[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:07

Tot nu toe heb ik vooral gekeken naar of de andere hond los liep of vast zat. Bij vast, Wiebe ook vast. Daarnaast of Wiebe niet te wild wordt (meestal niet, ligt ie eerst heel lang op zijn rug onderdanig te zijn), want als een andere hond waarschuwt, wil ik geen drammende bulldozer.

Maar Wiebe reageert bij de eerste kennismaking meestal zo rustig, dat dat wel goed gaat. Ben nog geen asociale loslopende honden tegen gekomen gelukkig.

Leuk dat Hiddr zo genoot van het strand!

Wat een schatje is Baxter!

Wat fijn dat je al zoveel vooruitgang ziet, Dierenfan!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:16

Simongek wat een leuke pup.

Nieuw hondje met geweldige oren in het lnd en een zwart hondje die stiekem wit is.

Ik scherm de pup een beetje af voor grote lompe honden.
Hij kan met mijn 2 retrievers spelen. Aar mag als ik de honden ken wel kennis maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:32

Ik kijk ook altijd of een hond vast is of dat ze hem vast gaan doen, als dat zo is dan gaat Kiko ook vast, zo niet gewoon los.

Vandaag hebben wij Kiko 1 jaar!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:13

Hebben jullie nog tips. In de kennel gilt hij moord en brand.

Laten gillen is geen optie ivm kleine slapende kinderen bij ons en de buren.

Ik heb al overdag hem continu erin gelegd als hij slaapt. Dan wordt hij wakker en gaat ergens anders verder slapen. Dit doe ik rustig 4x en daarna slaapt hij niet meer.
Als ik het deurtje dicht doe is het meteen gillen.

Loslopen is geen optie. Hij vreet echt alles op. Meubelranden schoenen stoelen etc 8 weken oud nog maar :+

Ik slaap er nu dus bij en dan zet ik hem buiten als hij gaat drentelen en dan plast hij buiten.

Maar wat een druktemaker. Bijt overal in en dus ook in de benen en voeten van de kids. :(:)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:14

puppyren, zodat hij minder het gevoel heeft opgesloten te zitten?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:15

petitparis schreef:
puppyren, zodat hij minder het gevoel heeft opgesloten te zitten?

Die heb ik

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:16

Mijn ouders zeiden al. Breng maar hier en dan zetten we hem in de schuur maar dat gaat me te ver :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:18

Het valt me op dat Milo vaak aan z'n pielemans likt, is dat normaal? Had hiervoor een teef dus geen vergelijkingsmateriaal.

En het valt me ook op dat er druppels aan blijven hangen. Zitten wel wat langere haartjes daar dus ik weet niet of het daarmee te maken heeft?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:28

@Simongek; hoe lang heb je hem ook al weer? Wel erg vervelend hoor :(
@fjordjes; Hidde doet dat eigenlijk bijna nooit dus ik kan je er niet mee helpen sorry

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 06:49

Simongek: wij hebben ook een labrador. Als die van ons begon te piepen in de bench, dan ging ik er naast zitten maar liet hem niet uit de bench. Als hij dan rustig was of sliep, liet ik hem weer even alleen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:17

Dat piepen/gillen moet hij toch doorheen, door dat telkens te onderbreken door er naar toe te gaan/bij te blijven, stel je het probleem uit als het ware.
Heeft hij naast de bench een mand? Of ligt hij veel op een kleed of bank? Bij ons heeft het geholpen om alles aan manden en kleedjes weg te doen, en Mika ook niet meer op de bank te laten. Bench was voor hem dus de enige fijne ligplek. Door de dag heen regelmatig iets lekkers in de bench verstoppen en ook echt bijvoorbeeld met een touw ín de bench spelen.
Wij hadden de bench overigens langs de bank staan en zijn dat steeds verder af gaan bouwen qua afstand.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:40

Hier werkte laten schreeuwen toch echt als enige. Van het moment ze even stil zijn belonen en eruit laten. Op 2 dagen met veel overdag deurtje toe kenden beide borders het hier

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:54

Mijn labrador lag de eerste dagen bij mij in bed. Toen op het bankje voor het bed en nu op de grond naast het bed. Hij heeft echt nooit gepiept en gegild en mij vanaf het begin wakker gemaakt als hij er uit moet. De bench vond hij helemaal niks.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:46

Bentley sliep eigenlijk vanaf dag 1 al door, onze vorige labrador puppy kon blijven janken en stopte ook niet we hebben er toen voor hem een puppy ren omheen gemaakt zodat hij erin en eruit kon wanneer hij wou.

We moeten overigens een grotere bench gaan kopen over een paar weken want hij wordt te groot. :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:50

Keet heeft ook een paar nachten gejankt. Ik wil gewoon uit principe geen hond boven dus ze moest beneden blijven. Wij hebben ervoor gekozen er niet op te reageren en wel regelmatig naar beneden te gaan om haar uit te laten. Maar dan verder geen aandacht. Dus bench open, pup eruit tillen naar grasveld, plas laten doen en weer terug tillen. Niks zeggen of spelen want dan wordt het leuk om eruit te blijven. Na paar dagen was het dus over. (En verder zijn we wel heel lief voor haar hoor).

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:03

Wiebe heeft niet gejankt, maar dat wilden we ook niet, dat laten janken. Eerste nacht deurtje dicht ging niet. Heb ervoor geslapen op een matras en hem in de bench gehouden. Overdag ieder slaapje in de bench gelegd en ook gevoerd in de bench (onder het mom van bench is een fijne plek). Tweede dag ieder slaapje deurtje dicht rammelen en weer open. Keek er al snel niet meer naar. Tweede nacht deurtje dicht toe hij sliep en ervoor liggen.

En zo afgebouwd. Na 2,5 week sliepen wij weer boven en sliep Wiebe de hele nacht door.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:09

Kiko heeft ook wel gejankt af en toe maar dat hebben we gewoon genegeerd. Eruit halen is alleen maar een beloning ook voor ongewenst gedrag, ze zijn slim genoeg om snel door te hebben dat gaan piepen betekend dat je er weer uit mag.
Heb je toevallig iets uit het nest erbij liggen? Dat hadden wij wel en dat scheelt wel enorm. Kiko slaapt nog altijd met haar tijgertje en haar egeltje die ze uit het nest heeft meegekregen (egeltje hadden we zelf in het nest erbij gelegd om nestgeur mee te krijgen).

Nog een vraagje, veel hebben er van die tuigjes en veel zeggen er ook dat deze helpen tegen trekken aan de riem. Kiko trekt dus echt enorm (behalve op de cursus, daar volgt ze wel netjes _-:( ) en met een anti-trektuigje gaat het redelijk. Maar, met die dunne vacht gaat dat irriteren (gelukkig hebben we die niet veel nodig omdat we meestal in de bossen wandelen en ze daar los loopt, en de korte stukjes daar gewoon op de halsband gaat). Op vakantie zal ze veel aan de riem moeten lopen, dus zat ik te denken om zo'n tuigje te proberen. Met welke merken zijn goede ervaringen wat betreft minder trekken?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:20

Heb net een beetje foto's gebladerd, maar wat worden ze allemaal groot :wow:

Super leuk om te zien hoe al die kleine hummeltjes uitgroeien. Mijn kleine hummeltje is nogsteeds klein, maar wel uitgegroeid haha. Twee maanden geleden voor het eerst loops geweest, dus het is nu een echte dame, alleen nog een beetje uitzwaren :j
Afbeelding

Volgende week zaterdag hebben we reünie met haar hele honden familie. Pups van drie generaties en haar paps en mams. Ben zo benieuwd!

Hebben jullie wel eens een reünie gedaan? En hoe beviel dat? Herkent het nest elkaar nog?

Qua janken in het begin helpt hier negeren toch wel het beste. Pippie gaat binnenkort mee verhuizen dus logeert afentoe al bij mijn vriend (ik ga samenwonen en neem de hond mee) en daar jankt ze elke keer omdat het toch wat vreemd is. Maar dan negeer ik het een nachtje en de volgende nacht is het over.

Qua tuigje neonlight heb ik een soort tshirt omdat mevrouw te smal is voor andere tuigjes :') ik heb er een van curli en die zit als gegoten!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:30

Wij hebben een tijd terug een soort reünie gehad, was een Duitse Pinscher meeting in de Loonse en Drunense duinen waar moeder, 1 broertje en 1 zusje bij aanwezig waren. Herkennen deden de honden onder elkaar niet, Mika de fokker wel. Mika was qua spel wel gewaagd aan zijn broertje, het zusje daarentegen matchte minder. Mika was wel vrij snel finaal overprikkeld, waren 30 drukke honden bij elkaar waardoor wij wat eerder zijn afgehaakt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:00

Een echte reünie hebben wie niet gehad. Maar de fokker van Kenai is een goede vriendin van me. Zij heeft de moeder en de 2 zusjes zelf nog. 1 broertje is door een ongeval overleden. 1 broertje woont ver weg en heb ik niet meer gezien. Het andere broertje woont in mijn straat, maar zijn vrij alternatieve mensen die erg op zichzelf zijn. Hen zie ik af en toe.

