Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
hittepit_12 schreef:We hebben afgelopen zaterdag het water laten testen. Dat was goed. Toen heeft mijn zoon de corydoras uitgezocht en 2 slakjes.
Zondagochtend dus 1 met zijn staart in het filter. En uur later een dode platy. Zondag het water weer laten testen. Maar alles Was prima. Alle waardes heeft die man uitgelegd maar alles zat binnen de normen.
Wel hebben we met verversen (1 emmer ,bak 54 liter)de aanbevolen hoeveelheid aquatan en uurtje later de nitrivec toegevoegd.
Ook met het inzetten van de andere vissen moesten we er nitrivec indoen.
De zaak staat wel bekend om zijn vissen kennis.
Binnenkort opent reef builders hier ook zijn deuren. Misschien daar eens kijken.
Ik ben echt absoluut een leek,maar wil wel het beste en ben.ook bereid om daar wat voor over te hebben.
Maar tja dit is voor hem natuurlijk wel zuur . .. Van te voren wel gewaarschuwd dat vissen wat anders is dan een cavia of een konijn,voor hem is het zeker geen bevlieging.
Wat verwarrend is voor hem (maar ook voor mij)
De ene zegt wekelijks een kwart water verversen de ander om de week. Wel wat toevoegen of niks toevoegen.
Om het filter hebben we een netje gedaan. (Bovenste gedeelte)
Zodat daar niks inkan ...
Zal zo even wat foto's maken.
Bak is ook best wel wat troebel/smoezelig. Bruine alg erin,maar had begrepen dat dat normaal Was bij een beginnend aquarium.