Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:18

Kabayo schreef:
xDenies schreef:
Ik hoef hier nooit te knippen. Slijten netjes op straat. Zoals het hoort, toch?

Ik heb geen hond gekocht om op tegels/straat te lopen.

Wat is dit nou weer voor een bijzondere reactie … kan je duidelijk maken wat je wilt zeggen hier mee?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 15:30

Beer, Boef, Flynn, Koda, Button, Wolf vind ik leuke namen! :D

Of gewoon Balthazar :D

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:33

Djoopie spannend hoor! Joopie ;)

KC aah poepie toch blijft tie nu bij jullie?

Xdenies ik vond het ook beetje aparte reactie idd

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:38

We zijn er nog niet overuit :') maar hij mag sowieso ff bijkomen nu want man man man hij is alle hondenmanieren vergeten :=

Stoere naam vind ik Jax :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:39

Djoopie ik vind het een Rico. Kort maar krachtig

Denies verantwoording lijkt mij onnodig. Ik meen wat ik zeg. Ik loop gewoon graag in de natuur. En wat je daar bijzonder aan vind mag je natuurlijk zelf weten :')

Kc knappe rengar <3

Oh ja dan zal t vast wat mee vallen kaus

Beter wieneke. Ik haat die vieze beesten haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:40

Ik snap de reactie wel. Als je de mogelijkheid hebt elke dag naar het bos/strand/heide te gaan, dan loop je waarschijnlijk maar weinig over het asfalt door de wijk.

Djoopie, ik heb even gemist wat voor ras het is en reutje of teefje? Kan het zo snel ook niet terugvinden in je berichten.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:49

Herman :Y)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:57

Ik wil ook wel zo dicht bij het bos wonen dat ik er 4x per dag heen kan. *D
Maar helaas, wij zullen het met een stedelijke omgeving moeten doen. Met het bos op 4 min met de bus.

En wat een leuke Djoopie! Ik ben niet zo'n namenverzinner haha maar ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:01

De reactie vond ik een beetje misplaatst.

Ik verbaas mij over het aantal honden die geknipt moeten worden (niet alleen in dit topic). Een hond slijt van nature zelf zijn nagels en die lopen echt niet allemaal de straat of asfalt. Ik kan me ook niet voorstellen dat jouw honden nooit een stukje over de stoep lopen.

Het nadeel van internet is dat opmerkingen verkeerd over kunnen komen. Je quote mij heel bewust waar in je aanhaalt dat je geen hond gekocht hebt om mee op straat te lopen. Ik vind dat, de manier waarop het er staat, heel neerbuigend overkomen naar mij - ik loop wel op de straat én andere gebieden. En ik heb immerd mijn honden ook gekocht, mede om lekker te wandelen.

Je had je tekst iets anders kunnen formuleren en dan had het er een stuk vriendelijker gestaan.

Maar dat is mijn gevoel dat ik er bij kreeg, aangezien je mij quote. :) Vandaar dat ik om verduidelijking vraag ipv boos word.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:04

Nu ja ik moet ook knippen omdat wij waar wij wonen er niet genoeg over het asfalt word gelopen en ik durf te zeggen dat wij wel op een perfecte plek wonen. Rots, zand, gras bergop en af en dat is niet genoeg hier.

Edit niet iedere hond is hetzelfde, zelfde dat het ene paard wel baat heeft bij een ijzer terwijl het niks is voor de ander

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:09

Ach en zo vond ik het weer een beetje neerbuigend?? Naar knippers (Klinkt iets te negatief) over komen dat nagels op straat slijten 'zoals het hoort'. Soms is knippen nodig. Aan allebei is niks verkeerd. Overigens slijten ze hier zelf tot nu toe, scheelt werk.

Internet geeft veel ruimte voor verkeerde interpretaties.
Laatst bijgewerkt door finnens op 15-04-19 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:09

Maar het ligt ook aan de pootstand van een hond. Een Duitse herder heeft veel meer aanleg voor lange tenen dan een labrador bijvoorbeeld.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:10

Ik denk echt dat dat per omgeving verschilt. Wij lopen 200 meter naar het fietspad waar ze los mogen. Naast het fietspad zit een brede berm aan beide kanten. Dexter loopt alleen maar in die berm. Nooit op het fietspad. En van gras slijten de nagels echt niet. Hij houdt ze wel zelf redelijk bij met kauwen maar omdat ik dat geluid irritant en vies vindt knip ik liever. Toen we nog naast het bos woonde was dat nodig. Toen sleet het wel met in bomen klimmen en over paden lopen. Gras is kennelijk niet genoeg.

Dundy daarentegen loopt gewoon waar hij wil. Zijn nagels zijn prima. Zijn voorste teentjes staan scheef dus de ene nagel is langer dan de ander. Die knip ik dus soms even recht :Y)

Maar ik loopt mijn uitlaathond/pup alleen maar op straat en zijn nagels zijn véél te lang. Die hond loopt zeker een uur per dag over de stoep.

Daarbij heeft de manier van lopen ook nog invloed. Een hond die weinig kracht in zijn sprong gebruikt zal minder snel slijten dan een hond die volle kracht sprint.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:43

finnens schreef:
Ach en zo vond ik het weer een beetje neerbuigend?? Naar knippers (Klinkt iets te negatief) over komen dat nagels op straat slijten 'zoals het hoort'. Soms is knippen nodig. Aan allebei is niks verkeerd. Overigens slijten ze hier zelf tot nu toe, scheelt werk.

Internet geeft veel ruimte voor verkeerde interpretaties.

