Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:37

SinneJ schreef:
En waar staan jullie benches? In de woonkamer waar jullie tv kijken of in de slaapkamer?

Ligt er maar net aan. Bij Tay allebei de 1e dagen, daarna beneden naast hem gaan liggen 's nachts ivm hitte. Winni de 1e nachten naast bed en overdag beneden, maar die sliep zo makkelijk door dat zij snel beneden bleef slapen. Winni was dus ook meteen al zindelijk 's nachts, Tay heeft maanden geduurd, want hij was overdag en 's nachts niet zindelijk te krijgen. Blaasontsteking werkte ook niet mee.

AfricanLady schreef:
Die van mij doet het erg goed met andere honden.
Leer haar bij mij te blijven tot ik toestemming geef om te gaan snuffelen.
Dus ze mag gewoon naar andere honden toe aan de lijn maar wel na mijn toestemming.
Los gaat ze alleen in een afgesloten omgeving.
Mijn mening is dat pups nog niet los horen. Ze zijn zo snel afgeleid en kunnen het zo op een lopen zetten en al helemaal als ze ergens bang van worden.
Ik heb dan wel een 5 meter lijn die ze om heeft dus ze is dan een soort van los en kan ik gehoorzaamheid trainen

Ik vind het juist ideaal om los lopen aan te leren als ze klein zijn. Ze rennen nog niet zo hard en blijven makkelijk bij je in de buurt. Nu hangt dat ook wel van de pup af, Tay heeft hier heel lang en veel los kunnen lopen, Winni moest vrij snel vast. Natuurlijk let je op waar je ze los laat lopen, maar dat hoeft van mij niet afgesloten te zijn. Maar niet vlakbij een weg natuurlijk.

Koda is leuk :+:

MyWishMax

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:39

Even snel vraagje tussendoor. Pup in de familie is nu 6 maanden en vreselijk ernstige groeipijn. Kreeg nog puppybrok met calcium/fosfor van 1,4% en 1,2%. Nu ben ik dus op zoek naar een brok die ze nu kan voeren, maar ik ben het overzicht kwijt. Wij zetten ze al veel eerder op volwassen brok. Wie heeft er nog een idee?

Is trouwens een hond uit het buitenland en weegt nu bijna 27 kilo, dus grote hond.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:58

MyWishMax schreef:
Even snel vraagje tussendoor. Pup in de familie is nu 6 maanden en vreselijk ernstige groeipijn. Kreeg nog puppybrok met calcium/fosfor van 1,4% en 1,2%. Nu ben ik dus op zoek naar een brok die ze nu kan voeren, maar ik ben het overzicht kwijt. Wij zetten ze al veel eerder op volwassen brok. Wie heeft er nog een idee?

Is trouwens een hond uit het buitenland en weegt nu bijna 27 kilo, dus grote hond.

Ik heb hier laatst een seminar over gevolgd, conclusie was absoluut niet op volwassenen voer zetten , is een mythe en dat maakt het juist erger. Ik zoek zo even dat boekje op over wat je wel moet doen etc, volgens mij was het 'gewoon minder voeren' of een ander soort brok. Advies brok was dan de Farmfood (?) special puppy iets, ben de naam even kwijt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:06

Ik zet ze hier zo vroeg mogelijk 5/6 maanden op volwassen voer. Het is helemaal geen mythe dat er veel meer eiwitten in 99% van het puppyvoer zitten. Dat zorgt nu eenmaal dat ze sneller groeien. En dat zorgt voor groeipijnen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:09

Volgens mij ook geen mythe hoor. Ja, dat eiwitten voor groeipijnen zorgen is nu wel wat discussie over, geloof ik, daar zeggen mensen over dat het een mythe is en anderen van niet. Maar het gaat om calcium en fosfor, die moet omlaag en is in de meeste puppybrokken juist hoog.

Iedereen die ik ken zet of hun pup met 4 maanden al over, of als ze groeipijnen krijgen, maar wil even wat merken door kunnen geven aan hun. En ik heb vooral ervaring met high energy brok of speciale met veel vlees en geen graan enzovoorts. :')

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:10

Ik was inderdaad ook van plan om rond de 5 maanden over te stappen. Meerdere dierenspeciaalzaken hebben me dit ook geadviseerd.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:12

4/5 maanden gaan ze hier ook over. Het is echt flauwekul dat je ze dan op een speciaal merk moet zetten. Om het nog leuker te maken, ik ken heel veel honden die het heel erg slecht doen op farmfood.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:15

Wij krijgen met het ophalen ook een kleine zak voeding mee. Zodra dit op is zal ze over gaan op farmfood. Wanneer dit juist is weet ik niet. Is voor alle leeftijden geschikt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:29

FarmFood vind ik sowieso prut. Volwassenbrokken kan volledig afhankelijk van de waardes beter zijn dan puppybrokken. Maar het draait allemaal om de waardes (thanks Kiwi :)) ) en niet om speciale puppy ingrediënten oid.

