Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:59

Succes en sterkte Kaus!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:00

Succes Kaus!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 11:02

Succes en sterkte kaus!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:05

Succes en sterkte Kaus Y;(

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:11

Sterkte Kaus!

Ja eigenlijk hebben jullie ook wel gelijk wat betreft dingen pakken die niet mogen :+ misschien kwam het door hoe het werd uitgelegd, dat het gek over kwam of zo. Maar jullie reacties klinken heel logisch en eigenlijk ook zoals ik het wilde aanpakken. Naja, dan ben ik het eens met het hele boek haha :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:12

Succes Kaus!

---

Lijkt me wel leuk om te doen met Jinn en Jaxx, alleen zelf echt 0.0 verstand van. Zal es rond kijken of het in mijn buurt wordt gehouden

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:14

JesdaJinn schreef:
Lijkt me wel leuk om te doen met Jinn en Jaxx, alleen zelf echt 0.0 verstand van. Zal es rond kijken of het in mijn buurt wordt gehouden

Inge Dillen heeft volgens mij ook online modules

waar zit je ergens? (mag ook via PB)

----

Sterkte Kaus! -O-

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:11

Sterkte Kaus!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:54

Zo, vandaag het gros van de nieuwe voorraad kvv weer in huis gehaald.
Nog een kleine bestelling na halen een dezer dagen, wat losse rollen van andere smaken die ik nog moet bij vullen, en dan kunnen we weer even vooruit :')

Ohhh is dat allemaal voor mij???
Afbeelding

Can I have some now, pretty pleaaase?
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:17

Haha wauw, flinke voorraad! :D

We hebben eindelijk een 115cm donut gevonden. Cody heeft hem goed gekeurd! :D

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:19

Dankjulliewel allemaal! Operatie is goed gegaan, zijn nu onderweg om hem op te halen. :knuffel:

Kiimm: heerlijk lijkt me die! Waar heb je die besteld?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:26

Eind deze maand ga ik hier ook weer bestellen voor vlees. Nog even uitzoeken welke smaken ik doe. Heb nu 5 diersoorten, 4 vissoorten, kip en rund en pens en kip.
De 4 vissoorten eten ze niet. Zelfs grote vretert Jaxx niet. Die bestel ik niet weer.
Nu nog even zoeken welke ik opnieuw neem. Die 5 diersoorten vinden ze heel lekker.
Had ook nog 3 of 4 rollen met konijn en die vonden ze ook erg lekker. De andere 2 ook prima.
Vind vis geven toch wel een fijn idee. Daar worden ze zo mooi glimmend van en zacht.

Die donut ziet er comfortabel uit!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 15:49

JesdaJinn schreef:
Eind deze maand ga ik hier ook weer bestellen voor vlees. Nog even uitzoeken welke smaken ik doe. Heb nu 5 diersoorten, 4 vissoorten, kip en rund en pens en kip.
De 4 vissoorten eten ze niet. Zelfs grote vretert Jaxx niet. Die bestel ik niet weer.
Nu nog even zoeken welke ik opnieuw neem. Die 5 diersoorten vinden ze heel lekker.
Had ook nog 3 of 4 rollen met konijn en die vonden ze ook erg lekker. De andere 2 ook prima.
Vind vis geven toch wel een fijn idee. Daar worden ze zo mooi glimmend van en zacht.

Die donut ziet er comfortabel uit!

Je kan ook kijken voor de kip/vis. Anders kun je nog kijken naar de rollen vismix van kiezebrink.
De 4 vissoorten vinden ze hier ook niet zo’n succes en ik zelf ook niet.
En paard konijn mix en eend kun je ook geven.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:59

Qua vis is het vooral fijn om te kijken naar vette vis zoals zalm of haring bv. als je het echt vast in het menu wilt hebben. Dan zou je ongeveer 5% vette vis moeten voeren. Hier vinden zowel hond als poes lief de vis mix van kivo dus wel heel lekker, al vind ik 'm zelf echt smerig uit zien - maar goed, het is ook wel logisch dat ie zo vettig is met al die verschillende soorten vis erin. De kip/vis mix geven wij ook, die is qua structuur weer wat fijner alleen vind ik het niet handig om die Alleen te geven (als ik de vis mix weg zou laten) omdat je in verhouding dan weer net te weinig vette vis geeft in het gehele menu - kun je wel opvangen eventueel met vis olie ofzo of zo tussendoor eens wat vette vis te geven. Ik ga dus zelf liever over naar een enkele mix van zalm of haring tzt ipv de vis mix van kivo bv. of de kip/vis zodat ik de vis wat meer geconcentreerd en in verhouding makkelijker uitgebalanceerd kan geven zonder andere soorten die nog erbij zitten.

