[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:47

Wat een leuk filmpje.

En hidde heeft een leuk speeltje zeg.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:19

xApple schreef:
Rijden heeft Hidde op een knuffel gedaan een maand terug maar ik heb die knuffel gewoon weggegooid en nooit meer gezien.

De hond overal mee naartoe nemen vind ik ook geen probleem, Hidde is alleen maar super blij als hij mee mag.

Hij heeft een nieuwe rat en is er heeeeelemaal gelukkig mee :D

[ [url=m/scjaq6.jpg]Afbeelding[/url] ]

oowwwh <3 <3 <3 <3
Wat een droppie

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:55

Hihi, ik word inderdaad herkent :)

Dus het antwoord is: ja, ik heb jaren geleden idd op Sonniushof gestaan met verschillende paarden/pony's... 1 daarvan was n donkerbruin bonte merrie die daar n vosbont veulen heeft gehad. Die merrie heb ik al heel lang niet meer overigens ;)

Momenteel 3 paarden in mijn bezit, de palomino is de kleinzoon van die bonte die jij dan kent. Tegenwoordig heb ik dus paints en rij ik Western :D

Leuk filmpje!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:43

simongek schreef:
Ik zit even met een dilemma.

Mijn ouders gaan altijd naar terschelling en jop ging mee en ik ga altijd de laatste week met de kids.

Nu heb ik dan 2 weken onze pup. De oudste is al erg verdrietig dat we geen week gaan.

Nu wil ik misschien de maandag gaan en dan met de snelle boot en als het niet gaat ga ik weer terug met mijn jongste zoon en kan oudste met opa en oma mee naar huis.

Ik zie er wel tegenop om met 2 kids en pup onderweg te zijn maar gun mijn kids ook die jaarlijkse vakantie naar opa en oma.

Puppy zal ook niet mee gaan naar strand en het meertje ivm niet alle entingen hebben gehad.

En een nestje later mocht iemand denken dan kon ik geen vrij meer van mijn werk. Ik ben de aankomende 4 weken veel thuis ;)

Zou de pup gewoon meenemen. En kan ook prima naar het strand toe hoor ;) ik neem mijn pups direct overal mee naar toe. Zolang je maar niet naar smerige poepveldjes gaat enzo, kan het verder prima.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:45

Yeah. Vandaag is de dag. We gaan zo rijden richting okkenbroek.
Mogen om 13.30 onze pup ophalen *\o/* *\o/* *\o/*

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:51

Wat leuk ! Spannende dag :D Veel plezier vandaag!

djinnie

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:05

Super leuk, Simongek! Spannend ook. Heel veel plezier vandaag,

Onze pup heeft net de eerste week gehad met daarin 2 dagen oppas. En leuk dat ie het vindt! Het is ook nog eens een heel ervaren man, dus die helpt ons met tips en we merken ook aan Wiebe dat een aantal dingen nog makkelijker gaat dan daarvoor. Heel erg fijn dus!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:53

Daar is hij dan.
Afbeelding

Geluisterd naar de fokster. Niet de mooie grove stoere pup gekozen. De kleine mens gerichte knul :j

Hij ligt nu te piepen naast me in de kennel. Ik lig ernaast op een matras :+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:59

Ahhh wat een dropje !!! <3 Echt heel erg lief :D

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:04

Oh gos, wat een droppie! Enorm schattig. Succes met die eerste nachten en heel veel plezier.

Wat worden ze toch snel groot he! Wiebe vandaag 12 weken en 2 dagen en hij weegt 8,2 kilo. <3
Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:46

Wow wat een verschil! Die van mij is nu 11 weken en +15 kg.

Gaat echt supergoed! Hij kan al anderhalf uur alleen blijven en slaapt nachts door zonder te piepen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:48

Wat leuk de nieuwe pupshoe hard ze groeien. Kenai is nu 7 maanden behang er ruim 20 kg. Hij is een stoere jongen. Over 8 dagen zijn eerste show :D
Daeva is ruim een jaar en echt puppie af. Ze zit nu wel lelijk in haar vacht.
2 weken terug
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:28

Leuk al die leuke dingen td lezen en foto's te zien!!

Mijn stoere man heeft vandaag met een vreemde husky teef gelopen zonder 1x te snauwen!!! Wij zijn er nog lang niet maar dankzij muilkorf nu veilig trainen in elk geval waardoor ik relaxt ben en hij dus vlot ook. Ipv op bek te letten kan ik nu eindelijk zijn gehele gedrag bestuderen. Het is echt onzekerheid gelukkig en geen dominantie. Daar ben ik blij mee omdat voor mij onzekerheid beter te begeleiden is dan dominant gedrag op dit gebied ;)

Morgen komt een vriendin op bezoek met haar 4 jongste jack russells. Hij kent ze wel maar 2 maanden niet gezien als baasjes zijnde alles al door gesproken en hopelijk kunnen we genieten. We beginnen in elk geval met zeker een uur het bos in dus verwacht geen problemen ;)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:15

Fijn dat het een beetje lukt dierenfan!

