De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 17:40

Afbeelding

Jack geniet zo van de ren aan zijn hok. Heb er een steen en een zandbakje ingedaan. Ligt veel in de zon te bakken. Nu er nog maar 3 hokken staan is er mooi ruimte voor de ren. De andere 2 heren hebben hokken 3x zo groot

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:47

Oh ja ik wil ook nog even zandbakschelpen halen bij de action, zo leuk!

Ehhh ik ben gisteren met mijn zus en onze kids bij het nest Fh's gaan kijken....t zijn er twee geworden, waren de laatste twee voedstertjes...zijn van 7 maart, met kinderen opgegroeid dus super tam...ik maak vanavond even betere fotos, t was nog beetje spannend voor ze dus ze maar lekker met rust gelaten...

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:11

Wat lekker Caro!

En wat een leukerds BarbaraNova :))

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:27

Die 2 zijn wel erg leuk. Ik moet straks met 1 kat naar de dierenarts en ga gelijk afspraak maken om sparrow te castreren. Die is het meest hormonaal. Die heeft door het hek al praatjes Jack is in het verleden vaker gekoppeld met een andere ram. Die vindt alles best dus hopelijk kan dat zonder ook hem te castreren.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:40

Hier altijd gezeur met de rammen, t is wel eens gelukt mits het aantal voedsters wat groter was, maar anders alleen maar knokken dus nu gewoon allemaal setjes...meer rust
. Dus hoop dat deze zusjes ook lief blijven tegen elkaar maar franse zijn vaak wel iets relaxter..

Succes met je kat iig, hoop niets ernstigs?

Hoe doen jullie het enten? Wij hadden altijd een oud dierenarts die zelf NHD fokte maar deze man is helaas in maart overleden...

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:06

Als ze nog niet geënt zijn, dan zou ik dat direct doen als je ze haalt. Door iets te lang te wachten zijn wij toen onze 3 jonge reuzen kwijt geraakt omdat de fokster niet geënt had. Vind het nog dom dat ik daar toen niet naar gevraagd had.

Hoe lang voor je ze mag halen?

En hopelijk helpt castreren dan voldoende Caro. Hier gaat de groep van 7 heren en 2 dames ook goed :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:10

23-5 is sparrow de Sjaak. Anders moet ik toch 1 voedster erbij. Nu zit er hier wel een fokker vlakbij maar ik wil minderen en dan moet Jack ook gecastreerd worden

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 20:00

NAIWHL schreef:
Als ze nog niet geënt zijn, dan zou ik dat direct doen als je ze haalt. Door iets te lang te wachten zijn wij toen onze 3 jonge reuzen kwijt geraakt omdat de fokster niet geënt had. Vind het nog dom dat ik daar toen niet naar gevraagd had.

Hoe lang voor je ze mag halen?

En hopelijk helpt castreren dan voldoende Caro. Hier gaat de groep van 7 heren en 2 dames ook goed :j

Ik heb ze al mee genomen gisteren dus worden asap geënt...

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:26

Genieten hier <3

Afbeelding

Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:03

ahhh gezellig, ik heb nog nooit mijn konijnen echt in huis gehad, is dat een beetje te doen?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 11:43

Wat heerlijk Taifoen. Hier zou het meer gaan zoals de Gremlins gok ik _O-

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:48

oeps, het jongste hangoortje heeft een hap in haar oor, arm ding, tja die lange flappers en dan met nieuwe buren....maar ze heeft er weinig van gelukkig

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:26

Ah wat sneu.

Jack lag net weer plat op zijn zij in de zon. Dat is zo slecht voor mijn hart. Hij is zo ver weg dat hij pas reageert als ik bij hem sta.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 06:45

Fijn dat ze er weinig last van heeft BarbaraNova. Is het een grote hap? Of valt het wel mee?

Jack geniet van het mooie weer zo te horen {:}

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:33

NAIWHL schreef:
Fijn dat ze er weinig last van heeft BarbaraNova. Is het een grote hap? Of valt het wel mee?

Jack geniet van het mooie weer zo te horen {:}

T is onderin het oortje, dus t valt mee gelukkig...vaak die grote oren konijnen hebben wel schade aan die oren, toch altijd uitstekende delen.

