dat haar rug een zwakke plek is, door verlamming vorig jaar.

Heb hier ook nog een waterblazer voor als Max wel nat is of onder de modder zit _O-

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:58

Een paar dagen geleden zijn er bij de fokker waar wij op de lijst stonden puppies geboren. En wij krijgen er eentje *\o/*

Nu wachten en voorbereidingen treffen. Het dekentje en speeltje zijn al besteld om achter te laten als we gaan kijken en de rest gaan we voor kijken met black friday :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:40

Wij hebben denk ik voor een godsvermogen aan jassen in huis. Non-stop, pomppa, back on track, actionfactory. U roept, wij draaien. _O-

Moet zeggen dat ik de pomppa fijner vind dat de BOT doordat je makkelijker kunt combineren.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 12:59

Weet iemand of non-stop wel eens met black friday of kerst kortingen heeft?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:07

Dat weet ik zo niet. Via Google kun je vaak wel aan 20% kortingcodes van ambassadeurs komen.

Ze hebben afgelopen jaar 2x een instagram actie gehad waarbij je als deelnemer een kortingcode van 40% kreeg, dat was ook de moeite!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:18

Ik had meegedaan aan het invullen van de enquête en kreeg 20% korting. Maar vaak rond kerst kan je wel eens meer korting krijgen.
Met black friday zit ik in Amerika dus wie weet kan ik het daar scoren. Alleen als het dan niet past wordt terugsturen lastig. Wie weet verkoopt het goed door.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:28

Die 20% is inderdaad vaker wel te vinden online. Ik heb onlangs idd ook net als StalMelyn een enquete ingevuld en ook een 20% gekregen, daar ga ik binnenkort nog even een bestelling mee doen. Maar ze doen idd wat Leo zegt, ook vaker acties via o.a. instagram waarmee je meer korting krijgt.

Black Friday weet ik even niet 100% zeker meer, maar ik geloof dat ze vorig jaar wel korting hebben gedaan toen :j

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:31

Non stop had van voorjaar oid 40% korting. Toen hebben we meerdere personen samen bestelling gedaan, zodat we geen verzendkosten hadden.

Ik heb nog een kortingscode van 20% tot en met 31 oktober, die ik zelf niet ga gebruiken. Dus als iemand belang erbij heeft, stuur maar pb

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:40

Aah goede tips over de jassen! Ik vond het nooit nodig (want waterblazer en badjas doen hun werk) maar na al enkele weken heel
Regelmatig nat geregend te zijn in de ochtend voor werk of avond voor naar bed gaan met een langharige hond ben ik toch een beetje aan het oriënteren op een regenjas. Wat ik mij wel afvraag; wat is jullie ervaring met deze jassen bij reuen? Zie best veel jassen vrij ver over de buik lopen, plassen ze hier niet tegen aan? Welke zouden jullie hiervoor aanraden?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:52

Dan laat ik mijn 20% ook gaan en wacht even af. Heb het harness toch nog niet nodig maar volgend jaar willen we dogrun mee gaan doen (de recreatie tocht) en wandelvakantie in Oostenrijk. Wil heel graag de non stop harness long maar best prijzig.

Kanjerroos, ik heb een hele simpele van divoza (denk wel 15 jaar oud) die heeft een klittenband sluiting op de borst en buik. Voor de rest is de onderkant dus open en geen van mijn reuen hebben er ooit tegenaan geplast.
Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:12

Dagahra schreef:
Shaya_ schreef:
Ik denk dat onze prins Nero ook binnenkort aan de jas gaat :=
Nog geen idee welke gezien het op de badjas na onze 1e hondenjas gaat worden.

Is Nero ook een koukleum?? Max draagt nu weer jumppa's als het koud is. Meestal voldoen die wel. En dan hou ik hem ook beter op gewicht.
[ [url=m/M5gI7S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als het echt koud is heb ik de non stop glacier. Alhoewel Cyra die vaker draagt ivm dat haar rug een zwakke plek is, door verlamming vorig jaar.

Heb hier ook nog een waterblazer voor als Max wel nat is of onder de modder zit _O-

Jip. We dachten oprecht dat hij ziek begon te worden maar achteraf bleek hij het 'gewoon' koud te hebben. Dus nu mand voor verwarming gezet en gaan we dus kijken voor een jasje :')

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 16:17

Shaya_ schreef:
Dagahra schreef:
[ [url=m/M5gI7S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jip. We dachten oprecht dat hij ziek begon te worden maar achteraf bleek hij het 'gewoon' koud te hebben. Dus nu mand voor verwarming gezet en gaan we dus kijken voor een jasje :')

Hahaha Max leeft in zijn jumppa's in de winter _O- Heeft ze nu 's nachts ook weer aan. Met deze temperaturen valt hij snel af en scheelt hem energie om zichzelf warm te houden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:42

Ik heb voor Csiva de pommpa regenjas, zowel gevoerd als ongevoerd. Daarnaast hebben al mijn sporthonden de gevoerde pommpa en heb ik 2 dikke jassen van hundlands. Ook heb ik nog een revolution race ‘shirtje’ en natuurlijk badjassen.
Oh en nog ongevoerde softshells.
En dat voor honden die allemaal een vacht hebben :+

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:52

Hier heb ik ook de Pomppa jasjes! Had eerst een gevoerde maar nu laatst ongevoerde gekocht en ook eentje voor Enzo alvast op de groei :+ Heb ook een BoT mesh jasje voor tijdens, voor/na training.

