Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:24

Avalanche81 schreef:
Verschilt nogal. Sommige worden uiteindelijk 7 kg, maar deze haalt de 10 of zelfs 12 waarschijnlijk wel.

Dan is 7 kg een gemiddeld gewicht toch? ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:26

Sem_ schreef:
Ja klopt absoluut, je ziet wel echt dat ze ingevallen is. Bedankt voor de tips!

Dan zou is ze te mager. Geef je een bepaalde hoeveelheid brok? Dan zou je dat ook nog op kunnen hogen namelijk.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:36

Jessix schreef:
Avalanche81 schreef:
Verschilt nogal. Sommige worden uiteindelijk 7 kg, maar deze haalt de 10 of zelfs 12 waarschijnlijk wel.

Dan is 7 kg een gemiddeld gewicht toch? ;)

Klopt :D U is weer goed scherp vandaag :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:44

Op een gegeven moment is de ergste groei er vanaf hoor. Met een jaar zwaren ze nog heel langzaam wat uit. Onze sibeer is 8kg. Toen hij 1 was woog hij zo'n 6.5. Nu, met 3 jaar weegt hij 8kg. Ik verwacht niet dat hij nu nog doorgroeit.

Onze katten hebben altijd onbeperkt voer staan. Misschien vindt ze haar voer niet eens zo lekker en kan je straks wat gaan mengen met wat anders? Kijken waar ze voor kiest?
Hier kunnen ze ook ineens iets niet meer zo lekker vinden.. de dure blikjes en pouches worden ook afgekeurd door de heren >;)
Zat ik met al mijn goede spul..

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:04

Zo herkenbaar, eerst vreten ze het en dan koop het weer en dan laten ze het je houden. De mijne vreet niks wat ‘gezonde’ natvoeding is. Geef hem maar tonijn in orientaalse saus van de appie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:07

Mijn Noormannen zijn ook niet veel zwaarder geworden het laatste jaar. Ze worden in mei 2 jaar en wegen zo’n kilo of 7 schat ik.

Toen ik ze met 11 maanden naar buiten liet gaan zijn ze ook wel wat baby vet verloren. Nu zien ze er eigenlijk perfect uit. Ik voer onbeperkt brok en ook nog vele vlees extra’s voor de nodige calorieën. Kunnen ze wel gebruiken als actieve buiten katten.

Ik vind ze wel groter geworden als ik het vergelijk met foto’s van een jaar geleden. Dat dan weer wel. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:12

Hier een HTK meisje van ong 3,6kg schat ik.
Mss iets zwaarder nu maar ze werd weer erg rond dus ze krijgt iets minder eten nu. :)
Maar ze is gemiddelde grootte voor een HTK poes, wel aan de tengere kant qua bouw.
Al mijn dames waren overigens ong dat gewicht, mss een onsje meer.
De heren waren allemaal boven de 4kg, geloof 4,5kg ong met 1 uitschieter naar de 6,5-7kg puur spier schoon aan de haak. :wow:

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:52

Milo is als kleine HTK kater 3,5-4kg, hij woog niet eens 3kg toen ik hem uit het asiel haalde, maar toen was ie ook echt mager :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:52

Hier 2 HTK katers van bijna 2 jaar.
Sammie weegt een mooie 4.8 kilo, mocht niet zwaarder worden maar al helemaal niet lichter. Sammie is mooi slank.
Jessie weegt ongeveer 5.5 kilo en moet eigenlijk iets afvallen. Punt is; sammie vreet alles wat los en vast zit en jessie eet een stuk minder. Sammie slaapt daarentegen van de 8 uur per dag maar 3 uur en banjerd de rest van de tijd door het huis, speelt met een balletje of veertje of zit voor het raam naar de vogels te kijken. Jessie slaapt 6 van de acht uur en de overige 2 uur besteed hij aan tv kijken, poepen en plassen en is een half uurtje actief aan het spelen :+ er zit nogal een verschil in activiteit tussen de 2 mannen.
We spelen regelmatig met ze maar het is hier altijd zo; als jessie wat heeft wilt sammie het hebben en dan pakt hij het af, en andersom ook. Pak ik 2 veertjes is het veertje van de ander altijd leuker!
Jessie mag zeker niet zwaarder worden maar hij zit gelukkig niet in de gevaren zone!

