Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 08:12

Knap dat je dat durft. Ik vind er 2 met 6mnd leeftijdsverschil af en toe al een uitdaging :+

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:02

Ik heb een heerlijk goede nachtrust gehad. Gaan meestal rond half 10 naar bed en dacht de kleine meldt zich nog wel een keer vannacht. Niet dus :D Dus om half 6 meteen uitgelaten toen de wekker ging.

Alleen hij eet amper zijn eigen brokjes. Maar brokjes van Max zijn heerlijk _O-

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:48

Zijn er nog mensen bij de Dogshow Bleiswijk vandaag? :):)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 10:48

Wij waren er gister. Veel plezier!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:03

Shaya_ schreef:
Knap dat je dat durft. Ik vind er 2 met 6mnd leeftijdsverschil af en toe al een uitdaging :+

We gaan het zien hoe het loopt.
Kijk uit naar t moment dat ze wat groter zijn en dat we met training kunnen beginnen. Maar dat duurt nog even. Als ze zijn zoals hun moeder is het prima te doen

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 12:27

Wat dapper haha! Maar komt bij jou vast goed met 3 pups!
Vind Jamie erg leuk haha <3 (even in je topic gespiekt)

Evi heeft wat moeite met focussen op de training op 't moment. Beetje puberfase in combinatie met het weer. Maar komen we ook wel weer doorheen haha.

Ze vond de regen vd week masr niks. Maar de plassen vindt ze top _O-
Afbeelding

Dus nu lekker slapen in d'r badjas.

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:29

Whaha, evi is een varkentje geworden

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:45

Ik ben met Nero met de obidience gestopt. Hij vond het zo lastig en spannend. Terwijl hij in de agility echt super werkt. Dus nu gaan we (tot de winterstop) 2x in de week naar agility les. Al baal ik dadelijk wel van de winterstop :=
Tommy is druk bezig met huishond zijn. Al moet ik wel zeggen dat hij iets rustiger wordt en minder idioot maar echt die hond heeft een steekje los :')
Maar goed, kinderen zijn verliefd op hem en dat maakt het dan weer helemaal goed <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:47

Eens een steekje los, altijd een steekje los.

Ik heb het idee dat als je 2 honden hebt, de 1 het goede voorbeeld is, en de 2e is gewoon een idioot :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:02

Met Parker in huis kan ik dat eigenlijk alleen maar bevestigen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:08

Ik heb er as we speak 3 in huis en de ene is een ondeugende luiwammes die alles in zijn voordeel probeert uit te draaien, de ander is een hyperactief mentaal instabiel stuiterkipje die zich in alle bochten wringt om jou blij te maken en te gehoorzamen en nummer 3 zit ertussenin: wil je blij maken maar houdt ook van grappen uithalen, medium energy.
Alle 3 ook qua uiterlijk vrij verschillend trouwens maar wederom nummer 3 een beetje een combinatie vd andere 2.
Hier staan ze op eerder genoemde volgorde, helaas geen betere foto van ze beschikbaar:
Afbeelding
En ja ik laat ze met 1 hand uit, werkt prima met dit trio. :D
Morgenavond gaat nummer 3 weer naar zijn vrouwtje, tot de volgende oppasdag.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:08

Met Bo en sky is dat hier ook precies zo.
Hoewel Bo ook stouter is geworden dankzij sky

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:11

En een video vd eerste keer dat nummer 3 hier kwam:

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:11

Oké de show was een ramp :')
De keurmeester boog zich heel dicht over Otje heen en dat vond ze niet fijn dus ze liep achteruit. Ik wilde dr geruststellen dus ging op mn hurken zitten en toen zei die “ik zie het al in dr ogen; ze is helemaal niet zelfverzekerd. Ik kan d’r zo niet keuren, als u de ring wilt verlaten alsjeblieft” _O-
Op het keurrapport stond ook dat ze meer levenservaring nodig heeft.
Ehm, die hond is zelfs mee geweest naar festivals, die heeft echt wel levenservaring. Alleen vond ze zijn vibes gewoon niet fijn. Hadden er overigens meer last van hoor! Was ook geen windhonden keurmeester maar een “algemene” keurmeester en had al jaren geen windhonden meer gekeurd.. iedereen kwam met een lang gezicht de ring uit :=

Moet toegeven dat ik eerst wel een beetje verdrietig was, niet omdat hij ons ze ring uitstuurde, maar vooral omdat hij me gewoon geen kans wilde geven om dr gerust te stellen of d’r desnoods van wat verder weg wilde keuren.
Maar nu achteraf boeit het mij echt niks, voor mij is ze perfect. We zijn daarna nog even naar het Bentwoud geweest en dat was heerlijk <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had even retail therapie nodig dus heb maar een mooie speel voor Appa gekocht _O- die er erg blij mee was hahah.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 16:25

Wat rot zo’n keurmeester. Balen is dat zeg!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:25

Oh warboel wat zonde!