Vind ze heel fijn! Die Cardigans hebben best wel vacht maar omdat ze laagbenig zijn worden ze wel snel zuiknat en vies op de buik, dus ook praktisch voor mijzelf als ze de jas aan kunnen hebben met slecht weer :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 23:09

Hebben jullie nog tips qua hoogte voor een puppyren? Welke hoogte is geschikt/aan te raden? Ik gok dat de eindmaat ergens rond de 55cm ligt en hij rond de 25-28kg gaat wegen.

Het moet de pup binnen houden en de kleine Kees buiten _O- . Zou graag een formaat willen waar je de panelen los van kan halen en dan een wat grotere kopen zodat die eventueel in de toekomst buiten gebruikt kan worden op vakantie. Dan heb je er daarna ook nog wat aan :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:21

Drico schreef:
Vind ze heel fijn! Die Cardigans hebben best wel vacht maar omdat ze laagbenig zijn worden ze wel snel zuiknat en vies op de buik, dus ook praktisch voor mijzelf als ze de jas aan kunnen hebben met slecht weer :')

Nou dit is wel een goede reden om er toch eentje te halen _O-
Die buik is elke keer zoooo smerig en nat haha.

Puppyren hadden wij niet dus geen idee *D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:26

kanjerroos schreef:
Aah goede tips over de jassen! Ik vond het nooit nodig (want waterblazer en badjas doen hun werk) maar na al enkele weken heel
Regelmatig nat geregend te zijn in de ochtend voor werk of avond voor naar bed gaan met een langharige hond ben ik toch een beetje aan het oriënteren op een regenjas. Wat ik mij wel afvraag; wat is jullie ervaring met deze jassen bij reuen? Zie best veel jassen vrij ver over de buik lopen, plassen ze hier niet tegen aan? Welke zouden jullie hiervoor aanraden?

De Non Stop zit voor Fitz in ieder geval ver genoeg naar voren, hij plast er nooit op, ook niet als hij een hurkplas doet. De Rukka die ik hiervoor had zat ook goed.

Ik vind het fijn als een regenjas klein opgerold kan worden. De Non Stop komt in een mini zakje, dus neemt weinig plek in in de wandeltas (en aan de kapstok). En vanwege zijn vacht is een gevoerde jas niet nodig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 08:34

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:38

mavantos schreef:
Hebben jullie nog tips qua hoogte voor een puppyren? Welke hoogte is geschikt/aan te raden? Ik gok dat de eindmaat ergens rond de 55cm ligt en hij rond de 25-28kg gaat wegen.

Het moet de pup binnen houden en de kleine Kees buiten _O- . Zou graag een formaat willen waar je de panelen los van kan halen en dan een wat grotere kopen zodat die eventueel in de toekomst buiten gebruikt kan worden op vakantie. Dan heb je er daarna ook nog wat aan :+

Ik had panelen van 80x80. Hij kon er echter vrij snel met zn voorpoten bovenop. We hebben toen een dakje op de ren gemaakt. Volgende pup van een groter ras zou ik hogere panelen voor kiezen.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:40

We hebben maar twee jassen. Ik vind het belangrijk dat de hond niet snel afkoelt na een jacht of zware training. Dus we hebben een goede badjas. Daarnaast blijkt Vidar gevoelig voor koudwaterstaart, dus wilde mijn vriend een simpele regenjas voor als hij mee gaat naar zijn werk (buiten). We hebben toen een hondenjas gekocht van Bucas. Simpel maar praktisch en helemaal niet zo duur. Uiteindelijk heel blij mee!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:55

Bedankt voor de tips! Ik vind alleen die van Witjes Verzendhuis wat te prijzig voor ons doel (per paneel €50 wordt erg prijzig := ).

Ik ga zeker kijken voor eentje hoger dan 80cm. Ik weet niet hoe lang we m gaan gebruiken, maar een dakje maken kan bij ons niet dus dan moet die wel hoog genoeg zijn. Ik ga een hoek van de woonkamer afzetten en kan dan de panelen vastmaken aan twee kasten.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:06

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:12

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:58

Machie schreef:
Ik heb voor Csiva de pommpa regenjas, zowel gevoerd als ongevoerd. Daarnaast hebben al mijn sporthonden de gevoerde pommpa en heb ik 2 dikke jassen van hundlands. Ook heb ik nog een revolution race ‘shirtje’ en natuurlijk badjassen.
Oh en nog ongevoerde softshells.
En dat voor honden die allemaal een vacht hebben :+

Vind dat altijd een dooddoener als mensen zeggen 'ja maar je hond heeft toch vacht?'. Zeker bij de sporthonden merk ik een ontiegelijk groot verschil, vacht of niet. Ja, onze 'vachthonden' hebben een laagje minder aan dan de 'geen vacht' honden maar die met vacht hebben net zoveel baat erbij dan die zonder. Met het opwarmen en afkoelen van de spieren is er zoveel winst te behalen met de jasjes. Ik ben echt blij dat het grote gros van de mensen tegenwoordig wel het nut van een jasje inziet. :j

Qua badjassen hebben wij overigens de dry-up cape van Actionfactory en zou geen ander merk aanraden, die dingen zijn fantastisch. Guinness is 12 jaar oud en de badjas zeker een jaar of tien en ziet nog uit als nieuw. Heb toevallig een nieuwe bruine gekocht en je ziet het nu aan de kleur als je ze naast elkaar houd maar voor de rest zijn die dingen echt hun geld meer dan waard!