Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:09

Haha want zo'n tang is vreselijk eng toch, Kim :+ Hero vindt nagels knippen ook niet enorm gezellig, maar hij loopt wel veel over steen dus ik doe alleen de hubertusklauwtjes. Ik maak me dan wel weer soms zorgen of de kussentjes gezond blijven, dus overweeg om daar een zalfje voor te halen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 09:09

In de zomer zwemmen we veel en lopen we eigenlijk alleen maar op zand. Op de plasrondjes na(van de voordeur naar t gras over steen) en dan zie ik wel dat ze soms langer zijn. Maar meestal plan ik dan overdag een rondje over t industrie hier, alleen over steen en dan hou ik het makkelijk bij. In de winter is dat lastiger. Dan wandelen we echt minder. Al moet ik zeggen dat t nu mee valt qua lange nagels

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:11

Haha ik vind het soms echt leuk om al die verschillen te lezen. Wij wandelen in de zomer juist een heel stuk minder vanwege die rot-warmte :P In de winter zijn wij juist heerlijk actief.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 09:16

xDenies schreef:
Haha ik vind het soms echt leuk om al die verschillen te lezen. Wij wandelen in de zomer juist een heel stuk minder vanwege die rot-warmte :P In de winter zijn wij juist heerlijk actief.

Wij zijn mooi weer mensen. Als het warm is wandelen we pas in de avond. En zwemmen ook of het eind van de middag meestal. En dan ga ik met hun mee het water in.
Ik heb er eentje die gewoon niet echt wil wandelen als t koud is. Wandelen onder de 10 graden gaat wel. Maar onder de 5 mag ik blij zijn als ze braaf mee loopt naar t gras :P Met warm weer zijn ze beide fanatiek.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:38

xDenies schreef:

Hier ook zo.

En beide seizoenen lopen wij en zeker de honden vrijwel altijd onverhard. Zelfs de korte rondjes thuis. Hier is nagels knippen iets heel normaals dus. Al doe ik het nooit zelf whahahaha

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:40

Ik vind het nogal onnodig om zijn nagels te knippen. Dierenarts zei ook dat de nagels normaal gezien zelf wel slijten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:01

Maar bij Troy slijten ze duidelijk niet genoeg Galaika. Ze zijn namelijk echt te lang.

Floyd woont aan het strand dus wordt alleen op het strand uitgelaten. Die heeft dus ook véél te lange nagels. Dexter loopt alleen maar in de berm dus zijn nagels slijten ook niet erg hard. Die van Dundy zijn wel altijd mooi kort.

Ik heb bij Floyd weleens in het leven geknipt maar bij de lengte van zijn nagels knip ik liever een keer te ver (niet expres in leven maar wel dicht tegenaan en dat gaat soms mis) dan ze zo lang zijn dat ze zijn tenen omhoog drukken. Ik zie hem niet vaak dus kan het ook niet in kleine stapjes doen helaas.

Kabayo, nee op zich niet hoor. Het is bungee elastiek dus niet een elastiek dat eeuwig doorrekt en dan knapt. Als de rek eruit is getrokken is het een gewoon touw.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 10:03

Ik heb voor de pups, nouja voor mezelf, een fotolijst besteld. Als het goed is komt ie morgen binnen
<3 <3 <3
Afbeelding

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:28

kiwiwitje schreef:
Ik heb voor de pups, nouja voor mezelf, een fotolijst besteld. Als het goed is komt ie morgen binnen
<3 <3 <3
[ [url=m/L52l08.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ontzettend gaaf zeg! Heel mooi :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:54

Kiwi dat is een mooie lijst voor een mooie herinnering.

Nagels knippen durf ik ook niet.

Zag een hele blije Zoe en leuke foto's weer.

Trots op Senna de sponsorloop was leuk en op het wachten bij de tent na wat druk was was ze ff behoorlijk aan het blaffen. Maar blafde er meer. Mijn dochter had de 3e prijs met sponsorgeld ophalen. Dus trotse moeder. Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 11:09

Gefeliciteerd Punjab!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:22

xDenies schreef:
Ik hoef hier nooit te knippen. Slijten netjes op straat. Zoals het hoort, toch?

Hier ook nog geen last mee gehad, Daisy slijt ze zelf genoeg.

Zo we hebben hier alle teken weer verwijderd, ze vond het in het begin niet zo geweldig maar heeft zich er daarna (letterlijk) bij neer gelegd. Uiteindelijk lag ze tussen ons in te slapen met een tekentang op schoot :Y)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:23

punjab schreef:
Trots op Senna de sponsorloop was leuk en op het wachten bij de tent na wat druk was was ze ff behoorlijk aan het blaffen. Maar blafde er meer. Mijn dochter had de 3e prijs met sponsorgeld ophalen. Dus trotse moeder. [ [url=m/th8NSH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd met je dochter! :D Wat een leuke foto!

kiwiwitje schreef:
<3 <3 <3
[ [url=m/L52l08.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw mooi zeg <3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:28

Kaus graag gedaan blij het dat was wat je zocht!