Verder zie ik allemaal vrolijke berichten langskomen!
Hond 1 braaf en hond 2 prettig gestoord kan ik wel beamen :+

Ik heb afgelopen dagen best wat zitten lezen over food enrichment bij honden. (O.a. Kwispel en relax)
Nu hebben wij een flinke moestuin met groente, maar ik geloof nooit dat onze honden bijvoorbeeld pompoen(puree) gaan eten. Doen (degene die daar aan doen) iets van vlees door die pompoen of eten jullie honden dat gewoon?
En welke slowfeeder of enrichment ‘bak’ is geschikt voor beginnende (en oude) honden? Ik wil ze absoluut niet pesten door het te moeilijk te maken.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:32

Shaya_ schreef:
Ik ben met Nero met de obidience gestopt. Hij vond het zo lastig en spannend. Terwijl hij in de agility echt super werkt. Dus nu gaan we (tot de winterstop) 2x in de week naar agility les. Al baal ik dadelijk wel van de winterstop :=
Tommy is druk bezig met huishond zijn. Al moet ik wel zeggen dat hij iets rustiger wordt en minder idioot maar echt die hond heeft een steekje los :')
Maar goed, kinderen zijn verliefd op hem en dat maakt het dan weer helemaal goed <3

Max vond dat ook 10 x niks. Die is meer van de actie en het lompere werk. En hij wordt vanzelf rustiger. Max was eerste 1.5 jaar stuiterbal en daarna kwam ineens de rust erin.

Kaplaars schreef:
Oh warboel wat zonde!

Ik heb afgelopen dagen best wat zitten lezen over food enrichment bij honden. (O.a. Kwispel en relax)
Nu hebben wij een flinke moestuin met groente, maar ik geloof nooit dat onze honden bijvoorbeeld pompoen(puree) gaan eten. Doen (degene die daar aan doen) iets van vlees door die pompoen of eten jullie honden dat gewoon?
En welke slowfeeder of enrichment ‘bak’ is geschikt voor beginnende (en oude) honden? Ik wil ze absoluut niet pesten door het te moeilijk te maken.

Ik kook en pureer alle groentes en dan vries ik het in, in vormpjes. Eten ze zo op.

De slowfeeders van ZippyPaws zijn niet moeilijk, de honeycomb, honeypot en topple's :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:59

Simba is alweer 4 maand. Tijd gaat snel. Zindelijk worden gaat de goeie kant op. Poeppie geeft ie al aan en plasje gaat af en toe nog mis, maar over het algemeen gaat het goed.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 18:17

Kaplaars schreef:
Oh warboel wat zonde!

Oh hier vreten ze veel hoor. Beginnen met kleine beetjes bij/op/onder t vlees. Zodat ze kunnen wennen. Of ergens echt doorheen mengen.

T is een beetje de vraag wat je zoekt. Zoek je bakken met echte vakjes? Of juist meer richting likmatten en kongs/toppler/sodapup can etc?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 18:21

Kaplaars schreef:
Oh warboel wat zonde!

Wat leuk dat je interesse hebt in food Enrichment! Het is soms even wennen, nieuwe smaken begin ik met eeb klein beetje en roer ik dan door het voer. Nu is Fitz super makkelijk maar er zijn zeker ook smaken die hij niet lekker vindt en die laat ik dan. Pompoen is echt een enorme favoriet hier en een fijne smaak voor veel honden (en super gezond). Ik kook en pureer het ook en vries in porties in. Dan geef ik het over het voer. Ik kook groentes enkelvoudig maar ik maak ook graag mixen van diverse groentes.

Een leuke beginnersbak vind ik de Lickimat Wobble (een soort balvormige kom) en Ufo (wel plat maar met een randje en met structuur. Hoeven ze niet veel moeite te doen om er bij te komen en geeft toch een nieuwe ervaring aan het eten.

