Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 21:20

JesdaJinn schreef:
Ik heb even snel gekeken en diegene waar ik t vlees haal heeft alleeen kip en vis.
15% zalm
20% paling
65% kip

Ik kan alleen gehele dozen afnemen dus proeven is er niet bij.

Die is beter te doen dan de vismix gelukkig :P
Maar kivo heeft meerdere verkooppunten :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:41

Wij hebben net ook weer een maandbestelling gedaan. Niet alleen Kivo dit keer, maar ook darf en kiezebrink. Het mormel eet op het moment zo slecht. :x

Edit; die vismix vond Jip eerst heerlijk, nu moet hij er niks meer van hebben. En ik heb nog 4 halve rollen liggen :')

mvdende

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:22

Ik bestel meestal voor 2 weken tegelijk.

Maar ik heb dan ook de mazzel dat Dogmeat.nl op nog geen km van mijn huis af zit. Dus ff langsrijden is zó gedaan. Afhalen is ook gratis.

Ik heb van Dogmeat.nl altijd ook de kip/ witvis mix. En los een rol zalm. Skip eet dat gelukkig beide goed. Heb wat betreft kvv nog geen één smaak/ diersoort gehad die niet goed gegeten werd door Skip, alles gaat met smaak op.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:29

@CB je kunt natuurlijk de cirkelzaag uit de garage pakken en de bevroren rollen gewoon in plakken zagen. Die dingen komen door nagenoeg alles heen O:) (of huisgenoten óók blij worden van deze ingeving durf ik niet te zeggen _O- )

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:09

Misschien een gek idee, maar als je zelf zalm lust, dan zou je ook een zak zalmmootjes uit de diepvries van de supermarkt kunnen kopen? Als ze het niet lusten, dan kun je het in ieder geval zelf nog opeten. Het is alleen geen complete voeding en je moet even kijken of er geen zout aan toegevoegd is.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 07:17

Is inderdaad zo hoor CB, maar dan moet ik daar aan denken ;) Maar ik moet morgen halen, dus misschien bij thuiskomst vast e.e.a. snijden voordat het de vriezer in gaat. En dat bloed, ach daar heb ik niet zo'n problemen mee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:00

JesdaJinn
Ohh da’s idd wel jammer, dat je dan gelijk een hele doos moet afnemen idd. Hier wordt de kip/vis wel goed gegeten, maar dat zegt natuurlijk niet veel haha. Kan zo anders zijn per individu. Maar als ze tot nu toe goed eten, wat je aan gaf, voorzie ik met de kip/vis ook geen problemen verder.

Cupcakes
Jaa het is wat met je boefje! Ik ben wel benieuwd hoe het met de nieuwe merken erbij gaat. Keep me updated! Darf en KB heeft onze nieuwe verkoper ook, dus wilde ik ook wel eens wat van gaan proberen.

Skippy
Hahaha ja gelukkig geen cirkelzaag hier ook- denk dat we allemaal kapot blijven met zo’n ding, lol. Maar het snijden gaat op zich echt prima als je het een uurtje tot 1,5 laat ontdooien. En vaker snijd ik het ook pas als het echt ontdooid is - iets bloederiger, lol maar wel ook prima te doen.

fannetje
Ja herkenbaar. Ik vergeet het ook vaker. Ik snijd meestal 2 worsten op waar ik 3 voerbeurten van voer en die gaan in bakjes in de ijskast en dan gaan er 2 nieuwe worsten in de ontdooi bak. En vaak komt het zo uit dat de worsten dan pas gesneden worden als mijn laatste voerbeurt op is en dan zijn de worsten al helemaal ontdooid. Heb verder ook geen problemen met het bloed, maar in het begin was het soms wel een knoeiboel toen ik m’n weg nog moest vinden erin, lol. Maar je zou het idd ook kunnen snijden bij thuiskomst. Mijn originele plan was om idd bij thuiskomst van een nieuwe order alles te snijden en dan de porties terug in vriezen, maar ik vind het huidige systeem hier fijner, zodat ik toch net wat makkelijker porties kan aanpassen als ik tussendoor iets meer of minder wil gaan geven.