Gaaaf kiwiwitje!! Leuk aandenken

Hoek nagels slijten zowizo niet op straat en als ze die niet zelf afknagen groeien ze rond in de huid. En bij joy groeien de nagels naar voren i.p.v. naar beneden dus slijten gebeurt niet dus het moet wel geknipt worden helaas vind zij het dood eng en moet ze onder narcose dus laat het zo lamg mogelijk zitten meestal 1x per jaar even ...

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:09

Naya haar nagels aan de voorpoten moeten beetje bijgeknipt worden voornamelijk voor op show want daar is het voor het mooie kort kort :)
Haar achterste gebruikt ze genoeg qua afstoten etc dus daar moet niets geknipt aan worden :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:16

Ik vind het bij Troy meevallen hoor? Gewoon even kijken of je er een papiertje onder kan schuiven. Dan raken ze de grond niet en zitten ze niet in de weg.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:29

Ik knip alleen de duimen van AJ en de duimen en wolfsklauwtjes van Zig. AJ vindt het raar, maar prima en Zig vindt het sinds die ene keer dat ik per ongeluk te kort knipte ECHT VRESELIJK. Maar hij laat het gelukkig nog wel gewoon toe, die van hem worden ook snel te lang en breken dan heel vervelend.
Vroeger had ik een beagle waarmee ik altijd naar de DA moest om te knippen. Daar deed ze niks, maar als ik het probeerde dan greep ze me :=

AJ vond de agility workshop van gister GEWELDIG. Hij mocht deze keer wat mini parcoursjes doen (latjes op de grond) en de halflage kattenloop. Ik heb nog nooit zo'n gelukkige hond gezien _O- _O- . Hij snapt alles ook gewoon zo, het gaat bijna makkelijker dan met Zig. Ik moest alleen zelf wel goed opletten, want ik ben niet gewend dat de hond zoveel sneller is dan ik en vooruitsturen kan nog niet met hem _O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 12:53

xDenies schreef:
Ik hoef hier nooit te knippen. Slijten netjes op straat. Zoals het hoort, toch?

Ik heb geen hond gekocht om op tegels/straat te lopen.

Ga altijd naar bos strand en grasvelden. Heel enkel fiets ik (bij slecht weer bijv) dus hoef niet te knippen. Behalve hubertus klauw.

Echt geweldig mooi kiwiwitje!! Prachtig

Klinkt super zozen!

Wieneke nu al teken? Das vroeg. Ik haat die vieze dingen _O-

Gefeliciteerd punjab!

Kaus oke! Ziet er uit alsof het zo stuk is haha. Al kan mijn rottweiler bijna alles kapot maken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 12:57

Ik hoor helaas niks anders dan al ellende van teken.. Vooral in t bos. brr

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:02

Ik denk dat voor een rotti de rek te weinig is. Die hangen daar vermoed ik met zo'n kracht in dat het speeltje snel op het einde van de rek zit. Dexter is een kleintje met zn 18kg en heel voorzichtig. Die merkt het elastiek dus een stuk meer.

Maar ik heb ze nog niet besteld dus ik weet niet hoe sterk de rek van deze speeltjes is.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:15

Kabayo schreef:
Wieneke nu al teken? Das vroeg. Ik haat die vieze dingen _O-

Valt mee hoor, we waarschuwen de ouders van kinderen waarmee ik op werk in de bossen ga spelen ook al een paar weekbrieven lang dus ze zitten er al wel een maandje :)

Hier moeten we helaas een stukje over de straat voor we in het natuurgebied zitten, net weer lekker gewandeld. Daisy is nu moe in dr bench gaan liggen, ze bleef spelen, zwemmen en rennen :Y)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:51

Zo mijn mannetje is weer terug, was best moeilijk hij had zich best gehecht aan zijn nieuwe/oude baasjes maar hij was wel heel blij ons te zien. De roedel was wel gelijk rangorde bepalen maar dat was 2 minuten. Mamma karma zette hem gelijk op zijn plek haha

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 13:53

Hai poepie <3

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:15

Ah Rengar! Raar hoor zo’n pup zo snel weer terug... maar goed hij komt nu vast beter terecht!

Onze pup komt over twee weken! We komen alleen niet uit de naam. Iemand nog iedeeen? Beetje stoere naam zoeken we.
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:18

Henk! <<)