En wat vacht betreft: Mochten ze het eten, zou je ook een rauw eitje kunnen geven 1 a 2x per week - doet ook wonderen voor de vacht! Daar werd Arya's vacht echt mega zacht van. D'r vacht was ervoor wel al best gezond, maar met het rauw ei in het menu erbij, is ze er nog wat meer op vooruit gegaan. Of een visolie als supplement erbij geven bv. Die van Icelandpet zijn erg fijn oa.

Ik kocht vandaag haring mixen van 250g verpakt om bij te gaan voeren. Benieuwd wat ze daar van gaat vinden.

En Kaus, wat fijn dat de operatie goed is gegaan en dat voor nu even achter de rug is! Op naar een voorspoedig herstel nu :knuffel:

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:08

Kaus schreef:
Dankjulliewel allemaal! Operatie is goed gegaan, zijn nu onderweg om hem op te halen. :knuffel:

Kiimm: heerlijk lijkt me die! Waar heb je die besteld?

Bij de Petsplace :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:10

Ohh ik had idd nog willen reageren Kiimm. Die donut mand ziet er heeerrrlijk uit!

Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Denk dat hier vooral de kat dat ding fantastisch zal vinden - en haar mand bovenop de bench moet dus binnenkort wel eens vervangen worden want die is ondertussen wel op gebruikt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:49

Onderweg naar huis *\o/* Uitgebreid behandelplan besproken met de dierenarts. Super tevreden over deze DA. Er zijn in totaal 'maar' twee nagels verwijderd. De rest zat nog te vast en zal er hopelijk vanzelf afvallen.

Dexter is gelukkig helemaal vrolijk, echt het tegenovergestelde van het hoopje ellende na de vorige operatie. Ik vermoed toch dat daar iets niet helemaal lekker is gegaan met de narcose destijds... %)

Afbeelding

JesdaJinn, is het niet de moeite waard om naar vis van een ander merk te kijken? Vis is volgens mij wel heel belangrijk voor een compleet dieet.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:15

CB, wat een voorraad zeg! Hoe lang doe je daarmee? Dat is voor mij wel bijna een 3/4 jaar of langer. Ik haal meestal 1 doos, gemixt qua smaken. Jullie mogen wel een flinke vriezer daarvoor hebben.
Kaus, fijn dat het goed is gegaan. Wat narcose betreft, misschien de vorige keer ketamine gebruikt en nu niet?
Kimm, heerlijk hoor! Zit er ook wel eens aan te denken.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:30

cursebreaker schreef:
Ohh ik had idd nog willen reageren Kiimm. Die donut mand ziet er heeerrrlijk uit!

Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Denk dat hier vooral de kat dat ding fantastisch zal vinden - en haar mand bovenop de bench moet dus binnenkort wel eens vervangen worden want die is ondertussen wel op gebruikt.

Prijs viel me nog mee. De 115cm was €55,-. De kleinere formaten voor o.a. katten zijn natuurlijk een stuk goedkoper!

Edit: Kaus, wat fijn zeg! Gelukkig is het mee gevallen :)
Laatst bijgewerkt door Kiimm_ op 18-03-21 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:31

Fijn dat t goed gaat met Dexter!

Ik wil zeker vis er bij doen. Zal es rond kijken. Heb me er nog niet in verdiept.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:40

Kaus
Dexter ziet er idd alweer ‘pienter’ uit op de foto! Fijn dat hij dit keer sneller/beter hersteld is na de narcose. Hopelijk gaan de andere nagels dan idd vanzelf los komen en hoef je voorlopig even niet aan een volgende operatie te denken.

fannetje
Ik heb vandaag 50kg in huis gehaald (+1kg haring) en daar zal ik ruim 2,5 maanden nu mee gaan doen. Ik moet van een paar mixen nog wat losse rollen halen en daarmee zal ik dan nog een halve maand erbij hebben. Dus dan hoef ik over ongeveer 2,5 maand pas weer nieuwe voorraad in te gaan slaan.

We hadden eerder alleen een vriezer met 3 lades, waardoor ik idd beperkter kon inkopen - meestal voor een maand ongeveer - maar we hebben via BCC een aantal maanden terug geïnvesteerd in een extra vriezer; een rechtopstaande met een stuk of 6 lades, waaronder een paar ‘Huge boxes’ waardoor er behoorlijk wat extra vriesruimte bij kwam. Nu kan ik dus heel fijn een hoop voor onszelf invriezen als groter inkopen voor Arya. Dan kan ik nu de meeste mixen per doos in kopen en dat scheelt toch weer wat qua inkoop prijs + ik heb graag voorraad hihi.

De kleine vriezer staat in de kelder, dus daar ligt nu de overige voorraad en in de grote vriezer die in het washok staat, en waar ik sneller bij kom, ligt van alles wat en waar ik dan uit pak wat ik elke zoveel dagen nodig heb om te ontdooien. Echt super blij met het ding. Onwijs goede koop aan gehad want hij is energiezuinig en was ook nog eens heel erg goedkoop geprijsd op dat moment.

