Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:20

Dushi is 1,5 geleden ook gestereliseerd en ik voel ook nog altijd een bultje..

Over die silicaat korrels ben ik erg tevreden. Ruikt niet en stoffen valt ook mee!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:39

Wat vervelend van je kitten silvericathy! Gelukkig weet je nu wat er aan de hand is.
Mao is ook leuk zeg! Die oogjes! :D

Harrie groeit echt zo snel! Vandaag weer wat foto's gemaakt van hem. Hij is nu 19 weken oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:49

Sow hij is echt heel hard gegroeid! Word echt al n hele kerel! <3

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:00

Hij vind zichzelf zo nu en dan ook heel stoer. Kijkt ie je een partij arrogant aan := Zal kijken of ik daar een foto van kan vinden.

Gevonden!
Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:07

Hahaha echt n macho man! 8-)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:12

wat ziet hij er al volwassen uit wow

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 19:15

Haha hij groeit behoorlijk!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:15

Wat een prachtig dier!

Ik voer ook nutrivet, wel zo makkelijk met volwassen katten en een kitten in huis :)

Qua grit gebruik ik klontvormig, dat is echt ideaal.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:58

Ah, Harry gaat hard!

Pff, Milou heeft weer verschrikkelijk last van d'r oog en heeft zich in een klerenkast verstopt. Flink boos dat ik d'r weer heb behandeld met zalf.
Ik wordt er zo langzamerhand een beetje zat van dat die oog om de haverklap problemen veroorzaakt.. Zou zo makkelijk zijn als je gewoon zou weten wat ze allemaal uitspoken als ze buiten zijn..

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:55

Wat een leuke reacties op Harrie allemaal! <3

Wat vervelend dat Milou weer last van haar oog heeft. Zo sneu altijd!

Hier ook klontvormend kattengrit. Ik gebruik die van happy home (lavender). Absorbeert zowel vocht als geur goed en makkelijk in gebruik.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:00

Onze da zei dat kittenvoer niet nodig is en vooral voor de verkoop is gemaakt. Dat kittens het ook goed doen op normaal kattenvoer. Mao is wel erg suf de hele dag van de enting. We twijfelde zelfs of we nog terug moesten maar toen werd ze gelukkig iets allerter.
Harry is cool!! En wordt groot.

Ik gebruik jumbo eigen merk klontvorming.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:01

Jaa, ze heeft er ook echt last van. Zelfs met snoepje aanbieden trekt ze heel naar d´r koppie weg omdat ze bang is dat je aan dat oog komt :( Vannacht maar even afwachten, anders morgen toch maar weer naar de DA.. Dit kan gewoon niet.

Oh, ik gebruik trouwens geen klontvormend grit. Maar ik schep ook geen drollen oid, ik kiep gewoon alles in 1x weg :=

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:04

Ik meen me vanuit dit topic een verhaal te herinneren van een overleden kitten en silicaat kattenbakvulling? Ik bok op m'n telefoon nu, dus kan het niet zo goed terug vinden.

Ik heb gewoon de goedkoopste kattenbakvulling van de AH. Elke dag drollen scheppen, 1x per week legen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:06

Haha idd een arrogantie op die foto ;)

Vervelend froukje!

Pukkie was ook wat sloom na de enting, maar was de volgende dag 'gelukkig' weer z'n eigen bange zelf :P

Mijn dierenarts vond dus dat ik wel echt kattenvoer moest blijven geven, maar dat ik ze dan maar apart moest voeren... Maar ik wil gewoon de hele dag brokjes hebben staan...
Klonterend kan ik niet gebruiken, want ik spoel alles wat ik eruit schep door de wc, en dat beviel me noet zo goed met klonterend haha :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 21:10

Afwachten Froukje. Arme poes.