Denk hier wel erover na om de volgende keer meer kilo worsten ipv 500g te nemen; scheelt ook alweer Iets in prijs. Nu was ik dmv dozen kopen van de 500g worsten iig ook al iets goedkoper uit. Maar vind de 500g rollen toch wat makkelijker weg te werken in de vriezer met de lades.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:04

Mezzy krijgt nog steeds Darf en eigenlijk sinds we Darf voeren geen diarree meer gehad(zolang ik niks verander in het dieet)
We hebben haar 'verse' kip gegeven(gewoon uit de supermarkt) en daar kreeg ze geen diarree van het lijkt er dus op dat ze niet kan tegen bewerkte kip en granen die in de meeste brokken en 'snoepjes' zitten.

Ons raadsel is dus 'redelijk' opgelost.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:05

Dat klinkt idd verhelderend Nicky!!

Je ziet het idd heel vaak, dat honden die niet goed reageren op kip e.d. in brok bv, wat zoals je zegt bewerkt is geworden, het wel goed doen op kvv kip inderdaad. Daarom vind ik kvv ook echt bij uitstek ideaal om te geven bij intoleranties/allergieën. Al is er gelukkig qua diersoorten ook enorm veel keus en zou je kip niet persé hoeven te voeren natuurlijk. Qua gevogelte kun je nog meerdere kanten op ook als je wilt. Maar fijn om te zien dat je daar bij Mezzy zo achter gekomen bent :j

En granen zie je idd alsnog veel honden op reageren ja. Heel banketstaaf, maar als ik snoepjes met granen van iemand krijg voor Arya, dan geef ik ze toch weer door aan iemand anders of het gaat weg. Ik vermijd het liever ook, voor het geval ze er wel op zou reageren.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-03-21 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:07

cursebreaker schreef:
Wat fijn dat je daar zo achter bent gekomen!
Je ziet het idd heel vaak, dat honden die niet goed reageren op kip e.d. in brok bv, wat zoals je zegt bewerkt is geworden, het wel goed doen op kvv kip inderdaad. Daarom vind ik kvv ook echt bij uitstek ideaal om te geven bij intoleranties/allergieën. Al is er gelukkig qua diersoorten ook enorm veel keus en zou je kip niet persé hoeven te voeren natuurlijk. Qua gevogelte kun je nog meerdere kanten op ook als je wilt.

Ik ontwijk nog wel kip in het vlees dat wij geven.
Mevrouw krijgt WILD :') :') hert/zwijn/haas/gans en dat soort dingen.

Ik heb dat nog niet aangedurfd omdat je dus een hele doos moet kopen. Dus ik houd het voorlopig gewoon bij Wild :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:09

Wild, toeeee maar. Verwend prinsesje!!! hihihi nee grapje he! Lekker!

Wild ben ik nog niet aan toegekomen, maar wil ik wel nog eens ter afwisseling eens gaan geven - ook niet alles want wil wel iets van een diersoort over houden Mocht er een intolerantie optreden en ik een eliminatie dieet moeten doen ooit, wat ik hoop dat niet hoeft te gebeuren haha. Zag dat Kiezebrink en Alroda een interessant assortiment hadden bv. (ik zoek iets zonder premix dus dat beperkt de keus vaker wel). Welk merk geef jij nu?

Maar een hele doos in kopen is idd een grote gok dan. Hier hebben we ook eerst gekeken wat we prettig vinden en qua basis willen hebben en daar ben ik nu dan dozen van gaan inkopen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:16

cursebreaker schreef:
Wild, toeeee maar. Verwend prinsesje!!! hihihi nee grapje he! Lekker!

Wild ben ik nog niet aan toegekomen, maar wil ik wel nog eens ter afwisseling eens gaan geven - ook niet alles want wil wel iets van een diersoort over houden Mocht er een intolerantie optreden en ik een eliminatie dieet moeten doen ooit, wat ik hoop dat niet hoeft te gebeuren haha. Zag dat Kiezebrink en Alroda een interessant assortiment hadden bv. (ik zoek iets zonder premix dus dat beperkt de keus vaker wel). Welk merk geef jij nu?

