Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lies_Miek

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:20

Heel erg bedankt iedereen. Zo stom, op erste gezicht leek alsof er bijna niks met haar was, maar haar oogje was kapot en die tumor en het was toch een ontstoken baarmoeder bleek, ook had ze ribben die kapot waren, kwamen we achter toen we haar omdraaiden na het spuitje. Was eng om eens naaar een ander DA te gaan maarben tevreden over deze, mocht haar zelf vasthouden en zelfs kiezen welke manier ik zelf het fijnst vond. Ben voor de overdosis slaapmiddel gegaan en ze was gelukkig heel snel weg. Vond het bedrag dat ik kwijt was ook reuze meevallen vergeleken met wat ik gewend ben.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:49

:(:)
Ze was op zo te horen, en je hebt een goede beslissing genomen.
Mooi inderdaad dat je hebt mogen kiezen en haar beet hebt mogen houden. Vind het altijd een fijn idee als je dier wat je zo gekoesterd hebt, zijn of haar laatste adem uit mag blazen in jouw handen/armen. Je bent er voor je maatje tot het bittere eind, en als dat eind komt, dan ben je er alsnog om dan op die manier te steunen.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:58

Ik ben ook heel blij met mijn beslissing Tigress, vooral toen ik ook nog de bevestiging van DA kreeg. Het meeste schrok ik toch wel dat haar ribben toch niet goed bleken te zijn. Heb echt in het uur voordat ik heen ging al lopen huilen, en ook toen ik daar was. Maar ik schaam me daar eigenlijk ook helemaal niet voor. Het is namelijk erger als je ratje doodgaat en je er helemaal niet verdrietig om bent.

Hier nog een foto van vandaag:
Afbeelding

Dit was een paar maanden terug nog:
Afbeelding

Grappig want op die laatste heeft ze nog een beetje haar, dit had ze al een poosje niet meer. En hier is haar oogje nog intact

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:23

Aahw snuutje <3

Let niet op mijn stem haha, ik praat altijd met een koetsjiekoetsjie stem tegen ze _O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:47

sterkte lies

aaahhh knappe swieb!

ik had vandaag ook nog foto,s gemaakt van mijn dames,morgen even het hok uitsoppen.
ze waren goed nieuwschierig haha en caru komt nu gewoon naar me toe dus die is echt goed tam geworden.

Caru
Afbeelding

Birte
Afbeelding

Gwenn
Afbeelding

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:04

Hahaha wat een maf beest is Swieb, doet me denken aan Harley, die kroop altijd in de vuilniszak als ik de kooi aan het verschonen was :')

En ooh wat is Birte een knapperd <3

Zo gek, twee behaarde ratjes die continu om aandacht te bedelen en dan niet een naakerd die erbij zit.
De kooi voelt meteen ook zo enorm groot, wat hij ook al deed toen er nog 3 zaten. Ben gewend aan zo'n 4/5 dames te hebben. Ben er ook weer eens na wat kamer opruimen achter gekomen dat ik echt ontiegelijk veel spullen heb voor in mijn rattenkooi := Moet nodig eens uitzoeken wat ik wil hebben want geloof dat ik nu iets van 3 volières compleet kan vullen :=

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:09

Ik heb een ratje (2 jaar) wat echte ouderdomsverschijnselen heeft zoals afvallen, wat doffig, en haar flanken gaan ook snel op en neer. Ik hoor overigens geen geluid van het ademhalen.
Ze eet haar brokjes goed, en drinkt ook goed. Maar stukjes kaas etc hoeft ze ineens niet meer laatste tijd.
Verder is ze nog erg actief en wilt er nog graag uit.

Ik vraag me soms wel eens af, hoe ver ga je?
Ik zou haar in deze conditie nog zeker niet laten gaan, maar hoe ver ga je?
Ik ben altijd zo bang dat ik het verkeerd zie, en dat ik er voor mijn gevoel dan te laat de knoop heb doorgehakt.

