Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 15:08

Denk dat dat inderdaad t verstandigste is! Dan weet je zeker dat je niks overhaast doet

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:26

Puppymeeting lijkt me leuk.
Naar het strand wil ik straks ook, denk dat dat ook binnenkort wel kan.
Wat Daeva betreft lijkt me idd verstandig even over te slaan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:57

Ik wil ook puppymeeting doen! Maar dat wordt dan zonder honden... -O- Dundy houdt niet van dat drukke gedoe en Dexter zit op 100% rust...

Mocht het pas over een ruimte tijd zijn ben ik er wel bij incl honden :))

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:13

Leuke strandfoto's!

Denk dat de wedstrijd van zondag overslaan een goede beslissing is. Nu helemaal rust is belangrijker voor de langere termijn.

Wij gaan over zo'n 2.5 week ook naar het strand :D wel in de ochtend heel vroeg vertrekken, want in de middag gaan we langs de fokker.

Puppy meeting is leuk! Maar wat noem je centraal? Er zijn hier ook een aantal Belgen natuurlijk.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:18

Hier ook voor een puppymeeting!
Gisteravond Nova opgehaald !
Thuis liep ze al zonder nadenken de bench in en was eigenlijk meteen vertrokken.
Vannacht braaf elk uur de wekker gezet maar ze heeft het de hele nacht opgehouden en vanochtend netjes buiten geplast! Ze is ontzettend lief en al behoorlijk bijdehand haha.
Ik zal morgen even foto´s uploaden

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 20:21

JAAAA SPAMMMEN Nathalie!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:31

SPAM SPAM SPAM ! *\o/*

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:48

In het begin van dit topic heb ik een paar keer gereageerd. Maar jullie gaan zo snel!! Zo vaak zit ik niet meer op Bokt. We waren aan het nadenken over een Chodsky Pes. Er zaten echter nogal wat mitsen en maren aan en ik vond ze ook tegenvallen toen we meegingen met een wandeling. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een Zwitserse Witte herder, morgen halen we Koda op!

Ben ook benieuwd naar Nova! Erg leuke naam trouwens!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:58

Sammy, gefeliciteerd! Wel foto's spammen hoor!
En Nathalie ook natuurlijk ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 21:03

Sammy gefeliciteerd! Wel foto's spammen he! :D

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:42

Vanmorgen hebben we Bram opgehaald! Hij heeft was vrij rustig in de auto en op het einde heeft hij nog even geslapen. Thuis heeft hij kennis gemaakt met de andere hond en dat ging super. Nu ligt hij te slapen in de bench. Hij piepte 2 minuten en is toen gaan slapen. Toen ik het deurtje open deed sliep hij gelijk verder. Zo moe

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 12:47

Jeah! Wachten is beloond! Fotospam mag altijd :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:57

hoe hebben jullie het gedaan met nieuwe pups in ene bestaande roedel voor mensen die meer hondne hebben?
Met kenai heb ik hem gewoon meegenomen want daeeva is super makkelijk. Nu weet ik dat veel fokkers geen vreemde hondne op bezoek laten bij de pups ivm bacteriëen maar dat is hier niet echt van toepassing. gezien de honden van de fokker en mijn hondne 2/3 keer per week minimum samen lopen dragen ze dezelfde bacterieën.
Kenai is moeilijker met pups. Als er dan pups zijn zou ik hem dan al een paar weken voor de pup meekomt een aantal keer meenemen of zouden jullie dat niet doen en de pup gewoon thuis neerzetten en klaar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 13:04

Ik denk dat het thuis vrij snel normaal word. Zoals je zei heeft hij moeite met pups die niet in een roedel opgroeien. Jouw pup komt, volgens mij, bij een fokker met een eigen roedel vandaan en daarnaast komt de pup bij jou ook weer tussen de honden. Dus denk dat gedrag de pup wel bijgebracht word. Dus dan zal Kenai er ook weinig moeite mee hebben.. Denk ik..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:09

De pups die maar tot 8 weken daar zitten komen niet in de roedel maar zitten appart pas als pups langer moeten blijven (zoals buitenland ofzo) gaan ze in de roedel. Tot 8 weken zitten ze bij de moeder binnen of als het weer het toelaat buiten op het gras in zo’n buitenren die de pups van de roedel schreid.
Dus ik weet niet zeker hoe hij op die pup zal reageren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 13:11

Hmm das lastig inderdaad. Hoe reageert ie als hij de pup niet zo'n succes vind?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:14

Hangt er vanaf hoe de pup zich gedraafd. Laat een hond hem gerust zal hij nooit iets doen. Heb je zo’n drukke hond die tegen zijn hoofd op gaat springen zou hij kunnen uithalen. Hij heeft nog nooit wondes met een andere hond veroorzaakt. Maar als hij met zijn 24 kg tegen zo’ prulletje aanbeukt lijkt me niet bevorderlijk.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:14