Sammie
Afbeelding

Jessie
Afbeelding

Mijn ouders hebben 2 HTK poesjes en die wegen hooguit 2.5 en 3.5 kilo en hebben ook een gezond gewicht. Die zijn gewoon meer dan de helft kleiner dan onze redelijk grote katers.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:37

Wat een mooie foto’s hierboven <3!

Ik weet eigenlijk niet eens wat Duna weegt op het moment. Moet donderdag met haar naar de DA dus dan kan ik haar gelijk even laten wegen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:09

Ja doe, is leuk om te weten :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:42

Ik heb eigenlijk ook geen idee wat ze hier wegen. Voer op t oog. En ja Kito en Zika zijn wat te zwaar maar Kito is sinds de komst van Nishi al veel afgevallen. Hij hoeft van mij ook niet mega streng op dieet. Nishi krijgt ander voer dan hun maar zij mag niet te dik worden. Zeker niet op show en als ze een nestje krijgt volgend jaar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:45

Mijn blauwe rus dame weegt ongeveer 3 kilo en krijg onbeperkt brokken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:46

Lol Mr. Grey heeft een dentastick :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:49

Patty14 schreef:
Wat een mooie foto’s hierboven <3!

Ik weet eigenlijk niet eens wat Duna weegt op het moment. Moet donderdag met haar naar de DA dus dan kan ik haar gelijk even laten wegen.

Dank je! Mijn persoonlijke modellen :D

Ze hangen inmiddels ook samengevoegd aan de muur haha

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:47

Hoe/met wat houden jullie je meubels haarvrij? Heb net al vloekend, met het zweet op m'n rug m'n bank weer staan stofzuigen. Dat moet toch makkelijker kunnen? Ik word gek van al die haren!!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:59

Leren bank hier
En een rubber borstel werkt heel goed op kussens

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:05

Als in een rosborstel? Ik heb zo'n blauwe met rubberen haren van de Action, maar dan ben ik vervolgens de blauwe rulletjes weer van de bank aan het pulken :')

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:10

LizMD schreef:
Hoe/met wat houden jullie je meubels haarvrij?

Niet. :')

Is geen doen bij onze bank. Enige wat een beetje werkt is zo'n plak roller. Maar na 1 veeg kan ik het velletje er al weer af halen. Dus wij hebben het opgegeven.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:12

LizMD schreef:
Hoe/met wat houden jullie je meubels haarvrij? Heb net al vloekend, met het zweet op m'n rug m'n bank weer staan stofzuigen. Dat moet toch makkelijker kunnen? Ik word gek van al die haren!!

Mijn bank en stoelen zijn van leer. Verder zuig ik elke dag het hele huis inclusief alle meubels. Naast dat ze natuurlijk haar verliezen lopen ze hier ook de hele dag in en uit en nemen het halve bos mee naar binnen. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:13

LizMD schreef:
Als in een rosborstel? Ik heb zo'n blauwe met rubberen haren van de Action, maar dan ben ik vervolgens de blauwe rulletjes weer van de bank aan het pulken :')

Een raamwisser werkt ook, ik heb zo een rubber borstel van de Blokker :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:38

LizMD schreef:

hou op.. mijn kleren..

Ik gebruik een hele fijne kruimeldief met draaiende borstel van dyson. Hiervoor had ik de rubberborstel. Ging ook prima. Maar tijdens de rui...er is geen eer aan te behalen.

Ook hebben wij een robotstofzuiger. Dat gaat ook fijn maar haalt natuurlijk niets van je meubels af

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:54

Ik kleed me ook om vlak voordat ik naar mijn werk ga en dan nog zie ik op kantoor ineens de kattenharen zitten. :') Ik heb jaren lang zwarte/witte katten gehad en nu wilde ik ineens lichte... Was gezien mijn voorkeur voor zwarte kleren niet heel slim! :o

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:58

Ja dat van die kleren herken ik... Hoe vaak ik niet op m'n werk zit "O, sorry, ik heb m'n katten ook meegenomen zie ik."
@avalanche: ik ga het eens met een wisser proberen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:00

Ja zoiets zeg ik dan ook! Of "ik hoop dat niemand allergisch is voor katten..." :')