gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:58

IK denk dat ze straks niet meer zo wit is :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:18

Whahaha vonneke heerlijk he witte konijnen die graven :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:53

Misschien heeft iemand hier tips...

Konijn is 1,5 dag alleen geweest... kom thuis en hangt echt een enorme klont stront aan der... echt ter grote van kinder vuist.. stinkt enorm en is keihard... hoe kan ik dit beste eraf krijgen...

Ik ben in staat om met haar naar dierenarts te gaan morgen gelijk... dat ik even extra hand heb... ben zo bang dat ik haar pijn doe

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 08:44

Eraf weken? En anders toch even naar de DA.. Probeer ook de oorzaak te achterhalen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:04

Weken idd?

Toos is een nest aan het bouwen in het nachthokje. Is heel de ren aan het leeghalen.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:23

Er was niks bijzonders te zien op de echo, dus ook maar röntgenfoto's laten maken. Een paar witte puntjes gezien in de buurt van de nieren, verder niks met de baarmoeder.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:04

Gianti hoe is het nu met je konijn?

Spooky wat fijn dat er niks te Zien is en ze zo goed is opgeknapt!

Vraagje nog, wat vinden jullie fijne kammen voor de konijnen? Ollie die heeft echt lange loszittende haren en wil hem graag een beetje helpen!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:36

Ik zou de klont eraf weken , dus zoveel mogelijk eruit weken en daarna de rest knippen. Wel ontzettend oppassen voor de geslachtsdelen enzo natuurlijk.. Dus eigenlijk zou 1 persoon konijntje vast moeten houden zodat het een soort van staat (niet op z'n rug leggen) en de ander knipt . Je hoeft natuurlijk alleen de viezigheid eruit te knippen, geen haren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:09

Fijn Spooky!

Jut en Toos zijn zo blij met elkaar. Jut voor het eerst in zijn leven een vriendje. Zo fijn!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:21

Ik heb 2 kammen, 1 echte borstel met haar en een met pinnen eraan. Die is heel fijn om los haar eraf te kammen.

Fijn vonneke!

Zeker fijn dat er niks gevonden is, een nadeel... we vinden nog steeds rode plekken. Wat dat dan wel moet zijn?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:31

Thanks voor tips!! Heb haar mee naar mijn ouders genomen en samen hebben we het voorzichtig los kunnen trekken!!! Er zitten nog wel wat keutels, maar die zitten zo dicht op der huid... dus die hebben we laten zitten..

Ik vermoed dat het mijn fout is.. was 2 daagjes weg gegaan dus had extra eten en extra lekkers in de kooi gedaan.. vermoed dat ze alles in 1x opgegeten had en diarree heeft gekregen... ook keutels ze op kussen waar ze vervolgens uren op zit

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:57

Dat is niet fijn Gianti!

Snuffel krijgt al een buikje.. Volgende week donderdag moet ze als goed is bevallen.. Ben benieuwd hoe ze het doet vooral omdat het niet gepland is.. Ze is wel al dikker dan ervoor en rustiger dus ik heb eigenlijk geen idee..

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:51

Starza schreef:
Dat is niet fijn Gianti!

Snuffel krijgt al een buikje.. Volgende week donderdag moet ze als goed is bevallen.. Ben benieuwd hoe ze het doet vooral omdat het niet gepland is.. Ze is wel al dikker dan ervoor en rustiger dus ik heb eigenlijk geen idee..

Spannend!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:31

Fijn vonneke! Ze zijn een leuk stel samen :)

Balen spookyskippy.. Ik zou het ook niet durven zeggen. Zo moeilijk, als er iets aparts speelt en je niet weet wat..

Hier hebben Jillz en Bliksem een nieuwe ren, en de groep is in 2 gesplitst. Ik had Bob en Marley al bij Fiona, maar Ilona zat nu iedere keer tegen de afscheiding geplakt. Die er dus ook bij gezet. Denk dat het zo blijft,ook Bella is nu veel rustiger.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:36

Eoweyn_x schreef:
Fijn vonneke! Ze zijn een leuk stel samen :)

Balen spookyskippy.. Ik zou het ook niet durven zeggen. Zo moeilijk, als er iets aparts speelt en je niet weet wat..

Hier hebben Jillz en Bliksem een nieuwe ren, en de groep is in 2 gesplitst. Ik had Bob en Marley al bij Fiona, maar Ilona zat nu iedere keer tegen de afscheiding geplakt. Die er dus ook bij gezet. Denk dat het zo blijft,ook Bella is nu veel rustiger.

