Ik blijf fan van mango Maar ja dit is echt groot joh! Wat een joekel
Hoeveel kracht hebben ze eigelijk in die snavel? Mij hebben ze altijd verteld dat zo’n papegaai er je vinger af bijt als die wil, geen idee of dat echt kan. Maar als hij bvb iets van een okkernoot of een eikeltje ofzo heeft, krijgt hij dat dan kapot met die snavel? (Even disclaimer: geen idee of ze uberhaupt zoiets zouden mogen eten/krijgen. Don’t blame me als dit een hele foute afloop zou hebben).
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 03-05-21 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Hij heeft heel veel kracht in zijn snavel Een vinger eraf bijten zal hem niet lukken, maar hem breken kan hij wel. Maar dat zal hij nooit doen. Edels staan er om bekend dat ze je hand liever weg duwen ipv bijten Een eikeltje krijgt hij niet open hoor. Hij krijgt een walnoot niet eens open Maar dat is vooral omdat hij daar te lui voor is We moeten bijna alle nootjes voor hem open maken
Heerlijk toch dat hij zo’n grote, groene vriendelijke reus is
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-21 09:58
Gelukkig wel Hij deed vanochtend zijn happy dance na een lekkere douche Dat leek me een goed moment om hem te vertellen dat hij vanmiddag weer naar de vogelarts mag voor zijn halfjaarlijkse gezondheidscontrole + jaarlijkse bloedcheck Gelukkig vatte hij het sportief op
Als het goed is mag hij vanmiddag dus weer roze olifantjes zien Hij gaat ieder half jaar voor een gezondheidscheck en ieder jaar laat ik ook zijn bloedbeeld nakijken omdat je dan een goede basislijn hebt voor wanneer er wel iets aan de hand is. En hij moet nog getest worden voor het Borna virus, dus dat nemen we ook meteen mee.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-05-21 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Haha Daan, hij doet me altijd denken aan The Exorcist
Jazeker, clean bill of health De roze olifantjes vielen deze keer erg mee. Hij kreeg alleen een klein verbandje om zijn poot heen (soort pleister om het bloeden te stoppen na de bloedtest) en dat moest er volgens Mango meteen af. En het maakte niet uit dat hij nog half dopey was van het roesje. Desnoods beet hij zijn hele poot eraf Op een gegeven moment lag hij op zijn rug op de behandeltafel volledig stoned aan zijn eigen poot te knagen Maar thuis had hij meteen al weer praatjes en wilde even uitgebreid kroelen We moeten nog wel de uitslag van de test voor het Borna virus terug krijgen, maar dat duurt nog een week.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-05-21 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt
JPitty
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 04-05-21 19:23
Wou ik ook net vragen: Mango weer helemaal door de Algemene Papegaaien Keuring? En niet te veel last van de roze olifantjes? Maar goed te horen dat het weer goed is gegaan!
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-21 19:24
Die roze olifantjes heeft hij wel weer gezien ja Gelukkig niet zo heftig als de vorige keer Ik heb hierboven een update geplaatst