Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:29

Hier ook een baardagaam vent in huis! stel jullie voor aan Jack :

Afbeelding

GeneralFlynn

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:53

Whaa stoere man hoor!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:29

Hehe, net na t badje had George nog wat vies aan zijn cloaca, piel k er zo zijn piemelkaasjes uit. Kind keek plots een stuk blijer en mijn innerlijke schetenwapper moest dat natuurlijk weer googlen... officieel heten die dus 'seminal plugs' =) #randomuselessfactoftheday

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:42

Weer wat geleerd :')

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:41

(voor wie ook in de baardagamengroep op fb zit, ff copy paste ;) 0

Net de hartverzakking van mijn leven gehad...
Ik had nog 3 half verdroogde eitjes, beetje vergeten, weekendje Duitsland lalalala... Deze ochtend lag 1 van de eitjes van zijn plek met een dood baardagaampje er aan. Jammer dan, meegenomen want is leuk voor de studenten om te zien. Iedereen heeft het bekeken, ik het in de formaldehyde gepleurd met het eitje er nog aan vast... Zit rustig het stickertje van het potje te pielen... Zet het potje neer en zie hem opeens een slag met zijn staart maken! Dingetje leefde nog! Snel er uit, afgespoeld onder de warme kraan, bekkie gaat open, ademt en springt zo op mijn hand. NA EEN KWARTIER FORMALDEHYDE! Meteen mee naar Ineke Westerhof gerend en we zien het wel. 't Ei is er netjes af, ding houdt zijn kop omhoog, staat nu warm en we zien het wel...
REPTIELEN ZIJN FANTASTISCH! Als ie t overleeft gaat ie uiteraard nooit meer weg <3

Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:37

Ach, wat schattig dat kleintje <3 Hoop dat hij het redt. Vind die kleintjes echt geweldig, maar mijn volwassen baardagaam zou ze hoogstwaarschijnlijk als eten zien, dus helaas... :P

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:43

K heb al wel een babyterra klaar staan voor moesten de eitjes nog wat worden, which apparently they did XD Zo meteen de andere nog maar even goed bekijken voor een weer zo'n frummel naast ligt.
Nu is de vermiculiet in ieder geval weer vochtig, dus dan raken ze hopelijk hun ei kwijt.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:25

Wat een bijzonder verhaal.
Houd je ons op de hoogte? Hopelijk overleeft hij het!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:43

Hij leeft nog ^^ Ondertussen een stoere 2gr en een heel klein beetje powerfood opgelikt. Springt ondertussen als een krekel dus je moet echt opletten XD
De oogjes zijn nu al regelmatig open, maar hij lijkt wel heel moe. Zo springt ie, zo dut ie in op je vinger. Maar het merendeel is fel rond zich heen zitten kijken, met zo'n typisch baardagaamkoppie er op.
Ik zie op verschillende plekjes vervelling, weet niet of dit normaal is bij die mupjes of dat het door de formaldehydebrand komt, is volgens mij alleen maar een goed teken. Hij schuurt ook met zijn koppie tegen mijn vinger, een van de oogjes staat ook op vervellen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:13

Baby baardjes vervellen over het algemeen heel snel achter elkaar. Maar het kan natuurlijk dat dat bijtende spul zorgt dat hij sneller vervelt nu. Hopelijk blijft hij in leven. :j

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:14

Klein ding gaat als een speer *\o/* De knik is zo ongeveer uit zijn staart en het staartje gaat heel binnenkort helemaal vervellen. Eten heb k hem nog niet weten doen, vnl nog heel veel slapen. Na een badje geef k hem wel zoveel drupjes Emeraid als ik er in krijg.
Voorlopig gedraagt ie zich of t een echte is XD

Afbeelding

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:48

Formolletje is zo mooi <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:27

hij/zij is ontzettend leuk.
en bijzonder met zoon start.

is er met de andere eieren nog wat gebeurt ?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:51

Die liggen nog gewoon half verdroogd niets te doen, net zoals wat Formol was. Zo lang ze niet beschimmelen liggen ze niet in de weg.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:50

Is je rv wel hoog genoeg dan? Dat je eieren verdrogen?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:21

Mooi ukkie!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:26

SharonIndezz schreef:
Is je rv wel hoog genoeg dan? Dat je eieren verdrogen?

Vast niet, t zijn experimentjes zonder broedstoof he. Herhaaldelijk vergeten vochtig houden, al gedraaid geweest bij t er onvoorzichtig uitvissen, nachtje in een koude schaal gelegen, dag en nacht ritme.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 00:26

Waarom zo zorgeloos omspringen met levend "goed"????

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:24

Sta jij ook elke keer te huilen in de supermarkt als je een doos eieren openmaakt met een gebarsten ei?
Dit zijn eieren van een soort die hardstikke overfokt is. Ze dienen als voedseldieren voor grotere reptielen zoals varanen.