1ste keer had ik alleen de jack russell en was mijn "pup" al een puber van 5 maanden die in een roedel opgegroeid was. Dus gewoon "zonder nadenken" samen gelaten in de tuin.
2de keer ook gewoon pup in de woonkamer neergezet. Maar dit lijkt me in de toekomst geen goed plan, het ging er nog al heftig aan toe. En denk niet dat Cita zo tolerant gaat zijn in huis naar "vreemde" honden toe. Hier is het vanaf nu altijd eerst de volwassen honden eerst uit wandelen nemen daar de vreemde hond ontmoeten, desnoods alleen op een veldje laten kennismaken en dan naar huis. Dus als er hier terug een pup zou komen, eerst mijn honden moe maken en dan op een veldje verderop de eerste kennismaking en thuis eerst om beurt met de pup laten kennismaken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 13:19

Ik snap inderdaad wel dat je dat geen succes vind inderdaad.
Misschien thuis gescheiden houden? In ieder geval in het begin? Want een paar keer langs gaan zal geen hele andere reactie geven denk ik..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:32

het is vooral dat ginder in huis hij met alle andere honden smen kan door de invloed van de roedel. een sterke teef heeft daar de leiding en kenai durft geen stap fout te zetten daar (ookal zit die teef in haar kennel). Dus ik twijfel of als hij daar dus al met de pup gezeten heeft en hij daar dus niets durft te doen, of dat invloed heeft op thuis.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 13:36

Ik denk t niet eigenlijk.. Maar dat is toch altijd maar de vraag..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:02

Ik reageer straks even uitgebreid, maar Tay kan niet met puppen. Wij hebben Winni niet gewoon er tussen gegooid, maar ik denk dat een hond heel goed het verschil weet en ook maakt tussen daar tussen de roedel of in eigen huis.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:12

Hier verwacht ik geen problemen, ken geen hond zo lief als de onze <3 denk dat ik ze gewoon bij thuiskomst samen in de tuin gooi zodat ze in alle ruimte kennis kunnen maken := en dan zal t wel goedkomen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 14:17

Hier ging de kennismaking eigenlijk zoals verwacht... Maar Chick was dan ook geen pup meer. Maar ze hadden weinig oog voor elkaar.. :')
Daarna was het bijna 2 dagen non stop stoeien en spelen. Gek werd ik er van. := Maar daarna was het eigenlijk gelijk normaal.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:56

Zoe_97 schreef:
Hangt er vanaf hoe de pup zich gedraafd. Laat een hond hem gerust zal hij nooit iets doen. Heb je zo’n drukke hond die tegen zijn hoofd op gaat springen zou hij kunnen uithalen. Hij heeft nog nooit wondes met een andere hond veroorzaakt. Maar als hij met zijn 24 kg tegen zo’ prulletje aanbeukt lijkt me niet bevorderlijk.

Goed, dit heeft Tay dus ook. Als hij met rust gelaten wordt, doet hij niets. Hij zoekt het zelf niet op. Maar hij corrigeert wel heel erg hard als hij niet met rust gelaten wordt. Dat is met volwassen honden niet altijd fijn, maar die kunnen het makkelijk hebben, puppen ga ik dat niet mee proberen. Ook al heeft hij ook nog nooit schade gemaakt bij een andere hond.

Bij ons heeft buiten de tuin/het huis kennis maken niet zo veel nut. De oudste is buiten de tuin op hoogste stand van alertheid en wordt dan heel onzeker. In de tuin kan je er een pup bijgooien en dan denkt ze dar je die speciaal voor haar gehaald hebt. :') Tay wil gewoon niks met pups te maken hebben, maar met wandelen negeert hij ze volkomen, dus is er weinig kennismaken aan. In huis duldt hij veel minder honden, terwijl hij daar buiten gewoon mee overweg kan. Het stukje buiten wandelen heeft hier niet echt een effect gehad, Tay negeerde en was vooral bezig met mij afsnuffelen.

Wij hebben dus gewoon een stuk kamer afgezet, hoog, waar Winni toen als pup rond kon lopen, maar waar Tay niet bij kon. Eerst Tessa erbij en die werd dol enthousiast. Die weer naar buiten en toen Tay mee naar binnen. Die vond de pup geen goed idee en deed erg lelijk, hem daarvoor gecorrigeerd en daarna gewoon beloond als hij negeerde. Dit een paar dagen volgehouden tot hij eigenlijk gewoon continu deed alsof Winni lucht was. Daarna Tay aan de lijn en Winni los in de kamer en dat weer volgehouden en toen kwam het moment dat we hem gewoon losgegooid hebben. We hebben hem een paar keer moeten remmen, omdat hij toch gewoon 40 kilo is, maar hij had haar ondertussen wel geaccepteerd en wij zorgden er ook voor dat Winni niet te veel ging klieren bij hem.

Ik denk dat het zo anderhalve week 2 weken is geweest en daarna gingen ze zelfs af en toe met elkaar spelen. En ja, Tay heeft haar best gecorrigeerd, maar ze heeft er nooit iets aan over gehouden. Maar 1 keer is het best heftig geweest, toen hij haar corrigeerde en zij eigenlijk gewoon niet reageerde er op. Daarna werd mijn complete huis verbouwd door die 3 en een lol dat ze hadden....

Klinkt trouwens heftiger dan dat het was, maar ik ging geen risico nemen met een pup. Ik weet dat hij fel corrigeert en dat hij in huis feller is dan buiten, dus zekere voor het onzekere.