Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:49

Dat is ook mijn planning als ze op gewicht is. Vind alleen nog niet de beste optie van ander substraat. Vind vinyl handig, maar mijn vunzen banjeren rustig door het net gedrukte. Stel ransbakkies. Hehe gister lekker badje buiten in de zon ging het vrouwtje echt of ze een maand niet gegaan was lol, inclusief diepe zucht. Heerlijk <3

Heb je toevallig een foto Adamootje? Dit weekend mijn nieuwe terra dus mss in zijn bak aan de vinyl. Waar had je t gehaald?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:55

Ik was eerder al in dit topic, en zei toen dat ik graag weer ongewone huidieren Wilde. Vergetende dat ik ze eigenlijk toch wel een beetje al heb, al zijn het niet echt 'huis' dieren, want we houden ze niet harry potter style in de slaapkamer :')
maar wij hebben 2 prachtige barn uilen :D ze zijn echt geweldig, en super lief en tam (voor de mensen die ze kennen that is :') )
verder hebben we ook nog 4 walibis (2 grote en 2 mini's, niet bepaald tam :') ) maar die beschouw ik niet als huisdieren omdat we er verder niet veel mee doen, met de uilen wel, die gaan mee op de arm e.d. :j

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 00:01

Mijn ouders zitten in de vloeren, dus ik heb gratis een coupon (reststuk) gekregen. :D Gewoon even langs de Carpetright o.i.d. en vragen om een couponnetje vinyl. Dat kost niet zoveel. Ik zal binnenkort eens een fotootje maken als de achterwand is bijgewerkt en het terrarium helemaal is ingericht. Nu ziet het er een beetje kaal uit. :o

Die van mij smeren hun poepjes regelmatig op het glas. "Ach, baasje vindt kunst leuk, dan maken wij als dank wel een schilderij voor haar." Stelletje smeerkezen! :+ Ontzettend grappig trouwens om baardjes te zien poepen in bad. Ze kijken er altijd zo verschrikt bij, alsof ze in hun broek poepen. := Ik hoef de kraan alleen al aan te zetten en de darmpjes beginnen al te werken. Die geur vind ik alleen wel om te kotsen, dat went echt nooit. :r

Wasmotlarven kunnen trouwens helpen je baardje sneller op gewicht te krijgen. Verder kan je ook pinkies voeren. Is de ontlasting e.d. verder oké?

Wat cool, saddledancer! Dat vraagt wel om foto's hoor. :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 00:07

Hahaha ik wil ook baardjes, ze klinken zo leuk! :j

ik zal morgen even kijken of ik onze ladies op de foto kan krijgen, ze blijven nu overdag lekker binnen (niet zo gek met deze tempraturen natuurlijk )en het is lekker donker daar, ze waarderen flitsende cameras niet zo heel erg ben ik bang :')
de walibis lopen wel buiten, dus die zal ik sowieso even op de foto doen (ze zijn zo leuk :D )

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 00:17

Ja t gaat rustig de goede kant op hoor. Wasmotten lees ik te tegenstrijdige dingen over, hou het op dagelijks wat morio (zij rond de 20, hij een 10), wekelijks een pink of 2 (soms 3 als hij de zijne weigert), wekelijks een bak krekels en a volonté groenvoer.
ze hadden zwaar wormen bij aankoop en dan helpt het ook niet dat vrouwtjes leggen natuurlijk. Maar de poep is ondertussen textbook hoor en meurt idd als de neten :( anyhoo, heb niets te klagen, se zijn heerlijk stronteigenwijs, eten als dijkers en fietsen de hele bak door, dus zal het wel niet zo fout doen.