Het is ook een beetje afhankelijk van wat je hond fijn vindt. Fitz is niet zo dan van Kong achtige enrichment speeltjes (ergens uit likken) en kan dan gefrustreerd raken, die geef ik dus niet. Hij is meer van bakken met vakjes en structuren en het mag ook best wiebelen. Dat is uitproberen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 18:31

Hier krijgt Evi regelmatig groentes en fruit mee met haar eten! Inderdaad gepureerd of in stukjes. Maar pompoen nog niet geprobeerd, ben benieuwd wat ze daar van vind *D

Eigenlijk lust ze bijna alles wat we hebben geprobeerd, behalve sperziebonen _O-

Evi krijgt haar vlees in een slowfeeder. Maar wil nog wel een keer een potje proberen. De honeypot of die nieuwe van Lickimat. Ze is namelijk nogal snel met dr eten :+

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 18:58

Kaplaars schreef:

Pompoen, zoete aardappel, wortel, banaan, appel, peer, bessen, alles wordt hier eigenlijk wel met smaak gegeten! Al vindt Beer wortel niet zo lekker en Layla eet geen banaan meer, maar er zijn nog genoeg andere dingen die ze wel eten :+

Wij hebben zelfs geen "gewone" bak waaruit ze eten. Alles krijgen ze via enrichment / slowfeeders. Voor de brokjes hebben we puzzels (e.g. Nina Ottossen), snuffelmatten, Kong Gyro en Kong Wobbler. Of soms ook gewoon een opgerolde handdoek. Als ik er zin in heb maak ik ook wel eens een stapel kartonnendozen en verstop er overal brokjes tussen. Als ze 's ochtends brokjes krijgen (soms krijgen ze vlees) dan geef ik ze vaak de Kong Gyro en Wobbler in de tuin. Kunnen ze fijn alle kanten uit (en in huis maakt het een herrie). Hun vlees krijgen ze uit slowfeeder bakken of een gewone Kong.

De Nina Ottossen puzzles komen in verschillende levels. We hebben nu een level 2, maar die is voor die van mij eigenlijk te makkelijk. Ook met bijvoorbeeld een opgerolde handdoek kan je veel kanten uit - opgerold is makkelijker dan gevouwen etc. Hetzelfde met de "gewone" Kong - ik meng het met yoghurt en vries het in en daar zijn ze lang mee bezig. Als ik het niet invries maar met yoghurt meng zijn ze eventjes zoet. Als ik er brokjes indoe en dan dicht met wat pindakaas gaat het een stuk sneller etc.
Je kan er echt alle kanten mee op!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:21

Wauw, super veel reacties! Dank jullie wel!
Nu is de meeste afwisseling die ze krijgen als er eten van ons over is. :') (Ik voeg bijna nergens zout aan toe met koken)
Eigenlijk gek, maar nooit lang over nagedacht, want ‘honden krijgen brokken uit een bak’.. En ze zijn er altijd blij mee.
Nou, net heb ik in elk geval wat yoghurt en doperwtjes extra gegeven en dat vonden ze erg leuk. De yoghurt had ik over de bodem van de bak gesmeerd, dus vooral de hond die normaal zijn eten als een stofzuiger opslurpt, had nu wat langer werk.

Ik ben deze tegen gekomen en die lijkt het best passend. https://www.kwispelenrelax.nl/product/7966594/stylish-hound-lick-bowl-en-funfeeder-in-1
Dan hebben ze niet te veel uitdaging (frustratie), maar kan ik wel dingen toevoegen.

Wat is Simba schattig!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:27

Ja die Stylish Hound is super leuk ook als beginnersbak! Ik gebruik hem heel veel :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:27

Ja was wel een beetje jammer allemaal maargoed. It is what it is.

Hier zijn het niet zulke groente liefhebbers maar zo af en toe krijg ik er wel eens wat in, door het vlees geroerd haha. Ik vries gekookte en gepureerde groente ook in, maar meestal eten ze t bevroren niet dus moet ik t eerst ontdooien.

Pompoen is idd wel het beste van het slechtste aldus Ot en Ap :+ en bietjes en zoete aardappel ook. En Appa is gek op bramen :) ik heb een bakje in de vriezer staan waar ik restjes van groente (bv een kontje van de courgette, een handje spinazie voor ik het voor onszelf kook, en af en toe wat fruit) in doe, die kook en pureer ik dan en vries het in. We krijgen ook wel eens wat uit de moestuin van m’n schoonouders.

District70 heeft mooie slowfeeders! De ZippyPaws pizza is niet zo moeilijk, net als de Honeycomb van Sodapup (hij is wel vrij diep dus misschien wel lastig als je hond een korte neus heeft- hebben de mijne geen last van :+ ) Topples en Kongs enzo zijn ze hier niet heel gek op, teveel moeite haha.