Maar een hele doos in kopen is idd een grote gok dan. Hier hebben we ook eerst gekeken wat we prettig vinden en qua basis willen hebben en daar ben ik nu dan dozen van gaan inkopen.

hahaha Ja ze is echt rete verwend. :') maar goed, enig hondje dusja wat wil je :Y)

Wij voeren DARF WILD, https://darf.nl/product/darf-wild-compleet/

En doordat het WILD is, is de samenstelling qua vlees ieder seizoen anders.
Ik koop 38 worstjes per keer van 285 gram en ze krijgt 1 worstje per dag, over 2 x verdeeld.

En qua 'snoepjes' krijgt ze de brokken van DARF ook de WILD en als we gaan trainen krijgt ze worst van dogs perfect, https://www.dogsperfect.nl/shop/eend-compleet-houdbaar/
De Eend versie is hypoallergeen, waardoor ik dat onbeperkt zou kunnen geven.

En dan nog de kluifjes van Kiwi, maar dan alles zonder kip/rund :') :') :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:20

jaa gelukkig is er enorm veel keus ook qua gedroogde snacks en zeker in Kim's shop <3

En verwend... Als Mezzy dat allemaal goed eet en het er goed op doet, is dat toch het belangrijkste <3
Ik wil wild iig ook nog wel gedeeltelijk toe gaan voegen tussendoor. Ik ga die van Darf dalijk eens opzoeken, want daar had die verkoper waar ik nu ga ook een assortiment van - en ze kan van al die merken ook inkopen voor me wat ze niet standaard koopt normaal, dus ik kan als het goed is veeeel kanten op nu, echt heel fijn.

Voor te trainen gebruiken wij hier een mix van gedroogde trainers van kiwi en dat wissel ik af met semi moist brokjes van Eden vaker - ook om de kosten iets te drukken want de trainers tikken wel aan als je soms dagen hebt dat je weer ineens veel beloont > en ze krijgt altijd ook nog wat in de snuffelmat als we naar bed gaan bv. Maar als we op cursus gaan, gaat er heel slecht knakworst of SMAC worst mee - dat ruikt heel sterk en dat doet dan Net wat meer zeg maar :')

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:24

cursebreaker schreef:
jaa gelukkig is er enorm veel keus ook qua gedroogde snacks en zeker in Kim's shop <3

En verwend... Als Mezzy dat allemaal goed eet en het er goed op doet, is dat toch het belangrijkste <3
Ik wil wild iig ook nog wel gedeeltelijk toe gaan voegen tussendoor. Ik ga die van Darf dalijk eens opzoeken, want daar had die verkoper waar ik nu ga ook een assortiment van - en ze kan van al die merken ook inkopen voor me wat ze niet standaard koopt normaal, dus ik kan als het goed is veeeel kanten op nu, echt heel fijn.

Voor te trainen gebruiken wij hier een mix van gedroogde trainers van kiwi en dat wissel ik af met semi moist brokjes van Eden vaker - ook om de kosten iets te drukken want de trainers tikken wel aan als je soms dagen hebt dat je weer ineens veel beloont > en ze krijgt altijd ook nog wat in de snuffelmat als we naar bed gaan bv. Maar als we op cursus gaan, gaat er heel slecht knakworst of SMAC worst mee - dat ruikt heel sterk en dat doet dan Net wat meer zeg maar :')

Ja ik herken je gevoel dat het dan best duur is. Wij zijn nu ook bezig met sexier then a squirrel challenge en dan moet je ditch the bowl doen.
Dus vandaar ik ook brokken heb van DARF en de dogsperfect worsten gebruik. Dan mist ze niks qua voeding en die dogs perfect worsten die ruiken heeeeeel erg! (afrader: De zalm van dogs perfect :') m'n handen stonken de hele dag naar zalm)

Mezzy krijgt dus op dit moment maar een halve worst per dag qua vers vlees en de rest tijdens de spelletjes van de challenge en de wandelingen/trainingen. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:25

ohh vis kan idd echt qua geur zoo lang blijven hangen, bluhhh.