Ik ga absoluut niet zorgeloos om met 'levend goed'. Dit diertje was hardstikke dood, je kon hem aan zijn staart rechtop omhoog houden. Had er enige twijfel geweest over dat er mogelijkheid tot levensvatbaarheid geweest had ik hem hier meteen aan de Doppler of een ECG gegooid om te kijken of er nog activiteit was. Zorgeloos omgaan met levend goed is juist elk legsel zo maar uitbroeden. Zeker als degene die ze uitbroed te week is om ze dan tenminste als levend voer te verkopen, want 90% van dat soort diertjes komt bij mensen terecht die nog nooit van UVB of UVi gehoord hebben. Ze worden in een te klein bakkie gezet met rukke wokkellampjes zonder enige supplementen en als hoofdvoer halfdode krekels, sla en wortelen. Dat is pas wreed.
Ik ben wel nieuwsgierig en heb een methode van uitbroeden geprobeerd die naast broedstoven ook door heel veel mensen toegepast wordt. Hierdoor kan ik dit nu in mijn dagelijks werk toepassen omdat ik nu weet hoe dit werkt, wat voor invloed dit op eieren en hun kwaliteit heeft, de valkuilen, ... Kom jij liever bij je RA met een assistente die je verwijtend aankijkt en vraagt waarom je zo zorgeloos omspringt met levend goed en 4 vraagtekens er achter? Geloof me, je wil niet weten wat voor trieste gevallen ik tegen kom.

Formolletje heeft dan misschien een beetje een rare start gehad, maar ligt ondertussen wel onder zijn eigen solar raptortje te pitten. Hij eet nog niet zelf en krijgt daarom Emeraid Carnivore, het beste dwangvoer dat er is en er staan bakken babykrekels en buffalo's te springen om zijn eerste maaltijd te worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 00:10

Vergelijking met de eieren in de supermarkt gaat imo niet op, dat zijn geen bevruchte eieren en dus geen levend wezen in wording.

Zorgeloos omgaan met levend wezen is inderdaad elk legsel zomaar uitbroeden... maar je hebt ook nog de keus géén legsel te creëeren ipv een legsel te laten ontstaan én ze dan maar te laten doodgaan omdat de eitjes je eigenlijk niets zeggen of omdat je de benodigde instrumenten er niet voor aan wil schaffen of omdat je geen broedstoven investeren wil of omdat je vindt dat er al teveel zijn...
Als je vindt dat er teveel zijn, voorkom dan nodeloze legsels... is ook voor het vrouwtjesreptiel fijner want alsmaar legsels zijn voor haar ook niet gezond én het zijn geen levende wezens in wording die je maar laat verschrompelen dan... want ok, de dieren zélf komen dan wel niet uit maar toch heb je een kans op een leven (die dit trouwens niet zelf vroeg) onderdrukt door de eitjes te laten verkommeren...

Geloof me, ik kom liever bij een RA zonder assistente die me zelf vraagt waarom ik in godsnaam eitjes laat leggen (bevrucht dan) om ze dan te laten doodgaan terwijl er al heel veel studie geweest is naar hoe het wel kan...

Voor alle duidelijkheid, ik had het dus niet over de baby zelf maar over het omgaan van de nog resterende eitjes zélfs nadat je duidelijk werd dat het kan dat ook die een levend wezen bevatten, toen het babietje namelijk nog leefde, wist je dat er een kans was dat de andere eitjes nog te redden waren namelijk!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:27

Dat onvoorzichtig omgaan met de eitjes is allemaal van voor de schouwing op 1.5maand. Jij neemt aan dat het uitdrogen door de vakantie-oppas, draaien en in koude schalen leggen allemaal deze week is gebeurd?
Sinds dat mij duidelijk werd dat er nog een levensvatbaar wezentje uit kon komen, bevinden de andere eitjes zich in de echte broedstoof. Nu ja, nu nog 1 eitje. 2 begonnen er te schimmelen. Bij openen van die eitjes, bleek eentje uiteindelijk niet bevrucht te zijn en de andere bevatte eentje die echt afgestorven was met wat foutjes (mismaakte kop en staart en de rechterachterpoot had teveel tenen).

De keuze om geen bevrucht legsel te creeëren was voor mij gemaakt. De ouderdieren zaten voor ik ze overnam al samen en hebben toen ik ze ophaalde op de eerste dag bij mij ook gedekt. Ook zonder een man zal zij verder leggen, enkel zonder de stress van ruwe paringen.
Ze zitten nu gescheiden dus geen paringen meer.

Anyhoo, 't is best een leuke ethische kwestie.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:08

Wat fijn dat het goed gaat Hoppit! Hij/zij is inderdaad leuk :D

Loki heeft weer genoten van zijn maaltijd de wormen :P
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:15

Ben aan het wachten op mn bestelling insecten, mijn normale dierenwinkel is gestopt :(
Vind het wel interessant die kleine en dat hij het gered heeft, benieuwd of hij geen dingen overhoudt hieraan. Eieren kon je niks aan doen maar ben ook voor het niet voor niks laten leggen. Reden dat mijn vrouwtje alleen blijft. Fokken is niet voor mij weggelegd, geniet zo ook van dr :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:23

Wat voer jij qua insecten als ik vragen mag? Ik koop mijn voederdieren in de dierenwinkel, maar die hebben wel een redelijk beperkte keuze. Ik wissel af tussen krekels, sprinkhanen en meelwormen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:26

Ik varieer met vanalles en dan nog groente en fruit. Ik heb nu ook vanalles wat besteld ben benieuwd naar de kwaliteit. enige wat ik niet meer voer zijn redrunners :') die zijn zo snel...