Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:09

Ja ik hoop vooral dat als we mogen komen dat we een wat intensievere les hebben ipv van de 50minuten maar 10 minuten frisbeeën en de rest van de les Bodhi verplicht in een bench douwen ...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:13

Frisbee is wel heel intens hoor. Dus +-15 minuten per les frisbeen is niet gek. Wij besteden altijd de helft van de les met zelf trainen. Nieuwe worpen en worpen verbeteren. En het tweede deel van de les een combi van worp + hond en trucjes leren. Dat is natuurlijk als je de basis kent van interactie en flow houden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:14

Ik heb het niet op de seconde geteld, maar we betalen geen les om grotendeels in een bench te zitten en een club die boos wordt omdat je door gezondheid moet staken met lessen. Ik ga dus gewoon niet meer terug naar die club, simpel.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:21

Het was een muis denies, maar nu je het zegt, ze had laatst ook een mol :')

Hond zolang in bench tussendoor lijkt me ook niet nodig. Snap dat je ook om die andere reden weggegaan bent.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:24

Ow ik hoop dat Mila geen aandrang heeft voor levende beestjes of dode :roll:

Hoe gaat het met oudje finnens?

Mila vond het erg grappig om door de poep te gaan liggen rollen dus haar eerste bad was een feit :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ze wilt nog niet uit de kast komen _O-
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:27

Ik snap heel goed dat we geen uur lang aan het frisbeeën waren. Maar omdat Bodhi het wat lastiger vond, vonden hun het ook maar lastig en werd hij met regelmaat 'vergeten' en zaten wij daar maar toe te kijken hoe iedereen lekker bezig was omstebeurten. En dan was het, 'Oh, kom nog maar even'. Ik besprak met regelmaat met mijn moeder over het feit dat ik merkte dat ze in het begin heel enthousiast over ons waren maar omdat we toen niet snel genoeg progress maakten het afzwakte en we meer een last werden. 'Tja ze betaald dus tjsa ..'. Toen had ik een nieuwe kaart gekocht voor het nieuwe seizoen en gingen we de winter in. Toen is mijn gezondheid verder gekelderd en werd er duidelijk hoe en wat. Toen ik dit netjes per email aankaartte was er weinig tot helemaal geen begrip en kon het volledige bedrag van de cursus ook wel naar fluiten. Met veel moeite heb ik een deel terug gekregen.

Kortom, er speelden heel veel factoren maar ik had niet direct het idee dat ik die verder moet uitleggen. Maar goed, nu heb ik het dus wel gedaan :Y) Verder val ik jullie daar niet meer mee lastig .. ik hoop gewoon weer een leuke club te vinden waar we verder aan de gang mogen, want Bo vind het gewoon zo leuk.

Edit: Aaaah gosssie! Ook al een kast slaper! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 21:37

punjab schreef:
kiwiwitje schreef:
Hier vandaag lekker buitengespeeld. Alles ligt nu in coma..

Maar dus ook deze gave foto kunnen maken! Ik vind het zo grappig dat ze van die perfecte zwarte lijntjes op haar voetzooltjes heeft!

[ [url=m/WFm7yy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zie ze lekker soezen in het zonnetje.

Het was ook wel echt heerlijk weer!

Ohh in bad is ze nog steeds knap Candalisa!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:45

Mila kijk echt van baasje wat doe je nu haha.

Denise gewoon kijken of je proefles mag of mag meekijken. Merk je zo dat het wat is voor je.

Kiwiwitje was zeker lekker weer vandaag. Word dacht ik alleen maar beter.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:46

Ik denk inderdaad dat je vooral moet kijken naar wat je leert en niet de tijd die je op het veld staat. Wij hebben af en toe ook frisbeeles waarbij de hond thuis mag blijven :Y) De basis ligt bij jezelf, je hond springt wel. Maar die vorige club klinkt niet goed inderdaad.

Ik heb besloten binnenkort een proefles frisbee te gaan doen met Dexter. Kijken of ze ik dan ga omwisselen. Dexter frisbee en Dundy behendigheid. Kan ik mezelf eerst beter trainen in behendigheid met een hond die toch wel loopt. En kan ik Dexter een goeie basis frisbee geven die Dundy ondertussen wel kent.

Wat is Mila super schattig als ze doorweekt is <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 21:51

Ik kijk er nog naar uit Punjab! :D Lekker genieten in de tuin!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:27

xDenies schreef:
Mogen honden mee de Dierentuin in? Dat wist ik niet!
Al is dat voor ons ook geen sterk plan want alles groter dan een schaap is eng :') Koeien .. paarden ... En dan moet je HEUL HARD BLAFFEN. *irritatie*
Konijnen oefenen mag je hier wel doen hoor. Zeven doodbrave super relaxte konijnen. Die stonden met Bodhipup neus aan neus door de ren heen, haha. En als de honden hier gek doen blijven zij op apen gapen liggen.

Beestjes vangen, oooh getver! Ze ligt ook zo trots naast die muis (of is het een mol ding? Wat is het!?) ... getsiejekkie ... BAAS, KUSJE! :P

Amersfoort en Rhenen laten honden toe in de dierentuin. In België ook in Olmen zoo en in Duitsland in diverse parken ook welkom.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:32

In Amersfoort zijn honden gratis en staan op meerdere plekken ook drinkbakken :)
Ik ga binnenkort ook even kijken om langs te gaan met Zelda.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:57

AJ is een nachtje uit logeren en het is zo rustig in huis! Man, ik had niet door hoe druk hij het hier maakt _O- . Zig is de rustigste hond ooit thuis, dus die merk je nauwelijks, alleen hij zoekt AJ wel steeds :7 .

