[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:16

En ze groeien langzaam,dus veel geduld hebben!
Nou ik heb 2 zwaarddragers kunne vangen en die net naar de dierenwinkel gebracht.
wat een werk haha, met veel begroeiing in de bak is dat nog een heel klusje.
Zit nu nog 1 mannetje in die ook weg moet,maar die kreeg ik echt niet te pakken.
Komt wel een andere keer!

Anoniem

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:20

Aan geduld ontbreekt mij het gelukkig niet, maar ik wacht wel tot er iets meer varianten op de markt zijn :) Via Ebay zou je wel kunnen importeren maar om er nou €15 per klein stekje voor te betalen gaat mij iets te ver.

Haha, zwaarddragers zijn snel inderdaad!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:01

Wij hebben zaterdag onze algeneter weg gebracht, en nu mag ik zo hengelen in onze vijver buiten....
Hebben goedvissen verkocht.
Zitten ca 30 vissen in, shubinkin goudvissen en 6 kois.
En nouja we willen wat minder shubbies en goudvissen hebben en meer kois
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:02

Dat word ook nog een klusje om ze te vangen!
Succes :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:23

Tnx. Ben ik hard nodig... De mensen komen tussen 5-6 uur dus rond 4 maar beginnen met vangen

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:35

Ik leef ook nog.

Zo een vijver is toch ook gaaf hoor. Maar zal idd niet meevallen o, die vissen eruit te halen. Succes.

Ik ben langzaam mijn bestand weer aan het uitbreiden. Nadat alles op 1 na was overleden aan witte stip bouw ik nu rustig weer op. Alleen 1 dwerg algenetertjes heeft het overleefd. Hij is er wel wat neurotisch door geworden, zo zonder vriendjes, zit altijd maar zielig in een hoekje, eet niks. Maar leeft nog steeds. In de winkel hadden ze steeds geen nieuwe. Ik ben gestart met garnalen, en 2 meegelifte blauwoogjes baby's.(waarvan er 1 is verdwenen)
Toen 6 rasbora galaxy erbij. Alles bleef rustig en goed. Nu vond ik dwergalgeneters bij mijn aquariumzaak. Helaas maar 3, maar goed, beter dan niks. Ook nog 4 rasboras weer meegenomen, koppeltje dwergcichliden en een kleinblijvende meerval (Ida 1 ofzo?) er zwemt dus weer iets. Helaas 2 van de 3 dwerg algenetertjes zijn alweer dood. Alle vissen zaten samen in een zak, toen ik na het wennen en water overschenken e.d ze met het netje uit het water haalde om ze in het aquarium re doen, is denk ik die grote meerval op deze visjes gevallen. Zielig. Volgende keer op letten dat ze de grote en kleine visjes niet bij elkaar in een zak gooien. 1 heb ik er al uit gehaald, de ander is voer voor de garnalen, ze zijn echt aan het smullen. Moet ik die er zo nig uithalen denken jullie? Of zullen ze hem helemaal opeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:39

Jammer dat je telkens pech hebt Wreckh?
Is de mini algeneten toevallig een Otocinclus? Zo ja, dan komt dit doordat dit wildvang visjes zijn. Voor elke vis die blijft leven in je aquarium zijn er 2 of 3 doodgegaan. Erg gevoelig voor stress.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:50

Ja dat is hem idd spruit. Misschien dat dat het dan is geweest. Helaas. De rest is gelukkig vrolijk aan het rondzwemmen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:50

Oto's staan er inderdaad om bekend dat ze zo beroerd worden behandeld met vangen en vervoer dat ze massaal doodgaan tijdens de reis of kort na aankoop. Zonde, want ze zijn zo ontzettend leuk! Maar hoeft dus zeker niet jouw schuld/de grote vis zijn schuld/je waterkwaliteit zijn schuld te zijn.

Ze overleven trouwens wel praktisch alles wanneer ze eenmaal een week of drie in je bak zitten. XP

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:20

Pfoe drama dat heel je bak naar de ... was!

Kunnen jullie je nog herinneren dat ik een Black molly baby had die wat bruinig gekleurd was bij de kop?
Inmiddels is hij een cm of 4, en is hij vanaf de kop tot de buik goudkleurig gekleurd en verder zwart :+ *probeert een foto te maken*

Gelukt! Niet scherp, en een stuk minder duidelijk dan in het echt maar het vormt een beeld.

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:50

Dat is apart zeg?

