Met Spic gaat het trouwens nog prima. Met het mooie weer maakt ze de tuin onveilig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

schiet ze niet onder alles?
leuk!
Mooie baardagaam heb je wel!
Misschien moet ik ook ooit een vrouwtje bij halen. Maar als het niet goed gaat vind ik het ook weer zoiets om haar dan maar weer weg te doen... Als ik iets koop dan wel voor het leven maar twee terrariums gaat hem niet worden

Alleen kunnen ook krekels springen/vliegen/zingen, dus dat vind ik enger dan dubia's
, en volgensmij zijn dubia's net even wat voedzamer dan krekels.
Mijn baardjes zijn er juist weer erg gek op.
De vorige eigenaar van mijn baardagaam liet mij toen ik hem ophaalde zien hoe zij dubia's aan hem voerde: baardje op het bed zetten, dubia pakken, dubia los op het bed zetten en hopen dat hij de dubia snel pakt.. Ik zou dat nooit(!!) doen, ik durf geen dubia aan te raken, laat staan op mijn bed zetten.
. Nu kan ik dus echt beginnen met het bouwen van een nieuw terrarium. Ik ben nu opzoek naar een kast op Marktplaats die de geschikte maten heeft, en die wil ik dan ombouwen tot een terrarium. Dat scheelt namelijk een hoop timmerwerk, ik hoef dan alleen eventuele ladens/planken aan de binnenkant en de deurtjes(als die er zitten) aan de voorkant eruit te halen.
Alleen als je een groter terrarium doe, vraag ik me af of de lampen die ik er nu in heb zitten het wel voldoende warm kunnen houden. Ik heb bijvoorbeeld een solar raptor, maar stel ik moet daar een hoger wattage van, moet ik dan ook een nieuw ballast daarvoor? Hoppit schreef:Dat je dat zo durftschiet ze niet onder alles?
Ze lijkt het wel geweldig te vinden, lekker koppie der opleuk!
Vorig jaar heb ik, met hetzelfde idee als jij, een terrarium gekocht. Ik was sneller klaar geweest (en heel waarschijnlijk ook goedkoper uit geweest) als ik het terrarium gewoon zelf gemaakt had. Voor mijn andere baardje maak ik het terrarium nu zelf. Ik vind het zo leuk, vooral het maken van de achterwand vind ik geweldig.
Ik heb er heel veel zin in, ik wil ook gaan werken met planten ect, zodat het echt mooi en natuurlijk word. Ook lekker veel plekjes voor hem maken, en een dikke laag zand, want dat zand dat ik er nu in heb heeft zijn tijd wel ongeveer gehad. Ik ga het zand gewoon bij de gamma halen, het word metselzand of voegzand, moet even daar kijken of er geen 'stukjes' in zitten. Ik denk dat het verfen het lastigst word, heb geen idee hoe de kleuren uitgaan pakken op de achterwand en als de lampen aan zijn wordt de kleur ook wat ander. (ik wil een beetje een beige/roze kleur)
Gister had ik hem buiten, na een poosje ging hij met zijn mond open zitten en sloop hij onder een tafel in de schaduw, daarna heeft hij daar nog een paar stokjes paprika op. Ik heb wel bijna een uur met hem buiten gezetten.
Een andere optie is acrylverf gebruiken of zand in de kleur die je wilt in de natte tegellijm drukken. Voor zand in het terrarium zou ik trouwens gewone speelzand gebruiken en dit zeven. metselzand is heel erg fijn en als ze dat binnen krijgen kan dat een probleem vormen.