Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:26

Als ze fan is van dat soort beestjes zou je ze eens in de winkel kunnen kopen? Bevroren dan uiteraard, niet levend :Y) Genoeg winkels waar je ratten, muizen, kuikens, konijnen, cavias, hele vissen, kippen, kwartels etc kan kopen. Het is een volledige prooi dus in principe hoef je niet echt rekening te houden met dat je percentages bot/orgaan/vlees af gaan wijken. Wel goed ontlasting in de gaten houden uiteraard.

En anders eens kvv proberen? Misschien trekt brok haar niet zo.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:41

Kim, ik heb dat (nog) niet laten testen. Dus ik kan zo niet zeggen of ze een tekort zou hebben. Ik dacht dat het wel redelijk normaal was dat honden van dode beesten houden maar schijnbaar is dat dus lang niet altijd zo erg het geval. Moet zeggen dat onze andere hond ook wel met dode beesten sleept en er in rolt maar ze vaak niet helemaal opeet en dat doet pup dus wel.

Kaus, daar heb ik inderdaad wel over na zitten te denken. De brokken gaan er met moeite in, heb niet het idee dat ze er heel warm van wordt. Wat mij alleen een beetje tegenhield is dat het volgens mij wel lastiger mee te nemen is vanwege houdbaarheid, en we gaan best regelmatig ergens heen of een weekend weg. Maar soms een kuiken o.i.d. zou ze zeer zeker waarderen denk ik :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 11:48

finnens schreef:
Kim, ik heb dat (nog) niet laten testen. Dus ik kan zo niet zeggen of ze een tekort zou hebben. Ik dacht dat het wel redelijk normaal was dat honden van dode beesten houden maar schijnbaar is dat dus lang niet altijd zo erg het geval. Moet zeggen dat onze andere hond ook wel met dode beesten sleept en er in rolt maar ze vaak niet helemaal opeet en dat doet pup dus wel.

Kaus, daar heb ik inderdaad wel over na zitten te denken. De brokken gaan er met moeite in, heb niet het idee dat ze er heel warm van wordt. Wat mij alleen een beetje tegenhield is dat het volgens mij wel lastiger mee te nemen is vanwege houdbaarheid, en we gaan best regelmatig ergens heen of een weekend weg. Maar soms een kuiken o.i.d. zou ze zeer zeker waarderen denk ik :Y)

Als je het kan koelen is vlees goed houdbaar hoor. :) Een worst in een cooltasje of coolbox en je komt een heel eind.
Maar voor dit gemak. o.a. voeren wij brok en KVV.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:54

Oja combineren kan ook natuurlijk. Lijkt me ook makkelijk als de hond wel brokken blijft leren eten voor wanneer kvv een keer niet handig is. Ik ga me er eens in inlezen, want ik weet er nog weinig van.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:00

In de meeste supermarkten kan je ook wel KVV kopen. Als je dus in Nederland blijft (maar buitenland vaak ook) kan je ook daar een rolletje kopen. Je hebt ook houdbare worsten die niet in de koeling hoeven.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:05

Zijn er van jullie die van het weekend naar de hondenshow in Zeelandhallen Goes gaan?

Is vlak bij misschien dat ik eens ga kijken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:50

Dat ik het maar even duidelijk maak dat ik echt mijn honden niet teveel laat doen en een uur lang wil frisbeëen. Maar als ik ergens voor betaal verwacht ik wel gewoon dusdanig les te krijgen.

En zowel ik als Bo zaten aan de kant te wachten tot er iemand tijd voor ons had :') De rest heb ik al uitgelegd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:06

Wij voeren hoofdzakelijk vlees, combineren ook dat vlees en brok evenredig aan elkaar is.

Wel krijgen ze hier wel eens in de middag brok als ze meer energie verbruiken dan opnemen uit het vlees. Dus als extra maaltijd.

Ik wil dat ze brok blijven eten voor het geval dat we een hele dag op wedstrijd zijn. Of ergens op de camping zitten, dan is het lastiger om een diepvries mee te nemen, die heeft normaal niet genoeg ruimte voor de hele periode dat we weg zijn.

We hebben wel een brok die ze lekker vinden en met smaak eten. Ze vinden het dan ook geen probleem als we een keertje brok voorschotelen ipv vlees.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:22

Zou ook wel opletten met het eten van (dode) dieren. Ooit een rat in de tuin gevonden die vergiftigd was geweest. Een geluk is de hond er niet aangekomen maar wel heb ik ooit met spoed met mijn vorige hond naar de kliniek mogen rijden. Die had een pad opgegeten of in zijn mond gehad en ja padden hebben zo van die giftige blaasjes op hun rug. in 30min tijd 8x overgegeven, zijn mond, poten, buik en geslachtsdelen helemaal rood en jeukerig... Helaas altijd super veel padden in onze buurt dus ben altijd een beetje bang.

