@Tatjana, goede rattery's ben ik ook niet in thuis, zeker niet in die regio.
Ben blij dat ik zelf inmiddels een rattery heb gevonden

Wachten gaat wel lang duren vrees ik

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
soesita schreef:Haha, onze ratjes houden ook helemaal niet van water. Geen beginnen aan.![]()
..
1) Is de kans erg groot dat de jonge ratjes door het gedrag van de bange, bijterige oudere rat niet handtam zullen worden omdat ze het gedrag gaan copieren?
2) Er is maar plaats voor één grote kooi op haar kamer. Is er een manier om ze ook zo aan elkaar te laten wennen? We hebben eventueel nog wel een tweede, kleinere kooi voor de eerste weken maar een oplossing voor lange duur is dat zeker niet.
3) Is het gebruikelijk dat een rattery de dieren terug neemt als de introductie niet wil lukken? Of zou dat een ongewone vraag zijn? (Afgezien natuurlijk van de vraag of we er dan niet zelf al veel te zeer aan gehecht zijn.![]()
)
Tat_jana schreef:Hey dames,hier geen ratjes en sorry dat ik het topic "zomaar weer" binnen kom vallen na er een hele tijd uit te zijn geweest.
Ik zou graag willen vragen of jullie misschien een goede ratteryweten in noord holland.
Wij zijn opzoek naar in totaal 4 ratjes, 2 dames en 2 heren (rittens) mijn vriendin wil graag 2 mannetjes en ik 2 meisjes. (K heb haar weer besmet met het virus ze was er net vanaf hihi).
Ik hoor het graag als jullie iets weten( misschien een prive berichtje ? ) alvast 1000-maal dank
Citaat:Ik ben vanuit Groningen op weg gegaan naar Den Haag en heb daar bij Rattery Goddess twee geweldige ratjes opgehaald. Wat een vreselijk sociale dieren, echt geweldig! Het is een huiselijke omgeving waar ze in opgroeien en er wordt veel aandacht aan ze gegeven. Ook fokken ze alleen met ratten die minimaal drie generaties lang geen gezondheidsproblemen in de familie hebben. Ze hebben regelmatig nestjes van alle soorten en maten want ze fokken absoluut niet op uiterlijk. Echt een aanrader!
http://ratterygoddess.jimdo.com/?mobile=1
Tat_jana schreef:Ik sta inmiddels op de wachtlijst voor rattery arriba, iemand ervaring met de ratjes ? Het ziet er imo betrouwbaar uitmaar wil wel graag mijn huiswerk doen voor ik over ga op een definitief besluit
![]()
Het worden 2 dametjes
soesita schreef:Ik ken zelfgemaakte kooien enkel uit de chinchillawereld en daar worden graag uitgediende kasten omgebouwd. Prachtige ruime kooien! Maar de ratjes die ik nu heb plassen alles onder. Daar zou ik toch echt geen houten kooi voor willen hebben. die krijg je nooit proper! n Dan liever een metalen uit de handel.
Bovendien staan ratten bekend als echte ontsnappingskunstenaars. Dus je kooisysteem moet echt heel water- (sorry: ratten-) dicht zijn.