Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:36

Veel slowfeeders en puzzels zijn voor mijn Shih Tzu zwaar ongeschikt door zijn korte snuit.
Net als de standaard stenen voerbak met rechte rand, die heb ik gehad en dat was constant moeilijk doen, niet willen eten enzo.
Niet zo gek achteraf gezien, hij drukte nl met zijn oogbollen op de rand tijdens het eten. %)
Nu heb ik de rvs bakken vd Wibra, die zijn laag en wijd, past lekker veel in en zijn makkelijk te stapelen, schoon te maken en lichtgewicht.
Ik heb wel een likmat voor hem en één voor mijn keesje.
Een vrij simpele maar door er wat kvv, yoghurt, gepureerd fruit, leverpastei/smeerkaas en evt wat brokjes erop te doen en dan een uurtje in de vriezer zijn ze alsnog wel een half uurtje zoet.
Ik plak ze wel tegen de (kast)deuren aan, anders moet ik ze op de meest onmogelijke plekken zoeken. :+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:55

Food enrichment is zoo leuk! Ik ben niet zo creatief want Freek wordt snel dik. Dus wij houden het bij gewone natvoer maaltijden en een slowfeeder voor zijn brokjes.

Ik heb 'makkelijke' likmatjes (van de Action pas een hoop ingeslagen), twee keer zo'n Toppl, een Flowerpot en een lickimat wobble. Ik vul het met natvoer (soms gemengd met een beetje extra water) en vries het daarna in. Ik doe er soms wat blauwe besjes in oid.

Ik geef het altijd als hij alleen thuis blijft en op 'saaie' dagen. Eenmaal ingevroren is hij er zo 40 minuten druk mee en is helemaal wild als die er een krijgt. Mega leuk vind hij het.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:57

Oja ik heb ook een Flowerpot idd. Ik doe vaak wat cottage cheese onderin, daar zijn ze beide helemaal wild van dus dan doen ze er wat meer moeite voor. Maar Onderstaande foto vond Otje nog teveel moeite dus die heb ik uiteindelijk als een soort pudding uitgestort op een likmat :')
Afbeelding

M'n lievelingsbakje van de afgelopen tijd, zin in kerst :P {:)
Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:08

Ik word helemaal enthousiast van jullie reacties over enrichment! Bedankt!

Dus nu staan hier drie pannen pompoen op het vuur: soep, stamppot en een pannetje voor de honden :D
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:22

Zo'n feestje die potjes & bakjes Warboel <3

Ben benieuwd wat ze er van vinden Kaplaars! *D

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:21

Veel is al genoemd. Nori is ook groot fan van watermeloen! Zeker in de zomer een lekker tussendoortje.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:00

Hoe gaan jullie met deze natte dagen naar buiten? die van ons heeft een badjas voor erna, maar wil nu toch kijken naar een geschikte regenjas. Maar er is zoveel keus :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:04

"Bloot" naar buiten en daarna badjas aan *D
Moet zeggen dat ze regen soms wel stom vind haha. Maar heb niet het idee dat ze het koud oid heeft. Ze duikt nog steeds in elke plas/modderpoel :+
Dus hier komt voorlopig nog geen regenjas denk ik.

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:05

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:14

Bij erge regen een klein rondje met de regenjas, maar anders gewoon bloot. Hij heeft een hele dikke vacht, dus de regenjas is meer om hem enigzins droog te houden.

Afbeelding

Ik had er eentje van trixie. Die vind ik erg fijn. Die van de foto is niet zo fijn. Heb liever zo'n flap tussen de voorpoten door, want nu is telkens zijn buik ook heel blubberig.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:17

Ligt bij ons aan de (soort) wandeling wanneer er een regenjas aan gaat. Soms loopt ze bloot, sowieso wanneer we met anderen lopen wel, maar wanneer ik langer loop en het echt van begin-eind non stop flink regent, gaat hier de regenjas aan al voor vertrek - voor mijn eigen gemak, want ik kan niet droog blazen als het regent buiten omdat ik geen overkapping heb bv en dan is haar droog houden zoveel mogelijk een stuk praktischer :'). Niet alles blijft schoon/droog, maar dan heb ik aanvullend de badjas met poten nog eraan die ze nog om kan erna.