Hebben jullie dat nooit?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:14

Wanneer heeft het beessie nog lol? Wanneer is het nog ratwaardig, dat is iets wat ik altijd in mijn hoofd hou.
Hummer was mager, oud, maar genoot nog van het leven. Anderen zouden hun rat denk ik niet zo ver hebben laten komen. Je houd van je beestje, en merkt in je hart wanneer het tijd is. Porsche heb ik laten gaan terwijl ze nog wel vrolijk rondhuppelde door het hok. Haar gezwel werd te groot en ik wilde een verdere lijdensweg tegen gaan, dus heb ik de beslissing genomen.

Hoe zweefteverig het ook kan klinken, in je hart voel je vaak wel wat de juiste tijd is en wat je dan moet doen ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:47

Heel veel sterkte Lies_Miek! Nooit leuk als je een ratje moet laten gaan. Vind ook niet dat je je hoeft te schamen omdat je om haar huilt hoor.
Hier krijg je altijd nog een kaartje van de DA als je geweest bent en je diertje het niet haalt, vind ik altijd wel lief.

Toen ik vanochtend beneden kwam zag ik dit toen ik bij de heren ging kijken:

Afbeelding

:+ Overigens zit Cheffie (linksboven) niet echt zo slecht in z'n vacht: ze lagen met z'n 4en in 1 sputnik (ik heb er 2 en 5 ratjes), boven op elkaar te slapen :+ Vandaar ook de duffige oogjes en rode oortjes op de foto's links en rechtsboven.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:08

@Tigress, in mijn droom vannacht was ik speciaal naar Parijs gereden om net zulke ratjes te kopen als die jij hebt, ik vond ze namelijk zo schattig! <3

Ik ga morgen de kooi verschonen, dan ga ik er nog wat creatieve suggesties uit dit topic bij doen. :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:51

Mag ik hier ook even meebabbelen in het ratteneigenarentopic? Ik lees al tijden stiekem mee en kijk altijd of weer iemand leuke foto's heeft geplaatst :D . Wat mij betreft, geneer je niet en plaats foto's want ik vind ze allemaal geweldig :j <3 .

Ik was ratteneigenaresse, maar helaas zijn mijn beide dames onlangs vlak na elkaar overleden recent ;( .
Waren onze eerste 2 ratjes en ik wist niet dat ik er zó aan zou gaan hechten. Ben de schok nog niet helemaal te boven :o .
Eerste reactie: ik begin er nooit meer aan :n . De eerste barstjes in die beslissing waren er al snel en inmiddels is dat al overboord gezet. We hebben 2.5 jaar zo ontzettend veel plezier van ze gehad en vind dat toch zwaarder wegen dan de ellende op het laatst. Man en zoon (van wie ze eigenlijk waren) zijn zeer tevreden dat ik ook weer om ben :j . Eigenlijk is het ook een beetje jullie schuld dat ik toch weer voor de bijl ga, want jullie plaatsen veel te leuke foto's :D .

Wel een voorwaarde is dat we er pas na de zomervakantie aan beginnen. Ook dat is geen hard gegeven meer inmiddels, als we maar een supervakantie adresje kunnen vinden. Ik vind het moeilijk om ze zomaar uit handen te geven en ook niet alle mensen zijn er zo van gediend helaas.

Maar goed, ik kijk dus weer langzaamaan om me heen. Eigenlijk geef ik niks om bijzondere vachtkleuren, vachtsoorten of oorvormen. Gezondheid en het karakter vind ik het belangrijkste. Heb ook het idee hoe minder ver doorgefokt om bepaalde schoonheidsidealen te bereiken hoe groter de kans dat het gaat om gezondere ratten.
Iemand daar nog een speciale visie op? Ben wel benieuwd, want ik heb van ratten, buiten de 2 die we gehad, hebben totaal geen verstand.

Ook tips over goede rattery's liefst beetje in de buurt van Den Bosch (mag best ruim daaromheen hoor) zijn ook welkom. En tips voor een supervakantieadres is ook zeker welkom :j .

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:29

Ik was jullie kwijt, blijkbaar had ik het topic ontstipt.
Trippel en Spooky doen heb prima, zijn lekker aan het puberen.

