Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:35

Gefeliciteerd :)

Hier mensen die naar de Exo gaan?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:14

Leuke gerbils _Eviee, zijn die nootmuskaat van kleur of zit ik er nu naast? Ze zien er leuk uit met die donkere staartje.

Hier gaat het gelukkig nog steeds goed met de dames. Nala's wondjes genezen langzaam weer en ik heb ze niet meer achter elkaar aan zien gaan. Gelukkig allemaal goed afgelopen!
Anders kan ik ze altijd nog opnieuw koppelen met jouw pups stalmilagro :P

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:35

Haha ja idd! Gelukkig gaat het goed. Zijn het geen siameesjes van kleur? En als Iemand interesse heeft in pups eventueel gekoppeld, want heb 2 rex mannetjes en een lilac dame welke eventueel een huisje zoeken, dan laat het maar weten

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:29

Nee het is een siamees en een cp agouti :j Ze zijn heel leuk zo samen.

Dit is een foto van een paar weken geleden bij de fokker, hier zie je de kleuren misschien wat beter. Ze zullen beiden waarschijnlijk nog wat veranderen van kleur.

Afbeelding

Fijn dat alles weer goed gaat EllaBellaah !

En wat leuk van de pups stalmilagro :j Ik ga het topic in de gaten houden

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 00:14

Zijn wel mooie kleuren. Mmz vermoed nu toch wel de lilac dame zwanger toen ik haar woog vandaag. Dacht als ze niet zwanger is kan ik haar en dr ventje evt beide aan een pupje koppelen voor een nieuw huisje, dan heb ik weer wat meer plek, maar voorlopig gaan ze toch maar niet verhuizen en blijven nog lekker hier :)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 15:50

Net gekeken en van de 6 pups zitten er hoogstwaarschijnlijk 2 rex bij die hier blijven. Als dat zo is, dan mag de rex papa samen met een zoon naar een nieuw baasje en gaat mijn dame officieel met pensioen. Dus wie er interesse heeft in deze bijzondere rex met zoon, laat het me weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:24

Mijn gerbils waren te dik. Voer u onbeperkt voer en vallen echt af!! :D

Vandaag hebben ze verse wilgentakken gehad die we op stal hadden gekapt!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:51

Het is echt babyboom hier.
Mijn lilac dame heeft vandaag maar liefst 8 pups gekregen!
Dus allemaal mijn topic volgen he :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 01:44

Wow wat veel. Ik volg met plezier je topic

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:09

Haha ik tellen, 1,2,3, 5 .. nee toch niet .. weer overnieuw tot 6, nee ben de tel kwijt .. weet overnieuw en kwam tot 8 haha :D heb ze als ze gestapeld op elkaar liggen in een lastige hoek :P

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:08

Hallo, ik kom weer even binnenvallen omdat ik ergens mn bezorgdheid kwijt moet.

Ik heb het gevoel dat het niet meer zo lang duurt voor mn gerbil dood gaat. Ze is de laatste tijd al best sloom en valt soms zomaar om. Ook soms een dicht oogje maar vandaag is het helemaal slecht. Allebei de oogjes zitten helemaal dicht maar geen prut oid, verder staat de hele vacht omhoog en het is gewoon een triest beeld. Ze eet en drinkt wel en graaft ook. Ik vraag mij af of een da oid hier iets aan kan doen of het puur ouderdom is, ze is alweer drie jaar ongeveer. (Der vriendinnetje is al overleden) Vind het heel naar om der zo te zien.

Afbeelding
Afbeelding

Zo liep ze laatst rond, voor een beeld hoe het normaal is.

Afbeelding

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 00:06

Aw wat sneu zeg :(
Er zijn geen kale plekjes te zien? (Ik denk aan eventueel luizen/mijten oid) de huid rondom de ogen lijkt wel een beetje rood/geïrriteerd, er lijken ook haartjes weg te zijn (beetje grijzig)?
Die van mij hebben ook best vaak prut in de ogen of gewoon dat één oog nog half/helemaal dicht zit. Na een tijdje (als ze wat langer wakker zijn) gaat dit vanzelf weg, is dat bij jou gerbil niet het geval?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 00:12

Ik denk dat dat lichte gewoon de kleur is. Ze ziet er niet heel fijn uit nee. Voelt ze koud aan?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 01:26

Gossie, arm beestje.
Ik weet de werkelijke situatie natuurlijk niet, maar het lijkt wel een beetje op hoe m'n gerbil eruit zag vlak voordat ze stierf. Zij was ook 3 jaar oud en had net haar maatje verloren, en vanaf toen ging het eigenlijk steeds slechter. Op haar laatste dag zat ze in een hoekje van het hok met dichte rode oogjes en overeind staand haar, zwaar ademend. Ik heb haar nog naar de dierenarts gebracht toen, maar heb haar daar toch nog laten inslapen..