Hier minderen we idd ook iets op het vlees op dagen dat ze meer trainers krijgt bv. Dan krijgt ze met de avond voerbeurt minder vlees - daar zit dan haar groenten/fruit prutje bij dus dat vult dan ook weer mooi aan.

En dan overdag krijgt ze altijd nog wel iets te snacken van een bullepees of iets anders.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 09:33

cursebreaker schreef:
ohh vis kan idd echt qua geur zoo lang blijven hangen, bluhhh.

Hier minderen we idd ook iets op het vlees op dagen dat ze meer trainers krijgt bv. Dan krijgt ze met de avond voerbeurt minder vlees - daar zit dan haar groenten/fruit prutje bij dus dat vult dan ook weer mooi aan.

En dan overdag krijgt ze altijd nog wel iets te snacken van een bullepees of iets anders.

Ja precies, hier ook hoor, iedere dag iets te kluiven. Weet niet of die van jullie dat ook hebben, maar Mezzy heeft nog steeds een hele hoge kauw behoefte :o

Mezzy krijgt vaak gewoon wat over is van onze groente :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 09:40

Hier ook bijna dagelijks wel wat te kauwen. De laatste tijd die mega kauwchips die we hebben of runderkophuid met vacht staven of een bullepees evt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:03

Hier ook elke dag wat te kauwen. Soms meerdere per dag, maar dat is afhankelijk hoe goed ze eet en hoe haar ontlasting is. Eet ze weinig brok, gaan we haar niet iets anders ter vervanging geven. En zolang haar ontlasting wel goed is, moet het goed te doen zijn.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:05

Wauw, heb wat gemist de laatste paar dagen. Interessant om de posts over KVV te lezen. En wat een geweldige vriezer :D Wij zouden dat op zich ook wel willen voeren maar bang voor de veel hogere kosten en we hebben geen vriezer in ons huis (kleine keuken dus onze vriezer staat in de tuinschuur). We houden het voorlopig op brokken, ze doet het er goed op. Wie weet in de toekomst. Maar vers voeren heeft wel mijn voorkeur.

---

Hoe gaat het nu met Dexter Klaus?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:27

woepsie
Kvv hoeft niet persé duurder te zijn, afhankelijk van wat je nu betaald voor de brok natuurlijk. En afhankelijk van wat voor kvv je wilt voeren en ook Welke diersoorten je gebruikt in je vaste menu. Kvv zonder toevoegingen/premix wordt iets duurder omdat je daar zelf nog dingen moet toevoegen, maar ook daarin kun je schommelen met wat je uit kunt of wilt geven weer.

Wij waren voor een zak brok bijna 80e kwijt per maand tot 1,5 maand maar als ik een kvv had gepakt waar bv. premix al in had gezeten, zou ik niet echt duurder uit zijn gekomen. Ik geef nu kvv zonder premix, dus ben iets duurder uit als ik was (omdat ik zelf dingen toe voeg nog ernaast), maar voer daarentegen dan wel wat ik het liefst wil voeren nu, dus dat is het voor mij dan waard. Maar da's voor iedereen anders natuurlijk, ook wat de portemonnee toe laat. Maar een goede kvv vind je meestal ook voor ongeveer hetzelfde geld als je voor goede brok kwijt bent dus ook voor mensen met minder budget of die gewoon niet meer willen uitgeven als wat ze voor de brok betalen, is er normaal qua kvv ook altijd wat te vinden wat bij je past :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:49

cursebreaker schreef:
woepsie
Kvv hoeft niet persé duurder te zijn, afhankelijk van wat je nu betaald voor de brok natuurlijk. En afhankelijk van wat voor kvv je wilt voeren en ook Welke diersoorten je gebruikt in je vaste menu. Kvv zonder toevoegingen/premix wordt iets duurder omdat je daar zelf nog dingen moet toevoegen, maar ook daarin kun je schommelen met wat je uit kunt of wilt geven weer.