Daarom stond er ook netjes een vraagteken achter :) Maar als je iets neerbuigend vind overkomen, kan je het toch gewoon navragen hoe degene het bedoelt? :)

Het gesprek begon omdat bij het knippen vaak iets mis gaat. Ik heb nergens aangehaald dat knippen verkeerd is. Ik ga mij verder weer uit deze discussie halen en verder verbazen over het feit dat het nog maar zo'n 3/3,5 week zal duren voordat er puppies geboren gaan worden :o :o :o

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:15

Dank voor de suggesties.... ‘de’ naam zit er nog niet bij denk ik. Zelf vind ik ‘Kip’ heel leuk eigenlijk. Nu mijn gezin nog overtuigen haha. Kinderen hebben Nugget (wat daar wel bij past haha) op hun lijstje staan...

Gaat snel Denies! :).

Dat foto lijstje voor alle pups is wel heel mooi!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:46

Had gekund Denies, daar heb je gelijk in. Maargoed ik laat het er verder ook bij. Soms interpreteer je dingen gewoon anders zo via het scherm. Net als dat de opmerking van Kabayo bij sommige slecht binnenkomt terwijl sommige er niet over struikelen. Kan gebeuren'

Ik ben benieuwd naar de pups!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:58

Djoopie schreef:
Dank voor de suggesties.... ‘de’ naam zit er nog niet bij denk ik. Zelf vind ik ‘Kip’ heel leuk eigenlijk. Nu mijn gezin nog overtuigen haha. Kinderen hebben Nugget (wat daar wel bij past haha) op hun lijstje staan...

Gaat snel Denies! :).

Dat foto lijstje voor alle pups is wel heel mooi!

Nugget roept heel stom vind ik. Kip vind ik dan wel weer geniaal!

Wat betreft nagels, nagels slijten niet van nature, maar op het harde. Sommige honden laten het gedrag hiervoor nog heel goed zien, bewust 'graven' op tegels. Net zoals katten die krabben aan een krabpaal.

Wij moeten ook 'altijd' nagels knippen, maar hebben honden waarvan de nagelaanzet hoog is waardoor ze lang lijken. De wolfsklauwen knip of trek ik wel altijd.

Je kunt het leven terugdringen door steeds een stukje, dus echt millimeters, af te knippen. Het leven in de nagel gaat dan naar achteren. Dit heb ik bij Abbay moeten doen, ze heeft hele brede nagels waardoor het leven heel ver naar voren kon, dat vond ik minder fijn.

Troy zijn nagels zijn prima, ik zou daar niks aan doen, of zorgen over maken.

Ik zal straks eens foto's maken van de nagels hier.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:08

Hier lijkt ook alles teek vrij inmiddels. Inmiddels slapen ze ook lekker goed in hun eigen hondenkamer ipv altijd op bed. Erg fijn want had afgelopen week toch een volle teek in bed liggen ieuwwww. Die kans blijft aanwezig omdat ze gerust nog regelmatig lekker bij mij slapen maar kan nu s avonds toch een wandeling maken in teek gebied zonder daarna het idee te hebben dat het bed vol teken zit brrrr
Bravecto is inmiddels besteld dat gaat ook weer wel schelen qua aantal teken.

Vanmiddag kon ik ze zo van Kymo zijn kop af plukken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 19:25

Gatver dierenfan! Ik vind ze al zo griezelig :+

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:17

Oh jakkes. Volle teek in bed. Heb vroeger met de katten thuis wel eens op een volle gaan staan met blote voeten. Overal bloed. Brr

Hier is het een stuk over de stoep voor we het bos in kunnen. Achterpoten slijten echt heel mooi de voorpoten niet en ja dat wolfsklauwtje moet idd gewoon geknipt

Nala mag steeds vaker los in het bos als ik niemand hoor of zie, bouwen langzaam vertrouwen weer op ^^ erg blij.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:18

Oja volle teken brrrr die wil ik niet in bed!!!
Vroeger weleens eentje op de grond gevonden door de kinderen. Die meiden van mij gillen! Mam! Een bacterie!!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:22

Ik heb net 2u lang alleen maar over asfalt gelopen _O- . Als je hier een lang stuk wilt, wordt t toch asfalt. AJ is MOE en Zig kan nog wel 2 uur. Die hond is echt niet moe te krijgen :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:28

Wolfsklauwen trekken KimD? Hoe doe je dat?

Hier honden met kattenpoten. Die hebben dus hele compacte pootjes met tenen die goed kunnen spreiden en grijpen. Schijnt een dingo dingetje te zijn, om goed in bomen te kunnen klimmen.

Les ging weer super *\o/* Dexter loopt een rondje met tunnels en sprongen en met Dundy even twee proefrondjes gelopen. Ik denk dat ik met hem toch ook wel erg graag behendigheid wil gaan doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:41

Kaus schreef:
Wolfsklauwen trekken KimD? Hoe doe je dat?

Hier honden met kattenpoten. Die hebben dus hele compacte pootjes met tenen die goed kunnen spreiden en grijpen. Schijnt een dingo dingetje te zijn, om goed in bomen te kunnen klimmen.

Les ging weer super *\o/* Dexter loopt een rondje met tunnels en sprongen en met Dundy even twee proefrondjes gelopen. Ik denk dat ik met hem toch ook wel erg graag behendigheid wil gaan doen.

Zoals het klinkt, nagel van de wolfklauw trekken waardoor die uitdroogt. Komt dan wel weer een nageltje overheen, maar die zit niet meer zo vast. Kun je er dus eigenlijk altijd afhalen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:49

Doet dat niet super zeer?