Heb net wat stalen aangevraagd :-) ben benieuwd!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:28

Zolang ze actief zijn gaat het goed met je baardjes hoor. :) Wasmotlarven zijn ideaal om baardjes weer op gewicht te brengen. Het wordt inderdaad wel afgeraden om ze te vaak te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:46

Zitten jullie trouwens ook nog op een reptielenforum? De meeste reptielenforums die ik ken zijn namelijk behoorlijk dood in vergelijking met Bokt. :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:33

Bokt is een van de grootste forums van de wereld he :P

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:18

Ik zit vooral op die facebook pagina's. Het vogelspinnenforum is namelijk inderdaad behoorlijk dood. Ik zit ook op de baardagamenforum facebookpagina, maar ik erger me echt kapot aan veel lui die daar lid van zijn. Continu dezelfde domme vragen stellen of een niet te lezen verhaal typen die vol met spelfouten staat. Momenteel staat het er vol met baardagamen die te koop worden aangeboden. Zelfs eieren worden er gratis aangeboden...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:23

Ik ben lid van reptielenforum.nl maar dat is ook vrij stil.
Heb er niet veel aan.
In het begin heb ik daar wat vragen gesteld maar hier op bokt krijg ik sneller en zinniger antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:03

Tinkerloos, ik heb jou een keer zien voorbij komen op reptielenforum.nl, maar daar is het inderdaad behoorlijk stil. Toch wel jammer, ik vind het juist leuk om verschillende terraria en bouwverslagen te zien. Soms bekijk ik bijvoorbeeld een topic, maar dan doen de foto's het niet meer. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:04

Wat vinden jullie trouwens de minimale diepte voor een terrarium voor een baardje?(achterwand niet meegerekend)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:43

Voor de mensen met een paludarium of een ander verblijf met half/laagstaand water. Krijgen jullie geen last van aanslag op de waterlijn? Of hoe voorkom je dit?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:47

Wat voor bak heb je? Wij hadden een mangrove paludarium, met brak water zoet/zout. Voor slijkspringers en mangrove krabben. Daar hadden we toen ook speciale watertesten voor, en eigenlijk nooit last van aanslag gehad.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:50

c_alsemgeest schreef:
Wat voor bak heb je? Wij hadden een mangrove paludarium, met brak water zoet/zout. Voor slijkspringers en mangrove krabben. Daar hadden we toen ook speciale watertesten voor, en eigenlijk nooit last van aanslag gehad.

Ik ga inderdaad ook voor brak met mangrove krabben. Ik heb ook een volledig (zwaar brak) aquarium en daar merk ik meteen aanslag als er eens een druppel over het glas is gelopen, en ook op het kleine stukje waar geen water staat bovenin zit een flinke zout/kalk-aanslag. vandaar dan ik bang ben dat je het op de waterlijn gaat zien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:53

Volgens mij zijn wij toen gestart met gedeminiraliseerd water, en toen de bak laten draaien/leven met de toevoegingen. Het water uit onze regio staat namelijk bekent als erg hard, dus kalk rijk. Misschien dat dit bij jullie ook is?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:54

We merkte ik trouwens dat de bak pas echt goed ging draaien toen de slijkspringers er in kwamen. Toen was er meer balans.
Maar de combi met dr krabben was niet zo goed als de winkel toen deed geloven.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:03

c_alsemgeest schreef:
We merkte ik trouwens dat de bak pas echt goed ging draaien toen de slijkspringers er in kwamen. Toen was er meer balans.
Maar de combi met dr krabben was niet zo goed als de winkel toen deed geloven.

Wij willen wel gaan voor alleen krabben, misschien wat scholletjes. Indraaien doen we sowieso. Goede tip van het water, al is het ook het zout waar ik me zorgen om maak.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:07

Ja in het demi water zit helemaal niks meer, maar met een goed zout/voeding preparaat erbij heb je mooi leefbaar water. Bij druppeltjes zag je bij ons wel wat aanslag maar dat was goed schoon te maken. Ons water stond nooit echt stil door een watervalletje en de overactieve slijkjes. Dus dat scheelt dan ook in de waterlijn denk ik. Maar als wij het vooraf hadden geweten hadden we de combi slijkjes en grote krabben ook niet gedaan :+ ondanks wat de winkel zei waren de krabben in een nacht bijna allemaal uitgemoord. Nadat het een paar maanden helemaal goed was gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:15

