robbie88 schreef:Tja we gaan het zien.. ieder zijn mening. Ik ken eigenlijk zo uit de omgeving, en de vaderhond alleen vriendelijke sociale honden. We liepen hier tegen aan bij bekenden en had hier een klik mee.
Vooralsnog ben ik vooral verrast over het leerbare karakter, dus benieuwd hoe zich dat ontwikkeld.
Zeker waar! Zoals ik hier al vaker gezegd heb: het topic zit vol met borders en aussies, en die zou ik beide ook niet hoeven
En de border eigenaren hier zouden écht écht écht mijn Toby niet in huis willen - dat is het tegengestelde van een border: hij WIL bést luisteren, maar zijn instinct zit gewoon te diep, en als ik zeg 'kom hier', gaat hij vaak eerst nog even om zich heen kijken. Hij is al-tijd op jacht naar muizen, vogels en konijnen en hoewel hij onwijs atletisch is, wil geen enkele sportvereniging hem hebben
En dat zou ik zelf altijd kiezen boven een hond die juist de hele dag voor mij wil werken en waar de uit-knop op geïnstalleerd moet worden om te voorkomen dat je een hond hebt die 24/7 'go' heeft.
Dus KimD zou mijn hond ook écht niet in huis willen hoor
Is vanuit mij (en vanuit Kim óók niet durf ik te zeggen) niet persoonlijk op jou gericht, iedereen is natuurlijk overtuigd van zijn eigen type
(De enige hond vooralsnog hier in het topic die ze zó mogen afleveren, is Mulan
)
Edit: dat is dus niet omdat ik de andere honden niet leuk vind he
Ik vind eigenlijk alle honden hier heel tof, maar wel vooral heel tof bij hun eigen baasje