Ik heb Tigerino kattenbak spul. Zeer blij mee.
Huh een kitten overleden door kattenbak spul? Hoe dan? Dan moet er toch een vergiftigingsperiode aan zitten? Kan me daar niks van heugen. Lijkt me sowieso raar als een kat van zijn eigen toilet vreet. Dat moet moederpoes toch aan die kleintjes leren? :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:28

froukje vreselijk vervelend, ocharme als het dan nog pijn doet ook, altijd wat als ze buiten lopen, dan hier een kras, dan hier een wondje pfff

oeie kitten overleden door kattenbakspul, raar, mijn kittens hebben de allereerste keer toen ze nog niet goed doorhadden dat dit hun toilet ging worden er ook van gegeten.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:30

Tamara_089 schreef:
Arme arme Lenny. Ben d'r nog stuk van!
M'n kleine grote tijger ineens weg!!

Hij lag inderdaad gewoon op de grond te "slapen"

Dierenarts opgebeld en die zei me ook zover als van buiten te controleren was hij kerngezond!

Mijn vermoeden is de kattenbakkorrel. Ik was net sinds een paar dagen overgestapt op silicagel korrels. De kittens hebben op alles gezeten voor gewenning alleen in de supermarkt en dierenwinkel altijd al m'n twijfels gehad.... Maarja hoe onveilig kan t zijn als het verkocht wordt als kattenbak vulling.....
Later via internet nog sites door gekregen waar ervaringen staan over deze korrel en wat blijkt zijn ook al andere kittens aan overleden!

had ik nu toch maar naar m'n twijfels geluisterd in de winkel!! -:(-

Dit berichtje bedoelde ik. Toen herkenden mensen dat ook al niet allemaal lees ik, maar het heeft zich wel ergens in m'n achterhoofd genesteld...

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:43

Klopt inderdaad dat was het verhaal van Lenny wat bij ons zou komen.
Ik heb uiteindelijk toch (na overleg met de DA) gekozen voor silicaat kattenbakvulling en ben hier zeer tevreden over.
DA zij dat wanneer het toxisch zou zijn voor katten het niet verkocht mag worden. En dat als er een kitten/volwassen poes zou overlijden tgv intoxicatie je dan iets aan het overleden dier had gezien. Wat in dit geval niet zo was.

Dushi heeft er overigens ook een hapje van genomen die gek.. Maar ze doet het gelukkig nog <3

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:44

Ik heb Catsan en schep elke dag drollen en verschoon hem 1x in de week helemaal.

Wat word Harrie groot <3

Wat voor voer raden jullie aan? Sammie is bijna 11 maanden en krijgt nu Royal canin maine coon kitten (dit is tot 15 maanden). Heb nu nog een hele zak dus het duurt zeker een maand voordat het op is, maar nu ben ik alvast aan het rond kijken.

Even m'n mooierd spammen :))

Afbeelding

Afbeelding

Edit: he die ene foto is gedraaid :/

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:48

prachtexemplaar :~

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:50

Bokt draait wel vaker foto's uit het niets om las ik ergens, maar wat is ie knap zeg!!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:59

jongens ik heb n probleem!
Dushi heeft een paar druppels van een poetssopje met afwasmiddel gedronken (stond nog een lege emmer) en heeft volgens vriend beetje schuim gebraakt. heb haar een beetje vleesje gegeven dit eet ze gewoon...
Ik krijg de dierenarts niet te pakken.. Iemand een tip wat k moet doen??

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:03

Adem in adem uit, het valt wel mee! Hier zitten ze ook wel eens op de badrand schuim te hengelen om vervolgens hun pootjes af te likken, ze leven nog steeds. De oudste is er 15 mee geworden.

Als ze gebraakt heeft is het grootste gedeelte er wel weer uit, zoveel zal ze wel niet gedronken hebben, zeepsop is vies :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:04

Aankijken en mocht je het toch niet vertrouwen:
google even of je dierenarts een spoed- of bereikbaarheidsnummer heeft buiten openingstijden (staat vaak wel op de website als je dierenarts die heeft). :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:08

ik heb een andere dierenarts gebeld, ik had goed gedaan wat vleesje te geven.
En we moeten nog een uurtje opblijven.
Zodra ze geen gekke symptomen (ogen draaien/omvallen/wankelen ofzo) heeft kunnen we rond 11 rustig naar bed. pfoe stress in de tent... Maar wel een goede les!

Dit word nog een uur in spanning zitten.