Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 23:39

Daar heb ik ze vandaan idd. Mr. Grey vindt ze erg leuk.
Er zitten hier vlakbij ganzen, dus af en toe scoor ik bij de sloot ook een mooie veer.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:46

Hahaha, geweldig die verhalen. Het komt gewoon echt door de zwarte kleur. :oo _O-

Hier heb ik het bakje van de Surefeed ook een paar keer naast de automaat gevonden. Helemaal leeg gevreten uiteraard.
Dat ding staat zelfs ingesteld dat ie dicht gaat als er een verkeerde kat bij komt, en nog wist ie het te saboteren. Ik heb het nooit zien gebeuren (de stiekemerd deed het uiteraard alleen als er niemand was, of 's nacht :roll:) maar denk dat hij gewoon zijn kop of pootje er tussen hield en daardoor het klepje niet dicht ging. :=

Die veertjes zijn leuk! Denk dat ze die hier ook wel leuk zouden vinden, maar ik weet precies hoe dat gaat... Na een paar minuten liggen ze onder de bank of kast en kunnen ze er niet meer bij. _O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:05

Onze poes is gearriveerd!

Ze was meteen heel knuffelig en vocaal. Nu is ze erg moe volgens mij want ze ligt al de hele ochtend
opgerold in een hoekje van de bank. Ze heeft ook al de kattenbak gebruikt (poeh wat een lucht) en
gedronken, maar nog niet gegeten. Ze had alleen wel in het reismandje geplast waar ze in zat en dat
zit nu op haar achterpootjes en staart.. Zou ze dit zelf schoon wassen of moeten we haar hierbij
'helpen'? (Zal ze zelf denk ik niet al te blij mee zijn :+ ).

Afbeelding

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:25

Wat leuk, veel plezier met jullie nieuwe aanwinst. Komt ze uit het asiel? :)

Misschien niet heel fris, maar ik zou het gewoon zo laten, anders wordt ze misschien onnodig bang. Denk dat ze zich vanzelf wel gaat wassen. Je kan meubels evt afdekken of zorgen dat ze er niet bij kan? Deur slaapkamer dicht bijv?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:33

Wat een ontzettend leuke katten komen er voorbij. Sommige ook heerlijk eigenwijs :D!

De veertjes zijn hier ook een groot succes.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Sem!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:33

Dat heb ik ook al eens gehad na een dierenartsbezoek.
Stonk ontzettend, dus heb wel schoongemaakt maar in jouw geval weet ik niet zo goed wat ik zou doen. Moeilijk!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:34

Ja we hebben haar geadopteerd. :)

Oke! Ik hoop inderdaad ook dat ze zelf gewoon gaat wassen. Nu is ze nog wat te moe en gespannen
daarvoor denk ik (al ligt ze prins heerlijk op de bank). De slaapkamer is voor nu inderdaad nog even
verboden terrein en dan houden we het dekentje nog even op de bank. :)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:07

Komt vast snel goed, laat haar maar lekker haar ding doen. Dat ze op de bank ligt is denk ik al een goed begin. :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:47

Kan je haar niet wat aaien en met een vochtige washand zo door "aaien op haar achterkantje en staart?"
Zal wellicht iets helpen?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:31

Dat is inderdaad een goede, mocht het nodig blijken. :)

Hebben jullie nog tips om haar aan het eten te krijgen? Droogvoer wilt ze niet, natvoer nam ze wel twee
mini hapjes/likjes van en snoepjes wilt ze ook niet.. Ze lijkt wel ontspannen want ze ligt steeds lekker
dichtbij en wil steeds geknuffeld worden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:01

Is het voer wat je geeft hetzelfde als wat ze gewend is?
Zo ja kan het ook gewoon even wennen zijn, alles is nieuw natuurlijk. ;)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:03

Ik zou het voer iig even dicht bij haar neer zetten. Is ze angstig als ze van haar plekje komt? Eerste dagen zal toch altijd even wennen zijn. Mijn ervaring is dat ze vanzelf wel beginnen te eten. Eerste dagen zal iets minder zijn.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:07

Oke, dat stelt me wel gerust. :) Het is hetzelfde voer ja! Ze lijkt eigenlijk totaal niet bang, ook niet
als ze van de bank komt.

