Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:06

Mag niet klagen aangezien ik er vrij weinig last van heb. :=

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:08

Marcella schreef:

Dan mag je alsnog wel klagen hoor :) ik ben tolerant in die dingen.

Het slaat wel nergens op :))

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:20

Alleen huispak onder de haren soms. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:24

Marcella schreef:
Alleen huispak onder de haren soms. :')

Get it out girl :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:33

Marcella schreef:

Ik heb er ook geen last van. Het is gewoon iets wat bij mijn katten hoort en dus ook bij mij. Het staat op mijn werk alleen niet altijd even netjes, maar daar plukken ze 's morgen ook nog wel eens hooi uit mijn haar, dus ze zijn wel wat gewend ondertussen. :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:38

Jas en schoenen staan in voorste halletje en daar kom de kat al niet. Als ik tuinkleding aan heb word ik aangekeken met een blik van je stinkt/vies. Dus eerst maar douchen en dan trek ik gelijk huispak aan. En maar een paar haren in bed. :+

Geloof dat het viezer is van de kruimels die knoei dan de katten haren. _O-

Renske_W

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:57

Hier zijn haren ook een ramp.
Zeker Pippi, die witte haren zie je overal! Al kan ik haar iedere dag, alles zit onder. :=
De rest valt wel mee, die hebben allemaal donkere haren. :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:20

Hier een zilvergrijze en neva masquerade, dus beide witte vacht.. en halflang. Echt de vlokken vliegen me om de oren zo nu en dan..vooral de neva is echt vre-se-lijk.. %) ben altijd zo blij als de rui weer afneemt!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:50

Ik word ook gek van de haren. :roll:
Ga binnenkort een andere bank kopen, hoop dat dat al iets helpt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:19

iets glads Mandy..

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:13

Hier verzamelen de kattenharen zich op de trap. Hele zwarte vlokken liggen daar.
T is erg wennen om maar 1 kat te hebben nu, maar de Freule vind het wel lekker om de enige te zijn geloof ik. We worden de hele dag besnuffeld, krijgen kopjes en ze slaapt zelfs af en toe op bed.
Maar toch, een 2e kat er weer bij zou zo leuk zijn...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:38

Haren zijn hier ook drama. Sinds kort zo'n ouderwetse stoffen borstel die stug over stoffen heen gaat en het meeneemt. Zal morgen even een foto halen. En plakrollers! In alle tassen 1 haha.

Ik loop tegen een probleempje aan..
Afbeelding

Poep op de grond op zolder, waar de katten zitten snachts.. -O- Zal even kort de situatie beschrijven en m'n aanpak tot nu toe.

Katten hebben altijd de hele zolder. Foto's zo hier onder. Overdag lopen ze ook in de gang/op de trap en hebben dan 2 kattenbakken ter beschikking. Als we thuis zijn komen ze op de hele benedenverdieping + nog steeds gang, zolder. Een 3e kattenbak staat dan in de bijkeuken.

Aanpak tot nu toe:
- extra kattenbak beneden erbij dus altijd 3 ter beschikking.
- Van de 2 dichte bakken 1 bak opengemaakt dus zonder 'deksel'. Ivm bang zijn?
- meer vulling in de bak
- bakken op zolder beide verplaatst (poep lag naast 1 bak, die staat nu compleet ergens anders)
- vloer gisteren gedweild en 100% leeg gestofzuigd want hij poepte op uitloop van kattenbak spul. Zo net: poep op de vloer |o

Ik typ hij want ik denk dat het m'n kater is. Hij poept alleen op de vloer, plas nog nooit gevonden dus dat doet die op de bak. Het is wat dunner dan de poep van Poes maar geen diarree.

Volgende stap is feliway kopen maar wat kan ik nog meer doen? Mis ik iets? Enige wat ik nog kan bedenken is dat hij de vulling niet fijn vindt, die hebben we namelijk sinds het probleem (of andersom dus)..

Zolder:
Vanuit het midden

Afbeelding

Afbeelding

Andere kant op dus de trap naar de 1e verdieping

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:01

Kan het niet zijn dat de drol aan hem blijft hangen en dat hij hem zo door de zolder sleept? Mijn kat had daar last van en ik vond ineens een drol op de bank. Overgestapt op andere brokken en nu nergens last meer van.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:01

Afbeelding
Gisteren avond mocht ik niet naar bed. :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:16

Wat Angela zegt.
Sammie eet mijn haren nog wel eens op. Gevolg; helft van haar in drol, andere helft in Sammie, Sammie wandelt het hele huis door met zijn achterste over de vloer om van de drol af te komen en mijn hele huis zit onder de poepstrepen..

Als ik even rot mag zijn.. Voor een ruimte waar je katten vrijwel altijd zitten als je er niet bent, vind ik de ruimte niet bepaald katvriendelijk... Het enige dat ik zie staan voor de katten is de kattenbak...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:18

Het is echt een perfect gedraai drolletje die er met uiterste precisie neergelegd wordt helaas :') Anders was dat inderdaad een goeie.. Ik ga denk ik 1 bak vullen met andere vulling en kijken of hij er dan mee ophoudt..