Wij hebben de Non-Stop Fjord Raincoat welke qua pasvorm, materiaal e.d. ook ontwikkeld is voor de actieve hond. Deze blijft mooi op de plaats, lichtgewicht en qua pasvorm zit ie zo dat ook met rennen/gek doen en klauteren e.d. hij altijd netjes ligt/blijft liggen. Z'n geld dubbel en dwars waard. Komt met een handig opberg hoesje dus wanneer hij niet meer nodig is, kan hij weer makkelijk opgeborgen worden; bv. in m'n wandel rugzak, zodat ik hem tijdens een wandeling altijd kan aantrekken ook als het nodig zou zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben we ook nog thuis eentje van weatherbeeta, die is gevoerd. Ooit heel goedkoop in de sale bij agradi gekocht. Deze is imo niet geschikt voor langer wandelen en loslopen/actiever zijn, ivm met hoe 'log' ie is en ook omdat ie voor de borst door loopt ipv band tussen de poten door, maar die is wel perfect om even snel om te gooien voor bed tijd als ze om de hoek in het gras alleen even snel gaat poepen/plassen. Die is net wat sneller aangetrokken haha. En ik heb nog een simpele van Zooplus met neon geel, wat ook lekker opvalt. Die is meer reserve nu, ooit gekocht als eerste maar nu met de NonStop gebruik ik die zelden nog maar - wel tevreden over qua pasvorm en kwaliteit/prijs verhouding. Die had ik eerder altijd mee in m'n rugzak.

We hebben ook een badjas in de wagen liggen; die aan gaat wanneer ze bloot gelopen heeft en erg vies/nat is geworden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:59

Ot en Ap hebben DG Doggear regenjassen aan nu buiten.
Of een waterdichte body (softshell of waterdichte fleece) van hetzelfde merk.
Maar dat merk is speciaal voor windhonden dus daar hebben de meeste hier niet zoveel aan :')
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:54

Fitz heeft het zelden koud, is altijd nat en smerig en plassen stampen is waanzinnig, maar regen is de hel :+
Eerst hadden we alleen een badjas, uiteindelijk is er voor het kamperen een regenjas gekomen. Bij heel slecht weer komt hij pas de woonkamer uit als zijn regenjas aan mag :+

Wij hebben inmiddels ook de Non Stop Fjord raincoat, heerlijke jas die hem nergens belemmert en echt goed waterdicht is. Top!
Afbeelding

De badjas blijft ook nog steeds onmisbaar. Met het vieze natte weer van nu heb ik er maar een bij besteld.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 16:45

Ik loop zoveel mogelijk tussen de buien door, alleen als het 3 dagen lang non stop stortregent gaan we op dag 3 alsnog voor de lange wandeling.
Maar ik gebruik geen regenjassen voor ze, lekker doorlopen en bij thuiskomst een handdoek eroverheen en evt de waterblazer en daarna met een knaagje op hun plaats opdrogen, evt met een plaid losjes eromheen gewikkeld.
De korte rondes hetzelfde, als het ff kan tussen de buien door maar zo niet dan handdoek erover bij thuiskomst en verder opdrogen op hun plaats, in een plaid met een knaagje.

Maar mijn honden zijn geen plassenstampers of baggerbiggen, dat scheelt al aanzienlijk in het vuil etc wat mee naar binnen gesleept wordt.
Dívka is bij thuiskomst zo'n beetje alle vuil kwijt, alleen als het echt nat weer is dat er soms nog wat modder onder haar buik hangt.
Mahdu is een stuk lager op de pootjes, heeft er meer haar op en loopt liefst met zijn neus aan de grond rond te banjeren dus bij vieze omstandigheden is de onderste helft smerig/modderig. :')
Maar das een kwestie van ff afspoelen, afdrogen/blazen en klaar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 19:28

Ik heb er 2 die als t echt ruk weer is een jasje aan krijgen. Maar die hebben zo’n dunne vacht dat ze er echt last van hebben. Bij 1 merken we dat ook lichamelijk. De rest loopt in principe naakt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:32

Appa krijgt ‘s avonds nu sowieso een jas aan, anders gaat hij om de paar seconde zitten en bibberen :brr: Otje is wel iets minder kouwelijk dus als het ‘s avonds droog is hoeft ze geen jas aan, maar als het regent en ze is naakt loopt ze de hele tijd te nukken ^) en krijgt ze het koud.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:40

Ik heb maar 1 regenjas, voor sky moet ik er nog 1 bijzoeken.