Hier doen ze ook aan stapelen, vooral Trippel zoekt soms heel erg de toenadering bij Spoek.
Afbeelding

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:19

Welkom LDRD!

Gezellig dat je mee komt kletsen!
Met rattery's kan ik je niet helpen in de buurt van Den Bosch, maar volgens mij is er op internet wel wat te vinden met alle rattery's in Nederland?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:36

Dank je!

Valt me op dat veel rattery's ermee stoppen hier in de buurt. Bovendien vind ik het wel heel moeilijk om te bepalen welke rattery een beetje betrouwbaar is. Zou toch wel graag opteren voor een rattery die vooral ook gezondheid en karakter als doelstelling heeft. Geen garantie natuurlijk, maar alle kleine beetje helpen. Lastig, maar ik heb geen haast gelukkig :) .

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:43

Ik ben vanuit Groningen op weg gegaan naar Den Haag en heb daar bij Rattery Goddess twee geweldige ratjes opgehaald. Wat een vreselijk sociale dieren, echt geweldig! Het is een huiselijke omgeving waar ze in opgroeien en er wordt veel aandacht aan ze gegeven. Ook fokken ze alleen met ratten die minimaal drie generaties lang geen gezondheidsproblemen in de familie hebben. Ze hebben regelmatig nestjes van alle soorten en maten want ze fokken absoluut niet op uiterlijk. Echt een aanrader!

http://ratterygoddess.jimdo.com/?mobile=1

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:26

De jochies doen het nog steeds super :D Twingo heeft een gigantisch stel ballen onder zich hangen, daar zal nooit twijfel over kunnen komen wat het geslacht is _O- Jeetje, heb ze nog nooit zo groot gezien :')

Ze hebben Spyker en Bentley al ontmoet, ging super! Geen raar gedrag, de droppies <3

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:41

Gisteren zou ik 2 dames ratjes (zusjes) naar het station brengen waar de vriend van een bokker ze op zou komen halen.
Na me werk vlug naar huis om de dames op te halen mis ik 1 dame! Ze zat niet meer in de kooi, ik heb me rot gezocht maar kon haar niet vinden.
Ik had geen tel. Nummer van de bokker dus toch maar met 1 dame naar het station gegaan.
Thuis weer zoeken, zoeken, zoeken.. En toen vond ik haar, ze was via de onderkant van een ladekastje een la ingekropen.
Eenmaal terug in de kooi ging ze opzoek naar haar zusje... ;( Nu is ze helemaal verdrietig maar er is nu niet de mogelijkheid te brengen of te halen. Pffff, wat een rot situatie :(

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:51

he wat balen! :c Hoop dat het snel opgelost kan worden en ze samen kunnen zijn

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:33

helpie, ik heb kaasmonsters gecreëerd _O-

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:27

Die van mij hebben toevallig ook net een stukje kaas op! Haha, dat vinden ze lekkerrrrr :D

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:00

Die van mij ook, bizar erg verslaafd aan kaas! Is gewoon erg :') freggel was ik kwijt vorige week. Die zat in de koelkast :+

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:02

Jemig, in de koelkast?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:00

Mijn ratten waren weer aan een wasbeurt toe... Ze hadden tijdens het stoeien een glas jus d'orange over henzelf heen gegooid en besloten er daarna ook nog in te gaan rollen. Had het eerst even aangekeken maar ze waren gewoon goor...
Nu zijn ze weer schoon :D

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:49

Gebeurd het dat ratjes hartstilstand krijgen of dergelijke?
Eén van mijn ratjes is namelijk gisteren overleden, heel naar want ik ging slapen en ineens was hij dood. Hij hing gewoon uit een mandje, zoals vaker maar zijn oogjes nog open, lijfje nog warm, vacht nog mooi glad,.. Hij kon nog niet lang gegaan zijn maar ik heb geen idee wat hem is overkomen, hij zag er nog zo mooi uit en hij is altijd de actiefste en de nieuwsgierigste. Ook gisteren nog, ik weet niet wat hem overkomen is.. Zou het dat kunnen geweest zijn?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:08

Ahh wat naar.
Maar kan echt vanalles geweest zijn, bijv. een herseninfarct.