Ik heb helaas slecht nieuws.:( De teef waarvoor ik op de wachtlijst stokd blijkt geen pups te hebben./: Vind het erg klote want had mijn studies er een beetje naar gepland, zou er speciaal een tussenjaar voor nemen enzo. Dus ik weet nu niet zo goed wat te doen, toch nog een tussenjaar nemen indien er mogelijk over zes maanden nog pups geboren worden?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:48

Bentley is nu 8 maanden en boven de 20 kilo. :o

Afbeelding

Ik mis het wel hoor toen die nog klein was. :Y)
Afbeelding

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:54

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Spikey, nu 5 maanden en 4,9 kilo
Zijn oren blijven groot :D

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:00

Meld me ook weer even aan!

Ik zou de pup ook gewoon meenemen, wordt die ineens gewoon dat je hem meeneemt :)

Oh Simongek, zo'n droppie <3!

Hmm Rhodesians... Een collega van mij heeft er ook één, zalige honden! RR wil ik later als ik een huis met een tuin heb :') Ben wel benieuwd naar komende foto's!

Ondertussen is Baxter hier 2 weken geleden aangekomen & wat een schatje is het toch! Hij is het rustige/klungelige type. Zalig gewoon

Afbeelding
Hier net toegekomen in NL, Hop naar huis!

Afbeelding
Al goed ingeburgerd

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:00

Aah, die oren op die laatste foto! <3

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:32

Wat een schatje zeg! <3

Tara vond het vandaag nodig om tijdens het wandelen in het bos in de sloot te springen, die vol zat met blauwe modder. Tara was helemaal zwart en ze vond het prachtig, ik vond het wat minder leuk :')
Afbeelding
Afbeelding

Maar na een vechtpartij onder de douche, waarbij ik meer gedoucht ben dan Tara. Was ze weer schoon, wit en fris. Ik weer blij, Tara helaas niet meer zo blij..
Afbeelding

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:33

Ha ha geweldig. Die kop.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:39

Nou vandaag was ook weer zo'n dag :D

Moest een fiets ophalen bij m'n ouders dus namen we Milo een keertje mee.

Nadat we uit de auto waren gestapt dacht ik ik loop even een rondje hij zal wel moeten poepen want dat had ie nog niet gedaan. Helaas..

Na een uurtje was het tijd voor z'n brokken en daarna zei ik het is tijd om uitgelaten te worden. Zo gezegd zo gedaan.

Mijn ouders wonen in een flat dus we lopen over de galerij en net voor we de gang op kwamen bij de lift moest ie poepen op de galerij haha! Had zakje bij dus opgeruimd.

Waren we weer terug had meneer een bij te pakken. M'n schoonzus zag het gelukkig dus gauw uit z'n mond gehaald.

Zegt m'n vriend oh wat heeft Milo een grappige kop getrokken.

Nee meneer had een dikke lip want de bij had hem gestoken. Gelukkig is de zwelling inmiddels weggetrokken.

En net toen we weg wilden gaan piest ie binnen op het laminaat :D

Maar verder heeft ie zich voorbeeldig gedragen en nu ligt ie uitgeteld op z'n kussen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:52

Ooo, die blije kop van Tara in de auto. :))

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:50

Vanavond lekker met Hidde naar het strand geweest ! Hij deed het weer super!

Afbeelding

Ik merk wel aan mijzelf dat als ik andere honden aan zie komen, dat ik schrik en dat ik hem eigenlijk wil aanlijnen.. Er zijn best veel honden die helemaal niet sociaal zijn en dan hou ik hem het liefst bij me. Maar vanavond kwamen we 3 honden super leuke honden tegen waar hij dan even mee speelt en dan weer lekker meegaat.

Hoe doen jullie dat met loslopen en naderende honden?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:38

Wat een dotje, Simongek..

Hidde lekker op het strand..

Afhankelijk van de hond lijn ik gewoon aan. Maat meestal laat ik haar los.

Saar logeert nu bij mijn ouders. Haar daar gebracht en nu zonder hond thuis. Is toch een beetje gek... Hoop dat ze zich gedraagt bij mijn ouders met hun honden en zo rustig gaat slapen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:56

Ik lijn altijd aan bij vreemde honden omdat de mijne in roedel leven en heel enthousiast en druk met zijn allen tegelijk kennis willen maken.

Vandaag ging super goed. Kleine hindjes blijken 0 probleem te zijn voor kenzo. Zeer normaal gedrag laten zien. Niet 1x in de nek willen hangen. Er was wel 1 grote hond in het losloop gebied en daar wilde hij het wel bij doen. Heb dat gelijk kunnen corrigeren en uiteindelijk hebben ze nog lekker gespeeld.

Geeft weer duidelijk aan dat het echt onzekerheid is gezien hij kleine hondjes helemaal oke benaderd en behandeld. Wij oefenen flink door en heb goede hoop.