Verder krijgt ze dus als ik fruit eet af en toe een stukje en groente wat wij overhouden.
Qua kosten, ik betaal 24,90 voor 19 worstjes. en ze krijgt 1 worstje per dag.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
cursebreaker schreef:jij voert dus echt helemaal niks van vitaminen/mineralen bij?
Dan wordt kvv zonder premix idd goedkoper - maar dat is niet mijn keus.
Het advies is om dat dus wel toe te voegen als je kvv zonder premix geeft - aangepast aan het individu.
Dat jij dat niet nodig vind mag je vinden, maar ik ben het daar niet mee eens en het gros van de voedingsadviseurs om me heen ook niet dus ik zou het iig niet aan anderen gaan adviseren om het zo te doen. Alleen afwisselen in diersoorten is niet voldoende meestal. Ik zou die gok niet durven nemen. Dat hele beknopte lijstje wat je daar laat zien in je prinsscreen is idd een goede start, maar daarmee ben je er toch niet hoor. Het is ook niet zomaar 4 verschillende diersoorten. Het beste is om een basis te hebben in zoveel 'hoefdieren', zoveel 'gevogelte' en zoveel % 'vette vis' bv. En dan moet je nog opletten dat veel mixen niet compleet zijn waardoor de verhoudingen bot/spiervlees/orgaan ook niet kloppen. Die mixen kun je prima ter afwisseling erbij voeren, maar in de basis moet je dus wel echt zorgen dat je compleet voert - en imo hoort daar vit/min op z'n minst ook bij. Maar ik voeg het gewoon liever zelf toe ipv dat het al in een kvv mix verwerkt zit. En ik zou sowieso niet zomaar klakkeloos meteen alles aannemen wat je op websites vind. Die zijn prima om als handleiding erbij te houden, maar ik zou me altijd wat meer inlezen met behulp van ervaring van anderen om je heen en eventueel een voedingsadviseur bv - zo hebben wij het gedaan. En ondertussen ben ik zelf met een opleiding bezig en leer ik ook weer veel bij moet ik zeggen dus daar hebben we ook zelf profijt van weer![]()
En hier wordt ook groenten/fruit toegevoegd aan het menu en een rauw eitje 1 a 2x per week
(+ supplementen die wij zo nog bij geven zoals veendrenkstof bv, schapenvet en vis olie af en toe. En in deze periode krijgt ze elke dag wat karnemelk tussendoor)
_Christina schreef:Over voeding gesproken, ik voer de mijne liters zalmolie bij voor zijn huid. Die is anders zo onwijs droog en schilferig, helaas op alle soorten brok/vlees die ik heb gehad. Het helpt wel wat, maar ik vraag mij af of er, naast verschillende oliën en ei, nog iets anders is dat ik kan proberen om hem daar van binnen uit mee te helpen?
cursebreaker schreef:Het is geen Rocket Science en dat maak ik er ook niet van.
Ik geef alleen het advies om je in te lezen, want vaak wordt er ook te Gemakkelijk over gedacht en dan kun je op langer termijn gewoon echt problemen krijgen - dat is ook de reden vaak dat DA's tegen kvv zijn; omdat mensen vaak maar gewoon wat voeren en denken dat het compleet is, wat vaak niet zo is. En dat is gewoon een valkuil waar je beginnende kvv voerders best op attent mag maken.
Verder deelde ik gewoon mijn mening en ook wat ik van professionals om me heen hoor en aan advies kreeg/krijg. Doe er verder maar mee wat je zelf wilt natuurlijk, want als eigenaar is het idd jouw keus en verantwoording.
mvdende schreef:cursebreaker schreef:Het is geen Rocket Science en dat maak ik er ook niet van.
Ik geef alleen het advies om je in te lezen, want vaak wordt er ook te Gemakkelijk over gedacht en dan kun je op langer termijn gewoon echt problemen krijgen - dat is ook de reden vaak dat DA's tegen kvv zijn; omdat mensen vaak maar gewoon wat voeren en denken dat het compleet is, wat vaak niet zo is. En dat is gewoon een valkuil waar je beginnende kvv voerders best op attent mag maken.
Verder deelde ik gewoon mijn mening en ook wat ik van professionals om me heen hoor en aan advies kreeg/krijg. Doe er verder maar mee wat je zelf wilt natuurlijk, want als eigenaar is het idd jouw keus en verantwoording.
Bedankt voor je mening.
Alleen denk ik dat het toch wel mensen afstoot omdat het doet overkomen alsof het complete Rocket Sience is.
Want in principe mag je ervan uit gaan, dat een producent van diervoeder wéét wat hij in zijn product stopt.