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:46

finnens, herkenbaar! Hier vist hij ook lijken uit de bosjes of gaat achter wild aan :') En tja roepen heeft dan weinig zin helaas.. Hopelijk komt dat straks wel nog goed :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:27

xDenies schreef:
Ja ik hoop vooral dat als we mogen komen dat we een wat intensievere les hebben ipv van de 50minuten maar 10 minuten frisbeeën en de rest van de les Bodhi verplicht in een bench douwen ...

Maar dit is toch normaal? Bij een goede training heb je niet lang nodig.

Tijdens de agility trainingen trainen we ook maximaal 10 minuten tot 15 minuten en de rest van de tijd ligt de hond langs de kant.

Als je in een les van 50 - 60 minuten meer dan 20 minuten traint is het geen goede hondenschool of les, dat kan niet ten goede komen van de hond.

En je leert ook van het kijken en luisteren bij andere die trainen. :j

Die andere dingen is natuurlijk niet netjes, daar kun je alleen maar zelf over beslissen. Als je je niet op je plekje voelt dan moet je daar zeker niet blijven. Wij hebben op onze huidige hondenschool een paar van onze beste vrienden leren kennen, voor mij een teken dat we absoluut op onze plek zitten.

Bij Ouwehands mag je trouwens met de honden naar binnen. Erg leuk!

Afbeelding

finnens schreef:
Het was een muis denies, maar nu je het zegt, ze had laatst ook een mol :')

Hond zolang in bench tussendoor lijkt me ook niet nodig. Snap dat je ook om die andere reden weggegaan bent.

Ik zou er wel mee oppassen, eventueel met een muilkorf afleren. Want dieren vangen is wel gevaarlijk natuurlijk. Een muis links en rechts kan niet zoveel kwaad, maar een rat en mol, of kikkers, is niet zo'n succes.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:37

Waarom is dat gevaarlijk? Dat wist ik niet. Dacht juist alleen muizen en ratten ivm gif dat ze gegeten konden hebben.

Ik lijn haar nu overigens vaak aan op het stuk waar ze vaak beesten vangt aangezien ik het echt heel goor vind :') maar alsnog lukt het haar nu regelmatig nog in de tuin gewoon.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:53

Oh dat is wel leuk dat in sommige dierentuinen de honden mee mag.

Ga ik eens voor kijken, willen met onze kleine van de zomer en kan Senna gewoon ook gezellig mee.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:54

Kim geef je ook les of ben ik nu mis met iemand anders ?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:55

Zhena vangt ook muizen en ratten, maar die mag ze niet opeten :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:58

finnens schreef:
Waarom is dat gevaarlijk? Dat wist ik niet. Dacht juist alleen muizen en ratten ivm gif dat ze gegeten konden hebben.

Ik lijn haar nu overigens vaak aan op het stuk waar ze vaak beesten vangt aangezien ik het echt heel goor vind :') maar alsnog lukt het haar nu regelmatig nog in de tuin gewoon.

Vanwege dingen die zulke dieren eten, of ziektes en bacteriën die ze bij zich dragen.

Honden kunnen daar goed ziek van zijn.

Daarom raden ze aan om aangereden wild (konijnen of hazen) minimaal 72 uur in te vriezen voordat je ze aan de hond voert.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:04

Oke, weer wat geleerd. De andere hond is ook zo smerig en nooit ziek ervan geweest dus had er daarom niks achtergezocht.

Wil het sowieso wel graag afleren, ook omdat het echt zo vies is. Laatst ook een vis, die geur was er haast niet uit te krijgen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:05

punjab schreef:
Kim geef je ook les of ben ik nu mis met iemand anders ?

Ik geef geen les op een hondenschool, daar heb ik de tijd niet voor. Maar wel aan vrienden, familie en kennissen die hulp nodig hebben of een puppy krijgen.

Wel krijg ik vaak via via de vraag of ik ergens mee kan helpen als ze ergens vastlopen of de hond ongewenst gedrag vertoont. Daar krijg ik uiteraard wel gewoon voor betaald. :j

Heb daar overigens wel de diploma's voor (helaas niet beschermd), maar dat heb ik meer gedaan om mijn hobby / passie uit te breiden, niet omdat ik er mijn fulltime baan van wilde maken. Ik vind vooral hondengedrag in combinatie met een roedel heel interessant, wat de uitwerking is, hoe wij daar als mensen profijt van hebben etc.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:07

finnens schreef:
Oke, weer wat geleerd. De andere hond is ook zo smerig en nooit ziek ervan geweest dus had er daarom niks achtergezocht.

Wil het sowieso wel graag afleren, ook omdat het echt zo vies is. Laatst ook een vis, die geur was er haast niet uit te krijgen.

Het hoeft niet natuurlijk, maar er hoeft maar één ziek dier tussen te zitten.

Maar gatverdamme, voer je ze wel eens? :') Lijkt alsof die dieren nooit wat te eten krijgen joh! "Ga jullie ontbijt maar vangen!" _O-

:7

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:13

Ja alleen dat eet ze dus ook nooit op, ze eet nooit de aanbevolen 150gr. Misschien is dat het, ik moet lekkerder voer halen, misschien eet ze dan minder vieze dieren :)* (ze is prima op gewicht)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:21

finnens schreef:
Ja alleen dat eet ze dus ook nooit op, ze eet nooit de aanbevolen 150gr. Misschien is dat het, ik moet lekkerder voer halen, misschien eet ze dan minder vieze dieren :)* (ze is prima op gewicht)

Hmm, dat is wel vreemd. Is er misschien een vorm van een tekort in de voeding?

Je hoort wel eens vaker dat honden hun eigen poep eten, dat heeft ook vaak te maken met een tekort.

Misschien dat hier ook zoiets aan de orde is?