Wij waren voor een zak brok bijna 80e kwijt per maand tot 1,5 maand maar als ik een kvv had gepakt waar bv. premix al in had gezeten, zou ik niet echt duurder uit zijn gekomen. Ik geef nu kvv zonder premix, dus ben iets duurder uit als ik was (omdat ik zelf dingen toe voeg nog ernaast), maar voer daarentegen dan wel wat ik het liefst wil voeren nu, dus dat is het voor mij dan waard. Maar da's voor iedereen anders natuurlijk, ook wat de portemonnee toe laat. Maar een goede kvv vind je meestal ook voor ongeveer hetzelfde geld als je voor goede brok kwijt bent dus ook voor mensen met minder budget of die gewoon niet meer willen uitgeven als wat ze voor de brok betalen, is er normaal qua kvv ook altijd wat te vinden wat bij je past :j

Kvv zonder premix is naar mening juist goedkoper, mits je voldoende diersoorten geeft. (Minimaal 5 per maand)

Ik geef zelf geen toevoegingen aan de kvv van Skip. Wél voer ik 9 verschillende diersoorten per week.

Rund kalkoen
Zalm
Kip witvis
Paard
Konijn
Lam geit pens
Kip

Voor 500g per dag, ben ik €45 per maand kwijt.

Afbeelding

Volgens deze site moet er eigenlijk nog 1 ei per week bij. (0,20 per ei) groente is optioneel en Skip vind het niet zo lekker én krijgt er snel diaree van. Dat geef ik dus niet.

Allerlei toevoegingen zijn dus echt helemaal niet persé nodig.

En als je twijfelt, kan je er ook altijd voor kiezen een kvv met premix te kopen. Dan weet je zeker dat je compleet voert, zelfs al zou je maar één diersoort voeren dan.

Edit: mijn prijs van €45 per maand is van Dogmeat.nl levert kwalitatief best goede kvv en tegen echt betaalbare prijzen.

Het is geen Carnibest, Naturis, Bandit of Alroda.. Maar naar mijn mening moet je minimaal een geldboom in de tuin hebben om bovenstaande merken te voeren anders dan voor een Chi.....
Laatst bijgewerkt door mvdende op 19-03-21 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:52

jij voert dus echt helemaal niks van vitaminen/mineralen bij?

Dan wordt kvv zonder premix idd goedkoper - maar dat is niet mijn keus. Dan zou ik sowieso al op z'n minst regelmatig bloed laten trekken om de waardes in de gaten te houden, want je wilt echt geen tekorten hierin op langer termijn. Het algemene advies van vrijwel elke voedingsadviseur is om dat dus wel toe te voegen als je kvv zonder premix geeft - aangepast aan het individu. Dat jij dat niet nodig vind mag je vinden, maar ik ben het daar niet mee eens en het gros van de voedingsadviseurs om me heen ook niet dus. Ik zou het iig niet aan anderen gaan adviseren om het dan zo te doen. Alleen 'afwisselen in diersoorten' is niet voldoende meestal. Ik zou die gok niet durven nemen. Dat hele beknopte lijstje wat je daar laat zien in je prinsscreen is idd een goede start, maar daarmee ben je er toch niet hoor. Het is ook niet zomaar 4 verschillende diersoorten voeren. Het beste is om een basis te hebben in zoveel aandeel 'hoefdieren', zoveel aandeel 'gevogelte' en zoveel % 'vette vis' bv. En dan moet je nog opletten dat veel mixen niet compleet zijn waardoor de verhoudingen bot/spiervlees/orgaan ook niet kloppen. Die mixen kun je prima ter afwisseling erbij voeren, maar in de basis moet je dus wel echt zorgen dat je compleet voert - en imo hoort daar vit/min op z'n minst ook bij. Maar ik voeg het gewoon liever zelf toe ipv dat het al in een kvv mix verwerkt zit. En ik zou sowieso niet zomaar klakkeloos meteen alles aannemen wat je op websites vind. Die zijn prima om als handleiding erbij te houden, maar ik zou me altijd wat meer inlezen met behulp van ervaring van anderen om je heen en eventueel een voedingsadviseur bv - zo hebben wij het gedaan. En ondertussen ben ik zelf met een opleiding bezig en leer ik ook weer veel bij moet ik zeggen dus daar hebben we ook zelf profijt van weer :j Het is niet zo zwart/wit als die lijstjes wat je overal meteen ziet staan op internet als je google erbij pakt.