Ik heb even geen foto van hoe hij 'gevuld' is, maar dit is de grotere vriezer iig. En dan staat er nog een 3 lade vriezer in de kelder. Deze heeft 260L vries ruimte dus da's echt hemels <3 Geloof nog geen 240e betaald en heeft een A+ energielabel. Dus was echt een koopje *\o/* Is een no-frost ook, dus ik hoef 'm niet te ontdooien om te poetsen etc wat ook echt ideaal is.
Afbeelding

Kiimm
Oh dat valt idd nog mee, 55e! En Sansa zal idd een iets kleinere variant nodig hebben, al ligt ze vaak wel gestrekt en ze is als ze zich strekt wel echt heel lang haha. Maar dat is goed betaalbaar! We hebben een pets place XL in de buurt, dus daar binnenkort eens kijken :) Ze ligt nu in de oude mand van Arya, die Arya had toen ze pup was. Daar lag Sansa ook altijd graag in, dus die hebben we nadat Arya iets anders kreeg, bovenop de bench gelegd waar Sansa ’s nachts altijd slaapt. Ze maakt echt veel gebruik van de mand, dus ik heb het nog niet aangedurfd om ‘m echt al weg te doen haha. Ze is erg gehecht aan ‘haar plekjes’, lol.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:52

Kaus, fijn dat het goed gegaan is!

Vis is hier ook nog wel een dingetje. Bij Darf zit er 5% in het puppyvoer en dat eet Otis prima.
Ik wissel wel puppy en gewoon voer af om hem aan zoveel mogelijk smaken te wennen.
Ollie de schnauzer is een moeilijke vis eter. Zo 5% in het puppyvoer doet hij niet moeilijk over, echt een vismix is het niet voor hem.
Wil nog wel weer eens andere merken proberen. Voor nu krijgen ze wel zalmolie over het voer.
Heb toevallig vanmiddag 35kg Darf besteld, doe ik een maand mee met die 2.
En hier idd ook een extra vriezer in de garage voor de honden.

Mijn vorige (toy)poedel was gek op vis. Hij moest het wel leren eten.
De eerste keer dat ie een zalmkop kreeg, keek hij mij aan van heb je hier ook bestek bij? :')
Toen hij eenmaal doorhad hoe het werkte, vond hij het geweldig.
Maar alleen met goed weer kreeg hij dat buiten.
Ollie ging er alleen maar in liggen rollen... :r

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 21:18

Roetsj vindt vis heerlijk, de 4 vissoorten dus ook, maar aangezien ik de rol in meerdere keren voer, is het wel geklieder. Dus kies nu voor de kip-vis meestal. Af en toe wel een rol vis if een vers visje. En gedroogde sproetjes, vindt ze ook heerlijk.

CC, genoeg ruimte zo in ieder geval. En dan snap ik dat ook wel, als er zoveel doorheen gaat.

Marije, oh heerlijk in de vis rollen :r

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:07

Marije
Ohh das ook lekker; erdoor heen rollen, omg hahaha. En met die zalm kop denk ik dat Arya hier hetzelfde zou kijken. Die is met gedroogde snacks met nieuwe dingen soms al echt een dramaqueen en dan eerst 'de kat uit de boom kijken'. Met sommige dingen sleept ze 3 weken voor ze eraan begint :') En soms zie je d'r gewoon echt denken van 'hoe moet ik dit ding nu in godsnaam vast houden, laat staan opeten?' en dan zit ze echt een half uur te klooien. En toen we pas met kvv begonnen moest ze met de iets grovere mixen ook echt wennen als ze hele stukjes erin had. Dan werd een stuk orgaan ofzo eerst 4x in de bek gepakt en dan weer laten vallen, knagen en weer vallen en dan toch maar opeten :') BARF'en zie ik ons dus niet doen, dan blijft 90% liggen denk ik hahaha. Al zou ze daar vast wel aan wennen :j

fannetje
Wat geklieder betreft; als je het snijdt terwijl het nog semi-bevroren is en dan in een bakje in de ijskast bewaart, hoef je het maar om te kiepen in de voerbak - dan beperk je het geklieder wel grotendeels normaal. Dat doe ik ook met de rollen die nogal snel veel bloed verliezen zoals de rund bv. Soms vergeet ik ze ook te snijden op tijd en snijd ik ze pas als ze ontdooid zijn en dan is het wel eens een bloedbad :') :j. Maar normaal laat ik ze een uur tot 1,5 uit de vriezer ontdooien, snijd ik de rollen en verdeel ik de porties in bakjes voor in de ijskast en dan hoef ik met de voerbeurt maar even het bakje om te kiepen bv.

En die grote vriezer is idd echt heel fijn ja. Arya zit nu rond de 640g per dag kvv, verdeeld over 2 voerbeurten, dus gaat best rap dan ja :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:16

Ik heb even snel gekeken en diegene waar ik t vlees haal heeft alleeen kip en vis.
15% zalm
20% paling
65% kip

Ik kan alleen gehele dozen afnemen dus proeven is er niet bij.