kiwiwitje schreef:Ik zie op marktplaats nu iets waar ik wel bijzonder verbaasd over bent..
een wolfhond x pomsky.. Moeder een indiandog uit een coyote lijn en papa een pomsky..
Tuurlijk, t ziet er vreselijk schattig uit. Maar ik denk dat dit nog wel een kaliber fanatieker is dan e gemiddelde pomskies..
My god..
Zo wordt ik ook echt kriebelig van de mensen die hier op de hei lopen met Wolfhonden en lukraak daarmee willen gaan fokken in de toekomst. 1 koppel heeft een teefje van Arya's leeftijd en de neef van de eigenaar van het teefje heeft een reutje van ongeveer dezelfde leeftijd, iets ouder. En die twee willen ze dus matchen, gewoon omdat ze dat leuk lijkt. Heel leuk ja om lukraak die honden te vermeerderen en te verspreiden onder vaak hele onwetende nieuwe honden eigenaren die ze wel erg tof vinden omdat ze net uitzien als een Wolf, lekker stoer
Arya speelde altijd wel leuk met dat teefje (al een tijdje niet meer gezien) maar die is wel nog een tikkeltje intenser als dat Arya kan zijn nog pfoe, en dat reutje vind ik echt 3x niks al is het een pracht hond om te zien. Super onvoorspelbaar en onbetrouwbaar en heel erg opdringerig en hard naar elke hond - meteen er bovenop duiken. Dat reutje vermijden we lig als de pest
Loopt nog iemand anders met 2 wolfhonden en een husky en die kijkt ook niet zo nauw op z'n dieren. 1 van die wolfhonden is ook erg onbetrouwbaar en rent ook gewoon los terwijl hij dan doodleuk zegt dat het vaak niet goed gaat 
Een kennis van me heeft een Indian Dog en als ik zie hoeveel bloed, zweet en tranen die in die hond heeft gestopt en ook al onwijs ver ermee is gekomen qua training/opvoeding en dan alsnog flinke terug vallen blijft houden...Denk dat zij zich ook niet vooraf goed hebben beseft wat ze in huis haalden, want zij werken idd ook gedeeltelijk uit huis dus de hond is idd wel regelmatig alleen (ze doen verder wel echt gigantisch veel ook met de hond, zowel qua verschillende manieren van bewegen van canicross tot weet ik wat allemaal alsook hersenwerk en constant bezig blijven met nieuwe uitdagingen te geven). Ik vind het echt knap als mensen aan dat soort honden beginnen, poe. Denk dat je me naar een gesticht kon brengen
. Maar goed, zo komen we idd weer terug op dat verhaaltje; weet waar je aan begint. Maar bij dit soort honden moet je echt van goede huizen komen wil je ze echt als goed functionerende huishond kunnen houden en ik ben maar weinig mensen tegen gekomen die het laten werken in een normaal huishouden. Vind het wel heel tof om te zien hoe intelligent en leergierig ze zijn!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 02-04-20 18:33, in het totaal 3 keer bewerkt