Wreckh :(:)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:08

Oh wat grappig.. ik zie ze wel eens in de winkel, maar dan is de voorkant veel geler..

Afbeelding

Hier overigens een time out..!

Ik hou mijn eten binnen en kan me inmiddels héél voorzichtig (voetje voor voetje) wat verplaatsen.. maar ben nog wel wat duizelig..
Ben wel heel blij dat ik zelf weer wat kan zodat Marcel gewoon weer naar zijn werk kon vandaag.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:50

Ja apart he? En dat uit 2 diep zwarte ouders. Ik heb vorige keer wel wat onderzoek gedaan,rondgevraagd en van wat ik onthouden heb; de blackmolly is een gekweekte kleur, wat dus inhoud dat er dieren zijn met een of ander gen waardoor er kleur variaties kunnen optreden ofzo, zo iets was het.

Nu vraag ik me wel af; zou je zo ook weer verder kunnen kweken? Niet dat ik het van plan ben maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik zou heel graag mijn bak nog om willen gooien, ander bestand, maar ik ga dalijk 5 maanden weg dus durf het eigenlijk niet aan, omdat ik alles aan mijn ouders over moet gaan laten.. Het voeren, water verversen etc.

Fijn dat je wat mobieler begint te worden! Was een operatie aan je nieren toch? Mijn moeder heeft haar nier gedoneerd aan mijn oom, en daarbij is een zenuw geraakt, ze heeft daar erg lang last van gehad.. :j weet in elk geval hoe het is om iemand te zien met zo veel pijn..

Ik ga morgen toch maar naar de dokter.. Inmiddels is het morgen 2 weken geleden dat ik onder het paard terecht ben gekomen en mijn wang doet nogsteeds erg veel pijn, en is nogsteeds blauw en dik. :( kans op een scheurtje in mn bot is op dit moment dus toch flink aanwezig.. Dus toch maar even langs voor de zekerheid en eventueel een foto laten maken van de week. Helemaal omdat ik op stage moet (sport en animatie) wil ik wel bewijs hebben dat er daadwerkelijk iets is mocht dit zo zijn..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:58

Nee loveuggs.. ik ben vrijdag tegen de vlakte gegaan door een middenoor ontsteking die tegen mijn evenwichts orgaan drukt.
Ik kon letterlijk niets meer..!
Bij de minste beweging gewoon omvallen, misselijk en braken.. ik kon niet eens naar de wc!
Laatst bijgewerkt door Casarell op 19-04-16 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:00

Oh heftig! Dat met die nier was dan iemand anders.. Ik moest 7 pagina's bijleren.. Daar was ik een beetje te lui voor :=
Sterkte! Fijn dat het wat beter gaat!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:39

Oehh casarell, beterschap!

LoveUggs ook beterschap. Hopelijk is het niets ernstigs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:44

LoveUggs, vrij simpele genetica eigenlijk. Zwart is dominant over andere kleuren, beide ouders zullen drager zijn. Als je deze terugpaart aan haar vader dan is de kans groot dat je nog meer van deze krijgt. Ga je erop selecteren, dan krijg je de vis die Casarell laat zien :)

Sterkte LoveUggs en beterschap Casarell, niets aan je niet goed te voelen!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:46

Bizar, zit Ff lekker naar mijn visjes te kijken. Ida (het meervalletje) heeft een holletje gemaakt onder een stuk kienhout. Alle 4 mijn appelslakken zijn voor de ingang gaan liggen slapen. Waarom zullen ze dat nou doen?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:47

Bizar, zit Ff lekker naar mijn visjes te kijken. Ida (het meervalletje) heeft een holletje gemaakt onder een stuk kienhout. Alle 4 mijn appelslakken zijn voor de ingang gaan liggen slapen. Waarom zullen ze dat nou doen?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:48

Orgie? :')

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:54

:')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:34

De slakjes zijn bang voor een draaikolk :-P

Ben vanmiddag 2 uur aan het vissen geweest, samen met mijn zusje. We hebben 14 stuk gevangen. En de man wou er eigenlijk 15 hebben maar was uiteindelijk tevreden met 14 stuk.
En sommige waren al best groot.
Afbeelding

Afbeelding
En we kregen hulp,

Afbeelding

(is het trouwens erg als ik af en toe een vijverfoto ertussen gooi?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:59

Hagelslag, dat heb je netjes gedaan dan! Mooie dikkertjes zijn het ^^
En ja, echt ver-schrik-kelijk :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:05

Dat kan echt niet hoor.. :n :+ ;) :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:21