Neonlight schreef:Wij hebben ook een reunie gehad, en ik had ook niet het idee dat Kiko echt de broertjes en zusjes herkende. Wel herkende de moeder de pups, merkte je aan haar gedrag en aan haar corrigeren.
Toen we Kiko 1,5 maand hadden waren de fokkers geweest met de moeder om de papieren allemaal te brengen, toen herkende Kiko de moeder nog heel goed. Probeerde direct de tepels uit, en dat deden ze grappig genoeg allemaal.
ik weet niet of tepels opzoeken een teken is van herkenning. Mijn reu werd ook door alle pups waarmee we samen zijn gaan wandelen uitgetest

Onze (honden (die van mij en van vrienden) herkennen gewoonweg andere stippels, zijn al van ver laaien enthousiast, waarbij ze bij vreemden toch net iets afwachtender zijn of sneller willen "meten". Op groepswandelingen (ook grote via de Belgische rassenvereniging) wordt alle jonge geweld door de meeste oudere honden afgestraft. Puppies mogen hun gang gaan, maar de pupers worden flink op hun plek gezet en niet speciefiek door de ouders (die soms ook aanwezig zijn).