En hier wordt ook groenten/fruit toegevoegd aan het menu en een rauw eitje 1 a 2x per week
(+ supplementen die wij zo nog bij geven zoals veendrenkstof bv, schapenvet en vis olie af en toe. En in deze periode krijgt ze elke dag wat karnemelk tussendoor)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-03-21 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:57

Jeetje dat klinkt allemaal ingewikkeld 8)7
Ik wil ook vers vlees voeren, maar welke soort en zo heb ik me nog niet in verdiept. Moet ik maar eens mee beginnen zo te horen.
Iemand tips voor handige sites over dit onderwerp? Waar ik kan beginnen :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 11:00

en geen 7 diersoorten. wel 7 dieren. Maar dat is iets anders.. :)

Ik voer kivo, kiezebrink en alroda. Afwisseling tussen verschillende merken kan de prijs ook flink drukken.
Maar klakkeloos een aantal diersoorten kan niet alleen zorgen voor tekorten maar juist ook voor overschotten wat net als met tekorten groeistoornissen kan geven. dus gewrichtsproblemen bijv.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:02

Nou op zich is het niet heel ingewikkeld maar ook weer wel, @Noox. Haha lekker onduidelijk he?

Als je die basis door hebt is het duidelijk, maar er is toch wel meer gaande als alleen maar zorgen dat je minimaal 4 dier soorten voert, etc. wat je in die standaard lijstjes naar voren ziet komen als je google erbij pakt.

Het is gewoon belangrijk om te kijken wat je in huis haalt, hoe de verhoudingen zijn want sommige mixen zijn niet compleet (die zijn meer als aanvulling bedoeld en hierbij zijn de verhoudingen orgaan/spier/bot dan dus ook niet perfect om als Basis te gebruiken zeg maar, maar als aanvulling prima) en als je die als basis zou voeren, ga je met pech toch echt op langer termijn verkeerd voeren. Maar als je eenmaal een basis menu hebt, kun je echt prima afwisselen e.d. zonder problemen. Maar die basis moet compleet en uitgebalanceerd zijn. En als je kvv hebt zonder premix, moet je daar even in het begin met samenstelling net wat meer aandacht aan besteden om te kijken wat je nog moet doen om het completer te maken.

Voerwijzer.com vind ik zelf een fijne website om eens wat meer in te lezen over alles mocht je dat willen. Ze heeft veel gratis informatie maar ze heeft ook een betaalde informatie 'map' waar je veel hele recente wetenschappelijke onderzoeken in terug kunt vinden - maar zo diep hoef je niet perse te gaan natuurlijk haha. Op de site zelf vind je gewoon al veel informatie. En hier in het topic zitten meerdere met veel ervaring ook die ook vast nog wel eens zullen in springen of die je anders misschien kunt pb'en om meer informatie te geven. Ik heb bij voerwijzer dus vooral meer gelezen over kvv met of zonder premix en wat ideale samenstellingen zijn qua verhoudingen etc met bot/orgaan/spier en toen gaan kijken wat wij dan wilden gaan voeren en daarna ben ik merken gaan vergelijken.

Voor ons was het ook door de bomen het bos niet meer zien toen ik me begon in te lezen 1,5 jaar terug, maar nu is het allemaal best duidelijk ondertussen, in Basis. Maar het is wel iets waar je idd jezelf vooraf even over moet inlezen icm eventueel een voerplan samenstellen met een adviseur bv. Als je eenmaal een beetje door hebt hoe en wat, wordt het snel duidelijk :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-03-21 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt