Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:09

Precies bij die ene hen lijkt het wel allemaal echt zwart. Maar heb nog niet in dr keel gekeken.
Best lastig om aan 100% zuivere te komen. Worden niet echt veel van aangeboden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:00

ze worden best wel veel aangeboden vind ik, tenminste zie ze regelmatig voorbijkomen, ook hier in dld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:08

Rockwitch, wel plaatjes hoor :j

Onze kippen leggen alweer! 5 eieren al :D brave dames :)

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:25

Marlou_ schreef:
Oh ja een bench heb ik wel! Ik zal eens kijken, al hou ik haar een dagje binnen om te kijken of ze poept eet en drinkt.

Ze zit er nu de hele dag zo bij [ [url=m/iCJrwK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze is wel met momenten gewoon alert!

Het scheelt inderdaad dat het morgen weer wat warmer word.

Een andere kip heeft net een zandbad genomen die ziet er nu echt niet uit whahaha!

Deze kip lijkt coccidiose te hebben. Dan zitten ze bol met de veertjes beetje uit. Verder lijken ze haast gewoon te slapen overdag.
Ik zou zeggen even beetje mest naar de dierenarts brengen, die kan onderzoeken op coccidiose en wormen.
Als het coccidiose is krijg je flesje mee met druppels die je alle kippen (wegens besmetting) een paar dagen moet geven. Na paar dagen zijn ze weer helemaal de oude *\o/*

Edit: zie dat je zegt dat ze soms wel alert is. Dat is het aparte bij coccidiose, als ze schrikken of je jaagt ze een beetje op of ze krijgen graantjes lijken ze even een opleving te hebben en zie je er niks aan. Terwijl ze even later weer zitten te suffen....

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:18

Broedmachine staat sinds 2 dagen aan. 35 Kuifhoen kriel eieren en 5 serama eieren.
Ben eens benieuwd.

Ga er zelf geen kuikens van aanhouden dit jaar. Moet bloedverversing hebben, dus dit jaar ergens anders broedeieren kopen :-).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:29

ooooeeehhhh leuk! Ik zit toch ook weer te twijfelen, al zei ik vorig jaar 'nooit meer'.

ik heb moeite met de hanen en die kuikens in huis de eerste tijd is zo'n rommel.... maar het is ook zo leuk!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:47

Ik zal het even in de gaten houden elegante! Ze zijn weer oke maar nu is er weer een kip mank. Verstapt misschien? Wederom ff in de gaten houden haha. Eet wel gewoon.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:29

Dames, heeft iemand hier broedeitjes van een leuk ras voor onder mijn brahma dame?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:12

Wat voor ras zoek je en waar zit je?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:40

Grote Brahma? Dan zou je toch ook al een groter ras eronder moeten leggen :-). Ik laat zelf de grotere hennen nooit broeden, die zijn me te lomp met de eieren. Veel gesneuvelde eieren de laatste keer met een barnevelder dame.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:41

Amaris schreef:
ooooeeehhhh leuk! Ik zit toch ook weer te twijfelen, al zei ik vorig jaar 'nooit meer'.

ik heb moeite met de hanen en die kuikens in huis de eerste tijd is zo'n rommel.... maar het is ook zo leuk!

Kom ze altijd wel kwijt. Slachten die ik zelf eigenlijk niet tot zelden. Laat ze meestal ophalen door iemand die ze slacht. Als je er een aantal gratis op marktplaats zet komen er altijd wel mensen op af die ze willen slachten. Ik zet dat dan ook gewoon erbij, dat ze ook weg mogen voor de slacht.
Ze hebben hier dan toch een hele tijd kunnen scharrelen, dus een fijn leventje gehad.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:14

Ja een grote brahma, ik wil er iets aparts onder haha. Krulveertjes vind ik leuk maar daar zie ik alleen kleine rassen van of met een kuif en das niet echt mijn ding. Of iets met een aparte tekening.

Ik wil het proberen omdat deze dame knetter broeds was de vorige keer en ze de eieren waar ze op zat netjes heel liet. Uiteraard onbevrucht omdat ik geen haan bij haar heb lopen.

Ik kom uit Arnhem :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:23

Misschien hele stomme vraag maar moet je je kippen ook ringen of is dat alleen bij duiven enzo?

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:11

rockwitch schreef:
Misschien hele stomme vraag maar moet je je kippen ook ringen of is dat alleen bij duiven enzo?

Als je mee wilt doen met tentoonstellingen wel anders niet.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:35

Hey hey! Wij willen thuis heel graag weer kippetjes, misschien een heel stomme vraag, maar leggen zijdehoenders net als gewone kippen of zijn ze echt meer voor de sier?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 16:42

Mijn broedse kip is weer broeds af en doet weer leuk mee met der zusters *\o/* , ik heb nu ook weer 1 ei per dag de rest zit in de rui dus dat duurt nog wel even voor die weer gaan leggen. Ik kan er erg van genieten als er weer een beetje zon is in de tuin iedere keer zitten de dames zich heerlijk in het zonnetje te poetsen en daarna zitten ze op een rij te zonnebaden onder de vlinderstruik <3

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:10

Wij hebben ook al kuikentjes, stuk of 60 nu. Kei leuk!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:44

Kiki1995 schreef:
Hey hey! Wij willen thuis heel graag weer kippetjes, misschien een heel stomme vraag, maar leggen zijdehoenders net als gewone kippen of zijn ze echt meer voor de sier?

Ik vind dat ze slecht leggen. Heb vorig jaar kuikens gekocht en mijn zijdehoenders zijn nu 8-9 maanden nu. Hebben nog altijd geen ei gelegd. De enige die legt is een hen van 1,5 jaar oud die ik zelf nog had lopen. Die legt 2 eieren per week ongeveer. Het zijn meer sierkippen. Als je echte leggers wilt moet je voor een legras gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:36

Ik heb Friese hoenders, ook krieltjes, wij krijgen de eieren lang niet op zoveel leggen ze

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:51

Hoi Dames!
Ik zou graag jullie advies willen, wij hebben momenteel 3 cochin krielen. En zou daar eigenlijk weer wat nieuws bijwillen, het liefst eigenlijk uit een broed ei. Vind de cochin erg leuk, maar leggen weinig eitjes en zijn ontzettend snel broeds. Het liefst zou ik dus een ander ras krielkip willen, wat wat meer eitjes legt. Maar wel een krielras.. hebben jullie tips voor mij?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:00

Barnevelder krielen leggen wel goed naar mijn mening. Je zal in elk geval naar een legras moeten kijken dan.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:04

Ik heb een Wyandot en die legt bijna dagelijks een eitje <3

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:17

Wij hebben Australorps, die leggen ook heel goed. Helaas geen krielen, anders kon je wel een paar broedeitjes krijgen.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:06

kippen gaan ook beter leggen als ze wat mer licht hebben. Wanneer het overdag weer zo'n 12 uur licht is, zullen ze weer beter leggen. Wij hebben nu al maanden geen eitjes meer gehad. Ik hoop zo op t eerste eitje. Al 2 keer een doosje moeten kopen, voelt als vreemd gaan.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:44

wij hebben faverolles, kuifhoenders, uilenbaarden, spitskuiven en wyandottes, en ze leggen allemaal heel erg goed. Ligt ook erg aan de kwaliteit voer, hoeveelheid warmte, licht etc.
Zijdehoenders leggen niet echt heel goed, en ze worden natuurlijk om de haverklap broeds, en broedse kippen leggen in die periode niet.