Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:23

Heeft iemand nog een aquarium van 1m breed en 40cm diep te koop? Mijn schildpadden zijn flink gegroeid en toe aan een grotere bak, voordat ze net zo zielig worden als bovenstaande dieren

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:14

We zitten er over na te denken om onze 2 jongste fretjes naar een goed ander baasje te doen. Ze hebben sowieso meer aandacht nodig en als ze los zijn en onze kleine man rondkruipt of loopt bijten ze hem in zijn voetjes of handjes en dat is niet echt de bedoeling natuurlijk.
Het is een albino meisje, Josefine (gecastreerd) en een wildkleur mannetje Lodewijk (gecastreerd). Ze zijn nu 2 jaar oud en op zich helemaal geen vervelende fretjes, maar ik denk dat ze nu door het gebrek aan aandacht en opvoeding een beetje irritant aan het worden. Kunnen zij niks aan doen en ik weet zeker als ze ergens heen gaan waar er meer tijd voor is dat ze dan een stuk happier zijn.
Mocht iemand iets weten. Ze mogen voor een goed baasje gratis weg. Inclusief paspoortje, zijn gechipt, geent (dit jaar moeten ze nog) en dus allebei gecastreerd.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:15

Goh ik wil in de toekomst toch nog wel graag een albino blauwtongskink maar de blauwtongskink staat uberhaupt nergens te koop... Ziet er dus naar uit dat we naar een beurs moeten gaan.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:34

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:45

Ik kan maar beperkt reptielen houden en dan wil ik ook echt de kleuren die ik mooi vind en dan zo jong mogelijk om ze zelf gewend te maken met mijn andere dieren (katten) en dan weet ik ook zeker dat ze echt gezond zijn. Deze is al ruim 4 jaar oud en daarbij geen albino. Ben misschien kieskeurig maar ze gaan lang mee en ik heb ze het liefst hun hele leven en dan wil ik ook van een kleurtje genieten :o mijn baardagaam moest ook een rood/oranje vrouwtje worden, max 4 maanden oud en leatherback. Heb ik na een hele tijd zoeken ook gevonden :P Ben er nog steeds heel blij mee, Heb dr vandaag nog gewassen om dr vervellen te stimuleren. Misschien kom ik als een kakker over maar ik wil dan meteen wat speciaals hebben om naar te kijken :+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:20

Klinkt niet kakkerig hoor.
Gewoon weloverwogen. :j
Als ik nog wat vind laat ik het wel weten.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:40

chimello schreef:
Ik kan maar beperkt reptielen houden en dan wil ik ook echt de kleuren die ik mooi vind en dan zo jong mogelijk om ze zelf gewend te maken met mijn andere dieren (katten) en dan weet ik ook zeker dat ze echt gezond zijn. Deze is al ruim 4 jaar oud en daarbij geen albino. Ben misschien kieskeurig maar ze gaan lang mee en ik heb ze het liefst hun hele leven en dan wil ik ook van een kleurtje genieten :o mijn baardagaam moest ook een rood/oranje vrouwtje worden, max 4 maanden oud en leatherback. Heb ik na een hele tijd zoeken ook gevonden :P Ben er nog steeds heel blij mee, Heb dr vandaag nog gewassen om dr vervellen te stimuleren. Misschien kom ik als een kakker over maar ik wil dan meteen wat speciaals hebben om naar te kijken :+

Liever dat, dan dat je de eerste de beste neemt omdat hij toevallig (goedkoop) te koop staat, wellicht ouder, misschien ziek. Deden maar meer mensen dat..

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:48

Ik denk dat je voor speciale kleurtjes bij de beurzen moet zijn of een fokker mailen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:41

Mijn baardje heeft net weer een mega nest gelegd, netjes op de nestplaats met mos. Ze heeft daarna wat gegeten maar is nu alle eieren door de bak heen aan het graven -O- normaal laat ze na de leg altijd haar 'nest' met rust en kan ik ze na een tijdje weghalen. Maar ze blijft nu hoog op haar poten rondlopen en graven. Kennen de baardagaam mensen dit gedrag? Verder is er niet veel aan haar te zien, ze lijkt "leeg" en de cloaca is alweer redelijk normaal.
Ik laat haar verder met rust, kijken of het minder gaat worden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:57

Ja ik lees me ook eerst in voor ik iets aanschaf dus ik vind de blauwtong super gaaf, zo ook enkele andere skinks maar die blijken enorm schuw en ik wil een leuk tam dier dus de blauwtong leek me heel leuk. Dus vandaar dat ik in de toekomst een wil zodat ik me eerst echt goed kan inlezen zodat ik meteen zeker ben of ik wel eentje wil :+ maar albinos zijn zo cool!

Wat je baardje betreft, geen idee, mijne is nog geen twee en zit alleen. Totaal gene ervaring met eieren :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:58

Ja die van mij zit ook alleen... maar dat weerhoudt haar niet van eieren droppen :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:59

Pffff kun je ze dan niet gewoon wegpakken ofzo?
Dat doen fokkers normaal toch ook om ze uit te broeden?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:01

Ja ik denk ook dat ik dat zo ga doen als ze niet rustiger wordt... want haar "baby's" liggen nu zelfs in de voerbak en de planten :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:04

Grappig, daar poept de mijne ook gewoon in :+ Alsof ze het extra doet zoals ze naar me kijkt erna.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:37

Mijn baardagaam dame is nog geen jaar, dus die heeft nog niets aan eieren gelegd.

Mijn beide baardagamen van nog geen jaar oud zijn al bijna 50 cm lang. In november worden ze één. Waren die van jullie ook al zo groot met deze leeftijd? :D De reptielenarts keek er ook al van op dat ze nu al zo groot zijn.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:02

Mss tikkie rustiger voeren ;) Ach, vast gewoon een teken dat ze t lekker goed doen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:27

Ze krijgen al een maand of twee één keer per week dierlijk voeding, ze groeien daardoor wel minder hard, maar ze zijn nog steeds lekker groot aan het worden. :o Verder krijgen ze groente en fruit.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:24

Mijn vrouwtje van mei 2014 is 46cm

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:27

Nou de rust was terug na het weghalen van de eieren... inmiddels ziet ze er ook weer goed gevuld uit. Vlak na zo'n grote leg zijn ze altijd zo verfrommeld :')
Ik ga nu ook weer langzaam de grote hoeveelheden calcium terug brengen naar normale hoeveelheden.

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:53

Die reptielen beurs in Tilburg, is die de moeite waard om met de trein te gaan?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:56

Nope. Tenminste ik vind van niet. Maar goed misschien vinden andere mensen van wel.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:21

rockwitch, heb je al iemand voor je fretjes ?

*ik kan ze helaas niet huisvesten, mn ouders schoppen me dan spontaan het huis uit :+ .
heb de stal kat ook al mee genomen (was mishandeld, het is nu een kat van 450,- :x )*

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:57

Is hier nog iemand die misschien opzoek is naar 2 super leuke baardagamen? Ik moet ze met pijn in mijn hart weg doen omdat ik geen werk meer kan vinden en mijn geld zo toch echt op is :(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:00

Neuh fretjes zijn nog gewoon bij ons.
Ben ook niet echt fanatiek aan het zoeken ofzo. Wil ze liever niet op mp zetten. En ze moeten niet weg, maar als we een heel goed baasje zouden vinden mogen ze weg. En alleen samen. We halen ze niet uit elkaar. Dus zo snel zullen we niet echt iemand vinden denk ik. Maar goed geeft ook niet.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:21

+:)+