Zoe_97 schreef:Hangt er vanaf hoe de pup zich gedraafd. Laat een hond hem gerust zal hij nooit iets doen. Heb je zo’n drukke hond die tegen zijn hoofd op gaat springen zou hij kunnen uithalen. Hij heeft nog nooit wondes met een andere hond veroorzaakt. Maar als hij met zijn 24 kg tegen zo’ prulletje aanbeukt lijkt me niet bevorderlijk.
Goed, dit heeft Tay dus ook. Als hij met rust gelaten wordt, doet hij niets. Hij zoekt het zelf niet op. Maar hij corrigeert wel heel erg hard als hij niet met rust gelaten wordt. Dat is met volwassen honden niet altijd fijn, maar die kunnen het makkelijk hebben, puppen ga ik dat niet mee proberen. Ook al heeft hij ook nog nooit schade gemaakt bij een andere hond.
Bij ons heeft buiten de tuin/het huis kennis maken niet zo veel nut. De oudste is buiten de tuin op hoogste stand van alertheid en wordt dan heel onzeker. In de tuin kan je er een pup bijgooien en dan denkt ze dar je die speciaal voor haar gehaald hebt.
Tay wil gewoon niks met pups te maken hebben, maar met wandelen negeert hij ze volkomen, dus is er weinig kennismaken aan. In huis duldt hij veel minder honden, terwijl hij daar buiten gewoon mee overweg kan. Het stukje buiten wandelen heeft hier niet echt een effect gehad, Tay negeerde en was vooral bezig met mij afsnuffelen.
Wij hebben dus gewoon een stuk kamer afgezet, hoog, waar Winni toen als pup rond kon lopen, maar waar Tay niet bij kon. Eerst Tessa erbij en die werd dol enthousiast. Die weer naar buiten en toen Tay mee naar binnen. Die vond de pup geen goed idee en deed erg lelijk, hem daarvoor gecorrigeerd en daarna gewoon beloond als hij negeerde. Dit een paar dagen volgehouden tot hij eigenlijk gewoon continu deed alsof Winni lucht was. Daarna Tay aan de lijn en Winni los in de kamer en dat weer volgehouden en toen kwam het moment dat we hem gewoon losgegooid hebben. We hebben hem een paar keer moeten remmen, omdat hij toch gewoon 40 kilo is, maar hij had haar ondertussen wel geaccepteerd en wij zorgden er ook voor dat Winni niet te veel ging klieren bij hem.
Ik denk dat het zo anderhalve week 2 weken is geweest en daarna gingen ze zelfs af en toe met elkaar spelen. En ja, Tay heeft haar best gecorrigeerd, maar ze heeft er nooit iets aan over gehouden. Maar 1 keer is het best heftig geweest, toen hij haar corrigeerde en zij eigenlijk gewoon niet reageerde er op. Daarna werd mijn complete huis verbouwd door die 3 en een lol dat ze hadden....
Klinkt trouwens heftiger dan dat het was, maar ik ging geen risico nemen met een pup. Ik weet dat hij fel corrigeert en dat hij in huis feller is dan buiten, dus zekere voor het onzekere.