Rauwe voeding trekt ook mijn interesse. En dan bedoel ik echt rauw en geen diepvries kvv ofz. Maar is dat ook te combineren? indd voor op camping etc.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 13:28

je bedoelt Barf Lara?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:33

kiwiwitje schreef:
je bedoelt Barf Lara?

Ja :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:37

Skip heeft van de winter een hele kip op. Beest lag dood on het bos en Skip vond hem kennelijk erg lekker. Het was toen max 7 graden buiten dus koelkast temperatuur. En omdat we iedere dag dat stuk lopen, wist ik dat de kip er niet langer dan 1 a 2 dagen gelegen heeft. Vermoedelijk gedood door een vos oid.

Ik geef kvv uit de supermarkt en als vervanging geef ik gestoomd vlees van oa Renske, Smolke of Best (bij de jumbo vandaan) nadeel is dat dit nogal prijzig is. Voor komend weekend heb ik dan ook een variatie van kwalitatief goed blik van Dog Lovers Gold, Wat lang houdbare volledige hondenworst en brok van Darf Vol Bites.

Maar ben voor alleen een lang weekend nu €25 kwijt aan voer ipv 6,75 aan kvv. Heb 2kg brok besteld dus daar blijft wel wat van over gelukkig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 13:43

xLaraaj schreef:
kiwiwitje schreef:
je bedoelt Barf Lara?

Ja :j

Dan zou ik het niet doen. Maar dat is meer omdat je dan meer en echt bot voert ipv al fijn gemalen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:53

En waarom niet ? Zie nog wel mensen dit doen ..

Edit: Aahn je bedoeld dit combineren met brokken? Ja dan is zien moest ik dit doen hoe het gaat wanneer we op camping etc gaan

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 14:19

oeps, ja sorry bedoelde het combineren met brokken. Als je naar de camping gaat zou je gewoon over kunnen stappen op KVV. in een kleine vriezer. Of over op een brok die bevalt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:10

punjab schreef:
Zijn er van jullie die van het weekend naar de hondenshow in Zeelandhallen Goes gaan?

Is vlak bij misschien dat ik eens ga kijken.

Ja ik ben er zaterdag met Prim.

Sorry lees wel mee maar niet veel tijd om te reageren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:26

We gaan toch naar animal event, de zaterdag, als bezoeker. :D

Er komt een kind bij ons logeren dat weekend omdat zijn ouders selecties hebben, en hij wilde wel graag naar AE, en toen opperde een kennis dat hij wel vrijkaarten kon regelen. Nouja, een plus een, dus we gaan! Dan maar geld uitgeven. <<)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:33

Hier helaas niet naar Animal Event, het valt precies in combinatie met m'n tweede selectiewedstrijd voor het EK =)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:34

xxwienekexx schreef:
Hier helaas niet naar Animal Event, het valt precies in combinatie met m'n tweede selectiewedstrijd voor het EK =)

Ook belangrijk!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:38

Jaa maar wel jammer hoor! Op zulke momenten wil je jezelf in tweeën splitsen haha :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:45

Ik heb besloten niet te gaan wil liever niet te ver weg van mijn merrie zijn als ze uitgerekend is en we gaan ook naar de farm and country fair in Aalten

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:06

Afbeelding
Ik dacht even gezellig bij mn pup te gaan zitten, dat vonden dr surrogaat ouders een goed plan haha.

Hier geen animal event. Heb de 5e wedstrijd dus dat word echt teveel.

Om nog even op het jagen in te haken, die van mij kwam vandaag supertrots aan met een zelf gevangen konijntje.... Brrrrr. De grote stalhonden jagen veel en mn collega had gezien hoe ze "les" kreeg en dus slaagde haha. Afgepakt en weggegooid dus :P

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:20

Kimvicious schreef:
[ [url=m/DNcB13.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik dacht even gezellig bij mn pup te gaan zitten, dat vonden dr surrogaat ouders een goed plan haha.

Hier geen animal event. Heb de 5e wedstrijd dus dat word echt teveel.

Om nog even op het jagen in te haken, die van mij kwam vandaag supertrots aan met een zelf gevangen konijntje.... Brrrrr. De grote stalhonden jagen veel en mn collega had gezien hoe ze "les" kreeg en dus slaagde haha. Afgepakt en weggegooid dus :P

Wat een toffe foto <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:31

Inderdaad een toffe foto! Ze kijken ook heel trots! :=

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:38

Haha ja het is wel een zoekplaatje om Skye terug te vinden maar oh ze zijn zo gek op dr. Kwam vd week zonder hond aan maar dat werd mij niet in dank afgenomen :P had echt geen betere plek kunnen vinden om haar part time te laten opgroeien. Dan nemen we het leren jagen maar voor lief haha.