Ik zit sinds kort bij een aantal reptielen pagina's op Facebook, maar man, ik zie soms dingen voorbij komen.. Gister bijvoorbeeld, iemand die twee baardjes te koop aanbied(man en vrouw, heel verstandig ook al) met een terrarium van 90x45x60, en dan kan ik het gewoon niet laten om er een opmerking over te maken, ik vind het gewoon zo sneu voor die beestjes! Maar volgens haar was het terrarium groot zat, want dat zei die dierenwinkel( -O- ) ook. Daarna kon ik me niet inhouden en heb ik haar verteld waarom het te klein is, helemaal als je 1 man en 1 vrouw hebt in zo'n kleine ruimte. Na mijn post zag ik dat de advertentie plots verdwenen was..

Nu weer, zie ik dit terrarium met wederom een man en een vrouw te koop staan:
http://i1116.photobucket.com/albums/k569/schaatsen_xx/triest_zps4d7ows9e.png
Ik vind het gewoon triest! Hoe 'groot' is dat terrarium? Ik gok 60x30x60. Ze verkopen het omdat ze een groter terrarium wouden, maar ze hebben daar toch geen tijd voor.. En dan worden er ook nog 10 tientjes voor gevraagd. Ik kan er met mn hoofd niet bij. Waarom zijn er zoveel mensen die zich gewoon niet inlezen?? Je hoeft maar op 1 goede site te kijken en je ziet dat de minimale afmetingen, of gewoon op een forum of Facebook vragen. Echter blijkt die een te grote moeite te zijn. Wat is dat voor een raar gedoe? Sorry, maar ik kan me daar zo boos om maken, gewoon echt super sneu voor die beestjes.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:26

Dit gebeurt inderdaad erg veel en niet alleen bij reptielen, maar bij alle diersoorten. Ik ga daarom ook niet snel meer op Marktplaats. Vroeger gaf ik dit soort dingen nog wel eens aan of probeerde die mensen uit te leggen dat het niet zo hoorde, maar dan krijg je alleen maar boze reacties. Heb ook wel eens zulke diertjes gekocht om ze te "redden" van een situatie waarbij ze verkocht worden aan iemand anders in datzelfde kleine verblijf, maar dat is eigenlijk ook niet goed. Dan leer je de eigenaren dat ze hun dieren toch wel kwijt raken en dan halen ze gewoon iets nieuws.

Niet heel veel mensen geven iets om de behoefte van de dieren. Als het maar binnen hun budget pas of er mooi uitziet. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:35

Ik heb niet echt verstand van bijvoorbeeld knaagdieren, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het daar ook vaak voorkomt. Maar ik denk dat veel mensen reptielen toch vaak wat 'eng' vinden omdat het niet echt standaard huisdieren zijn, en zich daarom juist wel inlezen, maar niet dus..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:52

Heb niet gelogen twee mannetjes in een bak van 60 gezien toen ik naar terrariums zocht. Sneu hoor :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:31

chimello schreef:
Heb niet gelogen twee mannetjes in een bak van 60 gezien toen ik naar terrariums zocht. Sneu hoor :/

Jeetje, dan spoor je toch ook niet?? :n Elk mens kan toch zien dat zo'n beest die ruim 40 cm kan worden niet in zo'n mini bakje kan? Laat staan 2..

Edit: ik zie trouwen heel vaak 2 baardjes in een terrarium van 100x50x50 of kleiner zitten, die maten zijn nog niet eens voldoende voor 1 baardje.. Vaak zit er dan een koppeltje waar het vrouwtje dan zowat dood gen**kt word aangezien het maar 1 vrouwtje is en in zo'n terrarium haast geen plek voor het vrouwtje is om te schuilen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:41

Trouwens, een wat vrolijker onderwerp, volgende week gaat mijn vader mij even helpen met het nieuwe terrarium. De planken gaat hij op maat zagen en dan in elkaar schroeven/kitten. Daarna kan ik me gang gaan met de verf, en daarna de achterwand. *\o/*