Dat broertje herkent Kenai totaal niet meer. Zijn zusjes volgens mij wel. Zijn moeder zeker! Zijn moeder is een knorpot naar vreemde honden. Kenai mag bijna alles bij haar.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:09

@ neonlight: hier weinig ervaring met tuigjes, ik heb eigenlijk alleen maar een echt trektuigje en dat heeft even tijd gekost alvorens mijn reu het aandurfde daar voluit in te gaan "hangen" en te trekken. Al had dat eerder te maken dat hij echt voor mij uit moest lopen en niet net voor mijn voeten...

hier worden ze of genegeerd of kunnen een brul verwachten als ze jammeren/blaffen/huilen in de bench. Maar eigenlijk nooit echt problemen mee gehad tenzij ik net thuiskom. 1 verbalen correctie en verder negeren werkt het best.
En tja Cita heeft de eerste nachten bij op bed geslapen en vanaf dag 1 na ophalen telkens korte periodes in de bench. Maar zij zat niet volledig alleen, want mijn andere honden zater er langs. Hoewel ze op vakantie telkens 2u alleen bleef als we emt de volwassen honden gingen wandelen...

Een reünie met Cita's volledige nest zit er waarschijnlijk niet in, wij moeten 5u enkele rit tot bij de fokker. Al zijn we wel nog 1x op training geweest en dan met de mama en opa van Cita gewerkt.
De pups uit mijn vriendin haar eerste nest herkennen elkaar niet echt meer evenals dat mijn reu zijn nestbroerjes en zusjes ook niet meer herkent. Ze zien gewoon andere stippels en dat trekt toch net wat harder aan dan andere honden

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:01

Wat gek dat ze elkaar dan niet meer herkennen, dacht altijd dat ze een bepaalde herkenbare geur bij zich dragen ofzo. Ben heel benieuwd!

Ahh snap dat ze overprikkeld raken dan boemklatsch. Ben zelf heel blij dat ze pas na 10 maanden een reünie doet. Pip is onderhand wel wat gewend en ook al veel gezien en geleerd dus denk dat zij daar minder last van zal hebben.

Pips zus uit het eerste nest krijgt puppys, dus Pip wordt tante :D
Het kriebelt bij papa en mama om er eentje te nemen nu Pip in augustus het huis uit gaat... Ik hoop dat ze het doen :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 23:07

Wij hebben ook een reunie gehad, en ik had ook niet het idee dat Kiko echt de broertjes en zusjes herkende. Wel herkende de moeder de pups, merkte je aan haar gedrag en aan haar corrigeren.
Toen we Kiko 1,5 maand hadden waren de fokkers geweest met de moeder om de papieren allemaal te brengen, toen herkende Kiko de moeder nog heel goed. Probeerde direct de tepels uit, en dat deden ze grappig genoeg allemaal.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:15

Wiebe is pas 3 maanden, dus hier ook geen reünie. Met anderhalf jaar verschijnen we allemaal op de fokkersdag, maar er liggen wel wat plannen om met een groot deel van het nest (speciale facebook pagina) een keer af te spreken op het strand. :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:41

Neonlight schreef:
Nog een vraagje, veel hebben er van die tuigjes en veel zeggen er ook dat deze helpen tegen trekken aan de riem. Kiko trekt dus echt enorm (behalve op de cursus, daar volgt ze wel netjes _-:( ) en met een anti-trektuigje gaat het redelijk. Maar, met die dunne vacht gaat dat irriteren (gelukkig hebben we die niet veel nodig omdat we meestal in de bossen wandelen en ze daar los loopt, en de korte stukjes daar gewoon op de halsband gaat). Op vakantie zal ze veel aan de riem moeten lopen, dus zat ik te denken om zo'n tuigje te proberen. Met welke merken zijn goede ervaringen wat betreft minder trekken?

Ik heb een tuig geprobeerd tegen het trekken maar vind het niet echt een ideale oplossing. Daarom ben ik er toch nog strikter aan gaan werken en is het trekken en lomp zijn al weer een heel stuk verbeterd. Hij is nu 7,5 maand en ik verwacht dat het met een paar maanden wel redelijk over is. En dat moet ook wel want mijn moeder van 75 en m'n nichtje willen ook graag op hem passen. En dat gaat niet als Beertje achter elke vogel, vlinder, mug, papiertje, pluisje enz aan rent. Of met iedereen wil knuffelen.
Het tuig gebruik ik nu alleen nog bij het sup-pen zodat ik hem makkelijk op het board kan krijgen.
Ook ben ik inmiddels begonnen met los aan de voet in de stad. Korte stukjes en op rustige momenten. Wat natuurlijk wel mee werkt is dat hij graag een brave hond is en dol op positieve aandacht. Als je op hem mopperd dan loopt hij gewoon bij je weg. Het komt helemaal niet aan :+