Even heel cru gezegd: Frolic is een compleet voer. Daar zitten alle vitamines en mineralen en voedingsstoffen in die volgens de richtlijnen in een compleet diervoer horen te zitten. Anders mag een diervoeder niet als "compleet" verkocht worden.
Nu snappen jij en ik óók wel dat Frolic eigenlijk grote troep is. Maar "officieel gezien" is het gewoon een compleet diervoeder.
Dat geld hetzelfde voor kvv. Als je een kvv koopt, mag je ervan uit gaan dat de mengeling volgens de richtlijnen kloppend is. Je moet misschien iets meer opletten, zo kwam ik er achter dat in paard van Dogmeat.nl geen bot verwerkt is. Maar alsnog geef ik het. Omdat in de andere diersoorten wél bot verwerkt is en die éne dag in de week naar mijn idee niets uit maakt.
Zéker als je een kvv koopt met de vermelding "compleet" (dus mét premix) mag je er vanuit gaan dat de verhoudingen vitamines en mineralen en voedingsstoffen binnen de richtlijnen vallen.
Dat het misschien niet 100% kloppend is, kan zo zijn. Maar een hond gaat er over het algemeen geen schade van oplopen als je zn complete mix voert, anders had het de naam compleet niet mogen dragen.
_Christina schreef:Over voeding gesproken, ik voer de mijne liters zalmolie bij voor zijn huid. Die is anders zo onwijs droog en schilferig, helaas op alle soorten brok/vlees die ik heb gehad. Het helpt wel wat, maar ik vraag mij af of er, naast verschillende oliën en ei, nog iets anders is dat ik kan proberen om hem daar van binnen uit mee te helpen?
mvdende schreef:cursebreaker schreef:Het is geen Rocket Science en dat maak ik er ook niet van.
Bedankt voor je mening.
Alleen denk ik dat het toch wel mensen afstoot omdat het doet overkomen alsof het complete Rocket Sience is.
Want in principe mag je ervan uit gaan, dat een producent van diervoeder wéét wat hij in zijn product stopt.
Even heel cru gezegd: Frolic is een compleet voer. Daar zitten alle vitamines en mineralen en voedingsstoffen in die volgens de richtlijnen in een compleet diervoer horen te zitten. Anders mag een diervoeder niet als "compleet" verkocht worden.
Nu snappen jij en ik óók wel dat Frolic eigenlijk grote troep is. Maar "officieel gezien" is het gewoon een compleet diervoeder.
Dat geld hetzelfde voor kvv. Als je een kvv koopt, mag je ervan uit gaan dat de mengeling volgens de richtlijnen kloppend is. Je moet misschien iets meer opletten, zo kwam ik er achter dat in paard van Dogmeat.nl geen bot verwerkt is. Maar alsnog geef ik het. Omdat in de andere diersoorten wél bot verwerkt is en die éne dag in de week naar mijn idee niets uit maakt.
Zéker als je een kvv koopt met de vermelding "compleet" (dus mét premix) mag je er vanuit gaan dat de verhoudingen vitamines en mineralen en voedingsstoffen binnen de richtlijnen vallen.
Dat het misschien niet 100% kloppend is, kan zo zijn. Maar een hond gaat er over het algemeen geen schade van oplopen als je zn complete mix voert, anders had het de naam compleet niet mogen dragen.
Kaus schreef:Dexter maakt het goed ondertussenWeinig last van de narcose, wel veel geslapen natuurlijk maar hij is verder heel vrolijk wanneer hij wakker is. Hij heeft ook geen last van de getrokken nagels, veel minder in elk geval dan toen ze er nog aan zaten. We zijn nu gestart met prednison (en doxycycline) om de autoimmuun reactie te onderdrukken. Voordat we daar effect van zien zijn we wel even verder helaas.
Ze hebben zijn nagels ook geknipt, hoe korter hoe beter bij SLO. En dan hebben we het over écht kort (onder verdoving natuurlijk want dat was hij al). Deze nagels waren al aangetast maar nog niet klaar om verwijderd te worden. Je kan hier wel heel goed zien hoe kapot ze zijn van binnen.
[ [url=m/TdeUTO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: als jullie deze foto te vies vinden zet ik m in een spoiler hoor. Maar ga ervanuit dat deze wel kan, zeker bij hondenmensen
Kaus schreef:Dat is een beetje de vraag en afhankelijk van de hond. Hoe ik het heb begrepen zet je vooral het hele proces zo snel mogelijk halt door er prednison in te gooien (of Cyclosporine). Vooral ook om te voorkomen dat de nagels die teruggroeien vervormd zijn en er dus wéér af moeten. Als je de reactie eenmaal hebt gestopt kan je langzaam proberen met bepaalde vitamine en oliën het lichaam in balans te houden. Als dat lukt, dan heb je best een grote kans dat de nagels weer normaal terugkomen.