Vrijdag had mijn hangoor Pluis, die bij de voedster zat, een scheve mondhoek, afspraak gemaakt bij de dierenarts maar t was al 19 uur, dus kan vanmiddag 18h15 terecht. T zat me zaterdag toch niet lekker dus na veel omwegen bij een andere dierenarts Panacur opgehaald en gelijk met twee maal daags gestart. Helaas was vanmorgen vroeg zijn hoofd toch schever...Vrees beetje dat het voor hem ook niet gaat baten. Ik kan heel slecht er tegen dat mijn konijnen of dieren iets mankeren en Pluis is ook al ouder, dus denk dat het beter is hem te laten gaan. Behandeling kan weken tot maanden duren en hij wil ook niet eten...als dit het vooruitzicht is, dan wil ik niet dat mijn beestje lijd, maar breekt echt mijn hart....

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 12:21

ach jeetje, je hebt wel pech zo.
En lastige beslissing om te moeten nemen, maar soms is het wel eerlijker om die voor je konijn te nemen. Sterkte met het nemen van een besluit :(:) Hoe oud is hij?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:09

geen idee, ik heb hem drie jaar geleden gekregen via een collega waar hij al dagen rond zwierf in het dorp...hij is heel tam en lief ook naar andere konijnen dus heb t wel zwaar nu maar wil geen lijden, voor geen enkel dier. Net als Jack dat hij een abces heeft en geopereerd moet worden vindt ik heel anders als hij daarna hersteld en een fijn leven heeft, maar weken lang medicatie en dwangvoer vindt ik wel heel heftig. Ik heb hem nu maar apart gezet maar weet even niet waar ik goed aan doe, geeft dit meer stress? Of toch binnen halen ivm hem warmer houden enz? Eerst straks maar kijken wat de dierenarts zegt...neem aan dat het cuniculi is maar hopelijk zit het een keer mee en is het oor onsteking ofzo...

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:24

Ja binnen gaat hier prima, ik vind het ook wel heel gezellig. Ze zijn een stuk tammer dan de twee die in de tuin wonen. Binnen is alles konijn proof (kabels afgeschermd en stalen poten onder salon- en eettafel). Ze mogen alleen los onder toezicht maar ze hebben een ruime ren. We hebben ook 24/7 los geprobeerd maar onze voedster die sloopt dan de bank. Dus nu kunnen we haar in de gaten houden :)

Hoe was het bij de dierenarts Barbara?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:01

ja t blijven wel echt slopers hoor. Krijg je ze wel echt helemaal zindelijk ook? Hier zou het geen optie zijn want heb ook slangen terrariums binnen...

Pluis heeft gisteren een steroiden injectie gekregen, daar moet hij binnen 24 uur wel duidelijk verbetering op geven. Ik heb hem in een binnenhok in huis gezet, al weet ik niet of dat meer stress geeft of niet maar hij moet warmer staan omdat hij ziek is...daarnaast krijg ik de panacur niet goed naar binnen, die laat hij gewoon in zijn mond hangen, dus wil niet goed slikken, iemand tips?

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 07:12

Mag ik hier gezellig meekletsen? :o

Sinds maandag wonen deze 2 schatjes bij ons 8-) 8-)

Afbeelding

Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:18

Hoi, wat een leuke kleintjes! Hoe oud zijn ze? En hoe heten ze?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 09:47

Ik vindt het echt een lijdensweg om mijn konijn zo met E cuniculi te zien, is het wel eerlijk hem nog in leven te houden?

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:18

BarbaraNova schreef:
Hoi, wat een leuke kleintjes! Hoe oud zijn ze? En hoe heten ze?

Ze zijn 10 weken en heten Bugs en Bunny (lekker orgineel :j)

Ze mogen nu nog even 3 weekjes bij elkaar zitten en dan moeten ze even apart tot dat Bugs gecastreerd is

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:29

@Marielle, Welkom! Is het broer en zus?

@BarbaraNova: ik vind het altijd het proberen waard.. Maar ligt er ook aan hoe erg de klachten zijn enz. natuurlijk.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 10:42

Gigixponys schreef:
@Marielle, Welkom! Is het broer en zus?

@BarbaraNova: ik vind het altijd het proberen waard.. Maar ligt er ook aan hoe erg de klachten zijn enz. natuurlijk.

Hij ligt veel op zijn zij, ademhaling verhoogd, eet heel mondjesmaat dus voer hem bij...hij kan nog redelijk bewegen maar wel in rondjes, gaat niet kantelen op het lijf ofzo...maar ja, kan er helemaal niet tegen als mijn diertjes iets hebben dus vraag me heel sterk af hoe groot de slagingskans is en hoe het wel eerlijk is hem hier door te laten gaan...maar zoals ik al zei, ik kan er heel erg slecht tegen als mijn dieren iets hebben....