LoveUggs eigenlijk zeg je het zelf al, je ziet alleen de kattenbak ;) Ik wilde haast een woordelijke rondleiding door mn huis geven maar vind dat eigenlijk niet eens nodig. Schoonmaakspullen staan er zelfs nog. Maar bedankt voor je bezorgdheid!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:01

Avalanche81 schreef:
Een raamwisser werkt ook, ik heb zo een rubber borstel van de Blokker :)

Die raamwisser is echt de tip van de eeuw *\o/*

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:28

:D werkt goed he :D

Blij dat je er blij mee bent :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:26

Raamwisser nog nooit geprobeerd, maar ga het onthouden.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:50

Haren heb ik geen tips voor. Die van mij haart niet zoveel. Ik heb van die plakrollers van de Ikea daarmee ga ik af en toe over de bank en dan is hij weer schoon. Mijn moeder gebruikt deze:
Afbeelding
Dat werkt wel heel goed.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:44

Ja Patty die hebben wij dus ook! Werkt fijn.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:20

Hee, mag ik hier ook binnen vallen?

Sinds een maand ook katteneigenaaronderdaan !

Een jaar geleden kwam hier een zwerfkat aan lopen, ze was heel schuw :( We hebben geprobeerd haar te vangen maar vangkooien trapte ze niet in en ze kwam nog niet eens binnen 5m in de buurt als we buiten waren. Ze heeft toen een nestje jongen gekregen onder ons tuinhuis, die hebben we wel te pakken gekregen maar mams niet. De kleintjes hebben toen ze groter waren een huisje gekregen, die waren super tam en nieuwsgierig! Maar mams kregen we nog steeds niet gevangen :(

In september hebben we haar eindelijk kunnen vangen, ze was toen weer zwanger. We hebben haar naar een kattenopvang gebracht, waar ze 7 kittens heeft gekregen, die allemaal herplaatst is. Zij is zelf geholpen en ook herplaatst, we kregen heel fijn updates steeds :)

Maar na een tijdje kwam een wit-grijze kater terug en die bleef hier zo een beetje hangen. Ik denk dat dit nog 1 van de 'kittens' is uit dat eerste nestje..
Hij was in ieder geval niet gechipt en wist hier zijn weg onder het tuinhuis etc, we waren er dus wel ongeveer zeker van dat hij van niemand was.

Dus, geprobeerd hem wat tam te krijgen en toen hij de bench van onze hond als vaste chill-plek gekozen had, hebben we eigenlijk op een dag gewoon de bench dicht gedaan toen hij er in lag, en binnen gezet.
En sindsdien woont hij bij mij en is hij helemaal veranderd :D
Hij kreeg de naam Juul en is nu zo overdreven aanhankelijk dat ik er eigenlijk soms een beetje moe aan ben _O- Ik gok dus dat hij ongeveer een jaar oud is maar ben niet zeker.

Echter zit ik een beetje met twijfels. Omdat hij altijd buiten geleefd had voelde ik me wat schuldig dat hij nu binnen moest zitten, hoewel hij totaaaal geen indicatie geeft dit erg te vinden. Dus af en toe laat ik hem lekker weer buiten! Maar dan gaat hij aan de deur zitten krijsen om terug binnen te mogen -O-

Maar helemaal niet meer buiten kan toch ook niet prettig zijn?
We hebben plaats, hij mag gaan waar hij wilt, maar hij zit echt precies liever binnen. Zal ik hem nog een maandje binnen houden en dan nog eens proberen?
Ik wil ook niet dat hij denkt dat ik hem terug op straat zet als ik hem eens buiten laat, maar hoe leg ik hem uit dat hij gerust weer terug binnen mag :')

edit: foto's toegevoegd. Ik kan onmogelijk betere foto's maken want dan zou hij dus wat uit mijn buurt moeten gaan en dat wil meneer niet

Afbeelding

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:27

Nou, mijn kat doe je geen plezier met buiten komen, hoor. Hij vindt het prima binnen, en zolang je binnen leuk genoeg maakt voor hem, kan hij prima leven als binnenkat.
Voordelen: hij krijgt niet allemaal enge ziektes van andere katten, geen vlooien, geen teken,, wordt niet aangereden, en kan alsnog wel een heel leuk leven hebben :) sommige katten zijn gewoon gelukkiger als binnenkat :) niets mis mee :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:31

Niet aangereden is inderdaad wel een aantrekkelijk voordeel :')
Ik had gewoon zo schrik dat ik hem zijn vrijheid had afgepakt en dus voelde ik me schuldig en toen wilde hij niet meer buiten en was ik helemaal de kluts kwijt haha

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 16:35

:') arme jij :')

Maar eh, ik heb hier een heel avonturenpark gebouwd in huis :') en kat doet behendigheidstraining. Hij is er heel goed in :j

Maar je hoeft je er niet schuldig om te voelen hoor :)