Alleen dat is natuurlijk nog moeilijker dan het brouwen van een toverdrankjeHoeveel milliliter geef je van wat, hoe vaak op een dag geef je dat, wat geef je wel, wat geef je niet. En daarnaast duurt het láng voordat je effect ziet, nagels groeien immers niet zo hard. Dus voordat je weet of iets werkt ben je 4-8 weken verder. En als je dan ziet dat het niet werkt, ben je weer 4-8 weken verder voordat je kan zien of het volgende dan wél werkt.
Dus kortgezegd, de nagel gaat hoe dan ook teruggroeien want dat doen nagels. De vraag is alleen hoe...
cursebreaker schreef:Zo is BARF'en ook niet zomaar wat stukken vlees bij elkaar gooien. Daar moet je ook echt uit'rekenen' en een super strak menu voor samenstellen wil je goed voeren. En dat is met kvv hetzelfde. Niet elke rol kvv is hetzelfde samengesteld dus daar moet je gewoon naar kijken. Je kunt als nieuwe kvv voerder ook niet zomaar klakkeloos eenzelfde 'menu' overnemen van wat een ander voert aan z'n hond. Je moet daar je eigen weg in zoeken, met behulp van advies van anderen en inlezen. Je kunt gewoon ook echt wel dingen fout doen met kvv voeren, dus daar mag je mensen best op attent maken vind ik, als er dan een discussie gaande is over kvv.
Citaat:De duidelijkste definitie van een soort komt, natuurlijk, uit de biologie. Verschillende individuen behoren tot dezelfde biologische soort, als ze in staat zijn om zich voort te planten en vruchtbare nakomelingen voort te brengen.De Groene Leguaan kan niet voortplanten met een Neushoornleguaan. De Duitse herder en pekinees zijn wel in staat zijn om te paren,en behoren we ze dus tot dezelfde soort (maar verschillend ras).
Definitie van Soort ; een populatie van alle individuen die zich onder natuurlijke omstandigheden (dus zonder ingrijpen van de mens) onderling kunnen voortplanten met vruchtbare nakomelingen en die dit in de natuur ook doen. Alle individuen binnen een soort vertonen sterke uiterlijke, morfologische en genetische overeenkomsten. Binnen een soort kunnen echter ook onderlinge verschillen (variatie) bestaan, zoals kleurvarianten.
Soorten komen niet voor als losse individuen, maar als populaties die vaak door afstand van elkaar gescheiden zijn. Hierdoor raken populaties van elkaar geïsoleerd en kunnen kenmerken in de loop van de tijd veranderen. Zo ontstaan nieuwe soorten. Soms zijn er te weinig mogelijkheden of partners te vinden en sterft de populatie uit.
kiwiwitje schreef:Ik heb die van Heltie Horse gehad (dubbele dosering was prima) en ik heb momenteel die van Naturzade uit Duitsland. Die vind ik persoonlijk wat dunner lijken, daar geef ik dus ook veel meer van dan de richtlijn. Met Heltie was het best ok, de olie van Naturzade is denk ik wel van minder kwaliteit of hij moet toevallig door de rui weer wat droger zijn geworden._Christina schreef:Over voeding gesproken, ik voer de mijne liters zalmolie bij voor zijn huid. Die is anders zo onwijs droog en schilferig, helaas op alle soorten brok/vlees die ik heb gehad. Het helpt wel wat, maar ik vraag mij af of er, naast verschillende oliën en ei, nog iets anders is dat ik kan proberen om hem daar van binnen uit mee te helpen?
Welke zalmolie voer je?
Ik zou persoonlijk zeggen ; nutrolin skin en coat.
Kaus schreef:Dat is precies waarom ik het hier vraag_Christina schreef:Over voeding gesproken, ik voer de mijne liters zalmolie bij voor zijn huid. Die is anders zo onwijs droog en schilferig, helaas op alle soorten brok/vlees die ik heb gehad. Het helpt wel wat, maar ik vraag mij af of er, naast verschillende oliën en ei, nog iets anders is dat ik kan proberen om hem daar van binnen uit mee te helpen?
Ik zou het even verder zoeken dan zalmolie. Dat is echt niet heilig. Dexter heeft weleens schilfers op zijn rug/staartaanzet. Ik smeer dan kokosolie daarop en spoel het na een uurtje uit. Maar dat is met de hele hond niet te doenIs het niet een idee om even naar een dermatoloog te stappen?