Ik wil je natuurlijk geen angst inpraten, maar dit is hoe ik het heb ervaren toen ze die leeftijd had.. Succes lig ;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:29

Ze heeft geen kale plekjes maar een lichte ondervacht. Ik heb gekeken maar er zit niks in de oogjes, ze zijn ook nog steeds niet open.. ze heeft rooie oogjes misschien lijkt het daardoor rood? Vanochtend was ze best koud ja en komt ook bijna niet meer der nestje uit en ademt heel erg zwaar dus ik ben bang dat er hetzelfde gaat gebeuren als bij gerbil van lynnepinny. Ze eet nog wel. 3 jaar is een mooie leeftijd opzich..

Zit nu te twijfelen of ik naar de da ga waar ze een spuitje zal krijgen of ik afwacht en ze in der nestje overlijd. Ze houd niet van opgepakt worden en vind het ergens sneu om haar dan die stress te geven van da.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:05

Afbeelding

(Geen idee waarom de kwaliteit v.d. video opeens zo slecht wordt bij het uploaden, jammer :( )

Mijn oude mannetje leeft gelukkig nog steeds :D Lekker even in de hangmat genieten van het weer vandaag

En heel veel sterkte met je gerbil finnens!

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:42

Niet lol met je knol maar lol met je gerbil xD
Wat leuk zeg! {:}

Morgen komt de dierenarts voor een van mijn gerbils. Eentje heeft een zwelling op zijn buik :(

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 00:01

Finnens als ze koud aan voelen is niet goed. Tjee albion hoe oud is die? En wat een tamme gerbil onbarefeet. Is dat een poolvos?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:30

onbarefeet schreef:
[ [url=m/w5W2XJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Geen idee waarom de kwaliteit v.d. video opeens zo slecht wordt bij het uploaden, jammer :( )
[ Video ]
Mijn oude mannetje leeft gelukkig nog steeds :D Lekker even in de hangmat genieten van het weer vandaag

En heel veel sterkte met je gerbil finnens!

*kruipt weer eens uit de meeleeshoek*
Wat superschattig zeg! <3

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:52

De dierenarts is net geweest. Ze weet niet zeker of het een (wildgroei vlees) van een infectie is of een tumor. Heb nu antibiotica die ik tweemaal daags moet spuiten.
Stalmilagro: mijn gerbils zijn nu 2 jaar en 8 maanden oud

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:54

stalmilagro schreef:
Finnens als ze koud aan voelen is niet goed. Tjee albion hoe oud is die? En wat een tamme gerbil onbarefeet. Is dat een poolvos?

Ik heb echt geen idee :') Hij is niet erg wit meer inmiddels, meer crème. En ja, ik kan echt alles met dat beestje doen hahaha

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:06

finnens schreef:
Hallo, ik kom weer even binnenvallen omdat ik ergens mn bezorgdheid kwijt moet.

Ik heb het gevoel dat het niet meer zo lang duurt voor mn gerbil dood gaat. Ze is de laatste tijd al best sloom en valt soms zomaar om. Ook soms een dicht oogje maar vandaag is het helemaal slecht. Allebei de oogjes zitten helemaal dicht maar geen prut oid, verder staat de hele vacht omhoog en het is gewoon een triest beeld. Ze eet en drinkt wel en graaft ook. Ik vraag mij af of een da oid hier iets aan kan doen of het puur ouderdom is, ze is alweer drie jaar ongeveer. (Der vriendinnetje is al overleden) Vind het heel naar om der zo te zien.

Zo te zien is je gerbil behoorlijk ziek... Hiermee was ik wel naar de dierenarts geweest en niet langer willen laten lijden.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:54

Niet bijdehand bedoeld maar wat zou een da voor der kunnen doen behalve een spuitje.. heb al zo vaak meegemaakt dat ze dom advies geven met zo een mini knaagdier. Zit inderdaad te overwegen wat erger is haar zo laten of de stress van reizen en da maar als het da wordt is het inslapen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:04

Het lijkt me erger om een dier onnodig te laten lijden, dan wat stress en een snelle dood :(:)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:19

finnens schreef:
Niet bijdehand bedoeld maar wat zou een da voor der kunnen doen behalve een spuitje.. heb al zo vaak meegemaakt dat ze dom advies geven met zo een mini knaagdier. Zit inderdaad te overwegen wat erger is haar zo laten of de stress van reizen en da maar als het da wordt is het inslapen.

Ga je dan wel naar een dierenarts die ervaring heeft met gerbils en knaagdieren? Dat is wel belangrijk. Je hebt namelijk ook dierenartspraktijken die weinig ervaring hebben met konijnen en knaagdieren, dan weten ze inderdaad niet veel en kunnen ze ook niet goed vertellen wat er aan de hand zou zijn.
Laten lijden zou ik nooit doen. Dan liever een stressrit naar de dierenarts om in te laten slapen. Ik zou nooit wachten tot een diertje zelf dood gaat als hij er zo aan toe is.