Hier krijgen ze nu DogLoversGold en dat gaat echt super! Dexter gaat nog wel eens over naar Kivo hopelijk maar eerst andere dingen aan mn hoofd :\

Oooooh Kooooda <3 <3 Ben ook wel benieuwd wat voor ras. Zo fluffig en wit kunnen er een heleboel zijn.

Iemand nog ideeën voor leuke puzzels met Dexter? We hebben nu puzzels te leen van de hondenschool, zelf heel veel puzzels en spelletjes maar hij zit er echt doorheen. We spelen ruim twee uur per dag met hem maar hij heeft het gewoon gehad met zn rust. Kijk heel erg uit naar de orthopeed maandag... :x

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:29

Volgens de seminar, een paar hondenvoerdeskundigen, is het dus een mythe dat overzetten op volwassenen voer helpt. Zij zeiden ook dat het calcium/ fosfor gehalte naar beneden moet, maar omdat je meer van volwassenen voer moet voeren dan van puppyvoer, voer je juist weer meer calcium/fosfor. Mijne krijgt Royal Canin Puppy, maar dat is omdat hij dat bij de fokker ook kreeg en het er goed op doet. Zij zeiden dus dat je gewoon een kleinere portie van je puppyvoer moet geven en dan of vers vlees bijvoeren of die speciale versie van Farmfood met een laag gehalte calcium/fosfor.
Ik vond ze zelf alleen wel wat beknopt, had liever gezien dat ze dieper op de stof waren ingegaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:34

Iemand die zoveel weet van voer voert echt geen royal canin. Dat voer zit vol prut waar een hond niets mee kan.
Veel van die speciale biersoorten zijn echt gewoon geldklopperij zodat de mensen meer speciale soorten zullen kopen. En daar vragen ze dan ook meer voor.

Ik geef opti life breeders zakken. Dit is het enige voer waar beide honden het geweldig op doen. .

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:35

xLaraaj schreef:
Inderdaad koda is een leuke naam! Wat is hij weer voor ras?

Koda is een Zwitserse witte herder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:40

Zoe_97 schreef:
Veel van die speciale biersoorten zijn echt gewoon geldklopperij zodat de mensen meer speciale soorten zullen kopen.

Ik vind het een geweldige autocorrect *\o/* _/-\o_

Maar goed, ik zal aan mijn eigen honden ook een RC of ander groot merk voeren, hoewel ze sommige speciale voersoorten wel als enige hebben en dat wel werkt. Maar over het algemeen kies ik liever voor een andere oplossing.

Als ik trouwens naar de experts en DA's had moeten luisteren qua voer, was mijn reu er met 1,5 al niet meer geweest. Een hond met voedselallergie die slecht reageert op hypoallergene brokken kon niks meer eten volgens hen en had dus geen leven.

Ik loop alleen vast, dus ben nu aan het kijken qua % en wat ze zouden moeten voeren. Er is ook niet bekend hoe groot hij wordt, maar ik denk net iets kleiner dan mijn reu. Aan de andere kant voer ik met volwassen brok gewoon de hoeveelheid die ze op het huidige gewicht moeten krijgen in het begin en daarna op het oog. Ik hoef dan niet meer te voeren dan met puppybrok? Wel meer als de richtlijnen, maar dat moet met elk voer :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:43

Zoe_97 schreef:
Iemand die zoveel weet van voer voert echt geen royal canin. Dat voer zit vol prut waar een hond niets mee kan.
Veel van die speciale biersoorten zijn echt gewoon geldklopperij zodat de mensen meer speciale soorten zullen kopen. En daar vragen ze dan ook meer voor.

Ik geef opti life breeders zakken. Dit is het enige voer waar beide honden het geweldig op doen. .