Goed dat Bella terug rustiger is, hopelijk blijft dat zo. Heb je een foto van hoe ze nu zitten? :)

Mijn konijntjes zijn bezig met grondige verbouwingswerken (graven dus), maar ben blij dat ze eindelijk is hun volledige hok gebruiken ipv heel de tijd maar in hun nachthok te zitten..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:11

Van Jillz en Bliksem wel. De andere ren moet ik nog wat vergroten en goed opsplitsen, dat staat morgen op het programma. Met Pasen kun je best voor je konijnen bezig zijn, toch? :P

Hier krijgen ze ook een zandbak!

Tevreden Jillz :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:41

Ziet er heeeel goed uit!! En ja, op Pasen past dat wel. :P

Heeft iemand nog tips hoe je klitten uit manen kunt houden? Ik heb het deze keer toch regelmatig gekamt, maar het is onder haar oren toch beginnen klitten en nu kan ik het weer gaan knippen..
Afbeelding

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:26

O jeetje hier ben ik lang niet geweest, was het topic kwijt.
Maar onder tussen is Stampertje overleden :( twee weken geleden.
Er is wel alweer een nieuw konijntje, hij heet Henk en binnenkort komt er nog eentje bij.
Ik mis Stampertje wel hoor..

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:58

En ze is aan het bevallen.. Eentje heeft ze in het plas en poep gedeelte gelegd dus die is doodgeboren, de rest is ze in het nestje aan het leggen... We zijn niks aan t kijken of whatever, gewoon rustig laten, iemand nog wat tips?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:19

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:32

Prachtige verblijven Eoweyn! Hoe is die met hout gemaakt? (Ik zoek inspiratie :P )

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:37

Dat weet ik niet.. :P komt van marktplaats af, haha
Thanks!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:37

Hallo,

Mijn 2 lieve konijnenkinders zijn al bijna 3 maanden aan het verharen.
Ik ben al mijn hele leven allergisch, maar eigenlijk ging het wel goed, dus ik dacht dat ik eroverheen gegroeid was.
Nu zijn ze natuurlijk aan het verharen en ik ben ontzettend benauwd, ik krijg bijna geen lucht meer.
Ze staan binnen bij mij en lopen het grootste gedeelte van de dag los in een aparte kamer.
We wonen op een flat, en er mogen geen dieren op het balkon gehouden worden.
Mijn moeder heeft maar 1 oog en door die fijne konijnenharen is het achter haar prothese gaan ontsteken en nu begint haar andere oog ook te irriteren. Ik ben zo bang dat ze blind wordt.

Al weken lig ik 's nachts te huilen omdat het zo niet gaat, maar ik wil ze echt niet weg doen.
Het gaat alleen echt niet meer qua gezondheid en ik wil echt voorkomen dat mijn moeder blind wordt..

Pollewop hebben we vorig jaar als doodziek konijntje bij de dierenwinkel weggehaald en een week lang gedwangvoerd en medicijnen gegeven om ze erbovenop te helpen. Daarna hebben we bij een knaagdieropvang Piggelmee gehaald, die was gedumpt op straat.
Ze zijn nu beiden rond de 11 maanden.
Piggelmee is gecastreerd.

Het gaat me zo aan het hart.. Ik vind het zo erg, maar ik wil voorkomen dat mama straks blind is door de fijne haartjes van de konijnen.

Ik borstel ze dagelijks, maar het verharen blijft. Nu stopt dit natuurlijk wel op een gegeven moment als ze door hun vacht heen zijn, maar volgend jaar is het weer hetzelfde :(..

Ik hou zo zielsveel van ze en juist daarom wil ik ook dat ze alleen maar naar het beste van het beste plekje gaan, waar mensen ook niet bezuinigen op kosten voor de dierenarts als er iets is met de konijnen.

Ik woon in Zuid-holland, en ik zou ze het liefst in de buurt willen plaatsen, zodat ik afentoe nog eens langs zou kunnen komen.

Is er iemand hier die een hele grote ren heeft, of een konijnenheuvel en die nog een warm plekje over heeft voor mijn 2 lieve konijnenkinders?

Het heeft absoluut geen haast, en ze gaan alleen maar weg als ik het volste vertrouwen erin heb dat ze het goed krijgen!

Ze zijn geent tegen RHD2 een aantal weken geleden.

Afbeelding
Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:07

Ach wat ontzettend sneu voor jullie EarthFocus...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:34

Ohjee wat erg earthfocus, ik heb nog wel plaats maar woon in het zuidelijkste puntje van Limburg ... (En dan zou het nog maar de vraag zijn of het klikt)

Mooie verblijven eoweyn :)