Ze ligt nu zo spinnend naast me. :+:

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:00

Wat komen er allemaal weer leuke katten voorbij! Welkom allemaal. :)
En veel plezier en geluk voor de nieuwe eigenaren.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:02

lor1_1984 schreef:
Kattenveertjes.nl kun je ze geloof ik bestellen. :)

Bedankt! Ik heb ze binnen! :D
Sammie weet nog niet wat hij ermee aanmoet haha

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:04

Nou, Mr. Grey wel!!! Sammy komt maar les nemen.

Oh oh oh wat een kat is dit, werkelijk..... gisteravond kennisgemaakt met de hond, vannacht mijn bed als trampoline gebruikt :') hij is echt ontzettend stout!!! Man man wat een portret en wat is hij leuk!!! :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:42

Haha wat een boef die kat! :j

Onze poes heeft inmiddels gelukkig gegeten, zowel brokjes als nat. Ik heb haar net gewogen en ze
weegt maar 2,5 kilo. Dat lijkt me erg weinig? Ze ziet er ook echt mager uit, maar ze is ook al wat
ouder. Hebben jullie tips om haar wat aan te laten komen? Wellicht onbeperkt brokjes aanbieden en
een klein blikje natvoer per dag? Ze eet mondjesmaat dus ik denk niet dat ze zich snel zal overeten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:50

Ik weet niet wat normaal is voor een kat :o mijne weegt 7 kg, maar dat is denk ik niet wat de gemiddelde kat weegt :o

Je hebt van dat supervoer van Hill's, probeer dat eens? J/D heet het geloof ik, of A/D. iig is het een soort astronauten voer en ze vinden het superlekker. En dan gewoon 's ochtends en 's avonds een beetje geven?

Ja, Mr. Grey is een boef idd :') oh oh oh wat een stoute kat is dat :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:41

Gewicht alleen zegt inderdaad niets zonder ras, geslacht en grote. 7kg is voor een Maincoon kater een heel gemiddeld gewicht. Voor een HTK poes zou het al snel te zwaar zijn. Dus 2,5kg kan goed zijn voor een klein, fijn gebouwd poesje. Kijk en voel vooral of ze te vet of te mager is.

Goede dik makers zijn o.a. kattenmelk, maar ook blikjes en zakjes vlees van goede kwaliteit. Dus met een hoog vleespercentage zoals Applaws of Almo Nature.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:01

Ja klopt absoluut, je ziet wel echt dat ze ingevallen is. Bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:03

Mijn kater weegt ook maar rond de 3 kilo, ook nooit zwaarder geweest. Hij is heel slank maar wel levendig en actief. Toen hij gecastreerd is (13 jaar geleden) adviseerden ze om light brokjes te geven. En toen viel hij heel snel af dus gauw weer over naar gewone brokjes. Beiden hebben onbeperkt brokjes, en hij eet er goed van. Af en toe krijgen ze wat vis of natvoer maar dat is niet zijn favoriet. Hij krijgt iedere dag een beetje poezenpudding en poezenmelk. En de dierenarts gelooft het niet, maar zijn lievelingseten is kaas (liefst brie) mayonaise, roomsaus, boter en andere vette dingen. Hij jat dan ook geregeld wat.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:04

Jessix schreef:
Gewicht alleen zegt inderdaad niets zonder ras, geslacht en grote. 7kg is voor een Maincoon kater een heel gemiddeld gewicht. Voor een HTK poes zou het al snel te zwaar zijn. Dus 2,5kg kan goed zijn voor een klein, fijn gebouwd poesje. Kijk en voel vooral of ze te vet of te mager is.

Goede dik makers zijn o.a. kattenmelk, maar ook blikjes en zakjes vlees van goede kwaliteit. Dus met een hoog vleespercentage zoals Applaws of Almo Nature.

Hij is nog maar 8 maanden := ik vrees dat hij vrij groot wordt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:10

Ja wat is het gemiddelde gewicht voor een maincoon kater van 8 maanden dan?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:14

Verschilt nogal. Sommige worden uiteindelijk 7 kg, maar deze haalt de 10 of zelfs 12 waarschijnlijk wel.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:15

:oo