Heb wel badjassen, maar zoals ik ze nu verdeeld heb zijn ze te groot. Heb de blauwe ook nog een maat kleiner liggen. Als ik die bij sky doe en de grotere bij Bo past het beter denk ik.

Afbeelding

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:22

Mijn Herder loopt overdag bloot en dan binnen een badjes. Net het laatste rondje krijgt ze een jasje aan met regen en hoewel ze het waardeert (ze haat regen met aanlijn wandeling) is het ook eigen belang. Sneller droog gezien ze soms op mijn voeteneinde wil liggen.

De Beagle in principe hetzelfde, maar aangezien hij dit jaar nog 16 jaar wordt ben ik er wat makkelijker in bij hem hoewel hij medisch eigenlijk nog niets mankeert. Hij hecht veel waarde aan snuffelen en dat mag hij dan lekker comfortabel doen van mij ipv rillend op zijn pootjes. Als hij drijfnat is blijft hij in huis ook zo rillen. De dierenarts heeft gisteren zijn buik kaalgeschoren voor echo dus vandaag lekker regenjasje aan gehad en dan kruipt hij in huis weer lekker onder de deken.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:55

De Non-Stop Fjord lijkt op de Pomppa, ook met een band tussen de voorpoten en een sluiting op de rug.
Als mijn hond nog had geleefd dan had ze tijdens de wandelingen nu zeker haar gevoerde regenjas van Pomppa aangehad. Ze had een ontzettende hekel aan tuigjes maar vanaf dag 1 was ze blij met haar jas. Als ik in de berging mijn wandelschoenen aan het aantrekken was ging zij alvast naast de stoel zitten waar haar jas op lag. Echt zo van: niet vergeten hoor.

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 23:13

Ves heeft een regenjas van Pomppa! Ongevoerd want koud heeft ze het niet. Tis echt puur eigen gemak en voor als het de hele dag regent op de opvang. Ik wil niet dat ze doorweekt raakt.
Afbeelding
Ik heb hem net te groot gekocht maar t gaat prima. Blij mee!!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 06:06

Hier ook een ongevoerde regenjas van pomppa
Afbeelding

Rush doet het erg goed, bijna geen ongelukjes in huis. Je hoort hem 's nachts niet. Hangt graag in mijn jas, tijdens werkzaamheden <3 Gek op Max en Max is gek op hem.

Daarnaast een heerlijk onbevangen, vrij hondje. Nergens bang voor etc :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 07:04

Hier een fleece gevoerd regenjasje van mijn oude hond en die heeft Bonne vooral om op de fiets. Want helemaal nat, in de wind voorop de fiets... en stukje eigenbelang zodat Bonne niet smerig aankomt als ik ergens heen moet. Als het gaat vriezen krijgt hij hem ook wel om denk ik op de fiets. Van stilzitten krijg je het niet warm.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 08:12

Saar en Senn hebben ook jassen!

Beide een ongevoerde regenjas van Rukka in het roze! Een lichtgevoerde regenjas van Pomppa. Ze hebben een gewone badjas en 1 met pootjes. En een ze hebben een jumper van Pomppa voor als het heel koud is in de tent of als ze met trainen in de auto moeten wachten.

Daghara, wat is het een schatje! En wat fijn dat hij het zo goed doet.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 08:39

Ik denk dat onze prins Nero ook binnenkort aan de jas gaat :=
Nog geen idee welke gezien het op de badjas na onze 1e hondenjas gaat worden.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 08:55

Hier loopt ze inprincipe inderdaad ook naakt, in het bos heb je er ook wat minder last van. Maar binnenkort gaan we starten met een curcus en dat is 's avonds op een open veld. Als je dan een uur in de regen staat is een jasje wellicht wel handig.

Het liefst wil ik zo een gele, maar het moet ook wel een beetje mooi en goed zitten.