Ik weet vrij weinig van voer :'), alleen die seminar over calcium/fosfor gevolgd dus laatst. Maar er zijn zoveel verschillende meningen over alle soorten voer, ik moet me er zelf eens in gaan verdiepen. Wat ik nog moet geloven, I dunno. Tbh als m'n hond het er goed op doet, ben ik blij.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:44

Oeps :+ speciale bieren ben ik wel
Fan van :=
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 31-05-18 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:45

Kaus: iedereen zijn mening natuurlijk. Mijn mini bull deed het daar zeer goed op na heel wat merken te testen. Veel van zijn nestgenoten hadden voedselallergie ( bull is zoizo al vaak gevoelig) en had hier niets van reactie en goede stoelgang.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:50

Ik moet zeggen dat Farmfood qua % lager ligt, dus ik geef hem gewoon door. Wil sowieso een lijstje met merken doorgeven, zodat ze zelf kunnen kijken en kiezen. Ik weet het budget niet, weet niet of ze bestellen fijn vinden of gewoon willen halen en wat merken achter de hand is altijd fijn.

Zoe: :') Hij was erg leuk, liever speciale bieren idd

EDIT: Ik ben ondertussen ook wel heel anders over voer gaan denken. Heb een tijd lang alleen barf gevoerd (eigenlijk volgens NRV), daarna KVV met wat barf dingen, toen toch weer brok erbij met veel vlees en nu eten ze allemaal wat anders. Ik heb nog steeds merken die ik absoluut niet voer, maar ben wel makkelijker geworden. Op papier een geweldig voer, of dat nu kvv, barf of brok is, wil niet zeggen dat het goed genoeg is voor hond. Ik vind 1,5 kilo kvv of barf per dag en dan nog mager blijven toch echt wel too much. Net als het 3 dubbele aan brok van de richtlijn... Ik dénk dat ik 2 van de 3 nu op een goed schema heb.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 31-05-18 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:55

Bij de fokker kreeg nova ook farmfood, ik vond dat ze er hele rare ontlasting van kregen. Ze staat nu op chicopee en heeft tot nu toe mooie en ook niet al te veel ontlasting. Wat ik over een paar maanden ga doen weet ik niet, RC hoor ik alleen maar negatieve verhalen over dus die is sowieso uitgesloten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:57

xLaraaj schreef:
Kaus: iedereen zijn mening natuurlijk. Mijn mini bull deed het daar zeer goed op na heel wat merken te testen. Veel van zijn nestgenoten hadden voedselallergie ( bull is zoizo al vaak gevoelig) en had hier niets van reactie en goede stoelgang.

Oeps, kwam een beetje hard over, excuus := Bedoel ook niet zo zeer dat het troep is maar er zit wel veel onzin in en dingen die gewoon niet nodig zijn. Als je hond het er goed op doet, doet hij het er goed op. Maar voor hetzelfde budget kun je vaak wel wat betere kwaliteit krijgen.

Mijn hond heeft ook een tijdje FarmFood gehad maar toen zag hij er niet lekker uit. Doffe vacht, lui, veel poepen, veel honger. Nu doet hij het veel beter (oké na een jaar aan onderzoeken :') )

Iemand nog suggesties voor hersenspelletjes en puzzels? Hoge nood :))
Laatst bijgewerkt door Kaus op 31-05-18 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:57

Bij een Duitse Herder is het wel heel goed om ook op groeipijnen te letten, Nathalie. Dat komt vrij vaak voor, vandaar dat ik zo vroeg overstap. Dat is dan wel weer op advies van mensen die ze al tig jaren hebben, maar voor ons werkt het goed. Ook qua rontgenfoto's gelukkig. Kijken waar jij je goed bij voelt en het kleine schatje het goed op doet dus!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 21:59

Hier grote kans dat de pups al “volwassen” voer mee krijgen. Puur omdat die qua calcium en fosfor gelijk zit aan de pup variant van dit merk.
Denk dat t inmiddels wel bekend is wat ik voer _O-
En daarnaast krijgen ze de keus om ook kvv mee te nemen incl schema waarin we aanbevelen om t te voeren.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:05

Haha geen probleem hoor. Zoals hier te lezen zijn er verschillende ervaringen. En denk dat dit bij alles is. Inderdaad gewoon naar de hond kijken. Daarom maar een zakje van 4 kilo gekocht

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:10

Die van mij zit nu op smolke.
3x per dag vrij en in de avond aanvullend vers vlees

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:10

Telt Dexter ook nog mee voor de puppyspam? :))

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 23:22

Tuurlijk! :D